Speedfan 11.05.2006 17:24:20 | |
---|
Suosituksia, käytettäväksi mikrofonien ja mahdollisesti myös esim. kitaran esiasteeksi? |
Danko 11.05.2006 17:39:15 (muokattu 11.05.2006 17:39:47) | |
---|
Suosituksia, käytettäväksi mikrofonien ja mahdollisesti myös esim. kitaran esiasteeksi? FMR:n Really Nice Preampia ovat kehuneet (2 kanavaa ~500e). JoeMeekeissa ja Presonuksissa on se oma soundinsa, joka saattaa tietyissä tapauksissa sopia, mutta todellinen yllättäjä on Behringer MIC2200 Ultragain Pro. Pari vuotta sitten TeaKin studiolle uusia kamoja hommatessa pomot olivat tehneet vertailua ja jos ei budjetti olisi riittänyt Amekeihin, olis otettu osa näitä. Duunikafrulla on kotona SPL GoldMike, joka on kans "ihan jees" vaikka putket ei liene edes signaaliketjussa. Myös torilla pyörivät TL Audiot kannattaa tsekata: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=103946http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=100831 romantikkoitkijät #37 "Mullon semmonen fantasia että me oltais Saaran kanssa molemmat barbababoja ja sitten pomputeltaisiin toisimme vasten ja kuuluis vaan semmonen töks pumps - ääniä ja sitten tehtäis sitä vaan uudelleen ja uudelleen." -Juzzu |
Speedfan 11.05.2006 17:47:01 | |
---|
Kiitos hyvästä vastauksesta... Plussaa tulee. |
milcoin 11.05.2006 21:34:39 | |
---|
FMR:n Really Nice Preampia ovat kehuneet (2 kanavaa ~500e). JoeMeekeissa ja Presonuksissa on se oma soundinsa, joka saattaa tietyissä tapauksissa sopia, mutta todellinen yllättäjä on Behringer MIC2200 Ultragain Pro. Pari vuotta sitten TeaKin studiolle uusia kamoja hommatessa pomot olivat tehneet vertailua ja jos ei budjetti olisi riittänyt Amekeihin, olis otettu osa näitä. Duunikafrulla on kotona SPL GoldMike, joka on kans "ihan jees" vaikka putket ei liene edes signaaliketjussa. Myös torilla pyörivät TL Audiot kannattaa tsekata: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=103946 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=100831 Mäkin muistan lukeneeni että jos kaiken muun laittaa bypassille ja käyttää vaan etuastetta, se olisi kohtuullinen. Kyllä mä silti laittaisin rahat tohon RNP:hen. Tai focusriten silversarjaan. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
blueroom 12.05.2006 13:29:51 | |
---|
Groove Tubesin "the Brick". Hinta voi nousta hieman yli ton budjetin mutta soundi osuu ja uppoaa. Laulu, akkari, basso jne. Ja on tylyn näköinen. googlaa, mä en jaksa ;) |
Tai focusriten silversarjaan. Näihin mä en kyllä sijoittais. Jokos se sun dbx meni? Tohon alle 400€ hintaan saa StPaulsSoundista Aphexin 207D:n, jota tekis kyllä mieli päästä testaamaan. Käytettyjä kannattaa myös tutkailla. RNP varmaan ainakin kehujen määrästä pääteltynä toimis vaikka hinta menee vähän yli. Siitä mistä aita on matalin... |
milcoin 12.05.2006 15:30:30 | |
---|
Jokos se sun dbx meni? Jep. Möin sen "osakkaalle" joten voin edelleen käyttää sitä tarvittaessa. Hyvä niin. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Mikael 12.05.2006 15:31:35 | |
---|
Jep. Möin sen "osakkaalle" joten voin edelleen käyttää sitä tarvittaessa. Hyvä niin. Hoho! Toi on paras tapa tehdä kauppoja! Siitä mistä aita on matalin... |
hiski 18.05.2006 23:59:05 (muokattu 19.05.2006 00:00:30) | |
---|
Tohon alle 400€ hintaan saa StPaulsSoundista Aphexin 207D:n, jota tekis kyllä mieli päästä testaamaan Mielenkiintoista. Otanpa ehkä hankintalistalle. Oisko kellään Aphexin 207D-mallista kerrottavaa? |
mhelin 19.05.2006 09:34:10 (muokattu 19.05.2006 09:37:36) | |
---|
Tuon hintaluokan etuasteissa ei ole oikeastaan tarjolla saundillisesti mitään sen kummempaa kuin halvemmissa alle 200 etusissa. Noita channelstrip-tyyppisiä ratkaisuja löytyy kyllä (Joemeek sixQ esim.) tai sellaisia etusia joissa on useampi kanava (RME QuadMic) mutta teknisiltä ratkaisuiltaan ne ovat samaa sarjaa kuin mikserien etuasteet. RNP ja Summitin halpisetunen ovat jo himpun parempia, sitten tulee iso rako hinnassa ja alkaen jostain vajaasta tonnista John Hardy M-1 (Personal), Neven Portico 5012, Universal Audio yms. uusista ja tietty kaikki vintagetyyppiset (Neve 1290, API yms.) etuset. Muuten jos haet yhdistettyä mikki / kitara DI -etusta varmistu että siinä DI:ssä on riittävän suuri tuloimpedanssi (1 megaohmi olisi hyvä). |
hape 19.05.2006 10:41:31 (muokattu 19.05.2006 10:42:24) | |
---|
Onko venäjän poikain Digilab SPM-102:sta kellään kokemuksia? Kaks kanavaa, hinta oktava-shopissa 239e, Sarkaprolla 289e. Hauskoja on ainaki markkinointipuheet: "Digilab preamps were designed in cooperation with the best russian ears and sound engineers and the aim was to reach the most natural sounding. And if they colour a little bit - they colour correctly. Compare tests with SSL mixers by orchestra recording show the same results. " http://www.oktava-shop.com/view_prod.php?id=35http://www.sarkapro.com/mikrofonietuasteet.html Edit: typo Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Antti1 20.05.2006 15:39:43 (muokattu 20.05.2006 15:43:23) | |
---|
Vaikka mhelin tuossa parjaakin noita edullisia channelstrippeja, niin mä uskaltaudun silti ehdottamaan Joemeekin tuotteita. ThreeQ ja SixQ on vaan ihan oikeasti hyviä, jos se soundi sattuu uppoamaan. Eihän se sama asia näissä uusissa ole, kuin vanhoissa laitteissa, mutta samaa tyylisuuntaa edustavat (huom. en oo ite noita vanhoja testannut, kuullut vaan toisenkäden tietoa aiheesta) optisine kompuroineen ja Burr-Brownin IC-piireineen. Kyllä ne on paremman kuuloisia, kuin saman hintaisten mikserien etuset, mun mielestä ainakin. EDIT: En nyt tietenkään väitä kuunnelleeni kaikkia mahdollisia edullisia pikkumiksereitä, mutta oon käynyt noita halpoja Altoja 3kpl, Behkuja 3kpl, Phonicia 1kpl, Yamahaa 1kpl ja Samickia 1kpl läpitte ihan tositoimissakin. Alto multakin löytyy, aiemmin kuulokevahvarina ja kotinauhoittelussa, nykyään treeniksellä laulukamoissa. Mikään noista ei oo pärjännyt äänenlaadultaan, häiriöttömyydeltään tai ominaisuuksiltaan noille kahdelle em. stripille. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
mhelin 21.05.2006 16:26:11 (muokattu 21.05.2006 16:33:34) | |
---|
|