Aihe: Mitä tehdä Les Paul Studiolle?
1
Tabbu
13.05.2006 21:10:06

Rakas Gibsonini (vm 96) meinaa olla nykyään alisuoriutuja. Kitara ei pysy minuuttia kauempaa vireessä, vire vaihtelee merkittävästi kaulan eri osissa ja sointi on todella heikko ja lyhyt. Kitaran kielet vaihdan säännöllisesti, joten niistä ei pitäis kiikastaa.

1) Onko mitään kotikonsteja millä saisin puutteet korjattua?

2) Onko järkevää kiikuttaa kitaraa soitinliikkeeseen korjattavaksi ja voivatko he tehdä asialle jotain?

3) Pitäisikö myydä kitara ja ostaa uusi?

Vaikka olen soitellut kitaraa lähes koko elämäni, niin kokemus suuntautuu lähinnä klassisen musan soitteluun akustisella kitaralla. Sähkökitaran tuunailut on aika vierasta settiä minulle.

Terveisin,
Tabbu
"Säveltäjän tehtävänä on ylläpitää ja edistää yleistä henkistä hyvinvointia ja kehitystä tuomalla sisältöjä, joita hyödyntämällä kulttuurin kuluttaja kykenee tuottavampaan yhteiskunnalliseen toimintaan"
Tompsi
13.05.2006 21:37:49
Satulan viilaus, kaularaudan sekä intonaation säätö auttanevat. Muut kertovat lisää.
käsi
13.05.2006 22:02:14 (muokattu 13.05.2006 22:02:32)

virittimet saattavat olla jo aika heikossa kunnossa. ja kuten yllä mainittiin niin siinä on aika monta hyvää neuvoa. Kitaraa kannattaa huollattaa aika ajoin jos ei itse osaa tehdä sitä
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)