Veksi 12.05.2006 23:51:05 | |
---|
Onko kellään kokemusta ko symbaaleista, ride20", crash/ride18" hh 13",lähinnä näistä pelleistä, ovat ilmeisesti "jazz pellit"? |
mishrak 13.05.2006 00:00:20 | |
---|
19"crash/ridesta on kokemuksia. Puhtaaseen kikkelijazziin varmasti vallan mainio peli. Lähinnä crashinä olen käyttänyt. Hiukan efektimäinen crash-ääni. |
kampela 13.05.2006 01:08:52 | |
---|
Hommasin tänään kyseisen merkin 21" Dark riden. Menee hyvin myös krässistä. Aivan kertakaikkiaan mahtava peli.. :) http//:www.musamaailma.fi |
Legenda 13.05.2006 09:56:24 | |
---|
Omistin 19 crash riden mutta vaihdoin koska rideominaisuudet olivat liian heikot minulle mutta jos soittelet tanssimusiikkia niinkuin kuvauksessasi kerrot niin siihen tuo istuu kuin nenä päähän! On heleä-ääninen ja ridekin riittää varmasti tanssihommiin. legenda on hyvä juoma! |
Epämuusikko 13.05.2006 10:45:34 (muokattu 13.05.2006 10:46:24) | |
---|
19"crash/ridesta on kokemuksia. Puhtaaseen kikkelijazziin varmasti vallan mainio peli. Lähinnä crashinä olen käyttänyt. Hiukan efektimäinen crash-ääni. Helvetin hyvä pelti. Crash-ridenäkin menee. Pitkän tovin olen 19" cr/r:llä soitellut, se piti ehkä aluksi "hakata auki". Mel Lewis 1982 20" ride on mahtava matalan volyymin työskentelyyn, sekä humpassa että jazzissa. Hinta-laatu-suhde on vähintäänkin kohdillaan. Traditional-rideistä ei ole vielä kokemusta, mutta joskus pitää muutama käydä koppaamassa völjyyn. Se mitä olen ehtinyt niitä testata, niin ovat a) halpoja kuin saippua, b) sangen hyviä. 18" crash/ridestä minulla ei ole hyviä kokemuksia. Ehkä käyttämäni yksilö on "ylilihava" (ei syty sitten millään!) It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
kampela 13.05.2006 11:23:15 | |
---|
18" crash/ridestä minulla ei ole hyviä kokemuksia. Ehkä käyttämäni yksilö on "ylilihava" (ei syty sitten millään!) Mäkin tyyppasin tota traditional sarjan 21" darkraidia kolmena kappaleena, oli aikalailla erilaiset saundit jokaisessa. Joka on kyllä pirun hyvä juttu. :) http//:www.musamaailma.fi |
moderndrummer88 13.05.2006 11:24:39 | |
---|
18" crash/ridestä minulla ei ole hyviä kokemuksia. Ehkä käyttämäni yksilö on "ylilihava" (ei syty sitten millään!) Oma 18" crash ride syttyy kyllä tosi pienellä käskemisellä. Rokkiin menee hyvin ihan perus crashina ja sitten kevyempään tavaraan ihan kohtuullinen ride, tuon käyttäminen ridenä on just sen takia hankalaa, kun se alkaa jo pienelläkin voimakkuudella krässääntymään ja humisemaan. Humppakeikoille kyllä loistotavaraa. musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Epämuusikko 13.05.2006 11:26:56 | |
---|
Oma 18" crash ride syttyy kyllä tosi pienellä käskemisellä. Rokkiin menee hyvin ihan perus crashina ja sitten kevyempään tavaraan ihan kohtuullinen ride, tuon käyttäminen ridenä on just sen takia hankalaa, kun se alkaa jo pienelläkin voimakkuudella krässääntymään ja humisemaan. Humppakeikoille kyllä loistotavaraa. Sitten kyseessä oli omalla kohdallani maanantaikappale. It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
moderndrummer88 13.05.2006 11:29:45 | |
---|
Sitten kyseessä oli omalla kohdallani maanantaikappale. No käsinhän nuo tehdään, että ei mikään ihme vaikka sattuikin olemaan. Ite ostin tuon käytettynä edes testaamatta, kävi kyllä hyvä munkki, soundaa hyvältä ja vielä crash-soundi sopii yhteen tuon K riden crash-soundin kanssa. musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Kärsänpuolikas 13.05.2006 11:37:59 | |
---|
Itsellänikin 18" crash/ride, joka on kyllä erinomaisin rässi, jota olen kokeillut. Kokeilin Kuopion matkallani 14 hh, jotka tuntuivat myös erittäin hyviltä. Käsittääkseni Istanbulin parhaita sarjoja/paras. Tai arvostetuin ainakin. "If you can play, you can play anything. I don't like classifications." -Buddy Rich |
Veksi 13.05.2006 22:50:26 | |
---|
Kiitos kaikille kommenteista, luultavasti seuraavat pellit ovat istanbul Mel Lewistä |
Fiskaal 14.05.2006 00:39:08 | |
---|
Missäs hinnoissa noi suunnilleen pyörii, kun joku tuossa halvaksi sanoi? Ja mistä niitä yleensä Suomesta voisi löytää? Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi. |
mishrak 14.05.2006 01:07:43 | |
---|
|
kampela 14.05.2006 14:07:12 | |
---|
Musamaailmaan tuli just pari päivää sitten Istanbul traditional dark raideja, kaks pitäs olla jäljellä. Kantsii käyä tsekkaamassa, hyviä myös krässeiks. Eikä varmaan oo hyllyssä viikon päästä. http//:www.musamaailma.fi |
KiiminkiJoe 14.05.2006 17:57:35 | |
---|
20" 1982 riden, 19" crash / riden ja 14" haikkojen omistajana uskallan suositella tätä sarjaa lämpimästi kaikille "pehmeän" soundin ystäville. Crash / rideä on Epämuusikkoa lainatakseni todellakin pitänyt "hakata auki" mutta nyt toimii kuin se kuuluisa junan vessa (etenkin ketjulla ryyditettynä). X -klassinen puumerkki |
Kärsänpuolikas 14.05.2006 19:30:27 | |
---|
20" 1982 riden Mitä tuo 1982 tarkoittaa siinä? Omasta crash/ridestäkin bongasin saman numerosarjan. "If you can play, you can play anything. I don't like classifications." -Buddy Rich |
moderndrummer88 14.05.2006 20:38:54 | |
---|
Mitä tuo 1982 tarkoittaa siinä? Omasta crash/ridestäkin bongasin saman numerosarjan. eiköhän se meinaa vaan vuosilukua, siis ei valmistusvuotta vaan jotain muuta musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Kärsänpuolikas 14.05.2006 20:42:01 | |
---|
eiköhän se meinaa vaan vuosilukua, siis ei valmistusvuotta vaan jotain muuta Mutta mitäpä se käytännössä tarkoittaa? "If you can play, you can play anything. I don't like classifications." -Buddy Rich |
moderndrummer88 14.05.2006 20:42:29 | |
---|
Mutta mitäpä se käytännössä tarkoittaa? ehkä jotenkin herra Mel Lewisiin musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Mitä tuo 1982 tarkoittaa siinä? Omasta crash/ridestäkin bongasin saman numerosarjan. Tässä vähän historiaa. Lienee tuo Istanbul otettu nimeksi myöhemmin. ( Kuin siis tuo 1982.) The Istanbul brand name was adopted by a cymbal works established by two cymbalsmiths, Mehmet Tamdeger and Agop Tomurcuk. These cymbals were first exported to the USA in 1984, first under the name "Zildjiler", and soon afterwards as "Istanbul". Both craftsmen signed each cymbal. Some of these cymbals are now collectors' items. Following Agop's death in 1997, Mehmet assumed control of this factory, and the cymbals it makes are now sold as Istanbul Mehmet. The other cymbal works, since established by surviving members of Agop's family, produces Istanbul Agop. Mulla on Agop Tomurcuk:in valmistama ride, merkiltään Zilciler. Cymbalholicin tiedoilla se on n. vm. 1982. 2`n 4 |