Aihe: Kritiikkiä ja kehuja
1 2 3 4 5 6 7
isojussi
14.05.2006 10:50:46
Onpa taas osunut Ison Jussinkin korviin muutama "kuolematon" ennenkuulematon iskelmäpläjäys, joita en malta olla kommentoimatta:

- Anneli Mattila eilen kakkosella esittämässä jotain lattarikyhäelmää: Taisi olla molemmat kumamonitorit päältä pois ja metrin päässä takana soittanut orkesti liian kaukana, kun vire oli sitä luokkaa, että huh-huh. Fraseerauskin ihan pyllystä. Jos tuo on vuoden iskelmätulokas, niin kilpailu ei liene kovaa.

- Jani Vikholm samassa ohjelmassa: Kaveri vetää koko ajan vaan paremmin ja paremmin. Hiton hyvä artisti minusta.

- Kati Forss "Tytöt tahtoo pitää hauskaa" tänä aamuna radiossa: Miksi tämmöinen levytys on pitönyt tehdä? Laulu kuulostaa siltä, kuin about 7-kymppinen entinen iskelmätähtönen, jonka äänen ajan hammas on jo syönyt, yrittäisi värisevällä äänellään epätoivoisesti tulkita.

- Saska Helmikallio veti samassa ohjelmassa Sinisen huvimajan hienosti. Ei paskempi tankoesa.

- Antti Raiskin levytys Jucen biisistä "Oot niin avoin, sä miljoonin tavoin..Ota viini ja juo, se on elämä mun.." Nimi häipyi mielestä. Oli mikä oli, mutta hieno tulkinta ja hieno arri.
Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö"
DVD
14.05.2006 11:02:06
Totuus on että useimmat artitistit kuullostaa suhteellisen epävireisiltä jos on kyse livetaltionnista. Näin se vain menee. Eri asia sitten jos on tekemällä tehty levy. Monesti kyllä tuntuu että ei olisi pitänyt tehdä levyä ensinkään.
Epämuusikko
14.05.2006 12:24:35
Totuus on että useimmat artitistit kuullostaa suhteellisen epävireisiltä jos on kyse livetaltionnista.

Miksi näin on? Olen kuullut monta vireessä laulettua suoritusta, niin tv:stä kuin IRL. Kenellä on privileegio vetää nuotin vierestä, muiden hiljaa nyökkäillessä?
It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
veeka
14.05.2006 12:36:03
Miksi näin on? Olen kuullut monta vireessä laulettua suoritusta, niin tv:stä kuin IRL. Kenellä on privileegio vetää nuotin vierestä, muiden hiljaa nyökkäillessä?

Ei kellään. Johtuisko se siitä että ovat huonoja laulajia, kenties?
"ei vaivaa kiire, ei dressi"
EP
14.05.2006 13:00:20
Mun mielestä Anneli Mattila selvityi hienosti ja on "luonnollisella tavalla" ihan ok. tässä "tehtyjen" artistien maailmassa ja nuoresta iästään johtuen hyvinkin kehitys kelpoinen laulaja.

"Alumiinitähdestä" ei ole oikein mitään sanottavaa..
isojussi
14.05.2006 13:21:28
Mun mielestä Anneli Mattila selvityi hienosti ja on "luonnollisella tavalla" ihan ok. tässä "tehtyjen" artistien maailmassa ja nuoresta iästään johtuen hyvinkin kehitys kelpoinen laulaja.

Paitsi että lauloi päin persettä?

Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö"
EP
14.05.2006 13:28:28
Paitsi että lauloi päin perheitä ja muuta yleisöä! :)
grooveman
14.05.2006 13:36:38
Anneli Mattila eilen kakkosella esittämässä jotain lattarikyhäelmää: Taisi olla molemmat kumamonitorit päältä pois ja metrin päässä takana soittanut orkesti liian kaukana, kun vire oli sitä luokkaa, että huh-huh. Fraseerauskin ihan pyllystä. Jos tuo on vuoden iskelmätulokas, niin kilpailu ei liene kovaa.

Olen täysin samaa mieltä, veti kyllä todella ala-arvoisesti. Monitoreitahan hän itsekin siitä tietysti syyttää...:) kuitenkin samassa ohjelmassa esiintyi mm. Eija Kantola ja Anna Eriksson jotka molemmat lauloivat hyvällä vireellä samoissa olosuhteissa.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
EP
14.05.2006 14:00:58
Olen täysin samaa mieltä, veti kyllä todella ala-arvoisesti. Monitoreitahan hän itsekin siitä tietysti syyttää...:) kuitenkin samassa ohjelmassa esiintyi mm. Eija Kantola ja Anna Eriksson jotka molemmat lauloivat hyvällä vireellä samoissa olosuhteissa.

Nooh, olosuhteet eivät välttämättä ole kyllä samat. Eivät senkään vuoksi, että ihminen on aina yksilö, onneksi, eikä kone..
Mikä yhdellä toimii ei välttämättä ole paras toiselle.

Sitäpaitsi vuoden tulokas on kai eri juttu kun vuosia jo laulaneet ja ikäeroakin on Erikssoniin kymmenen ja Kantolaankin hieman..

Alkuun olin sitä mieltä, että isosiskonsa varjolla laulajaksi, mutta en enää, on todella lahjakas.
Sandy
14.05.2006 14:58:56 (muokattu 14.05.2006 15:09:06)
Alkuun olin sitä mieltä, että isosiskonsa varjolla laulajaksi, mutta en enää, on todella lahjakas.

Huh huh. Ei voi muuta sanoa tähän kommenttiin.

edit. siis todella lahjakas on musta vähän liikaa nyt tässä kohtaa, jos ajatellaan että esim. Laila Kinnunen oli todella lahjakas. Varmaan Anneli on ihan ok, mut ei se mitään maailmaamullistavaa lahjakkuutta ole. Ehdottomasti ei.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
uruttaja
14.05.2006 15:48:18
Huh huh. Ei voi muuta sanoa tähän kommenttiin.

edit. siis todella lahjakas on musta vähän liikaa nyt tässä kohtaa, jos ajatellaan että esim. Laila Kinnunen oli todella lahjakas. Varmaan Anneli on ihan ok, mut ei se mitään maailmaamullistavaa lahjakkuutta ole. Ehdottomasti ei.

Just.

En malta olla olemata pilkunn...ssija.

Anneli saattaa olla lahjakas. Nyt täytyy luottaa kiltalaisten kommentteihin, itse en ole koskaan kuullut livenä.

Mun mielestä lahjakas on vielä "vihreä"-oksa, joka on puhkeamassa kukkaan. Lahjakas on eräänlainen lupaus jostain paremmasta. Jos on lahjakas niin ei välttämättä vielä hyvä, eikä välttämättä koskaan tulekkaan. Monta treenaamaan kyllästynyttä tosilahjakasta nojaa tänäkin iltana 45:n baaritiskiin ja narisee jamiyleisölle, että kyllä mäkin olisin tosipro, jos olis ollut sopivampi lämpötila treenikämpässä tai tyttöystävä olis ymmärtänyt, tai viitsis istua keikkabussissa, tai ihan mitä vaan.

Lahjakkuus saattaa auttaa täyteen loistoon puhkeamisessa.Enemmän lahjakkaan tarvii treenata vähemmän kuin vähemmän lahjakkaan.

Jos joku on hyvä,pro, niin se ei mun käsityksen mukaan ole pelkästään lahjakas. Laila taisi olla useidenkin mielestä todella hyvä, jopa paras. Ei sen meriittiä kuvaa milläänlailla adjektiivi lahjakas. ei kait Olavi Virran, Malmstenin, tai Jampan ammattitaitoa voi kuvata sanalla lahjakas, vai voiko? Tai onko Annikki Tähti lahjakas?

Anneli, Anne ja mitä näitä nyt sitten onkaan ovat lahjakkaita ainakin joittenkin mielestä. Tulevaisuus näyttää riittääkö paukut staraosastolle.
Martso
14.05.2006 16:00:55
Just.

Anneli saattaa olla lahjakas. Nyt täytyy luottaa kiltalaisten kommentteihin, itse en ole koskaan kuullut livenä.

Mun mielestä lahjakas on vielä "vihreä"-oksa, joka on puhkeamassa kukkaan. Lahjakas on eräänlainen lupaus jostain paremmasta. Jos on lahjakas niin ei välttämättä vielä hyvä, eikä välttämättä koskaan tulekkaan. Monta treenaamaan kyllästynyttä tosilahjakasta nojaa tänäkin iltana 45:n baaritiskiin ja narisee jamiyleisölle, että kyllä mäkin olisin tosipro, jos olis ollut sopivampi lämpötila treenikämpässä tai tyttöystävä olis ymmärtänyt, tai viitsis istua keikkabussissa, tai ihan mitä vaan.

Lahjakkuus saattaa auttaa täyteen loistoon puhkeamisessa.Enemmän lahjakkaan tarvii treenata vähemmän kuin vähemmän lahjakkaan.

Jos joku on hyvä,pro, niin se ei mun käsityksen mukaan ole pelkästään lahjakas. Laila taisi olla useidenkin mielestä todella hyvä, jopa paras. Ei sen meriittiä kuvaa milläänlailla adjektiivi lahjakas. ei kait Olavi Virran, Malmstenin, tai Jampan ammattitaitoa voi kuvata sanalla lahjakas, vai voiko? Tai onko Annikki Tähti lahjakas?

Anneli, Anne ja mitä näitä nyt sitten onkaan ovat lahjakkaita ainakin joittenkin mielestä. Tulevaisuus näyttää riittääkö paukut staraosastolle.

Uruttaja on lahjakas.
manjaana
14.05.2006 16:03:31
Just.

Aika useesti livenä kuullut Annelia, jostain syystä meni mielestäni penkin alle tuo eilinen. Lavoillakin tyttö kohentanut otetta kovasti, kikatuskin vähentynyt hiukan, sanoja unohtelee edelleen ja ei missään nimessä ole Annen tasoinen, ainakaan vielä.
MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit
EP
14.05.2006 16:20:43 (muokattu 14.05.2006 16:24:19)
No, tuon "todella"- sanan voi käsittää eri tavalla, oliskohan "tosissaan" ollut tai "todella"- sanan jättämällä pois ollut parempi?

Sorry.. :)

PS. Mutta kun oli kysymyksessä "vuoden tulokas"- titteli, niin ei tietenkään ollut tarkoitus verrata esim. Laila Kinnuseen..
BigPapa
14.05.2006 16:25:11

Kannattais varmaan sitten kehittyä.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
uruttaja
14.05.2006 16:43:22
Uruttaja on lahjakas.

Hyvä että en enää pelkästään lihava.
Tankero
14.05.2006 16:57:48
Onpa taas osunut Ison Jussinkin korviin muutama "kuolematon" ennenkuulematon iskelmäpläjäys, joita en malta olla kommentoimatta:

- Anneli Mattila eilen kakkosella esittämässä jotain lattarikyhäelmää: Taisi olla molemmat kumamonitorit päältä pois ja metrin päässä takana soittanut orkesti liian kaukana, kun vire oli sitä luokkaa, että huh-huh. Fraseerauskin ihan pyllystä. Jos tuo on vuoden iskelmätulokas, niin kilpailu ei liene kovaa.

- Jani Vikholm samassa ohjelmassa: Kaveri vetää koko ajan vaan paremmin ja paremmin. Hiton hyvä artisti minusta.

- Kati Forss "Tytöt tahtoo pitää hauskaa" tänä aamuna radiossa: Miksi tämmöinen levytys on pitönyt tehdä? Laulu kuulostaa siltä, kuin about 7-kymppinen entinen iskelmätähtönen, jonka äänen ajan hammas on jo syönyt, yrittäisi värisevällä äänellään epätoivoisesti tulkita.

- Saska Helmikallio veti samassa ohjelmassa Sinisen huvimajan hienosti. Ei paskempi tankoesa.

Näitä myöten komppaan tanakasti. Anneli typyskä oli kuitenkin vissiin kuitenkin vähän kehittynyt viime kesästä, kun sattui jotain kohdallekin.
Ei se vieläkään hääviä ole.
Varmasti, vissiin.
Tankero
14.05.2006 16:59:03
Paitsi että lauloi päin persettä?

Niin teki
Varmasti, vissiin.
Sandy
14.05.2006 17:02:58

No *ussitaan vaan! Mun mielestä nimenomaan Lailaa kuvaa sanapari todella lahjakas. Enhän ole siis häntä ikinä tavannut enkä livenä varsinkaan kuullut, mutta aikalaisten kertomusten ja hänen levytystensä perusteella ei voi muuta kuin ihmetellä, jos joku ei pidä häntä (todella) lahjakkaana.

En kieltänytkään sitä, etteikö Anneli olis lahjakas jollain tasolla, mutta todella lahjakas on jo liikaa sanottu.

Nimim. Aika läheltä asiaa seurannut
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)