Timothy 13.05.2006 20:41:28 | |
---|
Ostin tuossa äskettäin epin g400 sg:n, enkä ollut ennnen koklannut sellasta. En osannut odottaa että etummainen hihnanuppi olisi väärässä paikkaa. Kun kitaraa pitää vapaana roikkumassa, se kaatuu alaspäin, mikä on ärsyttävää. Mihin kohtaan se olisi paras siirtää kaatumisen estämikseksi? |
käsi 13.05.2006 20:59:27 | |
---|
siis tarkoitatko että kaula menee alaspäin? nuo sg:t ovat kyllä kaulapainoisia ihan perukseltaan joten jonkin verran vetää kaulaa alaspäin jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Petrukki 13.05.2006 21:00:43 | |
---|
Joo, kaulapainoisia noista ainakin osa on. Nahkainen hihna varmaan auttaa. ENGL - muita ei tueta.
"Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki
Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta. |
Timothy 13.05.2006 21:16:51 | |
---|
Juu, kaula vaipuu alaspäin, kun ei pidä kiinni siitä. |
käsi 13.05.2006 21:34:10 | |
---|
Juu, kaula vaipuu alaspäin, kun ei pidä kiinni siitä. kuten petrukki neuvoi, nahkainen hihna on hyvä lääke. Ja sg nyt vaan tekee noin, parempi totutella ajatukseen että se tulee aina olemaan kaulapainoinen jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Cujo 13.05.2006 21:37:11 | |
---|
Ja sg nyt vaan tekee noin, parempi totutella ajatukseen että se tulee aina olemaan kaulapainoinen Ei ne kaikki :) Jag är livrädd för att leva. Och jag är dödsrädd för att dö Men älskling vi ska alla en gång dö. Ja, vi ska alla en gång dö AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Antti1 13.05.2006 21:38:41 | |
---|
Kaulapainoisuuteen on helppo konsti: isoin, levein, stydein, järein ja mokkapinnalla varustettu nahkahihna vasten paljasta, hieman hikistä ihoa. Hommaa auttaa vielä huomattavasti, jos sen kitaran pistää sellaseen asentoon, että body roikkuu munissa ja kaula koskee olkapäätä. Ehkä vähän liioitellen, mutta jotain tonnepäin. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Timothy 13.05.2006 21:39:03 | |
---|
Juu, mutta ei vain huvittaisi, kun olen tottunut kävelemään ympäriinsä kitara selässä vapaana luin taivaan lintu, mutta kai sitten täytyy hyväksyä tämä katala kohtalo :) |
kivi 13.05.2006 21:39:22 | |
---|
kuten petrukki neuvoi, nahkainen hihna on hyvä lääke. Ja sg nyt vaan tekee noin, parempi totutella ajatukseen että se tulee aina olemaan kaulapainoinen Siirrä se hihnatappi sovinnolla yläsarven alalaitaan, sinne viisteeseen taakse, niin lähelle sarven kärkeä kuin sopii ruuvaamaan. Ihan turha tuosta on kärsiä. |
Timothy 13.05.2006 21:39:40 | |
---|
**kuin taivaan lintu** :) |
Antti1 13.05.2006 21:41:20 (muokattu 13.05.2006 21:41:40) | |
---|
Tiedätkös Kivi (tai miksei joku muukin) muuten jotain mainiota kepposta, jolla saisi vanhan hihnatapinreiän piilotettua mahdollisimman huomaamattomaksi ilman sen kummempia uudelleenmaalaamisia yms? Hammastikkua ja liimaa kolo täyteen ja sopivan väristä kynsilakkaa vähän päälle? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Timothy 13.05.2006 21:42:08 | |
---|
Tiedätkös Kivi (tai miksei joku muukin) muuten jotain mainiota kepposta, jolla saisi vanhan hihnatapinreiän piilotettua mahdollisimman huomaamattomaksi ilman sen kummempia uudelleenmaalaamisia yms? Hammastikkua ja liimaa kolo täyteen ja sopivan väristä kynsilakkaa vähän päälle? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen. Minuakin kiinnostais |
kivi 13.05.2006 21:55:01 | |
---|
No tuossahan tuo tuli: hammastikkua koloon, terävällä veitsellä tasoitus ja kynsilakkaa päälle:-) Kynsilakan alle voi prikata sopivanvärisellä huopakynällä. Graafisen alan liikkeistä, esim Temperasta, saa varsin monensävyisiä kyniä vaikeampaankin väriin (esim erilaiset luonnonpuut), ja kunhan väri on sinne päin, se toimii. |
Hei, vähänkö mä oon nero. Joo, toi tussaaminen vois olla ihan jees ennen sitä lakkaa. Mä muistaakseni yhden kolhun tolleen entisöinkin mun Jacksonista, kun tuli vähän turhan iso lommo. Vai olikohan siinä sittenkin pienoismallimaalia, eikä kynsilakkaa... Tais olla joo. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
jussimus 13.05.2006 22:45:48 | |
---|
Ja sg nyt vaan tekee noin, parempi totutella ajatukseen että se tulee aina olemaan kaulapainoinen Mun kummatkaan Gibson SG:t eivät ole juuri lainkaan kaulapainoisia. Ainakaan ne ei daivaa vaikka päästää irti. Ja ei, en käytä nahkahihnaa, enkä soita ilman paitaa :) Omistin muuten myös tuon Epin vintage-SG:n vähän aikaa, ja sen kaulapainoisuus oli aivan toista luokkaa. Heti kun vähänkin vasuria irrotti niin johan kepukka sukelsi kuin kuikka järvenselällä konsanaan. |
käsi 13.05.2006 23:25:17 | |
---|
Mun kummatkaan Gibson SG:t eivät ole juuri lainkaan kaulapainoisia. Ainakaan ne ei daivaa vaikka päästää irti. Ja ei, en käytä nahkahihnaa, enkä soita ilman paitaa :) Omistin muuten myös tuon Epin vintage-SG:n vähän aikaa, ja sen kaulapainoisuus oli aivan toista luokkaa. Heti kun vähänkin vasuria irrotti niin johan kepukka sukelsi kuin kuikka järvenselällä konsanaan. hmmm, sitten oon vaan aina kokeillut sg malleja jotka on etupainoisiksi tehty. eikun anteeksi, sg faded gibsonilta ei ollut etupainoinen mutta kaikki epit joita olen kokiellut on ollut kaulapainotteisia jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
fox 14.05.2006 00:48:06 | |
---|
hmmm, sitten oon vaan aina kokeillut sg malleja jotka on etupainoisiksi tehty. eikun anteeksi, sg faded gibsonilta ei ollut etupainoinen mutta kaikki epit joita olen kokiellut on ollut kaulapainotteisia Juu, täytyy todeta että ei oo myöskään ne muutamat Giban SG:t mitä olen katsellu, kaulapainoisia. Eikä tuo mikä tuossa sängyn päällä lepäilee, liiemmin. Gibsoni sekin. Jos ottaa kiinni siit ylemmästä hihnatapista niin eipä daivaa kaula, vaan on melko tasapainoinen, eli lievästi peräpää alhaalla sillä. Täytyypä sitte kokeilla jos/kun tulee jotain muunmerkkistä, lisenssiä tai kopioo, laittoon. |