Aihe: Sounds Of October : Hymyile (Rock/Pop)
1
Demostudio
30.03.2006 16:30:56
Bändin nimi: Sounds Of October
Kappaleen nimi: Hymyile

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.mbnet.fi/~bdb/sivut/mp3/1.mp3 (Mp3)

Musiikkidiplomini ensimmäinen kappale.
Soundit ovat tukkoiset, mutta ehkä niistä jotain selvä saa.
Olen äänittänyt, soittanut ja "miksannut" kaikki soittimet itse, omalla koneella (huom integroitu äänikortti ja nollakokemus 'miksaamisesta'!)
Laulut hoitaa Aino.
Sekä soitossa, että laulussa on virheitä, mutta lauluja ehdimme harjoitella erittäin vähän. Itse äänitys tapahtui myös kovalla kiireellä, koska äänitin kitarat ja bassot lainakamoilla.
Nämä eivät ole missään mielessä valmiita kappaleita, mutta haluaisin vain saada muiden mielipiteitä.

Kaksi muuta musiikkidiplomini biisiä löytyvät täältä
(http://www.mbnet.fi/~bdb/sivut/mp3/2.mp3 - Auringonpaisteen Jälkeen) ja täältä (http://www.mbnet.fi/~bdb/sivut/mp3/3.mp3 - Me Voisimme Olla Ne, Jotka Eivät Koskaan Tule Kohtaamaan)

Kaikki kappaleet ovat samaa tarinaa sanoituksiltaan.
Sellaista... Kiitän kaikista kommenteista jo nyt - olivatpa ne millaisia vain.

ps. Jonkinnäköiset sivut löytyvät osoitteesta http://mbnet.fi/~bdb - en tiedä toimivatko ne kaikilla selaimilla.
JanneeBDB
12.04.2006 11:06:07

hmm.. ilmeisesti kenelläkään ei ole mitään sanottavaa näistä tai sitten kukaan ei vain jaksa kuunnella.
Pakko myöntää, että kommentoinneitta jäänti hieman lannistaa. Näihin on kuitenkin tullut käytettyä paljon aikaa ja päänsärkyä. Kun tarpeeksi kauan yksin vääntää, niin muiden mielipiteitä alkaa jo kovasti kaivata.
Kaikki biisit "pitäisi" siis kuunnella putkeen, jos joku vaivautuu niin tekemään ja kommentoimaan, olen kiitollinen.
"talvi, nielaise meidät - kesä, sokaise heidät"
Finlander
12.04.2006 17:06:46 (muokattu 12.04.2006 17:07:12)
Ei ole kankkuspäivän musaa. Pikemminkin ilta ennen kankkusta - se ilta kun juotu on muutakin kuin pari siideriä. Stereofonista kakofoniaa osin tarkoituksella ymmärrän. Laulajalla on opintie puolivälissä mutta onneksi matka on jo alkanut jotta päästään joskus perille luvattuun atonisten asteikkojen ihmemaahan
Slowhand
Mika Antero
09.05.2006 23:00:58
Näihin "yhden miehen projekteihin" on jotenkin vaikea suhtautua. Tähän on ahdettu aivan mahdottomasti tavaraa. Pitäisikö arvostella pelkkää biisiä vai kokonaisuutta vai mitä? En tiedä.

Laulaja pidättelee, ärsyttävän vaisua ääntelyä vaikka ääni sinällään voisi olla hyväkin. Itse biisi kuulostaa myös ihan ookoolta, mutta se on pilattu sillä, että musiikki on ihmeellisen suttuista massaa. Ainoastaan kitara erottuu, kaikki muu häviää johonkin sumuun.
JanneeBDB
11.05.2006 17:22:36 (muokattu 11.05.2006 17:23:34)

Pitäisikö arvostella pelkkää biisiä vai kokonaisuutta vai mitä? En tiedä.

kuuntelitko vain tuon yhden kappaleen vai kaikki? kun nuo kaikki kolme kappaletta kuuluvat yhteen ja ne tulisi kuunnella putkeen, vaikkakin eri kappaleita ovat. (taustalla sama tarina)

edit.
ja niin soundit tosiaan ovat kovin tukkoiset, en vain osaa säätää, se on jonkun muun kuin minun työtä :|
Heikki
11.05.2006 17:31:40

Jotenkin aika ripulin kuulosta, mistään ei saa mitään selvää. Naama hajoaa tätä kuunnellessa, elikkäs ihan suoraan sanottuna jotain kantsis tehä.
JanneeBDB
11.05.2006 17:55:47

Jotenkin aika ripulin kuulosta, mistään ei saa mitään selvää. Naama hajoaa tätä kuunnellessa, elikkäs ihan suoraan sanottuna jotain kantsis tehä.

Mitenköhän saisin selitettyä tämän asian niin, ettei sitä tarvitsisi toistaa koko ajan.

Nämä ovat siis musiikkidiplomini kappaleita. Niiden tarkoitus on olla tietynlainen välietappi ennen seuraavaa askelta. Näiden ei ole tarkoitus olla valmiita. Enkä ole äänittänyt näitä "kieli vyön alla".
Haluan kommentteja muiden tuntemuksista, parannusehdotuksista, mietteistä. Niitä eivät ole "jotain pitäisi tehdä"-kommentit... jos hieman syventäisit otetettasi ja kertoisit, mitä se jokin sinun mielestä on? Ja kyllä, soundit ovat kuraiset, niistä ei saa selvää ainakaan kannettavan kajareilla. Sille en yksinkertaisesti mahda mitään, koska kaikki on äänitetty integroidulla äänikortilla ja minun nollakokemuksella miksaamisesta. Kuulokkeilla nuo saattaisivat tuoda eniten esiin sitä, mitä olen yrittänyt.

Jos olisitte ystävällisiä, kuuntelisitte kaikki kolme biisiä.
Heikki
11.05.2006 21:53:34

Nyt kuuntelin kaikki biisit, ensimmäisessä biisissä kuulostaa varsinkin alussa siltä että soittimet soittavat eri biisejä, ei natsaa yhteen ollenkaan. Laulusta ei saa edes selvää, että millä kielellä lauletaan. Aluksi luulin että tämän täytyy olla joku vitsi, koska on niin hirveän kuuloista ja koko paska tuntuu olevan ajettu särölle. Ihmeellistä kuminaa ja huminaa koko paska.

Toka biisi on ehkä hiukan selvemmän kuuloinen, mutta taaskaan laulusta ei saa mitään selvää. En ihan pysty käsittämään kuinka olet saanut näistä näin hirveän kuuloisia, koska soitto tuntuu olevan ihan hyvin hanskassa. Taaskin taitaa koko biisi olla ajettu särölle.

Eipä kolmannessakaan biisissä paljoa asiat muutu, mistään biisistä ei laulustakaan erota sanoja, muutakuin silloin tällöin kuuluu joku suomelta kuulostava sana, muuten on vain älinää. Nämä biisit ovat oikeastaan huonointa tuubaa, mitä olen demopalstalta kuunnellut. On vaan niin helvetin tunkkaista paskaa, ettei mistään saa mitään selvää.

Tosiaan, kyllä tarttis jotain tehdä
Heikki
11.05.2006 22:22:14

Se vielä unohtu sanoa, että tästä ei päästä kuin ylöspäin.
JanneeBDB
12.05.2006 11:58:21

Nyt kun olet päässyt purkamaan kaiken angstisi, voisin kysyä, että millaisella kokoonpanolla olet nämä kuunnellut? Itse koen, että laulut on välillä liian kovalla. Ja sanoista saan kyllä selvää aivan koko ajan.
Valikoiva kuulo, kenties?
Heikki
12.05.2006 14:35:27 (muokattu 12.05.2006 14:35:50)

Kuuntelin nämä Eurosound SP-3000 HOME MULTIMEDIA THETER paskalla. Mutta siis ihan oikeasti, en nyt yritä vittuilla, tai muuta paskaa, mutta nää on aivan helvetin epäselvän kuulosia ja koko paska särkee. Soitto näissä biiseissä, ainakin sen mistä saa selvää on hyvää, mutta huonon miksauksen takia tää on paskinta paskaa mitä demopalstalta löytyy.
Tympee Huttunen
13.05.2006 09:33:46
Soundit kyllä on melko heikot, mutta se ei liene enää mikään uutinen:) Toisessa biisissä on kyllä jo huomattavasti paremmat. Muutankin toinen kappale toimii ensimmäistä paremmin. Laulusta ei aina saa selvää, mutta mielestäni se toimii melko hyvin tälläisenä "maalailevana". En tiedä kannattaako miksausta lähteä hirveästi hiomaan, kun voi päästä helpommalla äänittämällä (jos tarpeen) uudelleen jonkun kappaleista.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Dreameater
14.05.2006 16:25:27
Kuuntelin hymyile biisin. Kuulostaa Mewiltä. Laulaja ei tunnu oikein pysyvän nuotissa vissii, kivan heleä ääni kuitenkin.
Finlander
17.05.2006 12:57:56
Nyt kuulosti paremmalta kuin eka kerralla

Kakofoniaa silti

Laulaja ei pääse niihin ääniin johon pyrkii

Ei sittenkään kuulosta paremmalta "ruumisauto odottaa" niinhän se aina lopulta on. jossakin ruumis viedään kottikärryllä kun ei ole autoja
Slowhand
JanneeBDB
17.05.2006 16:27:54

Ei sittenkään kuulosta paremmalta "ruumisauto odottaa" niinhän se aina lopulta on. jossakin ruumis viedään kottikärryllä kun ei ole autoja

Joissakin todellisuuksissa kuoleman jälkeen huomaa olevansa jälleen elossa. Ja todellisuus voi osoittautua järjen vastaiseksi.

Lauluista sanon vielä, että käytännössä me harjoiteltiin noita melodioita samalla, kun ne äänitettiin.. eli niitä ei juurikaan laulaja ole ehtinyt sisäistää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt