Aihe: MySongBook on tuhon oma!
1 2 3 4 5 6 7 8
Cujo
12.05.2006 17:05:05
Niinkö? Tuo oli uutta minulle. Hienoahan se on jos tälläinenkin mahdollisuus on :)

Ootko tosissasi? :D Käy ihmeessä kirjastosta kysymässä, niillä on nykyään vissiin aika tehokas verkosto.
Var det dig jag såg, som en skugga ur mina drömmar?
Var det dig jag såg, dig jag svor att aldrig glömma?

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Joees
12.05.2006 17:16:01
Tuli muuten mieleen tässä. Että musta on raivostuttavaa kuunnella bändejä livenä jotka on aivan helvetin epävireessä. Soittimet keskenään ja muutenkin. Jos on niin paljon talia korvassa niin voi miettii hetken jotta kannattaako homma. Lievä epävireisyys mua ei haittaa. Kai tälläkin on jotain tekemistä sen kanssa että porukka ei viitsi korviansa reenata yhtään.

Niin, kyllä mullakin soittimet menee epikseen ja saatankin sen biisin soittaa loppuun ja sit virittää jos en kesken biisiä pysty/jaksa. Mut kyllä mä yleensä huomaan kun alkaa homma painumaan väärille raiteille vireen suhteen.

Ja niin, kaukolainaus on hienoa!
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Sir Härö
12.05.2006 17:46:02
Ootko tosissasi? :D Käy ihmeessä kirjastosta kysymässä, niillä on nykyään vissiin aika tehokas verkosto.

Juu juu. Ikinä kuullukkaan että voi "tilata" kirjan lainaan muualta. Siistiä.
Turpa kiinni ja kuuntele! Noose
Pummi
12.05.2006 18:00:15 (muokattu 12.05.2006 18:00:30)

No höh! Onhan tuo vähän harmi kun nyt joutuu itse rummut tekemään kun reenailee/äänittelee piisejä. Niistä oli vaan niin kätevä ottaa rumpuraita ja laittaa Reasoniin.
Millionflame
12.05.2006 18:03:17 (muokattu 12.05.2006 18:04:29)
Ai että korvakuulota pitäisi lähteä biisejä plokkailemaan? Varmasti ihan kehittävää touhua, mutta milläs opettelet joitan "tiluja" ilman tabeja, varsinkin jos satut omaamaan vähänkään puukorvan vikaa? Perkele kun niitä kaikkia Dream Theatereita ja bodomeita yms. on vaan niin tajuttoman hankalaa lähteä pelkältä korvakuulolta veivaamaan.

Nopeitten juttujen kuuntelu helpottuu niitä hidastamalla. Tämän voi tehdä joko asiaan tarkoitetulla cd soittimella tai mm. tietokoneella.

Winamppiin ilmainen plugari, jolla voi hidastaa muuttamatta äänenkorkeutta ja tehdä paljon muutakin löytyy täältä:
http://en.softonic.com/file.phtml?& … &action=view&view=downloads
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try. " - Homer J. Simpson
Werde
12.05.2006 18:12:48
Tulikin sen 100.000 tabia imaistua eilen koneelle. Eihän tästä muuta ongelmaa ole kuin että uusien löytyminen voi olla jatkossa vaikeampaa kuin ennen.
Punttia ja heviä, saatana ,,/
cadabra
12.05.2006 20:05:47
Ja taas on väki jaksanut ottaa pultin ja aloittaa pätemisen.

Tottakai.

Jos Pentti ei saa tabeja, Pentillä on todennäköisesti niin korkea kynnys alkaa "soittamaan" niitä vaikeita bodomtiluja, että ne jää soittamatta. Muiden onneksi.

Niin just, ei nuorten kannata aloittaa koko soittamista jos aikovat bodomia soittaa. Tiesitkö muuten että kaikki kitaristit eivät halua tulla maailman parhaiksi? Jotku saa hyvät fiilikset ku vetää jotai lempikappalettaan vaikka meniskin päin persettä.

Aivan, aivan. Olet aivan saatanan oikeassa, mutta luonnollisestikin jokainen saa mielipiteensä ilmaista.

Juu sen kyllä ymmärrän, mutta eikös tuo ole käynyt jo selväksi?
Meehän kämpille.
arvid70
12.05.2006 20:07:07
Vittu mä en ymmärrä? ku joka sektorilla puidaan ja puidaan samaa asiaa!! menny mikä menny, ei auta antaa olla.
KAUPPIAAN PUHETTA!!
Stalkah
12.05.2006 20:16:37 (muokattu 12.05.2006 20:20:20)

Mua vituttaa just tällaiset turhat kommentit: "Hyvähyvä, joutuupa pikku-Laihot nyt plokkaamaan biisejä!" Tekö sen nykyään päätätte, mikä on juuri se oikea tapa opetella soittamaan? Taidatte olla omasta mielestänne niin paljon muita parempia soittajia, että teillä on varaa arvostella muita. Mun mielestä tuo tabien saamisen vaikeutumisesta on vain haittaa. Monen varsinkin aloittelevan kitaristin/basistin motivaatio voi heikentyä aika roimasti juuri tällaisten tempausten takia.
Jos teillä ei ole muuta sanottavaa kuin ylimielistä vitun vikinää, niin jättäkää suosiolla postaamatta. Mua ei ainakaan kiinnosta lukea teidän turhia kommenttejanne...

kiitos hra antikristus . kerraki joku puolustaa meidän nuorempien puolta. kai nyt kaikki joskus joutuu alottelemaan ja soittamaan vaikka tabseista. toi oli just nii totta toi motivaatiojuttu ku voi olla. mut toisaalta en miun motivaatio ainakaa laske vaik kaikki saatanan tabsit heiitettäis helvetin syövereihin! ei päinvastoin, sillo alko korvakuulolta soitto ja motivaatio vaa nousee! ja toi pikkulaihojuttu alkaa vähä ketuttaa.. tuliko alotettua nuorempana ku sinä?! ja minkä helevetin takia aina pitäs soittaa bodomin sweeppitiluja?! potuttaa tommone ajattelutyyli et kaikki kumartaa jotai laihon tultasyökseviä salamasooloja. miksei vois soitella tollasta perushevikamaa, maiden - priest - sabbath - osbourne - megadeth - dickinson - helloween tyyliin?!
Up the Irons ja sillee..
Petrukki
12.05.2006 20:33:49 (muokattu 12.05.2006 20:37:11)
ja toi pikkulaihojuttu alkaa vähä ketuttaa.. tuliko alotettua nuorempana ku sinä?! ja minkä helevetin takia aina pitäs soittaa bodomin sweeppitiluja?! potuttaa tommone ajattelutyyli et kaikki kumartaa jotai laihon tultasyökseviä salamasooloja.

Se on aika yleinen kärjistys. Kuuntelet Bodomia, olet täys idiootti. Ne pikku-laihot menee perse edellä puuhun. Heti sooloja soittamaan. Saanko kysyä, mitä mullistavaa se Laiho on tehnyt?

Mutta on niitä järkeviäkin Bodomin kuuntelijoita. Harvassa ovat. :D
ENGL - muita ei tueta. "Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta.
Kasperi Tervonen
12.05.2006 22:30:41
Nopeitten juttujen kuuntelu helpottuu niitä hidastamalla. Tämän voi tehdä joko asiaan tarkoitetulla cd soittimella tai mm. tietokoneella.

Winamppiin ilmainen plugari, jolla voi hidastaa muuttamatta äänenkorkeutta ja tehdä paljon muutakin löytyy täältä:
http://en.softonic.com/file.phtml?& ... le=20217&action=view&view=downloads

Tämä oli kyllä ihan hyvä pointti, mutta on noiden soolojen treenailu tuollakin tavalla melko työlästä. Ei sillä että se pelkästään huono asia olisi (kai siinä oppii tunteman otelautaa ja korvat kehittyvät), mutta silti, ovat ne tabit melko passeleita vaikkapa juuri noiden lirujen treenaamiseen.
"En usko, koska olet 16-vuotias kitaranraiskaaja. :)" -Jucciz
saha
12.05.2006 23:10:01
Niin just, ei nuorten kannata aloittaa koko soittamista jos aikovat bodomia soittaa.

Olet muuten aivan järkyttävän oikeassa.

Tiesitkö muuten että kaikki kitaristit eivät halua tulla maailman parhaiksi?

Tällaisiakin kaistapäitä löytyy, olet oikeassa.

Jotku saa hyvät fiilikset ku vetää jotai lempikappalettaan vaikka meniskin päin persettä

Tällaisiakin hiippareita löytyy, ikävä kyllä.
>-)))> #2
oulumiittingiä tuosa about 20.5. tarkasta backstagelta!
tissit
Jake.e
13.05.2006 00:56:50
kiitos hra antikristus . kerraki joku puolustaa meidän nuorempien puolta

No ite vastustan noita tabeja ja oon saman ikänen kun sinä.
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
cadabra
13.05.2006 01:24:08
Olet muuten aivan järkyttävän oikeassa.

Tällaisiakin kaistapäitä löytyy, olet oikeassa.

Tällaisiakin hiippareita löytyy, ikävä kyllä.

Oisit vaan sanonu että olen aivan oikeassa ja jättäny asian siihen. Ei sitä kato tarvii kovin montaa kertaa hokea ku jotku pikkasen älykkäämmät tajuaa vähä vähemmällä toistamisella.
Meehän kämpille.
Learning To Fly
13.05.2006 01:37:56
Täytyy asettua rintamaan aloittelevien kitaristien puolesta.

Voin ainakin itse sanoa, että jos olisi korvakuulolta pitänyt alusta alkaen opetella soittamaan niin kitara olisi jo kiihdyttänyt kasvihuoneilmiötä takassa roihuamalla. Paljon helpompaa on katsoa tabista miten se homma menee ja pääse heti soittelemaan jotain tuttuja piisejä, pitää innostuksen päällä, eikä sammu motivaatio heti että ei tää onnistu prkle.

Varmasti on palkitsevaa ja jatkossa siitä on etua jos on alusta asti jaksanut sissinä harjoittaa sitä korvaa, mutta harjaantuuhan se siinä soittaessa, jolloin kynnys alkaa korvakuulolta opettelemaan on paljon pienempi kun on pientä pohjaa alla. Monella on täysin puukorvat alussa (itseni mukaan lukien) ja nuo tabit madaltavat kynnystä soittamiseen.

Arvostelija on jalaton mies, joka opettaa juoksemista, joten eiköhän anneta jokaisen hiihtää omalla tavallaan. Ei pitäisi olla keneltäkään pois.

Kiitos, kettu kuittaa.
Millionflame
13.05.2006 02:56:48
Tämä oli kyllä ihan hyvä pointti, mutta on noiden soolojen treenailu tuollakin tavalla melko työlästä. Ei sillä että se pelkästään huono asia olisi (kai siinä oppii tunteman otelautaa ja korvat kehittyvät), mutta silti, ovat ne tabit melko passeleita vaikkapa juuri noiden lirujen treenaamiseen.

Njoo toisaalta jos soittaa kappaletta, jossa on todella paljon nopeita juttuja, on luultavasti varsin työlästä selvittää se hidastettuna nuottinuotilta (jos yhtymä kohtaa asteikoihin tms. ei löydä).Käyttäisin siis itsekkin tässä vaiheessa jotain nuotteja tai tabulatuureja apuna.

Toinen hyvä juttu mikä mysongbookissa oli se että sai kohtuulliset taustat biiseihin jota soittelee. (tämän kai joku mainitsikin jo).
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try. " - Homer J. Simpson
Nieby
13.05.2006 08:32:40
ihan kaikki ei oo menetetty.. ; onhan meillä vielä ultimateguitar.com

joku ehkä sanoki jo mut ei jaksa lukee kaikkii..
Stratocaster_90
13.05.2006 09:55:25

Mikä ihme siinä on Bodomissa on muka vikana? Bodomin kappaleet ovat helppoja verratuna joihinkin (harvoihin) muiden bändien kappaleisiin. Ja tuskinpa kukaan mitään sooloja heti lähtee soittamaan :) Mutta mitä minä olen nähnyt, parhaimmat aloittelija soittajat ovat juuri Bodom/Sonata Arcitica/Norther faneja :D Kai se on sitä että tullaan hyviksi koska harjoitellaan vaikeita biisejä. Tosin ehkä eka puoli vuotta on sitä aikaa jolloin ei tosiaankaan kannata mitään noin vaikeaa vetää. Ellei muut käytä korvasuojaimia XD. Mutta suomi on mielestäni vapaa maa. Ja joku voi oppia parissa kolmessa vuodessa oikeasti hyväksi kitaristiksi, kun toisella menee 30 vuotta. Sama kuin joku voi oppia kolmea eri kieltä viikossa, kun toinen oppii yhtä hyvin yhdenkielen vuodessa. Kaikki oppii eri aikaan.
Harvestman
13.05.2006 12:50:02
Mikä ihme siinä on Bodomissa on muka vikana? Bodomin kappaleet ovat helppoja verratuna joihinkin (harvoihin) muiden bändien kappaleisiin. Ja tuskinpa kukaan mitään sooloja heti lähtee soittamaan :) Mutta mitä minä olen nähnyt, parhaimmat aloittelija soittajat ovat juuri Bodom/Sonata Arcitica/Norther faneja :D Kai se on sitä että tullaan hyviksi koska harjoitellaan vaikeita biisejä. Tosin ehkä eka puoli vuotta on sitä aikaa jolloin ei tosiaankaan kannata mitään noin vaikeaa vetää. Ellei muut käytä korvasuojaimia XD. Mutta suomi on mielestäni vapaa maa. Ja joku voi oppia parissa kolmessa vuodessa oikeasti hyväksi kitaristiksi, kun toisella menee 30 vuotta. Sama kuin joku voi oppia kolmea eri kieltä viikossa, kun toinen oppii yhtä hyvin yhdenkielen vuodessa. Kaikki oppii eri aikaan.

Nii. Ja joku varmasti lukee itsensä lääkäriksi vuodessa kun jollain hitaammalla menee siihen 7 vuotta.
Non est ad astra mollis e terris via.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)