Aihe: Bändin löytäminen
1 2 3 4 5
TheEsa
01.05.2006 15:28:30
Bändin löytäminen on aika vaikeaa.
Tietysti asiaa helpottaa se, jos jätkät on löytyny jo useampi vuosi sitten esim. eri kouluista ja muista harrastuksista.
Joskus kestää parikin vuotta että ns. "bändi" on pystyssä vain kahden tyypin voimin, mutta kyllä siihen aina joku löytyy.
Ja tässä hommassa joutuu joskus tutustumaan uusiin ihmisiin...
Rock'n'Roll
Samppa90
02.05.2006 22:07:23
Itse hankin rumpalin KITARAOPEN kautta ja paraskaveri soitti kitaraa ja sitten tein yhestä toisesta kaverista joka oli ruvennu diggaamaan hevimusaa basistin ja vieläki ollaan kasassa.Musiikkilinen sunta kannattaa valita vasta sitten kun on bändi koossa ja tietää että kaikki tykkää edes samatyylisestä musiikista esim yks rockista ja toinen kasari hevistä jne...
Hevi-Mies on eri mies.
Jake.e
19.05.2006 15:33:38
Kannattaa jatkaa etsimistä, eikä koskaan luovuttaa.
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
Sheridan
24.05.2006 21:52:32
niihän se kannattaiski olla luovuttamatta, mut toisinaan tuntuu et järkevämpää se luovuttaminen olis.
ownar
26.05.2006 16:22:44
kitaristeista näyttää olevan yli tarjontaa aika pahasti, ruvetkaa soittamaan bassoa (jos ennen soititte kitaraa) tai synaa tai rumpuja niin löytyy bändikin helpommin :)
Petrukki
26.05.2006 23:17:14
kitaristeista näyttää olevan yli tarjontaa aika pahasti, ruvetkaa soittamaan bassoa (jos ennen soititte kitaraa) tai synaa tai rumpuja niin löytyy bändikin helpommin :)

Mitä jos ko. instrumentti kiinnosta?
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
-Prokitaristi-
27.05.2006 20:55:22 (muokattu 27.05.2006 20:56:09)

No sitten ei. Jos ei kiinnosta, niin ei soita kyseistä instrumenttia. Sitten ei voi mitään. Senpä takia onkin hyvä jos kiinnostaa.

E: Älä tulkitse vittuiluksi, ellet välttämättä halua.
ownar
27.05.2006 21:01:01 (muokattu 27.05.2006 21:09:11)

noh en tiedä vocalisteja on rajallinen määrä kitaresteihin nähden, joten suosittelen että kokoat bändin kasaan itse, koska ei yleensä bändeillä kitaresteista pulaa ole, ehkä jotain ilmoituksia että mitä soittajia haluat bändiisi, odotellessa voit vaikka guitar PRO:lla tehdä itse pari biisiä tai katsoa pari coveria www.911tabs.com

Ja sitten viellä kamat maksaa maltaita siihen ei vain ole tietä yli...
jo perus kamat ovat kalliita mutta , hyvät vahvistimet. mixerit, mikit, pedaalit, johdot telineet jne. maksaa jo maltaita.

ja niistä tilu soolosita viellä, ei teidän niin vaikealla soitolla pakko ole alittaa ja jos kaavailet 2 kitaristia, niin toinen kitaristi voi olla lead kitaristi ja sinä rytmi kitara, jolloin sinun ei tarvitse osata tilutuksia.
Amuranen
28.05.2006 20:15:37
siinä vaiheessa kun ylittää tietyn "taitotason" niin on hyvin pitkälti kiinni siitä vaan että on oikeaan aikaan oikeiden kanssa ryyppäämässä....

Juuri näin!

Tällä menetelmällä itsekki tultu muutamassa bändissä soiteltua. Tosin 14v. tms ei vielä oikeen tätä voi soveltaa.. eihän?
speech
29.05.2006 10:35:41

Bändin löytäminen voi olla vaiketa yksittäiselle sankarille. Siitä vaan pitää kitistä joka paikassa mahdollisimman monelle ihmisille. Joskus ihan yllättävistäkin tilanteista löytyy soittajia. Pikkuhiljaa alkaa muodostua jonkinlaista ystäväverkostoa, jossa koko ajan on jonkinlaista projektia ja tarvettaruodarista lähtien.
There he goes --- one of God's own prototypes --- a high powered mutant of some kind never even considered for mass production.
eleeton
30.05.2006 01:01:49
Kyllä se ajan ja kokemuksen myötä helpottaa. Sitten tulee tilanne että joutuu bändiin vaikkei haluaisikaan. ;)
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika
toyhto
31.05.2006 19:53:06
Kaikille onnettomille kitaristeille, kuten joku tuolla aikaisemmin mainitsi, tiedoksi - täällä on yksi onneton kosketinsoittaja/huono rumpali, joka ei meinaa saada bändiä kokoon... Yritys on kyllä hyvä, ei siinä mitään, mutta toistaiseksi se ei ole kovin pitkälle riittänyt. Toisaalta jokainen kokeilu onnistuu vähän paremmin kuin edellinen - ainakin optimistisesti ajatellen - joten ehkä se bändi vielä joskus kokoon saadaan.

Viimeisin yritys olikin jo kohtalaisen hyvä. Bändisoiton tunnilla koulussa ruvettiin puhumaan, että mitäs jos perustettaisiin bändi, ja kun opettaja innoistui asiasta, niin aika nopeasti tuli kansalaisopiston tiloista treenipaikka. No joo, yhdellä jäsenellä oli perhesuhteita sinne päin... Alun perin meitä oli viisi, mutta kaksi on jossain vaiheessa luovuttanut ja nyt reilun puolen vuoden soittelun jälkeen laulaja-basisti lähtee muualle opiskelemaan ja jättää meidät rumpalin ja kitaristin oman onnemme nojaan.

Täällä minä sitten nieleskelen kiukkuani. Treenikämppä olisi ja ainakin itsellä intoa, mutta jäseniä puuttuu. Toivon todella, että syksyllä ruvetaan nostamaan tätä bändiä kasaan ja etsimään lisää jäseniä. Ainakaan tällä kertaa ei ole tarvinnut kerjätä sukulaisilta bassoja ja vahvistimia...

Kunpa joskus kävisi niin päin, että se olisi joku muu, joka olisi perustamassa bändiä ja kysyisi minut mukaan... Mutta sitä odotellessa - hei sinä ohikulkeva muukalainen, mitäs jos perustettaisiin bändi?
ile111
01.06.2006 19:46:21 (muokattu 01.06.2006 19:46:40)
mitäs sanot toyhto, mistäs päin oot,meitil olis suunnitelmis perustaa sellanen rock/hevi bändi jos olis basso,kitara,rummut,syntikka/piano,klarinetti tai jotai puhaltimia, ja ehkä laulajaki, kiinnostasko
L4t3
03.06.2006 16:21:13

muistakaa, että kitaristeilla on kuitenkin suhteellisen pieni kynnys rueta soittamaan bassoa esim. jossain aloittelevassa/kokemattomammassa bändissä.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
jussiohman
03.06.2006 17:07:21
Mä en koskaan ole etsinyt bändiä. Olen aina vaan ajautunut sellaisiin. Niinhän sen pitääkin mennä, ainakaan mä en pystyis menemään mihinkään porukkaan periaatteella "haetaan bändiä 014 - alueelta".
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä
cortti
03.06.2006 20:56:27 (muokattu 03.06.2006 20:56:42)
Mulle (tai meillä) on sama ongelma, mutta toiste päin. On kitaristi, basisti ja rumpali ja etitään laulajaa ja koskettajaa. Löytyy treenitilat, omia kappaleita ja jonkin sortin näkemyskin. Kasassa siis kaikki mitä ihminen vain voi tarvita. Mutta ei... Jo hyvän aikaa oon koittanu ettiä mnetistä soittajia ja saanut viestejä lähinnä joltain 13-vuotialta "soitan bassoa, kitaraa, koskettimia ja osaan kans vähän laulaa :)" tyyliin.

Alkanu suorastaan masentaa että tähänkö homma sitten kaatuu. En viitsi liian usein käyttää Wanted palstaa koska se ei ole reilua toisia kohtaan. Suurimman ongelman aihetuttaa genremme eli proge, etenkin kun kyseessä ei ole puhdas progemetalli. Aika näyttää...
Once a man, like the sea I raged, Once a woman, like the earth I gave.
Rinneto
04.06.2006 20:55:00 (muokattu 04.06.2006 23:04:56)
Topicki kuin tilauksesta.

Olen ite soitellut ohjatussa bändikoulussa kitaraa nyt viime syksystä. Siellä ollaan jotain saatu aikaan, ja ihan mukavaa on ollu. Tosin on rumpali ja toinen kitaristi semmosta ala-aste 10 v.- ikäluokkaa. Eikä siinä mitään, ikäisekseen mahtavia, mutta jotain siitä uupuu. Tämä taitaa tosin olla syy mikseivät minua vanhemmat soittajat ota ikäisiäni mukaan joukkoon.

Pitkään olen yrittänyt bändiä löytää, mutta aina tuntuu homma tyssäävän joko kommenttiin "soittokokemus orkesterissä vähintään kaksi vuotta" tai "kiinnostus:puoliammattilainen". Lisäksi ainaiset:"Haetaan metallibändiin kitaristia jolta tilut taittuu"- ilmoitukset alkavat pikku hiljaa ottamaan päähän yhä enemmän ja enemmän.

Tuntuu että tulee hulluksi kun aina on jokin este, jos ei muu, niin sitten ikä (täytän syksyllä 15). Olisi mahtava päästä vaikka vähän vanhempaan ja kokeneempaan bändiin esim. komppaajaksi. Kaveripiirin soittajat on koluttu läpi. Kaikki ovat tosin aloittaneet soiton vasta tässä vuoden sisällä, ja eivät ehkä ole ihan valmiita soittamaan bändissä. Intohan heilläkin on kova, ja minuakin viedään aina vaan uudestaan näihin aloittelija projekteihin mukaan.

Kaikkein ironisin tilanne sattui, kun olin jäänyt jonkun porukan kanssa soittelemaan koulun jälkeen. Soitellaan siinä sitten jotain Lordia (jipee - minä rummuissa) ja koko muu bändi on fiiliksissä. Kitaristin letti heiluu ja hiki valuu. Tulee vaivaantunut olo, kun itse tuntee kuinka paskalta se kuullostaa, mutta muut eivät tunnu tajuavan. Sitten yks kaks musaluokan ovi rävähtää auki. Rehtori tulee sisään paisunut verisuoni otsassa ja silmät verestävät punaisina. Muu bändi jatkaa soittoaan (vahvarit totta kai nupit kaakossa). Yritän saada muut tajuamaan, että saatiin tässä vieraita. Sitten kun ne tajuu tilanteen, ja reksikin on huomannut, että luokassa ei ollutkaan tarkkailuluokan oppilaat rellestämässä, hän toteaa: "Sehän meni ihan hyvin!" Mulle tuli semmonen "Äiti mä haluun kotiin"- fiilis.

Toi ei liittynyt sitten tähän mitenkään^^. Olisitte vaan suosiolla skipannut yli :).

Niin mihinkäs jäinkään. Niin tota... Niin..! Tuntuu monesti siltä, että monet ikäiseni ovat ehkä... niinkun... noh... suoraan sanottuna aika huonoja soittamaan. En halua olla kusipää vaikka siltä kuullostankin. Itekkin soittanut vasta vähän alle pari vuotta. Kuitenkin kun suurin osa näistä mun kavereista ei tunnu edes pysyvän rytmissä. Nyt tuee kusipäisin lause koko m.netin historiassa, mutta joskus tuntuu vaan siltä, että olisi helpompi jos Maailmassa olisi useampi minä...

Siis tämän viestin tarkoitus in a nutshell: Jos löytyy tyylitajuista ei mitään ihan aloittelijatasoista bändiä pk seudulta niin ottakaa mut mukaan pliis :).
Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack.
Rinneto
05.06.2006 23:02:28 (muokattu 05.06.2006 23:03:20)
Sainpas viimein ilmoitusmaratonin päätökseen :). Eli kaikki jotka haluaisivat päästä kevyempää rokkia soittamaan, ja pk-seudulle raahautuminen ei olisi ongelma, kattokaa ilmotukseni läpi (löytyy jäsenkuvaukseni ohesta) ja jos rupes kiinnostamaan, niin ilmoitelkaa :). Kaikkien halukkaiden panos on arvokas :)!
KASATAAN KEVYEMPI ROCK COVER-BÄNDI :)! http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=41586
Palikkatilu92
05.06.2006 23:20:38
Helpommalla pääset kun laitat bändin itse kasaan, etkä liity valmiiseen bändiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)