Aihe: MySongBook on tuhon oma!
1 2 3 4 5 6 7 8
saukkinen
14.05.2006 11:31:44
Love tekijänoikeuslaki. Ei kyllä paras homma, mutta täytyy tehdä hommat miten ne teki ennen mysongbookiin tutustumista, korvakuulolta. Joillain p2p-ohjelmilla saattaa tosin löytää vielä gp-tiedostoja.
Mikä on kun ei TAIDOT riitä?
Ronsto
14.05.2006 12:15:08

Tulipa tässä mieleeni. Nykyräpistä en niin tiedä, mutta vanhemmasta kamasta vähän enemmän. Mun mielestä sielä on oikeesti loistavia juttuja. Rytmistä hässäkkää. Joskus on kitaroilla tehty hienoja juttuja. Esimerkiksi 2Pacin biiseistä löytyy kaikkee mielenkiintosta. Sellasia juttuja mitä voi soveltaa ihan missä vaan, mutta niitä harvemmin missään kuulee. Mä oon yrittäny soveltaa jotain asioita sieltä, ja ihan hyvin onnistunutkin.

Vaikka juu, en minäkään räpin ylin ystävä ole. Vanhempaa tosin jaksaa kyllä kuunnellakin. Jopa enemmän kuin sen yhden biisin verran kerran viikossa.

Komppausta. Vanhaa ja jotain yli hc räppiä jaksan joskus kuunnella huumorilla :) Esim. Insane Clown Posse on todella kovaa kamaa :D Vanhat Wu Tang Clanin piisitkin on ihan rautaa ja unohtamatta tietenkään legendaarista NWA:ta :D
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
Ronsto
14.05.2006 12:17:23

Totta, nykyajan "shakeass"-meininki ei sitten hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Jep. Liikaa sitä ns. bling bling touhua. Nykyään ei enää tehdä muita musavideoita kuin sellaisia missä iso perseiset muijat heiluttelee itseään, iso vanteiset ferrarit takana ja itse räppäri heittelee rahaa ilmaan, dollarin kiilto silmissään. Musiikista siis siinä ei ole enää kysymys. Se on vain tuotteiden mainostamista. Paskaa niin sanotusti.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
Sir Härö
14.05.2006 12:23:26
Mutta on niitä järkeviäkin Bodomin kuuntelijoita. Harvassa ovat. :D

Minä taidan olla tuollainen "järkevä" bodomin kuuntelija. Tiedän varmaan kolme bodomin biisiä nimeltä, en omista ainuttakaan poppoon levyä ja silti bändin kanssa reenattiin downfall vai mikä se nyt oli. Alkuperäistä downfallia en tietääkseni ole koskaan kuullut. Soitan siis bassoa enkä kitaraa...
Turpa kiinni ja kuuntele! Noose
Sir Härö
14.05.2006 12:27:48
Kai se on sitä että tullaan hyviksi koska harjoitellaan vaikeita biisejä.

Kai hyväksi kitaristiksi voi tulla soittamalla vaikka Mikko Alatalon tuotantoa. "Hyvä_kitaristi" on suhteellisen laaja käsite.

Sama kuin joku voi oppia kolmea eri kieltä viikossa, kun toinen oppii yhtä hyvin yhdenkielen vuodessa. Kaikki oppii eri aikaan.

Opettelin ensin kuutta kieltä, mutta vähensin neljään. Näistä neljästä osaan lähes yhden.
Turpa kiinni ja kuuntele! Noose
Joees
14.05.2006 13:22:07
Kai hyväksi kitaristiksi voi tulla soittamalla vaikka Mikko Alatalon tuotantoa. "Hyvä_kitaristi" on suhteellisen laaja käsite.

Mulle hyvä kitaristi on sellainen, joka hallitsee perusasiat varmasti. Sääli vain että näitä ei ole paljoa.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
ercci-m
14.05.2006 13:31:03 (muokattu 14.05.2006 13:31:51)
Aika paha isku aloittelijoille. Kyllä välillä niitä tabloja tarttee ku tulee hankalempia harmonioita tai ihmeellisiä sointuja. Lisäksi niistä oppii hyvin nuottikirjoitusta, josta varsinkin olen suurta hyötyä saanut kun on ollut kunnollinen merkintätapa omille paperitabloille.

Eivät tablat kuitenkaan milloinkaan katoa netistä. Kaikki ne sieltä yhä löytyvät gp-muodossa, vain etsintä hieman vaikeutuu (joutuu jopa avaamaan googlen).

Tästä on enemmänkin haittaa, koska MySongBook oli kitaristien yhteisö jossa toisten tabloja arvosteltiin ja korjailtiin. Nyt joutuu tyytymään enemmän virheellisiin tabloihin. Sitäpaitsi jos tabla on virheellinen niin yleensä virheet on helppo korjata itsekin jos on vähänkin kitarakokemusta.

Kumman vahingoniloista porukkaa täälläkin. Kasvakaa aikuisiksi.
Super-Jari
14.05.2006 14:26:00
Mun mielestä les paulit, stratocasterit ja telecasterit pitäisi ottaa pois markkinoilta koska ne on liian miellyttäviä sylissä soitettavaksi jos vertaa vaikka RR tai gothicgoat666-br richiin. Siinä pääsee aloitteleva kitaristi liian helpolla kun kitara istuu mielyttävästi sylissä eikä satu mihinkään. OIKEAT kitaristit on aloittaneet soiton hakkaamalla nyrkeillään rikottua lasia ja samalla nielleet kuumaa steariinia.

Olen joskus unelmoinut myös että palkkoja ei saisi maksaa tehdystä työstä koska se voi liikaa helpottaa työntekijän elämää.

Hihnat pois kitaroista!
JoKKe_
14.05.2006 17:41:42
Mun mielestä les paulit, stratocasterit ja telecasterit pitäisi ottaa pois markkinoilta koska ne on liian miellyttäviä sylissä soitettavaksi jos vertaa vaikka RR tai gothicgoat666-br richiin. Siinä pääsee aloitteleva kitaristi liian helpolla kun kitara istuu mielyttävästi sylissä eikä satu mihinkään. OIKEAT kitaristit on aloittaneet soiton hakkaamalla nyrkeillään rikottua lasia ja samalla nielleet kuumaa steariinia.

Olen joskus unelmoinut myös että palkkoja ei saisi maksaa tehdystä työstä koska se voi liikaa helpottaa työntekijän elämää.

Hihnat pois kitaroista!

Plussan sait.
RekoS
14.05.2006 18:20:27
no vihdoinkin alkaa olla arvossaan nuo itse tekemät korvakuulolta GP-versiot kappaleista, niistä biiseistä joita ei ole netistä löytänyt ja joiden kanssa on tullut tuskailtua monta tuntia omistaessani huonon sävelkorvan.
Super-Jari
14.05.2006 18:47:34
Katkeruus on kaunista. ;)

Minkä verran olet nähnyt minun kyselevän täällä tabeja?
J.Hollström
14.05.2006 19:00:53
Mikä tämä palvelu oli? Never heard...

Minun mielestä nykynuorisolle pitäisi keksiä systeemi, josta netistä mielellään ilmaiseksi imuroimalla voisi ohjelmoida sormet oikeisiin asentoihin. Olen aistivinani, että kaikki apukeinot on enemmän kuin tarpeen. Yhteiskunta on muuttunut ylihuolehtivaiseksi ja lapsia paapotaan piloille. Ennen lelut oli puuta ja hiekkalaatikoissa oli karkea sepeli. Kitarisititkin oli parempia ja omaperäisempiä.

Nykyään kopioidaan vaan valmiita juttuja, kun mallit on liian hyviä. Ei tartte keksiä mitään omaa. Huonompi homma.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Teemu K.
14.05.2006 19:07:57

Niin tuli vain mieleen, ettei Jucciz ole muistanut näyttää mitkä ovat tablat.
Teen sen siis itse:

http://www.olaviniemi.net/tablat.gif
"Behold! The atheists worst nightmare: A banana." -Ray Comfort
Super-Jari
14.05.2006 19:10:44
Ennen kun haluttiin käydä kirkolla kaupassa niin ei auttanut kun vetää sukset jalkaan ja hiihdellä menemään se 70 kilometriä SUUNTAANSA! Oli sitten tammi- tai elokuu niin suksilla mentiin.

Kehitys voi äkkiä vaikuttaa siltä että asiat helpottuvat, mutta todellisuussa kehitys on itse Perkeleen keksintö, Herra siunaa!
J.Hollström
14.05.2006 19:13:37
Mistä muuten löytyis tohon menossa olevaan sooloskabaan sopivia tabloja?
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Super-Jari
14.05.2006 19:22:43
Mistä muuten löytyis tohon menossa olevaan sooloskabaan sopivia tabloja?

Etkö tiennyt että niitä ei saa julkaista enää!!!! Plokkaa kuuntelemalla tyhmä!!
t1amatti
14.05.2006 19:30:31 (muokattu 14.05.2006 19:47:44)
Johan nyt on. En tiennytkään että tuo on menty noin totaalisesti sulkemaan, tosin odotettavissahan se taisi olla. Tylsä homma mielestäni. Kuitenkin kitaran soitto on esimerkiksi allekirjoittaneelle vaan hauska harrastus, eikä tarkoituksena ole todellakaan olla maailman paras, ei Suomen paras eikä edes tämän korttelin paras soittaja. Kitaransoiton syvimpänä tarkoituksena mulle on aina ollut ja tulee oleen pitää kivaa. Piste. Vallan hauskaa siitä tuli silloin, kun hokasin että netistä saa tabulatuureja kaikenmaailman rallatuksiin, mitä sitten omaksi ja kavereiden iloksi ollaan soiteltu mökkireissuilla. Ei silloin jaksa jauhaa samaa biisiä sataa kertaa vaan plokatakseen jonku kivan riffin, ei se silloin oo enää kivaa.

Pointti oli siis se, että hauskanpito ja maailman parhaaks biisintekijäks/kitaristiks kehittyminen on kaks aivan tasan eri asiaa. Ite tahdon vaan pitää kivaa enkä niin välittää siitä oman sisäisen muusikon kehittämisestä.

Edit: niin ja Vasaralle plussaa.
no näinhän se on.
mll
14.05.2006 19:46:07
Pointti oli siis se, että hauskanpito ja maailman parhaaks biisintekijäks/kitaristiks kehittyminen on kaks aivan tasan eri asiaa. Ite tahdon vaan pitää kivaa enkä niin välittää siitä oman sisäisen muusikon kehittämisestä.

Olen aivain samaa mieltä, vaikka itse kyllä pyrinkin maailman parhaaksi kitaristiksi ja biisintekijäksi :D. Täytyy vain yrittää ymmärtää näitä vanhempia lapsia kun heillä on joskus ollut elämä niin rankkaa ja kaikki on täytynyt tehdä itse, heidän on täytynyt opetella jopa soittamaan itse... Onneksi kaikilla on vielä mahdollisuus aikuistua ja oppia ymmärtämään, että soittamista voi harrastaa monella eri tapaa, kyllähän joidenkin mielestä jazz on maailman parasta musaa...

MLL
Joees
14.05.2006 22:13:44
Minkä verran olet nähnyt minun kyselevän täällä tabeja?

En ole pannut merkille, joten etpä kai. Mutta enhän minä sitä tässä hakenutkaan... Siksi mulla oli se hymiö siinä. Mut en mä muistanu et täällä M.netissä ei toimi edes hymiöt ;)

Meinasin lisätä vielä että sarkasmi sairasta mutta jätin väliin. Olis kai pitänyt.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)