Aihe: Koch Twintone II
1
Elwiz
11.05.2006 11:55:54
Onko jollain kokemusta kyseisen laitteen soundimaailmasta, eli millaiseen musaan laite taipuu? Soittelen itse vähän kaikenlaista musaa, mutta pääasiassa hard rockia. Haluaisin vain tietää minkälaisessa musassa tuo laite on omimmillaan?
oiva tumpeloinen
11.05.2006 11:59:34
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=594

Tuolta löytyy ainakin Eemilin käsitys aiheesta.
penatuna
11.05.2006 14:54:05
Itselläni twintone (I). Monipuolinen ja hyvä peli. Käy hyvin hardrock/yleisvahvariksi.
Pluto
29.03.2008 14:43:34
Kysymys laitteen omistajille:

Millainen tuo sooloboost on Twintonessa? Nimittäin Englin peleissähän tuo tunnetusti tuppaa alhaisimmallakin tasolla olemaan liian voimakas meikäläisen makuun. Varsinkin kun triona soittaa ja haluaisi sellaisen just sopivan noston. Ja joo, kai sitä volumepotikkaakin voi opetella käyttämään...

Näkemyksiä?
Dillon, you son of a bitch!
.tapi.
29.03.2008 14:49:51
Kysymys laitteen omistajille:

Millainen tuo sooloboost on Twintonessa? Nimittäin Englin peleissähän tuo tunnetusti tuppaa alhaisimmallakin tasolla olemaan liian voimakas meikäläisen makuun. Varsinkin kun triona soittaa ja haluaisi sellaisen just sopivan noston. Ja joo, kai sitä volumepotikkaakin voi opetella käyttämään...

Näkemyksiä?

En ole varma onko Twintonessa asia toteutettu samalla tavalla, mutta omassa Powertonessani on erilliset rhythm & lead volumet (joiden välillä saa erikseen vaihdeltua jokaisella kanavalla) joten boostin saa säädettyä portaattomasti.
Pluto
29.03.2008 14:52:13
En ole varma onko Twintonessa asia toteutettu samalla tavalla, mutta omassa Powertonessani on erilliset rhythm & lead volumet (joiden välillä saa erikseen vaihdeltua jokaisella kanavalla) joten boostin saa säädettyä portaattomasti.

Englissä on myös portaaton säätö, mutta se "alkutaso", elikkä boostatun volyymin minimi on liian kova meikäläisen makuun, rytmivolyymiin verrattuna siis. Siksi ajattelin kysyä, onko Kocheissa sama homma.
Lunnu
29.03.2008 16:40:49
Englissä on myös portaaton säätö, mutta se "alkutaso", elikkä boostatun volyymin minimi on liian kova meikäläisen makuun, rytmivolyymiin verrattuna siis. Siksi ajattelin kysyä, onko Kocheissa sama homma.

Itse asiassa twintonessa se on niin päin että siinä on takana sellanen hämärän näköinen potikka jonka voi vääntää halutulle tasolle ja se kuristaa siitä ulosmenevästä signaalista osan pois.
Kytkimellä tuo kuristin päälle/pois. Siinä se 'boosti'.
Nostalgy is not what it used to be
Snapo
29.03.2008 16:48:58 (muokattu 29.03.2008 16:49:08)
Mulla on screamer combo ja boostista löytyy mun kokemuksiin perustuen ihan tarpeeksi säätövaraa. Jos on liian kova niin sama olla ilman koko boostia, tai osta joku EQ-pedaali millä sitten hoidat boostauksen?
viddunääs
.tapi.
29.03.2008 19:03:59

Oukei. Tuossa se 'boosti' on periaatteessa erillinen voluumipotikka eli soolovoluumin voi säätää vaikka pienemmälle kuin rytmin, jos haluaa.
Pluto
29.03.2008 21:03:39
Oukei. Tuossa se 'boosti' on periaatteessa erillinen voluumipotikka eli soolovoluumin voi säätää vaikka pienemmälle kuin rytmin, jos haluaa.

Ok, juuri tätä tietoa hainkin. Kiitos!
-AK-
31.03.2008 11:19:31
Sooloboosti pelaa hyvin, saa itse päättää tason. OD ja OD+ kanavien tasoerot sen sijaan ovat liian suuret mielestäni.

Puhtaat ovat Twintonessa helvetin hyvät, mutta säröpuoli hieman liian ohutta sirinää mun makuun.
PuNkKi
31.03.2008 12:10:53 (muokattu 31.03.2008 12:34:28)
Puhtaat ovat Twintonessa helvetin hyvät, mutta säröpuoli hieman liian ohutta sirinää mun makuun.

samaa mieltä.
puhtaat on aivan loistavat mutta ne säröt.. ne on mitä on.
helvetin hyvät soundit kuitenkin saa loihdittua ulos "oikealla" säröspedulla.

ja lisätään vielä sen verran että:

Twintone I:sessä oli/on mun mielestäni paremmat säröt.
tosin siitä on jo kohta 2v kun viimeksi I:stä testasin
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Pluto
01.04.2008 17:28:31
Tänään pääsin testaamaan Twintonen nuppia Kochin omaan kaappiin... ja testiksi jäi.

Niinkuin yllä todetaan, puhdas kanava on todella hyvä. Siis TODELLA hyvä. Säröt taas ovat jotain käsittämätöntä. Kuulosti enemmänkin siltä kuin kyseessä olisi ollut sisäänrakennettu Fuzz-pedaali. Sellaiset Sabbath-säröt lähtivät, mutta erottelevuuden puute oli kyllä paha pettymys.
PuNkKi
01.04.2008 18:30:24
Tänään pääsin testaamaan Twintonen nuppia Kochin omaan kaappiin... ja testiksi jäi.

Niinkuin yllä todetaan, puhdas kanava on todella hyvä. Siis TODELLA hyvä. Säröt taas ovat jotain käsittämätöntä. Kuulosti enemmänkin siltä kuin kyseessä olisi ollut sisäänrakennettu Fuzz-pedaali. Sellaiset Sabbath-säröt lähtivät, mutta erottelevuuden puute oli kyllä paha pettymys.

Säröt on tosiaankin twintonen heikoin puoli
mutta kuten aiemmin mainitsin niin jollakin kunnollisella säröpedaalilla
saa twintonesta ihan mitä tahansa ulos.
onhan tuo tosin pirun kallis masiina siihen nähden, että twintonesta
saa ainoastaan hyvät puhtaat ulos.
mutta noin 150eur. särö purkin kanssa onkin sitten jo ihan eripeli...
Mando
01.04.2008 19:34:08 (muokattu 01.04.2008 19:34:35)
Omasta ykkösversio-kombosta saan kyllä mielestäni ihan rohevat särötkin...tosin gainia en koskaan väännä yli puolivälin.

Mutta niinhän se menee, toinen tykkää äitistä, toinen tyttärestä...
Tomtom
02.04.2008 10:09:39
Säröt on tosiaankin twintonen heikoin puoli
mutta kuten aiemmin mainitsin niin jollakin kunnollisella säröpedaalilla
saa twintonesta ihan mitä tahansa ulos.
onhan tuo tosin pirun kallis masiina siihen nähden, että twintonesta
saa ainoastaan hyvät puhtaat ulos.
mutta noin 150eur. särö purkin kanssa onkin sitten jo ihan eripeli...

Mää oon kyllä tästä eri mieltä. Nimim. Twintone I, Twintone II ( combo ja nuppi), Multitone 50w ja 100w (nuppia ja comboa), sekä Studiotoneja käpälöineenä. Riippyy tietty taas monista asioista, ehkei metallimusiikkiin aivan omimmillaan ( poislukien ehkä Multitone 100w) mutta kyllähän noista saa hienoja ja monipuolisia säröjä moneen menoon.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Flatron
02.04.2008 23:33:36

Mulla on tuollainen II malli. Tietääkö joku, saisiko sen 1. ja 2. särökanavan volume-eron jollainlailla (putkia vaihtamalla?) tasoitettua. 1. on jotenkin ohut soundi, 2. ihan ok mutta niiden volumet on liian erillään. Help.
T : Tomppa
PuNkKi
03.04.2008 12:16:13
Mulla on tuollainen II malli. Tietääkö joku, saisiko sen 1. ja 2. särökanavan volume-eron jollainlailla (putkia vaihtamalla?) tasoitettua. 1. on jotenkin ohut soundi, 2. ihan ok mutta niiden volumet on liian erillään. Help.

hmm? mulla on kans tuo II malli ja itselläni en kyllä ole tuommoista havainnut.
paitsi 1 soundi on liian ohut mutta.. ei kyllä volumet kovinkaan paljoa heitä..

joku osaa varmaan kertoa viisaan ratkaisun tuohon?
JeK
03.04.2008 13:22:25
Itse kyselin tuota kanavien volume-eroa sähköpostilla pääkallonpaikalta ja siellä kehoittivat koittamaan kolmanneksi etuasteen putkeksi pienempigainista vaikkapa ecc81:stä, koittamatta jäi toistaiseksi. Huomasin kyllä että tietenkin kitaran tyyppi ja mikit vaikuttaa tuohon pulmaan aika paljon. Stratolla ja Les Paulin tyylisellä esimerkiksi on iso ero särön määrään. Stratolla saa jo vähän avata enemmän hanaa ennenkuin menee ns. liikaa ruvelle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)