Aihe: 74' Presari tuli taloon !!
1 2
kaukopoika
11.05.2006 21:58:50
Yhtä juhlaa,kun nyt on vihdoin itsellä kunnon,oikea basso,nimittäin Fender Precision Bass 74'.Kahden vaiheilla oli koko kaupan toteutuminen,kun en meinannu saada rahoja kasaan sitte millään ja toisaalta oli toisena vaihtoehtona jonkun laadukkaan kopion tai Japanin tai mexicon Fenderin hankinta.
Mutta itse peliin,laite on juuri se standardi sunbursti,jota joku tässä ennemmin piti vähän arveluttavanakin ja erottumattomana värinä ja kaula on ruusupuulaudalla.
Peli on miltei virheetön takaosassa on ainoa isompi maalin lohkeama ja sitten edessä ylhäällä se tuon ajan fenkuille tyypillinen lakkahalkeama.
Mukaan tuli alkuperäinen laukku ja alkuperäiset suojapellitkin on paikoillaan,vissiin potikat tähän olis vaihdettu.
Ja voi että se on hieno,kyllä passaa mun makuuni täydellisesti,vaikka on kyllä hiton painava,huomattava ero veljen samanikäiseen jazziin.
Rahaa meni paljon,mutta tämän tyyppiset kaupat ei oo koskaan järki,vaan puhtaasti tunne-asioita ja luulisinpa,että tuon arvo tuskin tulee tippumaan,vaikkei kyllä myyntiin oo lähiaikoina tulossa.Enpä sen kummemmin nyt ala hehkuttelemaan,näistä vanhemmista fenkuistahan on täälä tosiaan keskusteltukin lähiaikoina,mutta ylpeä olen!
absqua
11.05.2006 22:37:18
Olkoon onni myötä!
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Bassolow
11.05.2006 22:54:09
Onkos tuo se jota on torilla pitkään myyty?
hollstro
11.05.2006 23:25:12

Onnea vaan. Tuon ikäisissä Presareissa on iso vaihtelu painon suhteen. 70/80-luvun vaihteessa painavat olivat halutumpia kuin kevyet. Nyt taas keveys on valttia.

Potikoiden iän voit tsekata sarjanumeron perusteella. Numero alkaa 137 (valmistaja CTS) seuraavat kaksi numeroa ovat valmistusvuosi ja sitä seuraavat valmistusviikko. Esim. sun tapauksessa alkuperäsisissä olisi suunnilleen seuraava numerointi: 13774xx
J.Hollström
12.05.2006 03:02:18
Onnittelut ja tervetuloa pitkäleimakerhoon.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
kaukopoika
12.05.2006 05:53:12
Onkos tuo se jota on torilla pitkään myyty?

Kyllä ja kuukausi meni kaupanteon valmistelussa ja jännittäessä,että ehtiikö joku muu ensin.
Groovelover
12.05.2006 09:09:47
Kyllä ja kuukausi meni kaupanteon valmistelussa ja jännittäessä,että ehtiikö joku muu ensin.

Onnittelut, olet hankkinut basson jonka arvo ei taatusti putoa. Tuota '74 Precisionia olen itsekin muutaman kerran m.netin torilla ihastellut, mutta kun oon vasenkätinen niin on melkein sama kuin paavi ihastelisi nättiä naista.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Keny
12.05.2006 09:15:49
Onne vaan.Kelpais mullekin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
12.05.2006 09:21:35
Onnittelut, olet hankkinut basson jonka arvo ei taatusti putoa.

Itseäni hieman ihmetyttää tämä aspekti soittimen ostamisessa. Ostaako jengi tosiaan sijoitusmielessä soittimia vai onko kyseessä yksi perustelu itselle vintage-vehkeen korkesta hinnasta?

Korostan että tämä ei ole hyökkäys ketään vastaan, ihan uteliaisuuttani kysyn. Topikin aloittajahan jo tuossa mainitsi, ettei tuo pelin arvon nousu ole niin merkityksellistä hänelle.
"I had to. I was drunk." -Vivian
Teijo K.
12.05.2006 09:36:59

Itseäni hieman ihmetyttää tämä aspekti soittimen ostamisessa. Ostaako jengi tosiaan sijoitusmielessä soittimia vai onko kyseessä yksi perustelu itselle vintage-vehkeen korkesta hinnasta?

Korostan että tämä ei ole hyökkäys ketään vastaan, ihan uteliaisuuttani kysyn. Topikin aloittajahan jo tuossa mainitsi, ettei tuo pelin arvon nousu ole niin merkityksellistä hänelle.

Kaippa se on yksi monista tekijöistä niinkuin kaikessa muussakin ostamisessa. Jos vastaan tulee kaksi tasavahvaa laitetta ihan miltä tahansa alueelta, niin en minä ainakaan ehdoin tahdoin valitse niistä sitä jonka arvon tiedän putoavan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
hollmi-5
12.05.2006 10:40:30
Itseäni hieman ihmetyttää tämä aspekti soittimen ostamisessa. Ostaako jengi tosiaan sijoitusmielessä soittimia vai onko kyseessä yksi perustelu itselle vintage-vehkeen korkesta hinnasta? Jos tänään sijoitat uuteen laatusoittimeen saman pari tonttua, voit olla varma, että suihkut tulee myytäessä ensimmäisen kolmen kymmenen vuoden ajanjaksolla. Valmiiksi vintagoituneessa arvo nousee tasaisesti. Siksi hyvästä soittimesta voi maksaa hyvän hinnan. Rahat ovat tallessa ja soitin hallussa.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Karlsson
12.05.2006 10:41:40 (muokattu 12.05.2006 10:47:06)
Jos tänään sijoitat uuteen laatusoittimeen saman pari tonttua, voit olla varma, että suihkut tulee myytäessä ensimmäisen kolmen kymmenen vuoden ajanjaksolla. Valmiiksi vintagoituneessa arvo nousee tasaisesti. Siksi hyvästä soittimesta voi maksaa hyvän hinnan. Rahat ovat tallessa ja soitin hallussa.

Eli soitin ostetaan myyntiin, sijoituksena?

edit; siis tottakai on selvää tuo hinnan nousu, mutta kuinka merkitsevä ostokriteeri se on?
"I had to. I was drunk." -Vivian
hollmi-5
12.05.2006 10:47:28
Eli soitin ostetaan myyntiin, sijoituksena? Eiköhän se soittimeksi osteta kuitenkin. Sijoituksenakaan ei huono.
rijopu
12.05.2006 11:19:20
Jos tänään sijoitat uuteen laatusoittimeen saman pari tonttua, voit olla varma, että suihkut tulee myytäessä ensimmäisen kolmen kymmenen vuoden ajanjaksolla. Valmiiksi vintagoituneessa arvo nousee tasaisesti.

Miten tästä asiasta voi olla varma? Tulevaisuus on todella vaikeasti ennustettavissa. Trendit muuttuu ja kuka tietää, mitä bassoja basistit kuolaa 30 vuoden päästä, eli hyvinkin joku tämän hetken laatusoitin voin "vintagoitua"
korkeisiin hintoihin 30 vuoden kuluessa.

Todennäkäisesti kuitenkin 30 vuoden päästä tämän hetken vanhat vintage Fenderit ovat edelleen 30 vuoden päästä kovaa kamaa.

Mutta oikeasti onnea uuden basson hankinnasta. Täytyy tunnustaa, että mä kuolasin kovasti tuota Presari. Se olis ollut mainio soul-basso ja sen vuosiluku oli juuri oikea. Ylimääräistä "sijoitus"-rahaa vaan ei ollut.
TommiW.
12.05.2006 14:38:58
Onneksi olkoon. Erittäin kaunis soitin ja varmasti kestää pitkään.
Art is the intellectualization of feeling through expression. - Uotinen
J.Hollström
12.05.2006 15:28:13

No ei se ainakaan ole ostoinnokkuutta vähentämässä. Päin vastoi. Henk. koht. laitan mielummin rahat hyvään kohteeseen, kuin esim. jonkun tuntemattoman soitinrakentajan tekemään bassoon, jonka myyminen on vaikeaa ja aika varmasti tietää, ettei saa omiaan koskaa takaisin. Toki ykkösprioriteetti on se, että soitin itsessään on hyvä. Soittamista vartenhan noita tulee hankittua, ei sijoitus- tai keräilymielessä.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
nro5
12.05.2006 17:54:46
Vaimolle ostosta perustellessa varmaan käytit kuitenkin perus-sijoituspuffia?
"tää on kato ku pistäs rahaa pankkiin"

Tai niinku meillä sanottiaisiin: Tästä saa aina omansa takaisin. Kumma homma, mutta enää toi argumentointi ei mene kotona läpi...
kaukopoika
12.05.2006 22:58:07
Kyllä minä ostin tän basson aivan itsensä takia,kun se on niin hieno soitin.Mutta tottakai se helpottaa aina ostopäätöstä,kun tietää,ettei se oo muutaman vuoden kuluttua arvoton.Ja sama toisinpäin;jos olisin vielä muutaman vuoden vetkutellut,niin todennäköisesti sen hinta olis karannut mun ulottumattomiin,joten oli viime hetki tuo hankkia.En edes ole mikään hyvä basisti ja niinpä vaimokin suhtautui asiaan vähintäänkin epäröiden ja niinpä mä vedin sen ässän hihasta,että arvo senkun nousee vaan;-).En siis hankkinut sitä senkään takia,että mä tartten kunnon työkalun kun oon niin kova,vaan mä yksinkertaisesti arvostan juuri tuon väristä ja mallista bassoa.Myyjä sanoi mulle,että kyllä kiinnostusta on ollut,mutta kun hintaluokka on se kakonen,niin kyllä se karsii ostajia,tosin liikkeessä tuon kuntoisesta olis pyynti kait vähintään 500 enemmän.
Kun kävin sitä ensimmäisen kerran katsomassa ja otin sen syliin niin heti tuntu,että nyt loppu basson etsintä tähän,rakkaus syttyi heti!
hollmi-5
13.05.2006 08:18:35
Kun kävin sitä ensimmäisen kerran katsomassa ja otin sen syliin niin heti tuntu,että nyt loppu basson etsintä tähän,rakkaus syttyi heti! Paras perustelu. Näin ostetaan soitin itselleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)