kivi 10.05.2006 22:31:04 | |
---|
Onko tuossa tyylissä sitten joku järki? Jos ihan maalaisjärjellä mennään, niin bassopotikallahan mä korostan myös alakeskialuetta (josta ehkä vähän sitä munaa uupuu), mutta bassot voisin leikata jälkeenpäin pois. Näinollen mulla olis paksumpi soundi, joka ei tunkisi niin matalalle kuitenkaan, että häiritsisi bassoa tai basaria. Täysin metsään? Tarviiko? Siitä bassosta saa kuitenkin kaikenlaisia piikkejä, joista voi kitaran kanssa rakentaa mainion sakara- tai kalanpyrstöliitoksen, näin puuseppätermejä käyttääkseni. Muutenkaan mun mielestäni kitarasoundeista ei kannata stressata, ikävä sanoa, vaikka olen itsekin aika laiteurheilija kitaran kanssa, koska kitara on kumminkin se soitin joka saa aina miksauksessa väistyä ihan kaiken muun tieltä. koska se kestää sen. Kas, laulu ei yleensä toimi kuin yhdellä soundilla, basso ja bassari kun ovat valmiita niin ne vaativat tilansa, tomien pitää päästä soimaan, ja sitten vielä pitäis saada tilaa sooloille ja ehkä hengitysilmaakin biisiin. Sit eiku siirretään kitaraa sivuun. Koska se kestää sen. |
Antti1 10.05.2006 22:33:03 (muokattu 10.05.2006 22:34:20) | |
---|
Joo, kitaraa syrjitään. Mä perustan bändin, jossa soittaa vaan kymmenen kitaristia valtavalla soundilla! :) Kertokaapa jotain tosta mun näytteestä, jos se toimii. Siitä on leikattu vain 80Hz alta menevät taajuudet pois, ei mitään muuta muokkausta. EDIT: Näytteestä vielä sen verran, että se ei toki ole parasta mihin pystyn, toi oli vain ainoa saatavilla oleva vähänkään tuore yritelmä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Tossa soundipolitiikassa ja soittimien "reviireissä" on kyllä sovittamisella aika iso osa. Tietysti jos kitaran ja basson pitää runtata uniksessa jotain riffiä, niin ei paljon ole valinnanvaraa. Toimisikohan parametrinen eq sun tarkoitukseen? Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
migreeni 10.05.2006 22:56:37 | |
---|
pehmeyttä yläpäähän, tiukkuutta alapäähän Hehe... |
Antti1 10.05.2006 23:08:02 | |
---|
Hehe... Sä aiheutat mulle migreeniä! Ei kaikkea tarvitse ajatella aina SE mielessä... :) The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
kuriken 10.05.2006 23:29:53 | |
---|
Tuohon klippiin saa ainakin munaa kun tulee basso, rummut ja muu bändi mukaan. Mutta jos kitarasaundista pitäisi yksinään saada tuhdimpaa, pitäisi bassoa lisätä. Tuosta näytteestä varmaan leikattu liikaa bassoa pois? Tai sitten voi buustata bassoa tai jotain. Tämä on kuitenkin vain minunkaltaisen kokemattoman mielipide. Kyllä tuo soundi kuulosti minun korvaan todella hyvältä, mutta jotain puuttuu. Se puuttuva osa on muu bändi. Ei se kitara kuulosta yksinään kovinkaan kummoiselta. Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
Antti1 10.05.2006 23:34:05 | |
---|
Kurikenille kiitokset kommentista! Tiedä sitten, ehkä mun pitäisi seuraavaksi ruveta paneutumaan siihen perhanan bassoon. Mä en vaan yhtään tiedä tai osaa edes kuvitella, että miltä kuulostaa terve bassosoundi. Siis se vahvarista tuleva. Onko se huminaa (bassot), kilinää (diskantit) vai kolinaa (keskiäänet)? Jos se on niitä kaikkia, niin mistä ihmeestä mä tiedän mikä on sopiva suhde? Onko täällä Turun seudulta jotain päteviä metallibasisteja, jotka osaavat asiansa? Mä haluaisin ehdottomasti kuulla sen vahvistimesta tulevan soundin, joka mun pitäisi pystyä tallettamaan narulle. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
migreeni 11.05.2006 00:08:36 | |
---|
Sä aiheutat mulle migreeniä! Ei kaikkea tarvitse ajatella aina SE mielessä... :) :D Olenhan minä SEllainen ;) |
Jaskanpoika 11.05.2006 01:04:48 | |
---|
Kalamies #666 >-)))> Buahahaaaa! |
Jesus_Plastica 11.05.2006 01:17:32 | |
---|
|
askomiko 11.05.2006 01:29:12 (muokattu 11.05.2006 01:53:39) | |
---|
Toinen ihan erilainen vahvari viereen ni johan pörisee kivasti. Englin pariksi sopisi joku löysä ja iso, vaikka recto. Lisäksi Englin kireyttä saa pois equlla. Tässä demonstraatio josta huomaa selkeästi missä kohtaa se vittumainen tirinä tulee mukaan, alkupää itsessään on oikeinkin mukava ja napakka, joka vielä korostuu jos kompressori hönkii sopivasti, jolloin tulee juurikin sitä kaivattua "jysähdystä". http://www.askomiko.com/mp3/tuhnu3.mp3 Yläosastoksi kaipaisin jotain hieman pehmeämpää. Tai no, kyllähän tuo aika erilainen on putkien vaihdon jälkeen ollut. (EL34 päätteessä ja etusissa vaikka mitä jännää). Ja kitaranhan saa kyllä yksinäänkin 3kg lekaksi, hyvien rumpujen kanssa 6kg, ja kaiken kanssa 15kg. ;) Mekaparhain soundi mitä olen saanut tehtyä koostui 1. tukkoisen kumisevasta ruttuisasta rupisäröstä jonka teki kahden säröpurkin kanssa vanha bassomarshalli helevetin kovalla, 2. mesan rectoverbin tirisevästä patteripurkkisoundista 3. marsun rutinasoundin terävämmästä linjaversiosta. Jokainen kuulostaa yksinään ihan p*skalta mutta yhdessä tapahtuu ilmiö nimeltä panssarivaunu. Ärsyttävä sirinätirinä + tukkoinen mutaisuus -> jee jee. Eli ongelma on vain se, ettei sitä maailmantuhoajasoundia oikeasti tarvitsekaan saada siitä yhdestä vahvarista. Rapidsharesta en saa mitään imutettua kun hermo menee sekunnissa kaikenmaailman popuppeihin jota se tunkee. Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi" |
joukov 11.05.2006 08:40:22 (muokattu 11.05.2006 08:40:53) | |
---|
Kokeile myös tota n33mon ehdotusta tällä lisämausteella: 1. Polkase buutsilla toisen jalan varpaille 2. Puraise sitruunaa, että naama menee ruttuun 3. Pyydä, että joku kenkäsee munille 4. Litsari kaupan päälle 5. Puraset itseäs kieleen ja saat veren maun suuhun eli ilkeä asenne mukaan ja runttaat kunnolla, kyllä se sieltä tulee! Tsemppiä!! ; ) |
mhaarala 11.05.2006 15:37:18 | |
---|
Bassoa ei myöskään hevin huomaa bassoksi, jos normaalivireisessä bassossa on säröä, ja sen alla on vielä koneellisesti oktaavin pudotettu alabasso, kuten raskaammassa musassa nykyään niin usein on. Onko tuohon muuten olemassa jotain sopivaa plugaria? Jotain kokeilin joskus mutta se teki alapään täysin epäselväksi ja epävireiseksi... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Antti1 11.05.2006 19:29:25 | |
---|
Noh, kiitokset kaikille. Onneksi tulee kohta H&K:n Tubeman kotiin, niin saan sen toisenkin vahvarin pauhamaan samaan aikaan. Mitään hyviä linkkejä kenelläkään tiedossa? Lähinnä siis tuohon bassosoundin kehittelemiseen. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Fonisoul_ 11.05.2006 19:51:30 (muokattu 11.05.2006 19:52:12) | |
---|
Onko tuohon muuten olemassa jotain sopivaa plugaria? Jotain kokeilin joskus mutta se teki alapään täysin epäselväksi ja epävireiseksi... Sopivuudesta en tiedä mutta Pro Toolsin mukana ainakin tulee pitch shifter jota kannattaa kokeilla. Tietty jos ei ole PT käytössä niin ei onnistu. Wavesilla on myös paketeissaan jotain pitchereitä joilla sama homma onnistuu. Soul with the capital "S"... |
kuriken 11.05.2006 23:19:18 | |
---|
Jos bändissä on toinenkin kitara niin mielestäni ei kannata panostaa pelkkään omaan soundiin kovin paljoa. Enemmän pitäisi keskittyä että säröt ovat erilaisia ja molemmat täydentävät toisiaan. Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
Torniojaws 11.05.2006 23:58:45 | |
---|
Onko tuohon muuten olemassa jotain sopivaa plugaria? Jotain kokeilin joskus mutta se teki alapään täysin epäselväksi ja epävireiseksi... Tee kaksi "fyysistä" bassoraitaa. Toinen on se oikea basso särösoundeilla, toinen on sitten puhdas basso oktaavipitchattuna. |
Werde 12.05.2006 12:07:17 (muokattu 12.05.2006 12:12:28) | |
---|
Tuon näytteen kuunneltuani lähtisin kylmästi lisäämään särön määrää. En tosin ole selvillä että millaista musiikkia tarkemmin on tarkoitus nauhoittaa (enkä todellakaan ole mikään asiantuntija studiotekniikassa), mutta.. Vähän sellainen puolivillainen yleismaku tuosta särön laadusta jää. edit: Tosiaan itse Screameria tyyppaillessani (Marsun 4x12 JCM900) sain tuosta mieleiseni mättösäröt presence ja etuastegainit kaakossa, eq jonkinverran midscoopattuna ja päättärin gainit ronskilla kädellä säädettynä. Punttia ja heviä, saatana ,,/ |
myrtonen 12.05.2006 12:45:39 (muokattu 12.05.2006 12:46:49) | |
---|
Hyvä soundi, ei siitä bassoa kyllä mun mielestä puuttunu, mut oon samaa mieltä sun kanssa että se lopullinen "tiukkuus" ehkä jää puuttuun. Mitäs auttaisko middle scooppi mitään No ei helvetissä! tai sitten vaan luukuttaa kovemmalla... Tämä saattaisi helpottaa tilannetta, tosin kovin on jo rouheaa ja harvaa päättärityyppistä murinaa tuossa valmiiksi. "Ei helvetti, nythän mä voin tehdä vaikka mitä." |
Antti1 12.05.2006 14:09:45 | |
---|
Ei scooppeja, ei. Mä tykkään keskiäänistä. Tossa clipissä ne oli klo 12, mutta uusimmissa kokeiluissa mä laitoin ne täysille --> toimii! Lisää vaan pörinää, niin jo lähtee. Recto pitäisi saada jostain kaveriksi, jos on Askomikoa uskominen. Ja uskonhan minä, kun on tuota tullu koitettua parin löysemmän vahvarin kanssa ja soundi on ollut taivaallinen. Rahaa vaan ei ole laittaa tollaseen "turhaan"... Mitä taas tohon särön lisäämiseen tulee, niin ei sekään ihan mahdoton ajatus ole. Ihan älytöntä raastoa en kuitenkaan oo soittamassa, joten kovin paljoa en sitä lähtisi lisäämään. Mä kuitenkin kokeilen sitten oikeissa nauhoituksissa hakea vähän rutinaa päätteestä ton lisäksi. Nytten kun volat ei ollu edes ykkösellä, niin on aika paljon varaa kasvattaa. :) On tullut muuten huomattua, että Screamer soundaa tiukemmalta hieman lujemmalla. Ehkä se päätteen kompressoituminen vaikuttaa asiaan sitten. Yritetään yritetään. Tässä on mun mielestä kuitenkin jo ihan hyvä pohja soundille: ei liian iso toimiakseen bändissä, mutta kuitenkin tarpeeksi rouhea kuulostaakseen riittävän isolta. Vielä se silaus jostain, niin oon tyytyväinen. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |