Aihe: MSB suljettu
1 2 3 4 514 15 16 17 18
niko-89
10.05.2006 20:48:59
"Providing some tabs - even made by ear - of copyrighted music is illegal. In order to respect the law, downloads have been limited to the Composition and Competition files. We are going to make our best to find a solution to offer music content without infringing copyrights."

Että semmosta..
-Cale
10.05.2006 20:59:47
Onhan tuo aika perseestä, mutta tuleepa blokkailtua kaikki vastaisuudessa korvakuulolta et onhan tuossa jotain hyvääkin...
ville355
10.05.2006 21:16:39 (muokattu 10.05.2006 21:18:22)
Joo, mut ois ollu kiva uppia jotain tabeja joita on väsänny.. Toivottavasti ei delaa kokonaan..
ruuvimeisseli
10.05.2006 21:21:41

Sääh. No onneks mulla itsellä on noin 40000 msb-tabia koneella. :D Kumma ettei aikasemmin mennyt kiinni.
toxic
10.05.2006 21:51:44
No voihan perskeles :/ Ei yhtään kiva juttu.
Torniojaws
10.05.2006 21:53:41 (muokattu 10.05.2006 21:54:11)

Ketä tuokaan oikeasti hyödyttää, että tabeja ei voi enää netistä hakea. Ehkä yhdellä artistilta kymmenestätuhannesta tulee edes virallista tabikirjaa - joka yleensä ei ole edes kovin tarkka. Menee jo vähän överiksi nuo tekijänoikeuslakitulkinnat.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
kivi
10.05.2006 22:00:06
Ketä tuokaan oikeasti hyödyttää, että tabeja ei voi enää netistä hakea. Ehkä yhdellä artistilta kymmenestätuhannesta tulee edes virallista tabikirjaa - joka yleensä ei ole edes kovin tarkka. Menee jo vähän överiksi nuo tekijänoikeuslakitulkinnat.

Joo, eikä karkkitehdasta varmaan haittaa, jos pojat käy rosvoamassa karkkikaupan ja jakaa ne karkit koulunpihalla, mutta sitä karkkikauppiasta se saattaa haitata niin että se pistää lapun luukulle.

Kyllä, kysymys on aivan prikulleen samasta asiasta. Ne tabit on joku luvatta toisen teoksesta ripannu, ja jakaa niitä sitten ihan onnessaan ilmaiseksi kuin latvakakkosten oma Robin Hood. Sillä erotuksella, että R. Hood teki temppunsa vakaana tarkoituksenaan ajaa maan hallitus kriisiin ja talous pulaan, nää tekee sen siitä riemusta että "tottakai kaikilla on oikeus kaikkeen, se mikä on sun on myös mun - koska MÄ päätän niin".
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
philias23
10.05.2006 22:10:52
Mua ei haittaa ainakaan yhtään. Itse blokkailu on paljon kehittävämpää, ja jos oma motivaatio ei riitä niin voi vaihtaa harrastusta. Mutta se tuli mieleen, että onpahan vähän vaihtelua musakaupan myyjillekin kun riffeistä/biiseistä kuullaan vähän erilaisia versioita kun tulevaisuuden sankarikitaristi-puukorvat joutuvat itse opettelemaan biisit levyltä (päin helv***iä). hoho:)
Heartwood
10.05.2006 22:31:29 (muokattu 10.05.2006 22:33:10)
Joo, eikä karkkitehdasta varmaan haittaa, jos pojat käy rosvoamassa karkkikaupan ja jakaa ne karkit koulunpihalla, mutta sitä karkkikauppiasta se saattaa haitata niin että se pistää lapun luukulle.

Eikös tämä vertautuisi ennemminkin ihan musiikin laittomaan jakamiseen, siis yksittäisten kappaleiden ja kokonaisten levyjen?

Kyllä, kysymys on aivan prikulleen samasta asiasta. Ne tabit on joku luvatta toisen teoksesta ripannu, ja jakaa niitä sitten ihan onnessaan ilmaiseksi kuin latvakakkosten oma Robin Hood. Sillä erotuksella, että R. Hood teki temppunsa vakaana tarkoituksenaan ajaa maan hallitus kriisiin ja talous pulaan, nää tekee sen siitä riemusta että "tottakai kaikilla on oikeus kaikkeen, se mikä on sun on myös mun - koska MÄ päätän niin".

Tehtäköön se nyt selväksi heti, että minä en todellakaan ole puolustamassa piratismia, mutta tässä tapauksessa en kyllä tiedä mitä sanoa. Minä en näin äkkiseltään ymmärrä mitä haittaa artistille on siitä, että joku yksityishenkilö lataa vaikka juuri MSB:stä tabulatuurin johonkin ko. artistin kappaleeseen ja opettelee soittamaan kappaleen siitä.

Kuten sanottua, jaan kyllä täysin tuon ylläolevan mielipiteesi warettamisesta. Pahoittelen mahdollista sekavuutta, olen plokkaillut koko päivän Deep Turtlen Zombisnakea levyltä.
"From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical" - Leonard Nimoy" Romantikkoitkijät #42
Räbbänä
10.05.2006 22:39:16
Voi p**kele
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
kivi
10.05.2006 22:40:00 (muokattu 10.05.2006 22:42:20)
Minä en näin äkkiseltään ymmärrä mitä haittaa artistille on siitä, että joku yksityishenkilö lataa vaikka juuri MSB:stä tabulatuurin johonkin ko. artistin kappaleeseen ja opettelee soittamaan kappaleen siitä.

Jep, eikä siitä artistille olekaan haittaa. Kappaleen tekijälle sen sijaan on, hän kun ei saa rahaa artistin levymyynnistä vaan vain julkisesta esittämisestä ja esim nuottikirjojen myynnistä.

Nyt voidaan tietysti vetää taas se kuuluisa "oppimiskortti", eli arvella että kun jengi on tabeista opetellut soittamaan kappaleen, he sitten tuovat säveltäjälle rahaa soittamalla sitä keikoilla. Valitettavasti tuollaista tapahtuu aniharvoin, se nuottikirjan myymättä jääminen on usein paljon isompi juttu.

Puhumattakaan sitten siitä, että oikeus julkaista kappaleesta tabulatuuri, nuotti tai vaikka sanoitus on kustannussopimuksen perusta. Kustannussoppari tunnettiinkin alun perin nuottikustannussopimuksena. Ja tämä kustannussopimushan on niin arvokas asia, että tabulatuuri- tai nuottioikeuden myymisen katsotaan vastaavan 33,3 prosenttia biisintekijän koko palkasta!

Eli biisinikkarilta on varastettu kolmannes liksasta (tämä ei ole teoriaa vaan käytäntöä, nuottikustannussopparin tekijä ihan oikeasti luovuttaa pois ne 33% tuloistaan sentin tarkkuudella!) , jos biisistä julkaistaan luvatta sanat, nuotti tai tabulatuuri. Se ei ole mikään pikkujuttu.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Jormaz
10.05.2006 22:41:20
Mitä jos mä rustaan nettisivuilleni semmosia ohjeita että sanallisesti selitän miten joku biisi soitetaan.

Esim. "Soita A-kielen 12. nauhan takaa nuottia ja pistä hammeri 14. nuottiin esim. nimettömällä. Sitten D-kieleltä 12. nauhan takaa painat ja näppäät plekulla ja venytät puolisävelaskeleen".

Onko laillista vai loukataanko siinä jonkun herkän taiteilijan oikeuksia?
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Landola59
10.05.2006 22:41:59
Onko laillista vai loukataanko siinä jonkun herkän taiteilijan oikeuksia?

On. Sehän on sama kuin antaisit lyriikat ko. biisiin.
Takana on loistava tulevaisuus.
Heartwood
10.05.2006 22:51:04
Jep, eikä siitä artistille olekaan haittaa. Kappaleen tekijälle sen sijaan on, hän kun ei saa rahaa artistin levymyynnistä vaan vain julkisesta esittämisestä ja esim nuottikirjojen myynnistä.

Nyt voidaan tietysti vetää taas se kuuluisa "oppimiskortti", eli arvella että kun jengi on tabeista opetellut soittamaan kappaleen, he sitten tuovat säveltäjälle rahaa soittamalla sitä keikoilla. Valitettavasti tuollaista tapahtuu aniharvoin, se nuottikirjan myymättä jääminen on usein paljon isompi juttu.

Puhumattakaan sitten siitä, että oikeus julkaista kappaleesta tabulatuuri, nuotti tai vaikka sanoitus on kustannussopimuksen perusta. Kustannussoppari tunnettiinkin alun perin nuottikustannussopimuksena. Ja tämä kustannussopimushan on niin arvokas asia, että tabulatuuri- tai nuottioikeuden myymisen katsotaan vastaavan 33,3 prosenttia biisintekijän koko palkasta!

Eli biisinikkarilta on varastettu kolmannes liksasta (tämä ei ole teoriaa vaan käytäntöä, nuottikustannussopparin tekijä ihan oikeasti luovuttaa pois ne 33% tuloistaan sentin tarkkuudella!) , jos biisistä julkaistaan luvatta sanat, nuotti tai tabulatuuri. Se ei ole mikään pikkujuttu.

+

Okei, enpä olekaan aiemmin tältä kannalta asiaa nähnyt. Selvä juttuhan tuo sitten on. Tietenkin joku voisi nillittää siitä, kuinka nuottikirjoja julkaistaan nykyään vähänlaisesti ja muusta, mutta ei kai se laillisuusasiaa muuksi muuta.
"From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical" - Leonard Nimoy" Romantikkoitkijät #42
Räbbänä
10.05.2006 22:52:45
Tämä on niin loistavaa, prkl. En osaa nuotteja ja kaikki on opeteltu tabloista. Korvakuulolta en osaa pahemmin mitään soittaa. PIttää hakia DC ja alkaa warettamaan Metallica, yms. tablat.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
kivi
10.05.2006 23:00:42
Tämä on niin loistavaa, prkl. En osaa nuotteja ja kaikki on opeteltu tabloista. Korvakuulolta en osaa pahemmin mitään soittaa. PIttää hakia DC ja alkaa warettamaan Metallica, yms. tablat.

Onko se Metallican soitto niin paljon tärkeämpää kuin soittamaan opettelu? Siis tarkoitat, ettei sua edes kiinnosta opetella soittamaan, mutta jotenkin ihmeesti kuvia katselemalla haluaisit valmiiksi osata jotain, tai sanoa osaavasi?

Ei, mä en ymmärrä. Voit kai opetella biisit oikeastikin, tai vaikka lainata nuottikirjan kirjastosta?
jauheliha
10.05.2006 23:13:13
Saako biisintekijä jotain korvausta siitä, jos nuotti/tabikirja haetaan kirjastosta lainaan?
"Vejetään vaan tatsilla."
Antti1
10.05.2006 23:15:35
Mä en oo aiemmin näihin ottanut osaa, mutta nyt täytyy sanoa jotta perkele.

En oo riippuvainen noista tabeista, mitä ylipäänsä soittamiseen tulee. Mä tykkään vaan soittaa tommosta vähän "haastavampaa" musiikkia, joiden korvakuulolta opettelemisessa menee ikä ja terveys. Ei paljoa huvita ruveta vaikka Dream Theaterin pimputuksia hakemaan kuulon pohjalta. Kaiken muun voin tehdä kyllä korvalla, mutta nyt riistetään viimeisetkin innostuksen pisarat meikäläisen soitonharjoittelusta. Koita tässä nyt kehittää tekniikkaa, kun kuulon harjoittaminen hidastaa sitä vuosilla... Ehkä mä opin sitten vaikka tyylitajua, kun kaikkea ei tarjota suoraan hopeatarjottimelta.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
leka
10.05.2006 23:17:19
Koita tässä nyt kehittää tekniikkaa, kun kuulon harjoittaminen hidastaa sitä vuosilla...

Jeps. Tämä maailma on täynnä kitaristeja jotka treenaavat helvetisti tekniikkaa, mutta unohtavat kuunnella. Musiikki kun on semmoista mikä on tarkoitettu kuultavaksi.
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)