Aihe: RHCP Stadium Arcadium
1
Coex
09.05.2006 16:03:40
Eli mitä mieltä kyseisestä levystä olet, tai onko edes tullut hankittua sitä? Ite kuuntelin Nyt-liitteen sivuilla pari ekaa biisiä ( http://nyt.hs.fi/ ) ja vaikutti kyllä ihan hyvältä ensikuulemalta. Näillä näkymin levyn aion hankkia (muiden mielipiteistä huolimatta mutta) Miten on muiden laita?
carnation
09.05.2006 16:04:37
Heh, moneskohan RHCP-ketju tämä on lyhyen ajan sisään.. haun käyttö on suositeltavaa.
"Baby, baby, baby, light my way."

Osta levy
Johnny Buzz
09.05.2006 16:07:14

Coex
09.05.2006 16:08:14
Ainiin, kappas, olihan tuolla jo uudelle levylle oma, ehkä pitäis oppia laittamaan oikea hakusana tuohon.
Jemo
09.05.2006 23:29:52

Minä sanoisin, että uusi ketju ihan suosiolla. Tuo ketju on kuitenkin RHCP:n livekuntoa, kuten otsikkokin sanoo, ja se ei minua kiinnosta pätkääkään. Jos jossain loppupuolella ajaudutaan offtopicoimaan uudesta levystä, niin paskan hailee, pitäisi kuitenkin lukea koko ketju että kehtaa kirjoittaa jotain (siltä varalta, ettei sitä ole jo keretty sanoa). Kuitenkaan yhtään uutta levyä käsittelevää ketjua en ole nähnyt. Muutenkaan en näe hirveästi intoa noissa mammuttiketjuissa, joihin jengi sitten pistää loppuun aivan mitäänsanomattomia ja moneen kertaan kirjoitettuja kommentteja "kun en jaksanut lukea".

Uuden levyn olen kerennyt kuunnella kerran. Kannet on yes sir. Itse musiikista en vielä voi sanoa, kuin että ainakin muutama helmibiisi jäi mieleen. Ja yhdessä oli 22-pistepirkolta pöllitty laulumelodia.
Tarkempaa analysointia, kun olen saanut tyypitettyä tuota.

-Jemo
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
discominister
10.05.2006 08:36:53
MTV:n sivuilta on tullut kuunneltua levy kokonaisuudessaan pariin kertaan ja todella hyvältä on kuulostanut! Alun biisit Dani Californiaa lukuunottamatta ovat täyttä kultaa! Hump de Pump on kyllä mainio funkpläjäys.
Zakk
10.05.2006 09:09:10 (muokattu 10.05.2006 09:09:47)
Pitihän tää ostaa, kun on aiemmatkin levyt tulltu aikanaan hommattua. Mutta mitä nyt yhellä kuuntelulla jäi päähän, niin eipä paljoa jäänyt, jatkaa mun mielestä samaa linjaa ku 2 edellistä levyä. Odotin vähän jotain "rankempaa", eikä tyyliin 2/3 biiseistä fiilistelyä. Mut ehkä se aukenee tosta joskus.
"Where there's a whip there's a way"
vantage
10.05.2006 09:24:12
Hump de Pump on kyllä mainio funkpläjäys.

Tuolla albumilla on kyllä pitkästä aikaa ihan mallikaan funkahtavaa menoa.
21st Century onnistui soimaan jopa koko päivän päässä.
Muutenkin pidän tuota Mars puolta ehkä hieman parempana...
carnation
10.05.2006 14:25:17
Minä sanoisin, että uusi ketju ihan suosiolla. Tuo ketju on kuitenkin RHCP:n livekuntoa, kuten otsikkokin sanoo, ja se ei minua kiinnosta pätkääkään. Jos jossain loppupuolella ajaudutaan offtopicoimaan uudesta levystä, niin paskan hailee, pitäisi kuitenkin lukea koko ketju että kehtaa kirjoittaa jotain (siltä varalta, ettei sitä ole jo keretty sanoa). Kuitenkaan yhtään uutta levyä käsittelevää ketjua en ole nähnyt.

Onhan tuolla noita varsinaisia kilipippuri-ketjuja ja joku loi vielä Dani California-otsikoidun ketjunkin siihen perään kun uusi biisi oli kuultavissa. Jos nyt kuitenkin koette tämä tarpeelliseksi, niin ei kai siinä. Kummastuttaa vain, että joka käänteessä pitää olla perustamassa uusia keskusteluita kun vanhatkin elävät ja voivat hyvin ja juttua riittää.

Ja ettei nyt menisi kokonaan valittamiseksi, niin sanotaan tuosta uudestakin levystä jotain. Kerran tosiaan kuuntelin nettailun taustalla tuon läpi. Ihan ookooltahan se kuulosti, niin kuin RHCP aina kuulostaa. En kuitenkaan ostaisi yhtyeen levyjä itselleni, mutta en sulje radiota jos sieltä heidän musiikkiansa tulee. Yhden kuuntelukerran perusteella on muutenkaan mahdoton sanoa mitään ja onhan tuo tuplalevyllinen uusia biisejä iso pala purtavaksi. Hyviä kertsejä ja melodioita löytyi sieltä sun täältä, mutta voipi olla etten jaksa kyseistä levyä uudestaan kuunnella kun ei bändi muutenkaan suurimpiin suosikkeihin kuulu. Mieluummin laitan Fruscianten Shadows Collide With People- sooloalbumin levysoittimeeni.
"Baby, baby, baby, light my way."

Osta levy
Cut out
10.05.2006 14:31:57
On nyt ollut jonkinasteisessa tehosoitossa tämä tupla muutaman päivän ajan, ja täytyy sanoa, että perhanan kova lätty on kyseessä. Tuplalevy sikäli aika ärsyttävä ratkaisu, että ei jaksa melkein ikinä kuunnella molempia levyjä putkeen. Jos näiltä kahdelta levyltä olisi valittu about 15 parasta biisiä ja koottu niistä yksi levy, nousisi Stadium Arcadium helposti RHCP:n parhaiden levyjen joukkoon. By The Wayn tämä voittaa kyllä jo näinkin.
hjukke
10.05.2006 22:09:24

Nyt uuteen ketjuun sanottakoon, tänään kuuntelin tuossa hetki sitten autolla ajellessa ykköslevyä, ja alkoi valjeta sen idea kun aurinko paistoi ja oli jännä fiilis. Edelleen olen sitä mieltä että hyvät olisivat mahtuneet yhdelle levylle, mutta pisteet nousi allekirjoittaneen asteikossa kyllä nyt kun kiekkoja on tullut kuunnteltua.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
-Mickill-
10.05.2006 22:46:47
Tässä nyt on maanantaista lähtien tätä tuplaa kuunneltu ja vielä ei pysty sanomaan oikein mitään. Yli 120 minuuttia kuitenkin löytyy pituutta paketilta, joten vie vielä jonkin aikaa kunnes pystyy tarkemmin levystä lässyttämään.
Se täytyy sanoa että kun nyt oon pari päivää tätä korvalapuilla töihin polkiessa kuunnellut niin helvetin hyvin on toiminut. Sopii niin hyvin tohon auringonpaisteeseen yms. kesämeininkiin tälläinen fiilistely. Kyllä mie uskon että tätä levyä tulen kesän aikana monesti pyörittelemäään kun oon ulkona kaljaa kiskomassa.
There's nothing left to say but fuck you anyway.
Umpihullu
12.05.2006 10:45:50
Jumankauta, että ärsyttää tällä uudella levyllä se, miten paljon jätkät vetää samoja biisejä uudelleen sovitettuina. Siis ihan samat laulumelodiat vedetään hieman eri taustoilla. Sieltä tulee Colifornicationit sun muut vanhat biisit uusilla sanoilla, kakkoslevyllä (Mars) on kuitenkin hieman erilaisempaa ja mielenkiintoisempaa meininkiä, mutta sieltä taas löytyy muiden bändien biiseistä rosvottua riffiä aivan älyttömästi. Esim. Turn It Again vetää Zeppelinin Trampled Under Foottia kivasti hipoen, mutta se kai on tuossa biisissä tarkoituskin. Tiivistämällä olisi saatu parempi paketti, varsinkin noiden omien kierrätysten poisto olisi ollut suotavaa.
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
HaloOfFlies
07.09.2006 22:57:30

Tänään kolahti postiluukusta levy, ensimmäinen CD on nyt kuunneltu ja on timanttista menoa. 5 ekaa biisiä aivan järjettömän kovia. Kakkos-cd:n pariin nytten.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
MK73
08.09.2006 21:52:18
Niin, sanotaan nyt tähänkin ketjuun, että RHCP elää parasta aikaansa. Diggaan tästä tuplasta aivan sikana. Helvetin hienoja lauluja, tanakat soundit ja bändi svengaa! Mitä enemmän kuuntelee, sitä vähemmän niitä täytebiisejä tuntuu olevan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)