Aihe: Uke!
1 2 3 4 58 9 10 11 1227 28 29 30 31
weelie
28.02.2006 12:47:04
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Tikouvo
01.03.2006 14:10:55
Moi, ostin itse tuossa kuukausi sitten amazon.comista jake shimabukuron DVD:n jossa oli sitten myös opetusvideo... tästä päädyin tilaamaan thomannilta Gewa Bruko ukulelen hintaan jotain 68e tms.

Täytyy sanoa että loistava soitin, josta on erittäin vaikea pysyä erossa... strumming tekniikka on vielä aika olematon mutta varmaan se siitä...

Niin, kysymyskin minulla oli:

Olen tässä pistämässä pystyy bilebändiä jossa itse soittaisin myös tuota ukea, ja pohdin tätä live äänen toistoa... miten siihen saisi mikin kiinni joko sisälle tai sitten ulkopuolelle niin että se kulkisi mukana eikä haittaisi soittamista. Pitäähän nyt uken kanssa pystyä liikkumaan ja esiintymään :). Kellään kokemusta? Tai minkälaista mikkisettiä siihen kannattaisi esim. thomannilta hankkia? Piezo? Auttakaa.

Aloittava uketaiteilija.
Tikouvo
01.03.2006 14:14:48
Ja muuten vielä joku kyseli että näkikö kukaan jake shimabukuroa sub-tv:llä: Minä näin, se ohjelma oli Late Night With Conan O'Brian ja Jake oli loistava (minun mielestäni). Toisaalta varmaan kaikki missä ukulelea soitetaan hyvin on minun mielestäni tällä hetkellä loistavaa.
weelie
10.03.2006 13:37:58
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
weelie
14.03.2006 11:25:11
FinnUkeFan
16.03.2006 15:30:03
Jees, Curt Shellerin kirja on varmaan loistava, näin ainakin hänen kirjoituksensa tuolla maailman nettikeskusteluissa antais ymmärtää. Hankinta itselle vaan käy nyt hankalammaksi, kuten myös tämä säännöllisempi nettisurfailu, koska Nairobiin muuttoon on enää pari viikkoa. Uke soi silti ja kenties joku kenialainenkin sattuu innostumaan meikäläisen näppäilyistä.
On ollu upeeta nähdä tään vuoden aikana monta uutta nimeä täällä ja aika monta soitintakin on mainittu hankitun. Toivottavasti edes jollain innolla niitä näppäillään tai kompataan edelleen. Sen myönnän, että ilman Jennyä olisin jo jättäny koko jutun sikseen, joten jos vähäsen alkaa mahalon ääni tuntua pahviselta ja homma tökkivän, eikun tilaamaan SE oikea uke ja sitten vaikka Curt Shellerin kirja tai Jaken video esiin. Meneehän tuo raha muutenkin, joten pikku juttu pari - kolme sataa on sijoittaa joskus järkevästikin!

Mukana ollaan, mutta saattaa vähän nettilinja pätkiä!

Sepi
CAUTION: Please be advised that there are unconfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased SENSE OF WELL-BEING, a compulsive NEED TO SMILE and reputed INCREASES OF ROMANTIC ACTIVITIES in uke players of all ages.
paulipotinkara
16.03.2006 18:21:04
Olen seurannut tätä jutustelua kuukauden tai pari. Seuraus on se, että Amerikoista on tulossa Oscar Schmidtin concert-kokoinen OU-3-uke koteloineen. Kaverilta lainassa oleva sininen Mahalo on antanut pikkuisen tuntumaa, muitta ei se varsinainen soitin valitettavasti ole. Saapas nähdä, oppiiko vanha koira vielä uusia temppuja eli soittamaan edes jotain ukulelella!
FinnUkeFan
20.03.2006 12:22:26
Loistavaa, paulipotinkara! Kyllä vanha koira todistettavasti oppii ja olet tilannut ilmeisesti laadukkaan soittimen.
Sain eilen tweedkotelon ukulelelle Saksasta (josta oli juttua joku aika sitten) ja tosi hyvä. Näyttää olevan Stagg -alkuperää ja varmasti samasta tehtaasta lähtöisin, kuin Bushman kotelotkin. Nyt soittimelle tuli lisää uskottavuutta kummasti... :-)

Sepi
CAUTION: Please be advised that there are unconfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased SENSE OF WELL-BEING, a compulsive NEED TO SMILE and reputed INCREASES OF ROMANTIC ACTIVITIES in uke players of all ages.
teli
22.03.2006 19:39:16
Kiva,kun aina ilmaantuu mukaan uusia Uken soittajia! Kyllä oppii vanhakin koira uusia temppuja varmasti! Helpolla pääse Uken kans alkuun, ja haastettakin piisaa...
FinnUkefan olet todella aktiivisesti ollut keskustelussa mukana, mukavaa on ollut seurata ja osallistuakin keskusteluun. Mutta nyt siis muutat Afriikkaan! Eiköhän sieltäkin joku nettiyhteys löydy, olis kiva kuulla Uke-kuulumisia sieltäkin! Ukehan seuraa matkassa! Oikein hyvää matkaa!
Kiitos myös hyvistä ajatuksista ja vinkeistä!
FinnUkeFan
23.04.2006 10:59:00
Uke-Jambo Keniasta!

Hassakkaa on, mutta valiin uke soinnahtelee rimpsakkaan tyyliinsa. Olin vahan huolestunu Jennyn tikkuisesta kaulasta ja aaltoilevasta kannesta. Mietin, kuinka viilaisin otelaudan nauhat siististi, ettei ne tuntuis, mutta olisin tehny turhaa tyota. Kolme viikkoa tropiikissa ja kansi on lahes suora ja otelaudan reunat sileat. Eli Suomen kuivuus on todella tuntuvaa. Kaytin saannollisesti kosteuttajaa, muttei se nakojaan riittanyt. Onneksi ei viela ole nakyny halkeamia, mutta pitakaa soittimenne riittavan kosteina!

Aurinkoisin ja mukavan lampimin terveisin,

Sepi
simwave
14.05.2006 11:23:12
Kaivoinpa taas Gewan ukuleleni kaapista, sain sen jopa erään ohjelman avulla suht. hyvään vireeseen. Uke-into aina poksahtaa silloin tällöin päälle, yleensä näin kesän kynnyksellä. Kumma juttu :) .
weelie
22.05.2006 12:40:41
ses88
29.05.2006 18:33:34
Tässä ukulele hommassa on kyllä hyvää osata ruotsia, nytten on pian tulossa Kalan mikitetty ukulele Ruotsista, ja odotan innolla.
Miten muuten viritätte omia? Olen itse päätynyt ADF#H, eihän niillä eroa ole muuta kuin että soinnut soitetaan eri paikoista.

Kuinka kauan olette soittaneet? itselläni on kohta kolmas vuosi alkamassa
FinnUkeFan
03.06.2006 07:23:05 (muokattu 03.06.2006 07:24:17)
Aina on hyvä osata ruotsia... no senkin takia, että siellä toimii ukulelepalsta netissä ja olisihan tuo kiinnostavaa osallistua heidän tapaamisiinkin.
Viritys näyttää liittyvän ehkä jopa enemmän soittimeen ja kieliin kuin ympäristötekijöihin. Harley Benton soi Aquilan kielillä D-vireisenä selvästi paremmin ja puhtaamin kuin C:stä. Jenny taas ei parane yhtään ja soi mukavan tummemmalla sävyllä C:stä. Itse asiassa sellainen orkesteri - tai vaikka vain pari ukuleleä, jotka ovat viritetty eri korkeuksiin kuulostaa jotenkin paremmalta. Ei tule sellaista riitaa saman kielen samasta soinnista, vaan muut harmoniat pelaavat yhteen.
Aquilalta ja varmaan muiltakin löytyy concert -uken kielet, jotka aavistuksen paksumpina voisivat kuulostaa paremmalta, jos ei sitten halua muista syistä virittää ukeaan ylemmäksi D:hen.

Kummallista, että Suomessa soitetaan ukuleleä niin yksin ja hiljaisuudessa. Kolme vuotta sitten en tiennyt edes ukulelen olemassa olosta oikeana soittimena ja varmaan jotkut ovat näppäilleet sitä jo kymmeniä vuosia kertomatta upeasta harrasteestaan... Olemmeko kaappisoittajia? Mulla on soittoa nyt puolitoista vuotta ja vasta olen päässyt alkuun!

Sepi
teli
04.06.2006 16:23:11
Minä olen soitellut Ukea reilun puoli vuotta, oppini siihen olen saanut netin kautta.
Virityksenä on ollut ainoastaan GCEA, mutta pitäiskin joskus vääntää kielet tiukemmalle ja kokeilla toista virettä, sointutaulukothan löytyy netistä!
Eipä ole tullut täällä tavattua monia Uken soittajia, joten yksin tulee sitä soiteltua, mutta kavereiden kanssa sen kun musisoidaan kaikella mahdollisilla soittimilla, niin mulla on Uke kyllä mukana! Nytpä varmaan joku heistäkin innostuu hankkimaan Uken!!
Miten FinnUkeFan siellä Afriikan mantereella, oletko siellä tavannut Uken soittajia?
FinnUkeFan
07.06.2006 19:09:13
Moikka Teli!
Olen sellaisen lelu-uken nähny yhessä musakaupassa, mutta luultavimmin olen ainut ukuleletyyppi tässä maassa. Täällähän on tosin paljon brittejä, joten en ihmettelisi jonkinlaisen Formby banjo-uken löytymistä. Oma soitinhan se kuitenkin on.
Olen aiemmilla reissuillani kulkenut kitara mukana, mutta tämä uke on ollu loisto juttu. Se on tuossa nätissä laukussa sohvan vierellä saatavilla ja jos pienikin tauko tulee, niin naps vaan ja jokin kappale rupee tulemaan. Kitara on jotenkin kolhompi, eikä enää inspiroinu juuri mihinkään. Opetelkaa melodia näppäily/komppausta ja yhtään ei haittaa vaikka soittokaverit ois tuhannen kilsan päässä - tai kauempana.

Sepi
teli
10.06.2006 16:38:53
Onko sulla FinnUkeFan hyvää vinkkiä, miten opetella näppäily/komppaamista?
Tietysti täytyy olla Uken kaula hyvin hallinnassa, ja ehkä vaan opetella "kartan" kanssa vaan hakemaan melodiaa komppauksen lisäksi... vai kuinka?
Pitää tässä kokeilla! Sieltä Ruotsin maalta kyllä löytyy tosiaankin myös paljon Uke-sivuja. Ruotsin kielestä on kyllä hyötyä!
Minusta myös kitaran raahaaminen kokonsa puolesta on turhan vaivalloista,
kun taas Uke kulkee niin kivasti missä vaan!
weelie
15.06.2006 16:59:50 (muokattu 15.06.2006 17:03:09)
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Zarmo
15.06.2006 18:01:19

http://video.google.com/videoplay?d … =-4559510005057780538&q=nirvana

tää on varmaan vanha, mut kattokaa ihmeessä.
Ota läski, rakastu basistiin!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)