Askorbiinihappo 13.05.2006 18:36:26 | |
---|
Elikkä tänään käytiin virittämässä kitarani D-vireeseen.Olen huomannut että vaikka kielet ovat täysin vireessä,niin G-kieli(D-vireessä E,eli kolmanneksi matalin kieli)ei "soinnu" yhteen muiden kanssa,kun kieliä soittaa vapaana.Kuuluuko tämä asiaan? Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
TheSimpsoni 13.05.2006 18:40:43 | |
---|
Oisko sitte joku perseellään, koska kyllä ne soi toisiinsa nähden samalla lailla vaikka oiskii eri vireessä. Itellä kitara C vireessä ja soi yhteen niinku pitääkin. Eli jotakii ootta tehny mahollisesti väärin. |
foetor ex ore 13.05.2006 18:43:50 | |
---|
Elikkä tänään käytiin virittämässä kitarani D-vireeseen.Olen huomannut että vaikka kielet ovat täysin vireessä,niin G-kieli(D-vireessä E,eli kolmanneksi matalin kieli)ei "soinnu" yhteen muiden kanssa,kun kieliä soittaa vapaana.Kuuluuko tämä asiaan? Sen G-kielenhän pitäisi olla sitten F eikä E, jos kaikki kielet on viritetty sävelaskeleen alas. |
Oisko sitte joku perseellään, koska kyllä ne soi toisiinsa nähden samalla lailla vaikka oiskii eri vireessä. Itellä kitara C vireessä ja soi yhteen niinku pitääkin. Eli jotakii ootta tehny mahollisesti väärin. Joo kiitti,problem solved.Mittari näytti muka oikein eka,mut ku sain kitan vireeseen,ni sit se näyttää taas oikeeta :D.By the way voitteko kertoo mulle CoB:in(kyllä olen no life-teinihevari)biisejä jotka menee D:stä?Kiitos jo etukäteen. Edit:Sen G-kielenhän pitäisi olla sitten F eikä E, jos kaikki kielet on viritetty sävelaskeleen alas. Ei hemmetti,mun moka.Olen tyhmä. Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
Juuleppi 13.05.2006 18:53:27 | |
---|
Joo kiitti,problem solved.Mittari näytti muka oikein eka,mut ku sain kitan vireeseen,ni sit se näyttää taas oikeeta :D.By the way voitteko kertoo mulle CoB:in(kyllä olen no life-teinihevari)biisejä jotka menee D:stä?Kiitos jo etukäteen. Edit: Ei hemmetti,mun moka.Olen tyhmä. Hatebreeder ja Follow the Reaper levyjen kaikki piisit ja HCDR kaikki paitsi sixpounder ja angels don't kill Ei helv..ei saatn! Käsi missä?!? |
Askorbiinihappo 14.05.2006 10:19:53 | |
---|
No niin,jatkan vielä tähän ketjuun.Eli jotain muitakin metallibändejä,joiden biisit menee D:stä? Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
Lesko 14.05.2006 10:22:10 | |
---|
No niin,jatkan vielä tähän ketjuun.Eli jotain muitakin metallibändejä,joiden biisit menee D:stä? Olisko Ozzyn No more tears menny ja siltä levyltä sitte muitakin... tietäkö joku? "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
Larmer 14.05.2006 10:33:44 | |
---|
Death, Obituary, Pestilence, Vader, Yattering |
Stratocaster_90 14.05.2006 10:41:14 | |
---|
Siis virittimessäni on nappi jota painamalla voi saada maksimissaaan viisi duuri-merkkiä näyttöön. Onko näin että kun pistän kaksi duuri-merkkiä ruutuun, on viritin valmis virittämään kitaran D-vireeseen? Miten saan kitaran dropped-D vireeseen virittimen avulla? Viritin on siis Korg GA30. |
Defactor 14.05.2006 10:51:03 | |
---|
Siis virittimessäni on nappi jota painamalla voi saada maksimissaaan viisi duuri-merkkiä näyttöön. Onko näin että kun pistän kaksi duuri-merkkiä ruutuun, on viritin valmis virittämään kitaran D-vireeseen? Miten saan kitaran dropped-D vireeseen virittimen avulla? Viritin on siis Korg GA30. Sait plussan... hoho... duuri-merkki... [V.U.K #33] "- Kun Uusis sanoo, niin kiviäkin kiinnostaa" |
Jake.e 14.05.2006 11:16:42 | |
---|
Siis virittimessäni on nappi jota painamalla voi saada maksimissaaan viisi duuri-merkkiä näyttöön. Onko näin että kun pistän kaksi duuri-merkkiä ruutuun, on viritin valmis virittämään kitaran D-vireeseen? Miten saan kitaran dropped-D vireeseen virittimen avulla? Viritin on siis Korg GA30. Väännä paksumpaa E-kieltä niin kauan alas päin että kun soitat E- ja A-kielen vapaana se kuulostaa voimasoinnulta. I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me |
Jucciz 14.05.2006 11:27:16 | |
---|
duuri-merkki? |
Larmer 14.05.2006 11:28:41 | |
---|
Niin tai sitten virität E:hen tuon kitaran ja otat huiluäänen A:kielen 12 välistä ja E:kielen 7 välistä, väännä E:kieltä niin kauan alas kunnes nämä äänet ovat samat. |
Ronsto 14.05.2006 12:02:54 | |
---|
D-A-D-G-B-E Mokoma, Stam1na jne. C-G-C-G-C-E Strapping Young Lad A#-F-A#-D#-G-C In Flames Siinä hieman eri vireitä, mitä bändit käyttävät.. Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi |
NeonKnight 14.05.2006 12:04:20 (muokattu 14.05.2006 12:05:12) | |
---|
Siis virittimessäni on nappi jota painamalla voi saada maksimissaaan viisi duuri-merkkiä näyttöön. Onko näin että kun pistän kaksi duuri-merkkiä ruutuun, on viritin valmis virittämään kitaran D-vireeseen? Miten saan kitaran dropped-D vireeseen virittimen avulla? Viritin on siis Korg GA30. Eiköhän se E-kielen saa siihen D:hen ihan korvakuulolta. Käytät apuna nääs tuota D-kieltä. Ei voi kovin vaikeaa olla. e. haha, "duuri-merkki", mäkin huomasin. :) |
Teemu K. 14.05.2006 12:33:34 | |
---|
# on siis duurimerkki ja b on molli merkki? Aika kova... Hoho. Melkein allekirjoitus-ainesta. Metallican Sad but True ja The Thing That Should Not Be menee myös D-vireessä. "Behold! The atheists worst nightmare: A banana." -Ray Comfort |
arppah8 14.05.2006 12:44:13 | |
---|
Siis virittimessäni on nappi jota painamalla voi saada maksimissaaan viisi duuri-merkkiä näyttöön. Onko näin että kun pistän kaksi duuri-merkkiä ruutuun, on viritin valmis virittämään kitaran D-vireeseen? Miten saan kitaran dropped-D vireeseen virittimen avulla? Viritin on siis Korg GA30. Jos tarkoitat tuolla duurimerkillä b-merkkiä, niin noin se toimii. Omassa Seikossani on samanlainen toiminto. Ja dropped-D hoituu mittarilla siten, että virität ensin viisi ohuinta kieltä mittarin normaaliasetuksella ja ala-E:tä varten laitat ne bb:t ruutuun ja virität sen sitten. Kannattaa kyllä opetella tuo muittenkin neuvoma korvakuulolta dropD:hen virittäminen, livetilanteessa parjon helpompaa kuin räknätä mittareitten kanssa. Ja tuo b on siis alennusmerkki, ei duurimerkki;) ...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
Stratocaster_90 14.05.2006 12:51:19 | |
---|
Ja tuo b on siis alennusmerkki, ei duurimerkki;) Tiedän, olen vain tottunut kutsumaan siitä duuri-merkiksi :D |
Hammermul 14.05.2006 15:42:34 | |
---|
Tiedän, olen vain tottunut kutsumaan siitä duuri-merkiksi :D Onko Gb gee duuri sulle? :) |
northern 14.05.2006 16:03:19 | |
---|
Metallican Sad but True ja The Thing That Should Not Be menee myös D-vireessä. Se vire menee siinä The Thing That Should Not Be biisissä D-A-D-G-H-E |