Aihe: Erikoista palvelua
1 2 3 4 5
oiva tumpeloinen
11.05.2006 12:03:21
E: Jos töitä tulee liikaa, niin silloin laajennetaan toimintaa, palkataan väkeä ja nostetaan hintoja, jne. Se on bisnestä.

Just noinhan se juttu menee.....not.

Eipä paljon kannata ruveta laajentamaan toimintoja, jos lisääntyneelle kysynnälle ei ole takeita jatkossa. Yhden pienen hetken kestävän ruuhkan takia ei ole mitään järkeä lähteä laajentamaan ja ottamaan riskiä kuluista.
t-termiitti
11.05.2006 13:07:03

Eipä paljon kannata ruveta laajentamaan toimintoja, jos lisääntyneelle kysynnälle ei ole takeita jatkossa.

Eipä ole, ei. Tietenkään.

Yhden pienen hetken kestävän ruuhkan takia ei ole mitään järkeä lähteä laajentamaan ja ottamaan riskiä kuluista.

Ei niin.

Jos kysyntää on pysyvästi liikaa suhteessa kapasiteettiin, niin mitä vikaa noissa ehdottamissani malleissa on verrattuna "ei oo":n myymiseen ja "ei me tehdä tätä" -toimintamalliin?

Sanomalla aina "ei me tehdä tätä", varmistetaan kyllä se, että asiakaskunta ei pääse laajenemaan ja se torjuu tehokkaasti liikaa kysyntää ja työkiireitä.

Jos haluaa pitää bisneksen pienenä, niin ei siinä mitään, se on minusta ihan kunnioitettavaa nykyisenä ahneuden ja tehokkuuden aikana, mutta mieluummin näkisi kauppiaan tarkoituksellisesti hinnoittelevan itsensä ulos epämieluisista tehtävistä, kuin torjuvan tällaiset työt ammattitaidon puutteeseen vedoten tai käyttäytyen epäkorrektisti, jollaisena voidaan aikaisemmin kuvailtua toimintaa pitää. Jota joku täällä sitten ehdotti pitävänsä "fiksuna bisneksenä".

Mahdollisuuksia ei kannata tuhota heti alkuunsa, vaikkei niitä näyttäisi juuri sillä hetkellä tarvitsevankaan.
Tulokset 1 - 4 noin 6 osuman joukosta haulle "meaning of life is 44". (0,40 sekuntia)
Boxeri
11.05.2006 14:56:44
Sanomalla aina "ei me tehdä tätä", varmistetaan kyllä se, että asiakaskunta ei pääse laajenemaan ja se torjuu tehokkaasti liikaa kysyntää ja työkiireitä.

Mahdollisuuksia ei kannata tuhota heti alkuunsa, vaikkei niitä näyttäisi juuri sillä hetkellä tarvitsevankaan.

"Ei me tehdä tätä" voi myös tarkoittaa "fokusointia" tiettyyn palveluun tai asiakasryhmään... Ei MasaYards tee sinulle maitokärryjä vaan kyläseppä..... Tottakait pitää olla pelisilmää ja mahdollisuuksia ei kannata tuhota... mutta jokainen kauppamies taplaa tyylillään ja kyllä heikommat sortuu luonnollisen poistuman kautta.. jne..
"Mä en tiedä mut kerrottu on, et isoreisi nainen on sieluton.."
t-termiitti
11.05.2006 21:40:45

Ei MasaYards tee sinulle maitokärryjä vaan kyläseppä.....

Halvemmalla varmaan saa kyläsepältä. Mielenkiintoista olisi tietää mitähän ne masayardsilla sanoisivat gatesin billille, jos se menis tilaamaan sieltä maitokärryjä.

kyllä heikommat sortuu luonnollisen poistuman kautta.. jne..

Toivottavasti jo aikaisemmin. :)
Tulokset 1 - 4 noin 6 osuman joukosta haulle "meaning of life is 44". (0,40 sekuntia)
unsky
13.05.2006 12:26:56

olisit pyytänyt sen jälkeen tarjousta medium plektroista 10kpl. paljous alennus?
Aleksi-serkku
14.05.2006 00:21:38
Käykää lahtelaiset Hirsimersäntiellä niin saatatte saada jopa eriskummallista palvelua. :)

Tarkoittatko tuota HAS-Music Shopia tai vastaavan nimistä paikkaa? Monet kerrat olen ihmetellyt, että onko siinä talossa mitään firmaa enää pystyssä, sen verran autiolta vaikuttaa.
Deep fat frying basics!
Umpihullu
14.05.2006 20:45:14
Mikä ihmeen tarjouspyyntö? Jumalauta, tuomoset kaupat sais vetää pöntöstä alas, jos ei ole hintoja esillä vaan ne pitää asiakkaan ite keksiä nii ei oo kaikki kohillaan. Sellaseen liikkeeseen en koipeani pistä, missä ei ole hinnat esillä, ei se mikään arvailukeskus ole vaan kauppa. Onkohan nää nykyajan kauppiaat jotaki jumalia vai mikä niitä vaivaa?
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
Aapo
14.05.2006 23:26:18
Mikä ihmeen tarjouspyyntö? Jumalauta, tuomoset kaupat sais vetää pöntöstä alas, jos ei ole hintoja esillä vaan ne pitää asiakkaan ite keksiä nii ei oo kaikki kohillaan. Sellaseen liikkeeseen en koipeani pistä, missä ei ole hinnat esillä, ei se mikään arvailukeskus ole vaan kauppa. Onkohan nää nykyajan kauppiaat jotaki jumalia vai mikä niitä vaivaa?

Ja asiakas joka seisoo rahat kourassa tietäen mitä tahtoo (päätevahvistin!?) ei ole yrittäjälle (soitinkauppias!?) kohderyhmää, johon kannattaisi paukkuja tuhlata. :)

Pitäisi päästä kartoittamaan tarpeita ja konsultoimaan, ettei jouituisi hinnalla kilpailemaan. Onhan tuommoisen perusvahvarin ostaminen varmaan myyjän mielestä melkoista salatiedettä, mutta onko tosiaan tänä päivänä myös riittävän moni asiakas samaa mieltä? No jos on, niin sittenhän näillä paikallisilla puodeilla ei ole mitään hätää, vaikka vähän kilpailu kiristyykin.
mrk
15.05.2006 12:53:32

Kyllähän ne hinnat siellä on esillä, kukaan ei estä maksamasta niitä. Mutta kun ihan aikuisten oikeasti tehdään isompia kauppoja niin kyllä kaikesta voidaan neuvotella.
"Short On Long Term Goals"
kyuss
15.05.2006 18:55:57
Tuli tässä vaan mieleen kun yritin tampereella teetättää eräässä painofirmassa pelkät cd-kansien grafiikat ilman mitään leikkaamista muotoon tai sen kummempaa niin puhelimessa myyjä sanoi heti kärkeen että: "kuulostaa liian työläältä. Ei me lähdetä tekemään tommosia juttuja"

Ei kyllä kuulosta alkuunkaan työläältä. Omalle bändilleni hoidin joskus leikkaamattomat kannet ilmaiseksi painofirmalta, ts. eipä taida kovin hankala homma olla.
Aapo
15.05.2006 19:31:24
Ei kyllä kuulosta alkuunkaan työläältä. Omalle bändilleni hoidin joskus leikkaamattomat kannet ilmaiseksi painofirmalta, ts. eipä taida kovin hankala homma olla.

Aiheen ohi menee kyllä, mutta..

Se leikkaaminenkin on nykyaikaisilla vehkeillä niin helppo, nopea ja halpa juttu, että ei kannata kotona saksien kanssa kovin isoa erää askarrella. Jos joku paino vaatii siitä kovaa hintaa, niin seuraava heittää sen kaupan päälle.

Ilmaiseksi tekemiseen täytyy firmalla tietysti olla jokin syy, mutta siis jos ihan rahalla ostaa painotyön, niin kannattaa ottaa se leikkaus kanssa. Ei pitäisi tulla kauheasti lisähintaa, ja itse säästyy isolta vaivalta.
Hannu H.
15.05.2006 21:53:44 (muokattu 15.05.2006 21:54:35)

Suhtautuminen oli asiakaspalvelijalta silti käsittämättömän ylimielistä. Kun itsekin, kitaristit ja rumpali mukaanlukien toimitaan myyntitehtävissä, tiedän kyllä kuinka asiakasta tulisi kohdella. Vaikutti ko. henkilö sitten kuinka renkaanpotkijalta tahansa.

Tästä tulikin mieleen eräs reissu autokauppaan kun olin autoa vaihtamassa.
Käppäilin sitten mersuliikkeeseen kun siellä oli netin mukaan joku jännä vaihtoauto.
Etsin myyjän ja menin sitten juttelemaan että "autoa olisin hommaamassa". No myyjä katto nokkaansa pitkin ja sanoi "tuolla takapihalla meillä on nuo vaihtoautot".

Tässä kohtaa piru iski nahkoihini. Katsoin myyjää vähän aikaa, loihdin naaman peruslukemille ja sanoin. "Vai että sillee.. no minä tommosta uutta C180 mersua olisin meinannu, mutta kait se pitää naapurista käydä Saab sitte kattomassa, kun isä vähän noita Saab miehiä on ja sano että semmosen mulle ostaa mutta itte olisin mersun halunnu. Mutta hyvää päivänjatkoa".

Voi että mutta iso mies kutistu pieneksi ja naama miltei valahti kalpeaksi. Kyllä nauroin paskaset naurut kun ulos pääsin kaupasta!
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
kouranka
15.05.2006 22:01:04

Tästä tulikin mieleen eräs reissu...

Haha :D Hyvä Hannu..
Nyt herkutellaa!
stenel
15.05.2006 22:36:03
Tarkoittatko tuota HAS-Music Shopia tai vastaavan nimistä paikkaa? Monet kerrat olen ihmetellyt, että onko siinä talossa mitään firmaa enää pystyssä, sen verran autiolta vaikuttaa.

Kyllä se tietääkseni vieläkin on pystyssä, Esan löytäminen vaatii vain hieman vaivannäköä.
Kauniit tavat kaunistavat.
Sir Härö
16.05.2006 08:26:45
Ei tää nyt niin erikoinen oo mutta tuli vaan mieleen..

Käväisin pitkästä aikaa pihlajamaan musiikissa katselemassa bassoja. Huomasin että siellä oli jacksonin kelly bassoja kaksin kappalein. Myyjä tuli siihen sitten heittämään jotain basistiläppää.

Minä: "Teillä on näitä kellyjäkin näemmä vielä."
Myyjä: "Juu onhan niitä. Nätti eikös?"
Minä: "Juu. Tarttisin itselleni toisen basson, mitä sulla on ovh tässä kellyssä?"
Myyjä: "Nyt ei kyllä tuu mieleen....MIKA!! MUISTAKKO MIKÄ TON JÄKSÖNIN BASSON OVH OLI?!?"
Toinen myyjä: *Katsoo hölmönä ekaa myyjää ja mumisee jotain*
Myyjä: "Vähän päälle tonnin se on."
Minä: "Kiitos hei..."

Ei siinä muuta mutta basso oli jotain vinkuintian sarjaa. Reilu tonni? huhhuh... Torilla myytiin samanlaista ja hyvä kuntoista 300€.
Turpa kiinni ja kuuntele!
-J
16.05.2006 09:00:05
"Olin Ahosen musiikissa ja.."

(oon tän joskus ennenkin kirjoitellu tänne...mutta kun... ) ;)

...teimme myyjän kanssa kaupat pikkuviallisesta kasettikasiraiturista. Sopimamme hinta oli jossain 800mk korvilla. Ilmoitimme käyvämme pankista nostamassa kyseisen summan rahaa ja palaisimme tunnin päästä takaisin.
Palattuamme, kyseinen myyjä oli lounastauolla mutta tiskillä oli liikkeen omistaja (Pauli?). Ilmoitin mitä olimme sopineet myyjän kanssa ja olimme valmiit lyömään tuohta tiskiin.

Omistaja: "Juu, ei sitä sillä summalla myydä"
Minä: "Sovimme kyllä edellisen myyjän kanssa hinnasta..."
Omistaja: "Sehän on rikkikin. Ei meillä rikkinäisiä myydä"
Minä: "Sovimme myös, että laite myydään pikkuvikaisena"
Omistaja: "Se lähtee korjaukseen ja sitten vasta myydään"
Minä: "No tuota...mikäs sen hinta silloin on?"
Omistaja: "Ainakin tuplaten tuon verran"
Minä: "Kuules ukko perkele. Mä en astu enää IKINÄ jalallanikaan tähän liikkeeseen ja teen sen HYVIN selväksi myös muille *poistuu*"

Sen jälkeen hain uuden digiraiturin Tampereen Soitinkeskuksesta (nyk. DLX Music) ja sain ensiluokkaista palvelua ja hyvän alennuksenkin.
K.I.R.K.A - Keksippä Itse Rokkarin Kakasta Asiaa
Tempura
17.05.2006 03:14:39
Kyllä kohteliaisuus, vaikka teeskennelty, olisi taas ollut paikallaan. Pitäisi apinoiden ymmärtää, että vaikka tyytyväinen asiakas saattaa kertoa hyvästä palvelusta muutamalle ihmiselle, niin tyytymätön kertoo sen miljardille.

Toivottavasti häpeää kyseinen myyjä nyt, ja syö kynsiään itkuisena. Ei se kuitenkaan.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
moderndrummer88
18.05.2006 21:20:15
Tulipa kyllä esimerkillistä palvelua tänään tuossa paikallisessa musakaupassa! Kävin tiistaina tilaamassa sinne kalvon ja tuli juuri kuten oli luvannutkin. Menin aamupäivällä sitä hakemaan sitten, siellä oli tuuraja semmonen vanhempi mies, ennenkin olen törmännyt miekkoseen siellä.

tuuraja: Terve! Mitäs kuuluu?
minä: Mikäs tässä...
tuuraaja: juuri on tullut lähetys, että se kalvo on jossain näissä paketeista. Maistuuko kahvi?
minä: Kyllähän se kahvi aina maistuu.
tuuraaja: Juu, no käy vaan ottamassa tuolta takahuoneesta.

siinä sitten turistiin kaikenlaista rumpujen soitosta, kun mies on itekkin rumpali. Sitten kohta tulee jo oikea omistaja paikalle ja kun alan maksamaan kalvoa huomaan, että lompsa on jääny kotiin. No omistaja sano, että voi myydä velaksi mulle sen jos on kiire. Eipä sillä kiire ollu joten kävin iltapäivällä hakemassa pois ja sain vielä samaan hintaan mitä thomanilla olisi.

Tälläistä palvelua ei netissä saa :)
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Aleksi-serkku
18.05.2006 22:36:03 (muokattu 18.05.2006 22:36:49)
Kyllä se tietääkseni vieläkin on pystyssä, Esan löytäminen vaatii vain hieman vaivannäköä.

Jep, täytynee siis vaan tiirailla ikkunoista ja kolkutella ovia entistä ahkerammin.
Deep fat frying basics!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)