Aihe: Ibanez Artcore series
1 2
Silas
05.05.2006 13:51:33
Onko kellään kokemuksia Ibanezin Artcore -sarjan kepeistä? Olen hankkimassa moista muutaman suosituksen kuultuani, mutta eihän ylimääräiset mielipiteet pahaa tee, eihän?
fridgebuzz
05.05.2006 13:57:07

Ostin tällaisen: http://www.edromanguitars.com/avail/jazz/ibanez/iba_am73t.jpg Saksasta guitar24.de -nimisestä kaupasta tuossa vuodenvaihteen tienoilla. Uskomattoman hyvä keppi hintaisekseen (vajaa kolmesataa muistaakseni). Olen todella tyytyväinen. Onhan noita ilmeisesti kehuttu muutenkin loistavaksi hinta-/laatusuhteeltaan.
Silas
05.05.2006 14:05:29
Näppärän näkönen vekotin.. Itelleni on tulossa AS83L -siis se vasurimalli, vammainen ku olen, heh. Tuntui ainakin kevyellä volalla kokeillessa ihan mallikkaalta, saa nähdä kuinka käy kun pääsee treenikselle luukuttamaan.
Vasurin ja oikeakätisten mallin hintaero vaan vähän yllätti, 450,- ja 590,-. Siis vasuri on se kalliimpi. Yleensä tuntuu vasureiden hinta olevan sen 40-50e kovempi, nyt melkein puoltoista sataa...
Mustikkamuffinssi
05.05.2006 14:25:42
Ostin tällaisen: http://www.edromanguitars.com/avail/jazz/ibanez/iba_am73t.jpg Saksasta guitar24.de -nimisestä kaupasta tuossa vuodenvaihteen tienoilla. Uskomattoman hyvä keppi hintaisekseen (vajaa kolmesataa muistaakseni). Olen todella tyytyväinen. Onhan noita ilmeisesti kehuttu muutenkin loistavaksi hinta-/laatusuhteeltaan.

Samanlaisen tilasin samasta kaupasta, samasta tarjouksesta. Ihan kivahan tuon on. Viimeistely tosiaan todella mainiota. Itse en tuosta tuon otelaudan radiuksesta pidä kauheasti, mutta kyllähän se menettelee. Kaulaprofiili oli yllättävän ohut, kun tuon käteeni sain. Bisbykopio, talla ja virittimet ovat ajaneet asiansa oikein hyvin minulla. Satula ei. Kaulamikki on mukavan kuuloinen, tallamikki vähän vaisu. Eivät hurise.

Mielipiteeni kitarasta yhdellä lauseella: Kalliimman näköinen kuin kuuloinen.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
weelie
05.05.2006 14:33:21 (muokattu 05.05.2006 14:33:58)
Bigsby on noissa kyllä hyvä, ja vireen pitää kuulemma yllättävän hyvin. Viimeistely on erittäin hyvää. Mutta mikeistä en oikein tiedä. Ibanezeissähän on perinteisesti se lättänä (mutta tarpeeksi leveä) kaulan profiili, paljon parempi IMO kuin halvoissa Epiphoneissa.

Nämä vain kauppakokemuksia. Monta kertaa olen meinannut ostaa viimeisen kolme vuoden aikana, mutten silti. Jotenkin kuitenkin muovia noi on. Mutta hinta-laatu-suhde on älyttömän hyvä.

Oma hollowbody GASsini suuntautuu tätä nykyä Korean Gretscheihin.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
MrGuitarist
05.05.2006 14:43:31
Ostin muutama kuukausi sitten käytettynä tällaisen:

http://images.misupply.com/products/full/Ibanez/129371.jpg

Viimeistelyltään ja soitettavuudeltaan kitara on kyllä hinta/laatusuhteeltaan hyvä. Bigsby rullasatuloineenkin pitää vireen aika hyvin pienen trimmauksen jälkeen. Paksummat kielet voisivat vielä auttaa hieman asiaan (?) nyt kitarassa taitaa olla 11-50 setti.

Soundi tuossa on vähän nuhainen ja tukkoinen. Ei nyt mikään kelvottoman huono, mutta aika mitäänsanomaton kuitenkin, sähköisesti siis. En tiedä johtuuko mikeistä vai mistä, mutta toisaalta taas tuossa hintaluokassa ei välttämättä mitään juhlavaa soundia kannata odottaakaan. Kuitenkin soitettavuudeltaan ja ulkonäöltään (+bigsby!) sen verran mukava kitara, että soundista voi vähän tinkiäkin :)
"kicking is hard"
fridgebuzz
05.05.2006 15:02:54

Joo, Iban omista mikeistä ei ole täällä sen kummemmin kokemuksia, vaihdoin samantien TV Jonesin Filtertronin tallaan.
Jouni Antero
05.05.2006 15:26:15
Olen testaillut ja äimistellyt halpaa hintaa (aiheuttaa pakkoliikkeitä lompakon suuntaan, kun tommonen olisi ihanteellinen jokapaikan-ota-mukaan skitta.

Kyselin kuinka voi olla noin halpoja ja maahantuoja kertoi Iban Kiinan tehtaan tehneen logistisen neronleimauksen, kun niitten alihankkijan akustisten tehtaalla oli ylikapasiteettia, niin alkoivat teettää puutyöt akustisten tehtaalla ja sähköt muualla - alensi kuulemma tuotantokustannuksia kolmanneksella.

Uskokoon tarinan ken haluaa, mutta hintaisikseen todela kivoja.

Toisaalta kaverin Gibsonin ES175 painaa varmaan tuplasti, joten ei ne ihan mitään "oikeita" ole.
ministeri
05.05.2006 17:38:10
Mua on myös mietityttänyt noi kitarat. ikäänkuin funtsii että missä se jekku on. Voikohan käydä noin, että noi ei myy parhaalla mahdollisella tavalla liian halvan hinnan takia? Ihan kiva myös nähdä kuinka tämän sarjan käy aikojen saatossa, millaisen aseman ne saa vanhetessaan.

kaikki kaupassa testaamani ovat kahta talmannia lukuunottamatta olleet säädöiltään niin persiillään että on ollut mahdotonta saada oikein kunnon käsitystä niistä. Nuo ihan paksukoppaiset ei myöskään ole oikein mun juttu.

Itse ajattelin tutustua tähän asiaan kokeilemalla. Kävin juuri varaamassa itselleni käytetyn talman tm71 puoliakustisen (yhdellä f aukolla). Ensi viikolla käyn hakemassa. Tuntu kohtuu hyvältä testattaessa, mutta ei mitään ylimaallisia fiiliksiä nostattanut. Mutta mä oikeastaan tiedän millainen kitara on vasta kun olen soittanut yhdet tai kahdet treenit omilla vehkeillä ja bändin kanssa. siinä se toimivuus mitataan. Ja olen huomannut itse tykkääväni joistain soundeista joita muut parjaa. Esimerkkinä sheraton II:n vakio mikit. Mä saan niillä ihan tyydyttävän meiningin aikaiseksi.
Aki
06.05.2006 00:01:52 (muokattu 06.05.2006 00:02:51)

AK85, nyt jo toista vuotta. Ostin sen melkeinpä varalle. Kun kielten välejä levensin puutallasta, tuntumakin sopi käteeni paremmin. Ihan hävyttömän upea soitin! Eikä maksanut paljon mitään. Upeita kun on noin järkyttävän laaja mallisto, jokaiselle jotain, ja suurimmalle osalle jo valinnan vaikeutta.

Uskallan suositella, jos vain osaa valita itselleen sopivan mallin.

edit: Mikit ei oo tohon malliin kaikista sopivimmat, joskin kyllä niilläkin soittaa. Jotain Duncan Jazzia aion kaulaan kokeilla, tallamikillähän nyt ei ole koskaan mitään väliä...
herrarotta
11.05.2006 17:40:23
semmonen tuli mieleen että laadussa on hirveitä yksilöeroja ollu. mulla on ihan erivärinen kitara ku mikä kaverillani oli, vaikka samaa kai niiden olis pitäny olla, ja ääni oli vähän tunkkasempi siinä kaverin vehkeessä, saatto kyllä johtua eri kielisarjoista. mutta tykänny olen, ja hauska soitin siinä mielessä että kaikki jotka ottaa sen käteen alkaa saman tien joko näppäileen jottain hilibilly musiikkia tai vanhaa rokkkia. ja se bigsby kopio on kyllä plussaa. Ps, saa ostaa multa pois jos tarvii=)
Sika se on ollu jo pienestä pitäen
terry
11.05.2006 19:51:30
Ibanezin AS-103 on erittäin hyvä, kunnon mikit, viimeistely, eikä se paha ole silmällekään..
Braster
12.05.2006 00:54:51
Mulle Ibanez on ollut kautta aikojen jonkunlainen kirosana kitaroiden kohdalla. Tänään kävi kuitenkin niin että olin etsimässä edullista Hollowbodykitaraa Bigsbytyylisellä kammella ja tuli testattua kaikki edulliset Chretsit ja epiphonet ym. ja mietin minkä hankkisin. Päätin kuitenkin mennä vielä katsomaan paikalliseen Ibanez kauppaan mitä siellä olisi ja löysin punaisen Ibanez AFS75T TRD Artcoren. vehje vaikutti yllättävän asialliselta ja kun se oli vielä tarjouksessa hintaan 360e ostin pois sen.
1 päivän käytön jälkeen täytyy sanoa että peli on hintaansa nähden todella hyvä. olin varma ostaessani että mikit joudun ainakin siihen vaihtaman mutta noissa artcore humppareissa on ihan hyvä ja oikeanlainen saundi tuon tyyliseen kitaraan, ja ainakin mun Koch studiotonen kanssa saundi on yllättävän hyvä. Yllätyin noinkin halvan pelin hyvästä viimeistelystä ja kaula on ainakin toistaiseksi priimasuora. en oikeastaan tehnyt muuta kuin vaihdoin 11-52 setin ja aloin soittamaan Jopa kampea pystyy käyttämään niin että kitaran vire säilyy. 360.- ei mielestäni todellakaan ollut paha hinta liimakaulaisesta puoliakustisesta Bigsbytyylisellä vibralla varustetusta kitarasta olkoonkin että se on tehty kiinassa. Peli on vielä kaiken lisäksi punaisena ja kellertävillä reunalistoilla varustettuna mielestäni tosi hyvän näköinen , mutta sehän on tietty makuasia. Soitan pääasiassa Freddie king tyylistä juurimusaa ja siihen toi sopii mun Reverend Commando phenolic kitaran kaveriksi oikein hyvin.

http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=AFS75T&color=1
ministeri
12.05.2006 06:37:17 (muokattu 12.05.2006 15:01:25)
Mulle Ibanez on ollut kautta aikojen jonkunlainen kirosana kitaroiden kohdalla.

jännää. mulla on ollut ibanezista ihan hyvä kuva aina. omistin pienenä ibanezin les paul kopion joka oli oiva peli...siitä hyvä kuva muodostunut sitten.
Jouni Antero
12.05.2006 10:04:51
Huomasin eilen F-musiikissa, että Yamaha on lähtenyt mukaan kilpaan tämän hintaluokan f-aukkoisissa - ehkä ne oli vähän yli neljäsataa, mutta kilpailuhan on aina vain plussaa laadulle, eikö?
spp
12.05.2006 10:14:36

Samainen keppi mullakin. Bigsby ei oikein miellytä eikä pidä virettä, enpä nykyään siihen juuri koskekaan. Olkoon koristeena. Muuten loistokeppi.
Ehei pojjaat heviä näin soiteta! Pistetääs kepit D-vireeseen niin että heilahtaa!
Aki
16.05.2006 03:38:41

semmonen tuli mieleen että laadussa on hirveitä yksilöeroja ollu. mulla on ihan erivärinen
Väriero ei mielestäni ole missään tekemisissä soittimen laadun kanssa. Eikä myöskään se että se kuulostaa eri kielisatsilla tummemmalta tai kirkkaammalta. Ibanezeista viimevuosina löytyneet laatuerot ovat olleet hyvin pieniä.

Mulle Ibanez on ollut kautta aikojen jonkunlainen kirosana kitaroiden kohdalla.
Mulla ihan päinvastoin. Ibanezia kohtaan löytyy ehdottomasti eniten kunnioitusta. Ennakkoluulottomia malleja kautta aikain, jotka on laadullisesti olleet erittäin hyviä jo 30 vuotta. Ja hinta on etenkin Suomessa aivan ihastuttava. Eli tervetuloa kerhoon! ;o)
Braster
16.05.2006 10:44:45 (muokattu 16.05.2006 11:01:55)
"Mulla ihan päinvastoin. Ibanezia kohtaan löytyy ehdottomasti eniten kunnioitusta. Ennakkoluulottomia malleja kautta aikain, jotka on laadullisesti olleet erittäin hyviä jo 30 vuotta."

Minun negatiivinen mieikuvani juontaa kaukaa 80 luvulta jolloin tuli myytyä Ibaa ihan työkseen. Mallit olivat jo silloin hyvinkin ennakkoluulottomia ja kitara kuulostikin ihan kohtalaiselta jos sen ja vahvistimen väliin tunki muutaman efekti härpäkkeen. Eli yritän sanoa että näillä erikoisilla muotoiluilla ja innovaatioilla tehokkaasti peitettiin se tosiasia että Kitaran oma saundi oli mitäänsanomaton ja ympäripyöreä, tosin olihan iballa jo silloin pari puoliakustista, jo legendaariseksi ja arvostuteksi muodostunutta mallia jotka olivat tosi suosittuja varsinkin Jazz kitaristien keskuudessa. Mulla oli siihen aikaan itsellänikin Iban Lippulaiva, stratotyylinen body, humpparit, loimuvaahterakansi ja kullatut osat ym. mutta kitara ei soinut hyvin. ja siksi sitä ei tullu käytettyä. No mutta, toisaalta oli mulla myös yksi suomen ensimmäisistä PRS:sistäkin jonka tuloa odottelin jenkeistä kuin kuuta nousevaa (7kk) ja Siinä oli kanssa vähän sama juttu kitara oli hienoa käsityötä ja kallis kuin mikä, mutta en ollut sitten loppujenlopuksi senkään saundeihin tyytyväinen, vaan jatkoin keikoilla perinteisen Straton ja Gibson 335:sen käyttöä. No näähän on tietty makuasioita. Tällähetkellä ykköskitaranani on Reverend Commando jota voisi melkein sanoa pahvikitaraksi, koska sen kansi ja pohja on phenolic nimistä ainetta joka on vähän samaa kamaa kuin masonite jota Danelectroissa käytetään . Jostain syystä ...tai juuri tästä materiaalista johtuen se Saundaa aivan mielettömän hyvin ainakin tällaisen Blues ukon mielestä.
http://www.taranaki-guitars.de/cnt/asp/list.asp?cat_id=81

Mutta ajat muuttuu , tuo Iban Artcore sarja vaikuttaa hintaisekeen todella hyvältä, vaikka hävitinkin omani jo päivän soittelun jälkeen kun tuli kiikariin eräs vintage hollowbody jonka meinaan ostaa omistajalta väkisin pois ja hintaan mihin hyvänsä.
ministeri
16.05.2006 15:05:48
http://www.taranaki-guitars.de/cnt/asp/list.asp?cat_id=81

minkä hintaluokan vehkeitä nuo on? Missä voi suomessa testata??
pitäisköhän vaihtaa kitaraa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)