Royal Banzai 11.05.2006 00:59:19 | |
---|
Tänään hain 65 Eb0:n tullista, ja olen tuskaillut kaulan kanssa. Siinä kun on turhankin paljon tuota reliefiä, pitäisi siis suoristaa. Mutta; kaularaudan päässä ei ole minkäänlaista reikää esim kuusiokoloavaimelle tahi meisselille. Hemmolla ainakin oli EB-0, kerrohan miten sulla on kaulan säätäminen onnannut. |
Johnny Buzz 11.05.2006 09:12:20 | |
---|
Tässä epiphonen uusintaversio pitsalapiosta, mikityksenä P/J: http://www.musiciansfriend.com/product?sku=519379 Musta toi Ripperin pää ei sovi tohon bassoon laisinkaan. Flying V headstock se olla pitää, joka löytyy esim. Grabberista ja G-3:sta. Ja itse aiheeseen sitten. Itsellä on kokemusta vain Gibsonin G-3:sta, joka on mun ensimmäinen oma basso. Siinä on melko paksu D-profiilin kaula, joka tuntuu nykyään melko paksulta, kun on jassoon tottunu. Tällä hetkelllä on tuossa bassossa flatit kiinni ja hyvin pelittää. G-3:sta en tuu varmaankaan koskaan luopumaan, koska se on kuitenkin ensimmäinen oma basso. Onhan se kaulapainoinen ja soundi omintakeinen, mutta samalla se on niin karun kaunis että. |
balzary 11.05.2006 18:40:38 | |
---|
Musta toi Ripperin pää ei sovi tohon bassoon laisinkaan. Flying V headstock se olla pitää, joka löytyy esim. Grabberista ja G-3:sta. Höpsishöpsis, sopiihan se. Vuan oliko se musta vai vaalea lapa meidän reeniksellä olevassa bassossa, ei voi muistaa.. |
juici 12.05.2006 18:09:45 | |
---|
"Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..." |
Tämän keskustelun aikana on tullut aika useasti esille juuri tuo kaulapainoisuus. Se hankaloittaa hiukan soittamista varsinkin seistessä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö asialle voisi tehdä jotakin. Siirtämällä hihnatappia saadaan kaula pysymään mukavasti ylhäällä. Harley Bentonistakin saadaan laatu vehje kunhan vaan vähän muokkailee sitä. Kyse on vain että viitsiikö, jaksaako tai osaako. YnF!!! Kuka Vittu eee Laattaa eeeee Alakerran ee Roskikseen ee ahaa! |
jjylli 14.05.2006 11:04:15 | |
---|
Tämän keskustelun aikana on tullut aika useasti esille juuri tuo kaulapainoisuus. Se hankaloittaa hiukan soittamista varsinkin seistessä pah. kaulapainoisuus on ihmisen paras ystävä. |
2541 14.05.2006 15:55:09 | |
---|
Wishbone Ashin Martin Turner mainitsi pitävänsä Thunderbirdinsä kaulapainoisuudesta. Hän tykkäsi, että pitää vähän taistella basson kanssa. |