Bald Anus 11.05.2006 22:25:54 | |
---|
Muuten, missäköhän vaiheessa alkaa tulla sellaisia topikkeja, että missä vireessä menee se ja se biisi? :D Tämä olisi jo täysin ymmärrettävää. Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Kasperi Tervonen 11.05.2006 22:35:23 | |
---|
On kyllä kova isku mun kitaristin uralle. :( P.S. Haistakaa korvakuulopuristit paska. :P "En usko, koska olet 16-vuotias kitaranraiskaaja. :)" -Jucciz |
ANtTIKRISTUS 11.05.2006 22:40:43 | |
---|
Mä en ymmärrä tätä riemua, joka tulee siitä kun tabien löytäminen vain vaikeutuu. Onko se saatana teidän asia, jos joku muu haluaa soittaa vaikka koko loppuelämänsä tabeista, hä? Mistä lähtien siitä on jonkun toisen ongelma tullut, jos naapurin Pentti hakee netistä niitä Bodomin tabeja? Ja tällä tarkoitan juuri tämän sivuston muita käyttäjiä. Mua vituttaa just tällaiset turhat kommentit: "Hyvähyvä, joutuupa pikku-Laihot nyt plokkaamaan biisejä!" Tekö sen nykyään päätätte, mikä on juuri se oikea tapa opetella soittamaan? Taidatte olla omasta mielestänne niin paljon muita parempia soittajia, että teillä on varaa arvostella muita. Mun mielestä tuo tabien saamisen vaikeutumisesta on vain haittaa. Monen varsinkin aloittelevan kitaristin/basistin motivaatio voi heikentyä aika roimasti juuri tällaisten tempausten takia. Kyllä mäkin silloin aivan soittoharrastuksen alkuvuosina ihan päivittäin opettelin tabeista biisejä soittelemaan. Ja sitten kun opin sen, niin soittelin levyn mukana tai laitoin GPsta kitarat mutelle ja soittelin/fiilistelin siihen päälle. Ja kas kummaa, enää en edes tarvitse netistä haettuja valmiita tabeja sillä osaan tehdä ne itse. Ja se plokkaaminen kehittyi itsellä juuri_tabien_avulla. Jos teillä ei ole muuta sanottavaa kuin ylimielistä vitun vikinää, niin jättäkää suosiolla postaamatta. Mua ei ainakaan kiinnosta lukea teidän turhia kommenttejanne... EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Carpenter 11.05.2006 22:43:57 | |
---|
Mä en ymmärrä tätä riemua, joka tulee siitä kun tabien löytäminen vain vaikeutuu. Onko se saatana teidän asia, jos joku muu haluaa soittaa vaikka koko loppuelämänsä tabeista, hä? Mistä lähtien siitä on jonkun toisen ongelma tullut, jos naapurin Pentti hakee netistä niitä Bodomin tabeja? Ja tällä tarkoitan juuri tämän sivuston muita käyttäjiä. Ei mulla ainakaan ole sinänsä mitään Penttiä vastaan, mutta tuollaiset sivustot vievät nuottikirjojen kustantajilta ja siten artisteilta rahaa. |
BigPapa 11.05.2006 22:48:20 (muokattu 11.05.2006 22:50:05) | |
---|
Kyllä mäkin silloin aivan soittoharrastuksen alkuvuosina ihan päivittäin opettelin tabeista biisejä soittelemaan. Ja sitten kun opin sen, niin soittelin levyn mukana tai laitoin GPsta kitarat mutelle ja soittelin/fiilistelin siihen päälle. Ja kas kummaa, enää en edes tarvitse netistä haettuja valmiita tabeja sillä osaan tehdä ne itse. Ja se plokkaaminen kehittyi itsellä juuri_tabien_avulla. Jos teillä ei ole muuta sanottavaa kuin ylimielistä vitun vikinää, niin jättäkää suosiolla postaamatta. Mua ei ainakaan kiinnosta lukea teidän turhia kommenttejanne... Silloinkun minä esmes aloitin niin ei ollut nettiä eikä tabeja.Kaikki kaivettiin korvalla.Voisin ihan todeta, että siitä ei ole ollut muuta kuin hyötyä.Piti ajatella iha ite. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
ANtTIKRISTUS 11.05.2006 22:59:04 | |
---|
Ei mulla ainakaan ole sinänsä mitään Penttiä vastaan, mutta tuollaiset sivustot vievät nuottikirjojen kustantajilta ja siten artisteilta rahaa. Se on kyllä totta, vaikka se on todella pieni ryhmä bändeistä jotka koskaan julkaisevat nuotti/tabulatuurikirjoja edes yhdestä albumistaan. Sitten jää jäljelle se 95% bändeistä/artisteista, jotka eivät koskaan mitään materiaalia julkaise. Näiden tapausten kohdalla en näe mitään väärää, jos joku tekee tabit ja haluaa jakaa tämän apuvälineen soittotovereidensa kanssa. Enemmän mua häiritsee vain tuo tabien käytön tuomitseminen. Se on vaan niin "vääräuskoisten" tapa. Silloinkun minä esmes aloitin niin ei ollut nettiä eikä tabeja.Kaikki kaivettiin korvalla.Voisin ihan todeta, että siitä ei ole ollut muuta kuin hyötyä. Aivan, jokainen opetelkoot soittamaan tavallaan. Siinä ei ole mun mielestä kenelläkään sanomista. Jos haluaa korvakuulolta opetella soittamaan, hyvä niin. Jos taas haluaa käyttää tabeja apuvälineenä, se ei ole musta sen huonompi. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä... EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
zekeode 11.05.2006 23:18:29 | |
---|
Silloinkun minä esmes aloitin niin ei ollut nettiä eikä tabeja.Kaikki kaivettiin korvalla.Voisin ihan todeta, että siitä ei ole ollut muuta kuin hyötyä.Piti ajatella iha ite. Muistan kun vaari kertoi kuinka koulussa silloin joskus tehtiin tehtäviä taltalla kiveen, kun ei ollut paperia ja kynää vielä keksitty. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
BigPapa 11.05.2006 23:19:32 | |
---|
Muistan kun vaari kertoi kuinka koulussa silloin joskus tehtiin tehtäviä taltalla kiveen, kun ei ollut paperia ja kynää vielä keksitty. Sulla on ollut tosi vanha vaari.Soittiks sekin tabeista? Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
mrk 11.05.2006 23:20:20 | |
---|
mutta tuollaiset sivustot vievät nuottikirjojen kustantajilta ja siten artisteilta rahaa. Vaihtoehtona täällä yleisimmin esitetty "opettele plokkaamaan nyypiö" tuokin melkoiset virrat rahaa artistien ja kustantajien taskuun ;) "Short On Long Term Goals" |
zekeode 11.05.2006 23:20:59 | |
---|
Sulla on ollut tosi vanha vaari.Soittiks sekin tabeista? Ei, mutta sen tekemiä viidakkorytmejä soitettiin vielä eilen tabeista. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
BigPapa 11.05.2006 23:26:30 | |
---|
Ei, mutta sen tekemiä viidakkorytmejä soitettiin vielä eilen tabeista. Joo ei tässä oo oikeestaan pointtia jatkaa.Asia tosiaan oli sillen niinkuin sanoin , mun aloittaessa ei ollut nettiä mistä olis voinut tabeja kaivaa jne...toivottavasti tän tabisukupolvenkin korvat joskus kehittyy.Tällä menollahan kuuloluut olis kai surkastuneet ennenpitkää. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Sir Härö 11.05.2006 23:32:38 | |
---|
Ei mulla ainakaan ole sinänsä mitään Penttiä vastaan, mutta tuollaiset sivustot vievät nuottikirjojen kustantajilta ja siten artisteilta rahaa. Eipä artisti paljoa nuista nettoa.. Turpa kiinni ja kuuntele! Noose |
LaeLea 12.05.2006 07:53:38 | |
---|
Eipä artisti paljoa nuista nettoa.. Määkin pöllin kauppareissulla aina suklaapatukan, ku eihän ne niin paljoa maksa. Hänen nimensä on Jürgen Pettersen. Ei, hän on tanskalainen. |
E.Q 12.05.2006 08:01:30 | |
---|
No eipähän haittaa mua ainakaan pätkääkään tabien löytymättömyys. En ole tarvinnut niitä koskaan mihinkään. En ole jaksanut/ehtinyt koskaan edes perehtyä että mitä ne on. No mut perhana, nyt alko haittamaan, oiskohan niistä ollu jotain hyötyä ? Apuva, mistä saan tabeja että voin kokeilla ? K100#10 |
Jake.e 12.05.2006 08:04:17 | |
---|
Mua ärsyttää siinä Pentissä se että ego on niin iso ettei meinaa mahtua taloon sisälle kun se on "opetellu soittamaan kaikku buudumin biisit tabeista" ja silti ihan päin vittua. I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me |
amok 12.05.2006 08:19:36 | |
---|
on se nyt "hirveää" ku ei saa enää gp tabulatuureja! treenatkaa levyltä. Ei täs oo mitää järkee...... |
Mua ärsyttää siinä Pentissä se että ego on niin iso ettei meinaa mahtua taloon sisälle kun se on "opetellu soittamaan kaikku buudumin biisit tabeista" ja silti ihan päin vittua. Ei helvetti näitä kirjotuksia. Mahtais sillä Pentillä mennä kuule paljon enemmän perseelleen jos se ei pystys niistä tabeista soittaan. Eikö ole näin? Taas se on tämä että ei se teiltä oo pois vaikka joku tabeista soittaakin. Soittakaa ite blokkailemalla tai miten tykkäätte. On tullut selväksi että se blokkaileminen kehittää korvaa yms. Koittakaas nyt tajuta että jotkut haluavat soittaa tabeista, mitä sitten? Meehän kämpille. |
Ronsto 12.05.2006 09:18:39 | |
---|
Mä en ymmärrä tätä riemua, joka tulee siitä kun tabien löytäminen vain vaikeutuu. Onko se saatana teidän asia, jos joku muu haluaa soittaa vaikka koko loppuelämänsä tabeista, hä? Mistä lähtien siitä on jonkun toisen ongelma tullut, jos naapurin Pentti hakee netistä niitä Bodomin tabeja? Ja tällä tarkoitan juuri tämän sivuston muita käyttäjiä. Mua vituttaa just tällaiset turhat kommentit: "Hyvähyvä, joutuupa pikku-Laihot nyt plokkaamaan biisejä!" Tekö sen nykyään päätätte, mikä on juuri se oikea tapa opetella soittamaan? Taidatte olla omasta mielestänne niin paljon muita parempia soittajia, että teillä on varaa arvostella muita. Mun mielestä tuo tabien saamisen vaikeutumisesta on vain haittaa. Monen varsinkin aloittelevan kitaristin/basistin motivaatio voi heikentyä aika roimasti juuri tällaisten tempausten takia. Kyllä mäkin silloin aivan soittoharrastuksen alkuvuosina ihan päivittäin opettelin tabeista biisejä soittelemaan. Ja sitten kun opin sen, niin soittelin levyn mukana tai laitoin GPsta kitarat mutelle ja soittelin/fiilistelin siihen päälle. Ja kas kummaa, enää en edes tarvitse netistä haettuja valmiita tabeja sillä osaan tehdä ne itse. Ja se plokkaaminen kehittyi itsellä juuri_tabien_avulla. Jos teillä ei ole muuta sanottavaa kuin ylimielistä vitun vikinää, niin jättäkää suosiolla postaamatta. Mua ei ainakaan kiinnosta lukea teidän turhia kommenttejanne... Täyttä asiaa. Olen nyt tässä viime kuukausina opetellut sillä tavalla, että kuuntelen piisiä ja jos ei onnistu, niin tabulatuurit avuksi. Tabit ovat hyödyllinen apu soittamisessa. Tottakai näitä tr00 mulkkuja riittää aina, jotka aukovat tabeista joka väliin. Opettelen soittoa sillä tyylillä millä itse haluan ja jos joku haluaa leimata minut myös tälläiseksi "pikku-Laihoksi", niin se on hänen omaa aivopierua. Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi |
l@ho 12.05.2006 10:20:27 | |
---|
Mikäs kumman takia sen toiminta sitten loppuu?? NANANANAANANANANNANNAA NANANANAANANANANANNANNAAA |
saamaton123 12.05.2006 10:45:07 | |
---|
Täyttä asiaa. Mä olen täysin samaa mieltä. Mä en edes itse käytä tabeja oikeastaan mihinkään, mutta kertokaapa keneltä se on pois, jos joku "pikkulaiho" opettelee jonkun lempparibiisinsä gp3:lla jolla saa tempoakin hidastettua. Mun mielestäni aloittelevalle kitaristille on ihan sama miten opettelee, pääasia on, että se kitara on kädessä ja on hauskaa on se sitten mitä tahansa soittamista. Kyllä se motivaatio harjoitteluun ja itsensä kehittämiseen tulee ajallaan. Mä en tosiaan usko, että biisien opettelu tabulatuureista on kehityksen jarruna mitenkään. Saddamize! |