Aihe: Omakohtaiset kokemukset Harley Bentonista
1 2 3 4 5 6
CustomSeries
30.04.2006 12:02:20
No vittu oli harley bentonin 40 wattisessa kitaravahvarissa hyvät saundit. Kun se on hiljasena nii se on aivan loistavat. Mutta ku laittaa yli 4 asteen niin se on paskaa
sinCCos
30.04.2006 22:07:17 (muokattu 30.04.2006 22:08:29)
Ainakin nuo HB:n kalliimmat "Made in USA" kielet ovat ihan peruskamaa, eli kyllä niillä soittelee, tosin ne halvemmat taitavat olla jo huonompia, en kyllä ole niitä testaillut. :D

"No vittu oli harley bentonin 40 wattisessa kitaravahvarissa hyvät saundit. Kun se on hiljasena nii se on aivan loistavat. Mutta ku laittaa yli 4 asteen niin se on paskaa"

Eikös aina pienitehoisissa vahvistimissa asia ole noin? :)
MrSorbus
01.05.2006 15:21:59
Joo, eilen soittelin jotain Harley-Benttonin Lespaa, ihan jees se oli. Tosin virettä se ei pitänyt hetkeäkään, mutta laitetaan uusien kielien piikkiin. Ihme vineämistä, voikoo 100€ saada jotain tonnin Stratoa, ei?
MN2073621
out of breath
02.05.2006 08:27:46

karmeet on kokemukset juu!
Only one way to say it, so I'll say it!
Chieftain
07.05.2006 13:29:11

Kaveri tilas tossa puol vuotta sitten Thomannilta sen halvimman HB lespan ja 20W combon. Kitarasetissä pientä pikkuvikaa:
Nauhoja ei ollu kunnolla hiottu
Mikit ei ollu kunnolla kiinni bodyssa
Bodyssa oli naarmuja
Johto oli valmiiks paskana
Combossa sekä särö että cleani ihan kauheen kuulosia
Vielä sen lisäks ekalla kerralla kun se kokeili kitaraansa nii h-kieli poikki

Akustisella se soittaa vieläkin
discominister
08.05.2006 09:05:52
Niin vähän ounastelinkin. Eipä siinä paljoa menetä, vaikka osoittautuisivatkin huonoiksi.

Kaksi Harley Bentonin plektraani ovat osoittautuneet ihan kelpo läpysköiksi :P
JCM
08.05.2006 09:13:00

Kaksi Harley Bentonin plektraani ovat osoittautuneet ihan kelpo läpysköiksi :P

Mulla on ollut noita plektroja, ne halkeaa tosi helposti ja äkkiä.

Pakko myöntää, että kokeilin tässä taannoin Helsingissä eräällä studiolla yhtä HB:n SG:tä.. että se oli viimeistelyltään hyvä ja sillä oli hyvä soittaa.. painoakin oli mukavasti.

Lyhyen kokemuksen perusteella se oli jotain aivan muuta mitä olen aiemmin HB:stä kokenut. Positiivinen yllätys.
Telecast
13.05.2006 19:31:58
Itse päätin yhtenä kauniina keväisenä päivänä piruuttani tilata neljänneksi kitaraksi harley bentonin SG:n hintasa takia. Noh nyt olen etsinyt vikoja suurennuslasin kera, mutta en ole löytänyt mitään, vire tosin ei oikein pysy, tai sitten olen vahingos töniny viritysnuppeja, joka on hyvin mahdollista :D. Pinta oli ja on vieläkin hyvässä kunnossa, ainut asia mikä harmittaa niin kantohihnan "lähellä kaulaa oleva ruuvi" on liian kaukana kaulasta, joten se valahtaa aina alas ja on hankala soittaa seisaaltansa. (Tosin ei kyllä ole kokemusta Gibsonin/Epiphonen SG:istä jos se olisikin "tarkoituksella" väärässä paikassa). Eli hyviä kokemuksia on tästä harrikan kitarasta, vai onkohan tämä harvinaisen hyvin onnistunut yksilö :D
Marshallga
14.05.2006 15:54:47
Itse päätin yhtenä kauniina keväisenä päivänä piruuttani tilata neljänneksi kitaraksi harley bentonin SG:n hintasa takia. Noh nyt olen etsinyt vikoja suurennuslasin kera, mutta en ole löytänyt mitään, vire tosin ei oikein pysy, tai sitten olen vahingos töniny viritysnuppeja, joka on hyvin mahdollista :D. Pinta oli ja on vieläkin hyvässä kunnossa, ainut asia mikä harmittaa niin kantohihnan "lähellä kaulaa oleva ruuvi" on liian kaukana kaulasta, joten se valahtaa aina alas ja on hankala soittaa seisaaltansa. (Tosin ei kyllä ole kokemusta Gibsonin/Epiphonen SG:istä jos se olisikin "tarkoituksella" väärässä paikassa). Eli hyviä kokemuksia on tästä harrikan kitarasta, vai onkohan tämä harvinaisen hyvin onnistunut yksilö :D

Tulee mieleen sama kitara, jolla ite soittelen, HBS580WR?? Vire ei todellakaan pysy yhtään. Seisaaltaan soittaminen on yhtä tuskaa kun koko ajan joutuu nostelemaan kyseistä kolpakkoa. Kaulamikillä on ihan turha yrittää soittaa, saattaa onnistua muutaman minuutin ajan ja sen jälkeen "sammuu". Olen yrittänyt katsoa vikaa, kerran kolvailin johdon uudestaan kiinni kun oli irronnut. Kaula ei sovi käteen yhtään. Mitäs muuta...
Hevi on paras lääke popin oireisiin.
_NiXu_
16.05.2006 23:55:21
Itselläni on juuri tämä harrikan halvin stratocasterin kuvatus. On meinaan niin luxus vehje että kaulassa on pakkasmittari. Jos aamulla kaulassa nauhat törröttää on ulkona perkuleen paljon pakkasta. :)

Mitään muuta vikaa ei ole vielä kapineesta ilmennyt, vaikka kopsuja on tullut. Kaikki elektroniikka toimii ja vireessä pysyy kun kielet vaihtoi parempaan merkkiin. :)

Itse olen kitaraan enemmän kuin tyytyväinen. Onhan se sentään ensimmäinen oma kitara. :)

Mutta näin lopuksi off topiccina.

Olen monesti hämmästellyt sitä, kun joku sanoo että hänellä on harley benton, niin kyseinen henkilö teilataan saman tien ja haukutaan kamat pystyyn. Eikö se ole tärkeintä että on itse tyytyväinen kuin se, että muut olisivat. Vai mitä?

Tälläistä väsynyt mieli taas tuotti.
Stratocaster_90
17.05.2006 14:23:10 (muokattu 17.05.2006 14:23:44)

Enpä itse ole törmännyt siihen että toisen kitaraa mekin takia haukuttaisiin. Muodon vuoksi kyllä... Heviä Stratocasterilla.... Mutta mitä minä olen nyt 11 kuukautta tuota Harley Bentonia soittanut, (se on se halvin malli mikä maksaa nykyään enää 85e) niin kunhan kielet vaihtaa ainakin kerrran kahdessa kuukaudessa niin ihan hyvä "riittää vuodeksi" kitara se on :) Täydelliseeen vireeeseen sitä ei edes saa. Ainakaan se ei pysy siinä. Ja kampi ei vaikuta vireeseen. Ja kitarasta on saatu muutenkin todella hienon ja kalliin näköinen. Saundi on on juuri sitä luokkaa että sillä soittaa ton vuoden.
Manicci
17.05.2006 14:50:02
Uudella reenikämpällä lojui tommonen uudehko HB basso, ja kyllä sillä nyt äkkiseltään ihan soitteli, mitä nyt kielet rätisi nauhoihin aika reilusti.
Strato, Marsu. Niillä edetään.
Chieftain
17.05.2006 15:18:00

Kaverini vaihtoi eilen Les Paul- bentoniinsa kielet.
No sattuipa sitten niin että kun oli ottanut kaikki kielet pois, siltä tippu satula siitä 95 euron kitarasta. Se menee huomenna viemään sen varmaan Kitarapajalle, jossa siitä pitää hioa nauhat sekä vaihtaa siihen luusatula.
Että tällasta...
gintronic
04.06.2006 03:49:17
mulla ei vielä omakohtaisia kokemuksia HB:stä, mutta tän kuun puolen välin jälkeen pystyn varmasti kertoon jotain, kun saksasta se basso tänne saapuu. jos basson soiton innostus jatkuu vahvasti, niin varmaan syksyllä ostan uuden, mikäli niin katson parhaaksi. en kuitenkaan halua näin alussa panostaa kalliiseen bassoon.

ton edellisen viestin jälkeen en ees uskalla lukea koko ketjua läpi :D
Little Savage
04.06.2006 17:22:47
Kaverini vaihtoi eilen Les Paul- bentoniinsa kielet.
No sattuipa sitten niin että kun oli ottanut kaikki kielet pois, siltä tippu satula siitä 95 euron kitarasta. Se menee huomenna viemään sen varmaan Kitarapajalle, jossa siitä pitää hioa nauhat sekä vaihtaa siihen luusatula.
Että tällasta...

Ja kitaralla tulee sitten kaksin kertanen hinta. Sama kun ostaisi uuden thomanilta.
ollikainen
04.06.2006 17:29:35 (muokattu 07.06.2006 21:04:18)

Muodon vuoksi kyllä... Heviä Stratocasterilla....

Tämä kommentti kyllä nauratti ja itketti, miksei heviä voisi soittaa stratolla.
Kommenttisi ovat muutenkin sitä luokkaa että huh,huh.
UGH!!!!!!!!!!
J-kettu
16.06.2006 10:53:27
Itte ostin kaverilta jokunen vuos sitte hb:n, ja täytyy sanoa että varsin hyvä alottelijakitara se on. Mitä nyt kerran pari tarvinnu kolvailla vähän irronneita piuhoja, mutta ei mitään muuta valittamista. Pysyy jopa vallan mainiosti vireessä, vaikka se on floikallinen.
Heikki
20.06.2006 15:26:54

Vielä sen lisäks ekalla kerralla kun se kokeili kitaraansa nii h-kieli poikki

Hyvissä kitaroissahan tehdaskielet ei koskaan katkea.
Nazareth
21.06.2006 23:20:05 (muokattu 21.06.2006 23:25:48)
Täydelliseeen vireeeseen sitä ei edes saa. Ainakaan se ei pysy siinä. Ja kampi ei vaikuta vireeseen. Ja kitarasta on saatu muutenkin todella hienon ja kalliin näköinen. Saundi on on juuri sitä luokkaa että sillä soittaa ton vuoden.

Kitaransoiton opettaja sano mulle kerra että sähkökitaraa ei saa ikinä niin tarkasti vireeseen, oli minkähintanen hyvänsä.

EDIT: lisään tähän vähän kommenttia omasta HB:stani(SG-kopio). Saundit on aika heikot sinällään, se, että missä asennossa mikkikytkin on ei aina tunnu vaikuttavan äänessä, mikeistä mulla ei oo pahemmin kokemusta joten kait ne o iha siinä ja siinä, mutta kyllä ne mun korviin kuulostaa ihan humbuckereilta. Mut soitettavuus o hemmetin hyvä. Tämmöne luuviulu niinku mäki olen ni kielet saa hemmetin alas niitten särisemättä otelautaan, mikä helpottaa soittamista kummasti.
On. IMIK #27 AKKK#6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)