Aihe: Syntikan rakennus
1
MarkusK
28.09.2003 11:14:03
Tuntuis pirun mielenkiintoselta ajatukselta ruveta rakentaan omaa syntikkaa. Onkohan kellään kokemusta ja tietoa minkälaisia osia siihen tarvitaan ja näin voisi kertoa onko se tee-se-itse ollenkaan mahdollista?
Virus KC
Leikari
29.09.2003 13:04:22 (muokattu 29.09.2003 13:05:58)
Tuntuis pirun mielenkiintoselta ajatukselta ruveta rakentaan omaa syntikkaa. Onkohan kellään kokemusta ja tietoa minkälaisia osia siihen tarvitaan ja näin voisi kertoa onko se tee-se-itse ollenkaan mahdollista?

Joskus oli mielessä itsellänikin - ainakin jotain lfo:ta tai filtterejä tehdä - Googlella löytyy kyllä ohjeita - sopivia hakusanoja + DIY.
Veljeni, joka on aikanaan ollut elektroniikkahommissa, totesi aikomuksistani, että jos ei ole aiempaa kokemusta rakentelusta + yleismittaria kummempaa mittavahjettä, kannattaa jättää homma sikseen.
So. "piiirustusten" ja komponenttiluetteloiden lisäksi pitäis iilmeisesti myös ymmärtää mitä on tekemässä.
Harjoitellahan voi "osasten" valmistelulla so. jos vaikkapa analogisynaan voi kytkeä lisähärveleiksi - + teoriaa samalla alan kirjoista, eiköhän muutaman vuoden aktiivisella harrastuksella jo jotain toimivaakin synny.
Omalta osaltani on tyssännyt ajan puutteeseen.

70-luvulla Musa-lehdissä oli jonkilaisen ARPin tyylisen synan rakennusohje -juttusarja. Minulla on pari numeroa jossain - oli kyllä aika sekavaa esitystä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)