heiska 11.05.2006 18:08:59 (muokattu 11.05.2006 18:32:34) | |
---|
Suurkiitokset runsaslukuisista vastauksista! Meinasin tipahtaa kun pääsin takaisin koneen ääreen. Eli tiivistettynä: 1. laulun äänitys mahdollisimman läheltä 2. kompuralla lyttäämään joko tuplaraitaa tai alkuperäistä 3. yläpäästä eq:lla ilmavuutta 4. delayta harkitusti mukaan kohdat 1-2 tiesin jo itsekin, mutta ilmeisesti ihan tällaisilla perusmeiningeillä päästään haluttuun lopputulokseen. Luulin vain että tähän tarvitaan jonkinlainen psykoakustiikkaprosessori jolla kaivetaan maagiset taajuudet näkyville, mutta ilmeisesti ei. EDIT: ai niin ja pari +:aakin lähti |
loosah 11.05.2006 18:40:53 | |
---|
kohdat 1-2 tiesin jo itsekin, mutta ilmeisesti ihan tällaisilla perusmeiningeillä päästään haluttuun lopputulokseen. Luulin vain että tähän tarvitaan jonkinlainen psykoakustiikkaprosessori jolla kaivetaan maagiset taajuudet näkyville, mutta ilmeisesti ei.
Hitto, ku mä etin koko nuoruuteni noita "maagisia taajuuksia", kunnes huomasin, ettei sellaisia olekaan. Kyse on kuitenkin vaan eri taajuuksien suhteesta kokonaissaundissa. Varsinkaan kuulematta mitään on aivan mahdoton sanoa, että kun buustaat tai leikkaat jotain tiettyä taajutta tulee saundista juuri se "oikea". Toki on joitain yleispäteviä juttuja, mutta ei ne vielä hyvää lopputulosta tuota.
|
milcoin 11.05.2006 21:32:16 | |
---|
Hitto, ku mä etin koko nuoruuteni noita "maagisia taajuuksia", kunnes huomasin, ettei sellaisia olekaan. Onpas. Sä et vaan osaa:) "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
loosah 11.05.2006 22:24:17 | |
---|
Onpas. Sä et vaan osaa:) Haist ite!!! |
Mättöpiiska 12.05.2006 02:45:46 | |
---|
Yläpäätä vain rohkeasti. Sellanen +6dB hyllykorjaus. Sopivan taajuuskohdan voi etsiä siten, että lähtee sweeppaamaan hyllyä jostain 12 kilosta hitaasti alaspäin. Kun tulee tunne, että laulajalle tulee "hymyä" suupieliin, on siinä sopiva kohta. Laulajasta riippuen siinä 7-10 kilon paikkeilla. Tämä myös vaatii sen, että lauluraita on ennen tätä tarkasti taajuuskorjattu, ettei tule ikäviä piikkejä sinne ylämiddleen. |
Mikael 12.05.2006 09:06:48 | |
---|
4. delayta harkitusti mukaan Mä meinasin nimenomaan pre-delay -hommia ton tila-efektin kanssa, en niinkään delay-efektiä itseään. Siitä mistä aita on matalin... |
Timo JM 12.05.2006 09:30:04 | |
---|
Tämä myös vaatii sen, että lauluraita on ennen tätä tarkasti taajuuskorjattu, ettei tule ikäviä piikkejä sinne ylämiddleen. Ja ässät limitoitu! ...siis mun mielestä. |
Haist ite!!! Onhan joulupukkikin olemassa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
dewil 12.05.2006 11:44:22 | |
---|
Osin nämä on täällä jo kerrottu mutta... - Lämpöinen lähisoundi. - Kompuraa melko huolella. - Ilmaa yläkertaan. Pultek is the kikka! - Moduloitua ensiheijastusta snadisti messiin L-R eli suuntaa antavasti L-15ms. R-25ms. Kummalekkin puolelle mietoa vätkytystä kehdella eri LFO:lla, sopivaa Eq:ta ja blendataan suoraan soundiin just ja just kuuluville. Myös Logickin konvoluutiokaiun vokaaliheijastuksilla saa ihmeitä aikaan. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
loosah 12.05.2006 12:01:37 | |
---|
Onhan joulupukkikin olemassa. Jätkä kuitenki taas huijaa... Mun isobroidi ainaki sano, ettei oo. Ja mun broidi on tosi vahvaki, joten älä tuu kertoo mulle joulupukista mitään! |
blueroom 12.05.2006 13:21:54 (muokattu 12.05.2006 13:24:51) | |
---|
uskaltaako tähän enää mitään... joskus ennekuin oli tiloja tai kamoja duunailin "intiimiä" laulusoundia paksun täkin alla. eli mikki matalalle ja laulaja istumaan sen eteen. turpa kiinni pop-filsuun ja täkki päälle. toimi joskus. ehkä nyt kokeiltuna vois vaan huvittaa. mut suosittelen kokeilemaan jos tila ei oo kunnollinen. edit: ja sitten lisätään sitä kompuraa, ekua ja tilaa. |
Timo JM 12.05.2006 14:26:20 (muokattu 12.05.2006 14:50:53) | |
---|
...joskus ennekuin oli tiloja tai kamoja duunailin "intiimiä" laulusoundia paksun täkin alla. eli mikki matalalle ja laulaja istumaan sen eteen. turpa kiinni pop-filsuun ja täkki päälle. Heh, intiimiä täkin alla. Joo se on kivaa :-) (Ja mielellään jonkun mukavan naisen kanssa.) ...siis mun mielestä. |
blueroom 12.05.2006 20:20:00 | |
---|
(Ja mielellään jonkun mukavan naisen kanssa.) miksi SEN pitää mukava olla... =) |