mr.bungle 11.05.2006 17:37:00 | |
---|
Ok. Tosin tuosta acidjazz-asiasta olen jyrkästi eri mieltä. Tarkotin sellasta Stuart Zendermäistä tiukkaa keskiäänisaundia. Vähän niinku Jacon purputus, mutta selkeempi. Mun mielestä sopii just Acid Jazziin, mitä ikinä se genrenä tarkoittaakaan :) bassolla hanuriin |
absqua 11.05.2006 22:41:09 | |
---|
Tarkotin sellasta Stuart Zendermäistä tiukkaa keskiäänisaundia. Vähän niinku Jacon purputus, mutta selkeempi. Mun mielestä sopii just Acid Jazziin, mitä ikinä se genrenä tarkoittaakaan :) ymmärrän! mä tosin koen aj:n aika roots-pohjaisena kamana, ja soundit myös sen mukaan. mutta kyllä warre sinne sopii, ei sillä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Brand new heaviesin Andrew Levy taitanee kiskoa kans warrella. Sen ukon saundissa ei kyllä oo valittamista. Helevetin leso sellanen kultainen Warwick uusimman levyn kannessa... Brother/Sister levyä voin suositella äsid zääsin ystäville. |
manne 17.05.2006 20:18:57 | |
---|
Minunkin on saatava kommentoida. Onneksi kuitenkin flea on pitäytynyt Gallien-Kruegereissa, noissa Amerikan Gallen-Kalleloissa. |
bize 17.05.2006 20:47:19 | |
---|
Tarkotin sellasta Stuart Zendermäistä tiukkaa keskiäänisaundia. Vähän niinku Jacon purputus, mutta selkeempi. Mun mielestä sopii just Acid Jazziin, mitä ikinä se genrenä tarkoittaakaan :) Incogniton levyt kuulostais ainakin osa warrella vedetyiltä, tosin ainakin positivityn kannessa basisti poseeraa fenderin kanssa. Tallamikkisoundia tai muunlaista murinaa tuntuu lähinnä kuitenkin kuuluvan levyllä kuin levyllä. "Singing" mids from the j-pickup |
Maisteri 18.05.2006 14:35:46 (muokattu 19.05.2006 12:16:37) | |
---|
Pari kertaa kuunneltuna kunnolla molemmat lätyt ja oikein mainioltahan tuo pipprituplapaketti vaikuttaa. Biisitmatsku sisältää mainioita melodioita todella raikkailla stemmoilla väritettyinä. Rennon letkeää chillailu- ja jammailumeinikiä on tuo SA. Vaikka onkin pitkä paketti, eikä rankempia rokki- ja funkkivetoja ole läheskään niin paljon kuin seesteisempiä kipaleita, jaksaa tuota tuplaa kuitenkin näillä näkymin kuunnella mainiosti hienojen poppi- ja melodiakoukkujen ansiosta. Saundimaailma on mukavan ilmavaa. Rytmiryhmä pelaa tuttuun tyyliinsä erityisen mainiosti yhteen. Flea värittää maukkaan loisteliailla bassojutuilla drum-bass -osaston sointia oleellisesti tavallisempien pulliaisten toimivasta peruskaurasta letkeän iloiseen jamittelumeininkiin. Bassosaundit on hyvin puhdasta efektoimatonta peruskauraa ja tuntuu että se on juuri nyt hyvä asia. Kyllähän siellä toki vois kuvitella erottavansa jatsaria ym. eri vehkeitä ja selvästi biisejä on soitettu useammilla eri bassoilla, mutta perusmeininki saundissa on tuttua, mainiota Fleaa: Tallamikkityyppistä mid-murinaa napakalla tatsilla ja atakilla. Kaverilla on se hyvä oma saundi niin pitkälti sormissa, että paha kenenkään sanoa kuuleman perusteella millä pelillä milloinkin vetelee. Frusciantellekin iso plussa kitarasaundeista ja jutuista. Nyt on paljon maukkaampaa ja monipuolisempaa kitarasaundimaailmaa ja -soitantaa tarjolla esim. Californicationiin verrattuna. Biiseistä erikoismaininnan ansaitsee 2. levyn 13. Turn it again, joka iski kybällä heti ekasta kertsistä lähtien, ja jossa John heittää ihan kunkkua settiä. Anthonyn laulusta sellaista, että on jotenkin erityisen vapautuneen ja iloisen kuuloista. Nautinto ikään kuin kuuluu läpi tulkinnassa. Monipuoliset, harmooniset stemmalaulut ovat myös hienossa roolissa levyllä. EDIT: Hitusen korjailuja ja täydennyksiä. |
Rämppy 18.05.2006 23:01:17 (muokattu 18.05.2006 23:28:46) | |
---|
Kyllä kuullostaa hienolta uusi Peppers. Flean bassosoundi on tosiaan parempi kuin aikoihin. Välillä kuuntelin huvikseni sinänsä mainiota By the way-levyä, ja kyllä siinä bassosoundit on aika paljonkin huonommat kuin tällä uudella levyllä. Kuitenkin eniten leukojani on loksauttanut John Frusciante -mies soittaa paremmin kuin koskaan. Kerrassaan hienoa soittoa. Just sopivan räkäistä mulle. EDIT: Mokia En sitten malttanut olla sanomatta. |
Maisteri 19.05.2006 12:34:27 | |
---|
Itselleni halvemman hintaluokan fenderit eivät vaikuta mitenkään laadukkailta, eikä ne mun käteen sovi. Jos joku niistä tykkää niin ei se silti multa ole pois. Kalliimmista en tiedä, semmosia en oo päässy hipelöimään. Saati mitään vintagea nähnykkään. Ja hämmennetäänpä hitusen vielä vintagefenkkupuristien ja hifimpien kannattajien soppaa... Itellä sama homma noiden uusien, kaupan seinällä roikkuvien perus jenkkipresarien kanssa. Ei ne muutamat kalleimmat yli tonnin kepitkään mitään ihmeellisiä ole olleet laadultaan. "Ihan mukavan pullea basicbasictumpsahdus -perussaundi, muttei kaula oikein sovi käteen" -fiilis on yleensä tullut. Häviävät nuo uudet peruspresarit laadussa, saundissa ja tatsissa ihan 6-0 esim. omalle Thunderbirdilleni. Ja muistutetaan ny vielä, että siis IMO, ettei herneitä sieraimiin f-ukoille :) Vintage-fenkkuja oon oikeestaan vaan nähny livenä, lukuunottamatta '78 Musicmasteria, joka oli pikahiplauksen perusteella todella hyvä pikkubasso. Tokihan 70's jassoa ja passoa pitäis joskus päästä testaamaan, kun ovat niin maasta taivaaseen ylistettyjä. |
J.Hollström 19.05.2006 13:06:09 (muokattu 19.05.2006 13:57:05) | |
---|
Itellä sama homma noiden uusien, kaupan seinällä roikkuvien perus jenkkipresarien kanssa. Ei ne muutamat kalleimmat yli tonnin kepitkään mitään ihmeellisiä ole olleet laadultaan. Halvin jenkkipasso HW-1 maksaa uutena sen tonnin. En tiedä mitä mallia on testattu, mutta yli tonnin Fenderi ei vielä ole mikään kalliimpi malli. Hintalistoista voi kyylätä eri mallien hintoja. Mistä laadusta puhut? Viimeistely, sähköt, puut, metallit, soundi, kokonaisuus? Oliko niissä kenties jotain vikaa jos ei ollut ihmeellisiä laadultaan. Miten laaja oli otos? Oliko statistiset menetelmät laadun arvioinnissa mukana? Aina kun joku jauhaa laadusta, kuulisin mieluusti jotain konkretiaa sen laadun arvioinnin perusteluksi. "Ihan mukavan pullea basicbasictumpsahdus -perussaundi, muttei kaula oikein sovi käteen" -fiilis on yleensä tullut. Se ei liene mikään vika jos ei sovi käteen. Presareissa kuuluu olla jämäkkä kaula. Häviävät nuo uudet peruspresarit laadussa, saundissa ja tatsissa ihan 6-0 esim. omalle Thunderbirdilleni. Näin yleensä käy kun jotain vertaillaan omiin vehkeisiin. Jokainen hehkuttaa omia vehkeitä parhaina tai ainakin parempina mitä muut, kunnes vehje vaihtuu. Vintage-fenkkuja oon oikeestaan vaan nähny livenä, lukuunottamatta '78 Musicmasteria, joka oli pikahiplauksen perusteella todella hyvä pikkubasso. Tokihan 70's jassoa ja passoa pitäis joskus päästä testaamaan, kun ovat niin maasta taivaaseen ylistettyjä. No onhan ne ihan ylivoimaisia, ei siitä mihinkään pääse. Ne joilla on tietää, joilla ei ole ihmettelee miksi niitä hehkutetaan. Hommatkaa ja kokeilkaa, jos ei nappaa niin voi myydä hetken päästä voitolla eteenpäin. Henk. koht. alkaa nyppimään tämä Fendereiden ajojahti. Lähes joka ketjuun tulee joku valopää ilman isompaa kokemusta dissailemaan niitä. Lukekaa Le Haban kommentti vintageketjusta, siinä on riittävän kokeneelta kaverilta lausunto jota voi mietiskellä tykönään, jos muiden lausunnot ei vakuuta. E: tosta: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=4911583 "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
mr.bungle 19.05.2006 13:47:05 | |
---|
Näin yleensä käy kun jotain vertaillaan omiin vehkeisiin. Jokainen hehkuttaa omia vehkeitä parhaina tai ainakin parempina mitä muut, kunnes vehje vaihtuu. -> No onhan ne ihan ylivoimaisia, ei siitä mihinkään pääse. Ne joilla on tietää, joilla ei ole ihmettelee miksi niitä hehkutetaan. :) Ei silti, kyllä mulle kelpais. bassolla hanuriin |
pardy 19.05.2006 14:31:31 | |
---|
:) Ei silti, kyllä mulle kelpais. Just katoin samaa ja meinasin takertua. Mut eipä siinä, yhtä '65 jassoa kun testasin niin kyllä oli se aika saakelin hyvä. Mut en siitä maksais kyllä sitä summaa missä noi nykyään pyörii. |
J.Hollström 19.05.2006 14:37:25 | |
---|
Just katoin samaa ja meinasin takertua. No eikös se ollut ihan looginen juttu? Todistin oman lausuntoni puolesta. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
pardy 19.05.2006 14:48:36 (muokattu 19.05.2006 14:48:50) | |
---|
No eikös se ollut ihan looginen juttu? Todistin oman lausuntoni puolesta. Niinii. Mutta edelleenki kaikki on hywää mun mielestä. Sillä vaan kun mäkin vähän hienoista provosoitumista tosta sun kirjotuksesta olin huomaavinani. Ei se multa oo ainakaan pois jos joku haluaa vetää jollain tietyllä bassolla jolla en ite välttämättä vetäis. Ja mun mielestä Fender omaa tänä päivän sellasen statuksen muutenki ettei sitä edes tarvitse puolustella, mielipiteet nyt vaan on mielipiteitä. |
J.Hollström 19.05.2006 14:50:43 | |
---|
Niinii. Mutta edelleenki kaikki on hywää mun mielestä. Sillä vaan kun mäkin vähän hienoista provosoitumista tosta sun kirjotuksesta olin huomaavinani. Ehkä kirjallinen ulosantini on heikkoa. Melko usea lausuntoni tulkitaan siten että olen provosoitunut. Ehkä parempi lopettaa kirjoittelu kokonaan. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
pardy 19.05.2006 14:52:08 | |
---|
Ehkä kirjallinen ulosantini on heikkoa. Melko usea lausuntoni tulkitaan siten että olen provosoitunut. Ehkä parempi lopettaa kirjoittelu kokonaan. Pahoitteluni väärästä tulkinnasta. |
J.Hollström 19.05.2006 14:56:00 (muokattu 19.05.2006 14:59:36) | |
---|
Pahoitteluni väärästä tulkinnasta. Joo, ei tää niin vakavaa saisi olla. Hymiöt ei vaan oo mun juttu. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Basismi 19.05.2006 15:01:16 (muokattu 19.05.2006 15:01:33) | |
---|
Sen verran kuullut SA:ta että paras peppersbassosaundi kautta aikain.. Paras soundi pitkään aikaan, mutta kyllä silti eniten tykkään Aeroplanen soundista. On se muutenkin tuon orkesterin ykköslevy. Viistous helpottaa soittamista! |
Karlsson 19.05.2006 15:09:20 | |
---|
Paras soundi pitkään aikaan, mutta kyllä silti eniten tykkään Aeroplanen soundista. On se muutenkin tuon orkesterin ykköslevy. *krhm* Siis One Hot Minute. Mutta, kyllä on hyvä biisi toi Aeroplane! Ja kiva bassosoolokin. "I had to. I was drunk." -Vivian |
J.Hollström 19.05.2006 19:54:43 | |
---|
Joo, soundi on hyvä, oli basso mikä hyvänsä. Ja kyllä tästä Flean tunnistaa. 90% soundista tulee kuitenkin soittajan sormista. Ne jotka väittää muuta ja ettii soundia vehkeistä on hukassa. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
balzary 19.05.2006 21:41:57 | |
---|
Henk. koht. alkaa nyppimään tämä Fendereiden ajojahti. Lähes joka ketjuun tulee joku valopää ilman isompaa kokemusta dissailemaan niitä. Lukekaa Le Haban kommentti vintageketjusta, siinä on riittävän kokeneelta kaverilta lausunto jota voi mietiskellä tykönään, jos muiden lausunnot ei vakuuta. Nyt täytyy kysyä,että mikä ajojahti? Minulle on lähinnä jäänyt mieleen viime aikoina melko monen ketjun kääntäminen vintagefenkku-hehkutukseksi vaikkei asia ole niihin mitenkään liittynyt. |