Aihe: MySongBook on tuhon oma!
1 2 3 4 5 6 7 8
Joees
13.05.2006 13:00:26 (muokattu 13.05.2006 16:11:13)
Mä en oikeen ymmärrä sitä et heti alussa pitäs vetää täysiä jotain "tiluhässäkkää". Vaikka kuinka tylsältä ja yksitoikkoiselta kuulostaakin niin mun mielestä kannattas soinnut ja komppaus opetella ihan ekaks. Sieltä saa sormiin voimaa ja käsiin ihan tarpeeksi koordinaatiota. Ja kaiken lisäksi varmuutta siihen soittoon. Samallaha siinäkin korva kehittyy. Kokeilee vaikka hymistä niitten sointujen perusääniä samalla kun soittaa. Sekin antaa varmuutta lisää. Toki se mulle on ihan sama miten kukakin reenaa ja mistä alottaa, mut perse edellä puuhun on aika vaikee mennä ja yleensä tiputaan pää edellä maahan. Ja se voi tuntua kohtuu ilkeeltä, ellei sitten satu nauttimaan moisesta.

Ja sitten ehkä takaisin johonkin. Kun perusasiat on kunnossa, on siihen mennessä korvakin kehittynyt jo vähäsen, olettaen että yhtään sävelkorvaa on. Pystyy jo helpoimpia biisejä plokkailemaan kohtuu vaivattomasti, ja siitä se kehittyy kokoajan. Ja ennenkuin huomaakaan niin homma toimii aika vaivattomasti.

Ja tosiaan, kirjastosta saa nuotteja. Ja monissa on tablat kirjoitettu myös. Saa samalla raitista ilmaa ja hetkeksi eroon tietokoneesta. Saa vähän sosiaalistakin elämää. Sit kun on nuo hoidettu ja on nuottikirjat lainassa voi sulkeutuakin sisälle(tai kesäsin vaikka olla ulkona) ja reenata kirjat läpi.

Edit. Ja mulla ei ole mitään tabloja vastaan. Vaan suosittelen lähinnä käyttämään korvia/nuotteja. Korvista et pääse eroon ja nuotteja on aivan valtavasti lähes joka lähtöön olemassa.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Urmas Potkuri
13.05.2006 13:08:14

Tuota on hiukan vaikea ymmärtää, että kuinkahan isoista summista nämä tekijänoikeusihmiset kuvittelevat tässä tabi-jutussa olevan kysymys?
Jos nyt kuvitellaan, että ehkä prosentti ihmisistä harrastaa aktiivisemmin musiikkia.
Heistä kolmasosa harrastaa kitaransoittoa. Näistä puolet ehkä käyttää tabulatuureja tukemaan harrastustaan, ja heistäkin suurinosa melko satunnaisesti.
Ymmärtäisin paremmin, jos noista todella olisi saatavilla kaupallisesti levitettävät nuotit/tabit, mutta aika yksipuolista on tarjonta ainakin kotimaassa.
Vaikka en henk.koht tabeja oikein osaa käyttää, niin en näe mitään syytä dissata niitä jotka, saavat niistä tukea ja apua harrastukselleen tyylilajista riippumatta.
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
Teemu K.
13.05.2006 13:18:21

Noh, netti-tabujen kielto on osittain ihan järkeenkäypä ajatus.

Eihän se varsinaisesti itse artistia vahingoita, vaan niitä yhtiöitä, jotka tekevät ne tabulatuuri-kirjat.
(esim. Cherry Lane Books)

Tosin, kaikilla bändeillä ei ole "omia" tabulatuuri-kirjoja ja homma on silti laitonta...
Haluavat siis ehkäistä tulevien kirjojensa kopioinnin? - Tavallaan?
Nuo yhtiöthän tämänkin aloittivat?
Korjatkaa jos olen väärässä.
"Behold! The atheists worst nightmare: A banana." -Ray Comfort
Stalkah
13.05.2006 14:02:42

Se on aika yleinen kärjistys. Kuuntelet Bodomia, olet täys idiootti. Ne pikku-laihot menee perse edellä puuhun. Heti sooloja soittamaan. Saanko kysyä, mitä mullistavaa se Laiho on tehnyt?
näin sanoi Petrukki

tiedoksi Petrukille ja muille samalla tavalla ajattelijoille että kaikki ei kuuntele laihoa & kumppaneita, hyvänä esimerkkiä minä. ja soittelen sooloja siinä missä siistinkuulosia riffejä ja rytmikitaroitakin. ja sooloja soitan vaa sellasii mihin kykenen, esim. trooper yms.
Up the Irons ja sillee..
frozen inside
13.05.2006 14:24:51
yritäppä siinä sitte opetella jotaki symphony x tapasta perkele. Semmosten blokkailussa menee tosiaan ikä ja terveys ja lähtee into kokohommasta. Oli paljon parempi ku sai niitä tabeja nii pääs suoraan vääntämään ja harjottaan tekniikkaa, mutta ei. MIKSI!? VOI MIKSI?! Olis pitäny ottaa niitä tabeja sillon ku vielä sai
mitä ei muista ei ole edes tapahtunut..drunk n roll
Ronsto
13.05.2006 15:18:53

yritäppä siinä sitte opetella jotaki symphony x tapasta perkele. Semmosten blokkailussa menee tosiaan ikä ja terveys ja lähtee into kokohommasta. Oli paljon parempi ku sai niitä tabeja nii pääs suoraan vääntämään ja harjottaan tekniikkaa, mutta ei. MIKSI!? VOI MIKSI?! Olis pitäny ottaa niitä tabeja sillon ku vielä sai

Jos sulla on jotain Dc:tä tai Emulea koneella niin haeppa sieltä tabeja. Itse hain 59.000 kappaleen tabit sisältävän paketin. Tosin siellä oli aika paljon turhiakin joukossa.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
Petrukki
13.05.2006 15:32:06
tiedoksi Petrukille ja muille samalla tavalla ajattelijoille että kaikki ei kuuntele laihoa & kumppaneita, hyvänä esimerkkiä minä

Ei kaikki tietenkään. Suuri osa vaan. Tai ei välttämättä suuri. Sanotaan vaikka näin, että liian moni.
ENGL - muita ei tueta. "Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta.
BigPapa
13.05.2006 15:33:36

Ei kaikki tietenkään. Suuri osa vaan. Tai ei välttämättä suuri. Sanotaan vaikka näin, että liian moni.

Ketä Laihoa?Pekka Laiho oli kyllä hyvä Hunttala.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
ekikoo
13.05.2006 15:35:30
niin kauan kuin GP:llä saa tehdä itselleen jammailutaustoja niin olen tyytyväinen
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
Rinneto
13.05.2006 15:40:31 (muokattu 13.05.2006 15:41:20)
Eihän noiden tabien jakaminen ole kiellettyä, jos on tekijänoikeudet. Olen ihan varma, että lähes jokainen bändi antaisi oman musiikkinsa tabit jaettavaksi, jos olisi esim. 10 000 nimeä adressissa. Ja antaisi ilman mitään adressiakin, jos edes pikkasen olisi jätkillä järkeä päässä.
GPtablat eivät kyllä ole minulle tärkeitä niiden tabien takia, vaan kun sieltä saa osiin biiseistä niin pirun hyvät taustat...
Ai niin. Mites on 911tabsin laita?
Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack.
Ronsto
13.05.2006 15:41:22

Liian moni?
Cujo
13.05.2006 15:50:16

Tiiätkö, eihän tämmösissä jutuissa ole päätä eikä häntää? :p

Jos jotain musiikkia kuuntelee suuri joukko ihmisiä, niin eihän se voi läpeensä huonoakaan olla?
Jag är livrädd för att leva. Och jag är dödsrädd för att dö
Men älskling vi ska alla en gång dö. Ja, vi ska alla en gång dö

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Ronsto
13.05.2006 15:52:08

Tiiätkö, eihän tämmösissä jutuissa ole päätä eikä häntää? :p

Jos jotain musiikkia kuuntelee suuri joukko ihmisiä, niin eihän se voi läpeensä huonoakaan olla?

Räp on kyllä aika huonoa.
Cujo
13.05.2006 15:55:01

No ehkä siusta. Mutta koita nyt sie sentään olla sortumatta samaan kuin nuo toiset...
Jag är livrädd för att leva. Och jag är dödsrädd för att dö
Men älskling vi ska alla en gång dö. Ja, vi ska alla en gång dö

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
BigPapa
13.05.2006 15:56:12

No ehkä siusta. Mutta koita nyt sie sentään olla sortumatta samaan kuin nuo toiset...

Voiko miljoona p..kakärpästä olla väärässä?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Ronsto
13.05.2006 15:57:05

Niin niin, siis MINUSTA se on huonoa :)
M1kko
13.05.2006 23:14:30
Niin niin, siis MINUSTA se on huonoa :)

Komppaan :p
Joees
13.05.2006 23:20:38

Tulipa tässä mieleeni. Nykyräpistä en niin tiedä, mutta vanhemmasta kamasta vähän enemmän. Mun mielestä sielä on oikeesti loistavia juttuja. Rytmistä hässäkkää. Joskus on kitaroilla tehty hienoja juttuja. Esimerkiksi 2Pacin biiseistä löytyy kaikkee mielenkiintosta. Sellasia juttuja mitä voi soveltaa ihan missä vaan, mutta niitä harvemmin missään kuulee. Mä oon yrittäny soveltaa jotain asioita sieltä, ja ihan hyvin onnistunutkin.

Vaikka juu, en minäkään räpin ylin ystävä ole. Vanhempaa tosin jaksaa kyllä kuunnellakin. Jopa enemmän kuin sen yhden biisin verran kerran viikossa.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Repez
13.05.2006 23:51:43
Tulipa tässä mieleeni. Nykyräpistä en niin tiedä, mutta vanhemmasta kamasta vähän enemmän. Mun mielestä sielä on oikeesti loistavia juttuja. Rytmistä hässäkkää. Joskus on kitaroilla tehty hienoja juttuja. Esimerkiksi 2Pacin biiseistä löytyy kaikkee mielenkiintosta.

Totta, nykyajan "shakeass"-meininki ei sitten hetkauta suuntaan eikä toiseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)