Aihe: Camel
1 2 3 4 5 6 726 27 28 29 30
heikkiha
08.05.2006 19:21:40

Ostin tänään Nude levyn... Hienoa musiikkia mutta hieman tylsähkö. Ja osa kasarisaundeista häiritsee. Tuo levy ainakaan ei kovin paljoa täytä odotuksiani bändistä joten pistin tilaukseen Snow Goosen, Miragen ja Moonmadnessin. Ehkä noista on johonkin...
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
cortti
09.05.2006 15:06:32
Ostin tänään Nude levyn... Hienoa musiikkia mutta hieman tylsähkö. Ja osa kasarisaundeista häiritsee. Tuo levy ainakaan ei kovin paljoa täytä odotuksiani bändistä joten pistin tilaukseen Snow Goosen, Miragen ja Moonmadnessin. Ehkä noista on johonkin...

Hyvä ettet heti masentunut. Saat mun vakuuden että tykkäät noista paljon enemmän.
Once a man, like the sea I raged, Once a woman, like the earth I gave.
velioj
10.05.2006 22:29:57

Näin todella on. Taitaapa mennä hankintalistalle. :)
Eikös siinä ole mukana näitä BBC:n "great old whistle test"- sessioitakin? Sieltäpä muuten löytyiskin varsinaisia helmiä. Eikös se ollut 60-70-luvulla aika vakio että sen ajan in-bändit kävi siellä heittämässä studioliveä ja ne purkitettiin BBC:n toimesta. Dire Straits taisi julkaista jotain tuossa 90-luvulla CD-muodossa ...oliko BBC-sessions?. Saapa nähdä milloin ne julkaiseen laajemmaltikkin niitä. Voisin kuvitella että kysyntääkin olis, sillä nehän ovat harvinaisuuksia. Odotellaan....

Vastataanpa omaan kysymykseen kun sattui niin sopivasti. :) Paikallisesta musaliikkeestä löytyi "The old grey whistle test, vol1" tupla DVD hintaan 11€. Pakkohan se oli ostaa pois´.
Näitähän näkyy olevan tarjolla enemmänkin:
http://www.bbcshop.com/icat/965?bklist=icat,5,,491,518,965&
Velli
16.05.2006 21:35:11

Mun mielestä Nuden alkupuolisko on erittäin hyvä. Etenkin 2 ensimmäistä biisiä. Onhan tuo jo aika poppiaikaa, mutta mulle toimii.
2541
16.05.2006 22:36:12

Mun mielestä Nuden alkupuolisko on erittäin hyvä. Etenkin 2 ensimmäistä biisiä. Onhan tuo jo aika poppiaikaa, mutta mulle toimii.

Minäkin olen aina "Nudesta" tykännyt. Onhan sillä monta komeaa instrumentaalia, kuten "Captured", "Docks", "Beached" ja "The Last Farewell", jonka alussa Mel Collins puhaltelee aina niin mahtavaan tyyliinsä.
Memu
17.05.2006 09:34:59 (muokattu 17.05.2006 18:09:17)
Eipä tässä muuta kuin, että tuo Song Within a Song on yksi parhaimmista biiseistä, jonka olen kuullut. Aina menee kylmät väreet kun säkeistö alkaa. Tänään saattaa hyvinkin olla se päivä, jolloin ostan Moonmadnessin.

editti. Eipähän löytyny Moonmadnessia, mutta Miragen ostin. Kohta kuunteluun. Tarttu mukaan myös Tabula Rasaa ja Moody Bluesia.
makaroonia ja suolaa- THV-klubi #31
Velli
17.05.2006 13:33:21 (muokattu 17.05.2006 13:33:36)
Eipä tässä muuta kuin, että tuo Song Within a Song on yksi parhaimmista biiseistä, jonka olen kuullut. Aina menee kylmät väreet kun säkeistö alkaa. Tänään saattaa hyvinkin olla se päivä, jolloin ostan Moonmadnessin.

Juu, se on kyllä tunnelmallinen pätkä. Osta vaan Moonmadness ja korjaa samalla talteen I Can See Your House From Here jos poppiproge kolahtaa yhtään.
Mr T
17.05.2006 14:59:09
Moonmadness on kauttaaltaan upea levy, mutta yksi biisi siitä on aivan yli muiden; Air Born. Siinä on jotain mitä ei sanoin voi kuvata.
Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.
heikkiha
17.05.2006 15:24:42

Äskettäin sain käsiini Miragen, Moonmadnessin ja Snow Goosen. Nuo ovat kyllä loistavia. Ja tosiaan tarkemmin kuunneltuna Nudekin on muodostunut kuunteluystävällisemmäksi. Hyvä yhtye täytyy sanoa...
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
Velli
17.05.2006 16:08:12
Tuli muuten muutama päivä sitten nature of the beast-postia ja oli kyllä mielenkiintoista lukea miten Latimer päätyi melkein Roger Watersin kiertueelle soittamaan ja laulamaan Pink Floydia. Olen aina mieltänyt Pink Floydin ja Camelin samaan kategoriaan Camelin ollessa kääpiö Pink Floydin rinnalla jos suosiota mitataan. Musiikillisesti Camel on ollut itselläni aina karvan verran PF:n edellä.
velioj
17.05.2006 22:30:17

Tuli muuten muutama päivä sitten nature of the beast-postia ja oli kyllä mielenkiintoista lukea miten Latimer päätyi melkein Roger Watersin kiertueelle soittamaan ja laulamaan Pink Floydia. Olen aina mieltänyt Pink Floydin ja Camelin samaan kategoriaan Camelin ollessa kääpiö Pink Floydin rinnalla jos suosiota mitataan. Musiikillisesti Camel on ollut itselläni aina karvan verran PF:n edellä.

Samaa postia ihmettelin itsekkin. Kieltämättä olisihan siinä ollut sellainen musiikillinen Coctail. Onahan kyseessä kaksi - ainakin itselle - merkittävää bändiä.
Keikalle olisi kyllä pitänyt päästä ehdottomasti.
Jotain tuotosta sieltä Camelin suunnaltakin on odotettavissa taas lähitulevaisuudessa.
Mr T
17.05.2006 22:36:55
Jotain tuotosta sieltä Camelin suunnaltakin on odotettavissa taas lähitulevaisuudessa.

Tuo on paras uutinen, mitä olen aikoihin kuullut.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
cortti
24.05.2006 19:39:42 (muokattu 24.05.2006 19:40:59)
Pistetään tännekin pari videota :

Iki-ihana Rhayader - http://www.youtube.com/watch?v=-aez … amp;search=progressive%20rock%20yes

Lady Fantasy -
http://www.youtube.com/watch?v=wrg_ … amp;search=progressive%20rock%20yes

Fantasyssä Latimer todistaa mielestäni olevansa mainettaan kovempi kitaroijja. Lauluun en ota kantaa.
Once a man, like the sea I raged, Once a woman, like the earth I gave.
Mr T
24.05.2006 23:39:03
Loistavia videoita. Olen ennenkin sanonut jotain tästä Andyn eläytymisestä soittoon, mutta ei voi mitään. Jätkä lataa kyllä aika tunteella.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
Memu
25.05.2006 13:01:14 (muokattu 25.05.2006 13:03:15)
Todella hyvin toimii tämä Mirage, ainoa biisi joka ei niinkään iske on tuo aloituskappale Freefall. Lady Fantasy varsinkin on maailman paras. Huomenna metsästämään tuota Moonmadnessia, pakko se on jostain päin Jyväskylää löytyä sopivaan hintaan.

Editti. Osaiskohan kukaan suositella yhtyeitä, jotka veivaavat samantyylistä musiikkia kuin Camel? Nimenomaan tuommoista poppiprogea, tyyliin Song Within a Song. Näistä suomalaisista omaan korvaani Liekki kuulostaa ajoittain hyvinkin paljon Camelilta.
makaroonia ja suolaa- THV-klubi #31
2541
25.05.2006 14:59:37

Editti. Osaiskohan kukaan suositella yhtyeitä, jotka veivaavat samantyylistä musiikkia kuin Camel? Nimenomaan tuommoista poppiprogea, tyyliin Song Within a Song. Näistä suomalaisista omaan korvaani Liekki kuulostaa ajoittain hyvinkin paljon Camelilta.

Caravanilla on samoja piirteitä (ja samaa miehistöäkin yhdessä vaiheessa), heidän poppinsa on tosin ajoittain hieman hilpeämpää kuin Camelilla. Kokeile levyjä "In The Land Of The Grey And Pink" tai "For Girls Who Grow Plump In The Night".

Monesti olen kuullut suositeltavan Camel -faneille hollantilaista Kayak -yhtyettä. Bändin kosketinsoittaja Ton Scherpenzeel soitti Camelissa vuonna 1984 (näkyy myös noilla ylläolevilla videopätkillä).
http://www.kayakonline.nl/home.html

Sitten saattaisit pitää Steve Hackettin soololevyistä, esim. vuoden 1979 julkaisu "Spectral Mornings" on suositeltava. Kokeile myös toisen ex -Genesis miehen Anthony Phillipsin levyä "Wise After The Event".
Velli
25.05.2006 19:03:12
"For Girls Who Grow Plump In The Night".

Tätä suosittelisin itsekin. Hyvä levy kaiken kaikkiaan vaikka on mukana pari huonoakin biisiä, tai ainakin yksi.
Heartwood
25.05.2006 20:01:18

Oletkos ruotsalaisen Opethin Damnation-levyä kuullut? Saattaisi toimia, siinä kuitenkin Camel-sävyjäkin löytyy. Sellaista melankolista 70-luvun progen hengessä tehtyä musiikkia. Kenties suoraviivaisempaa kuin Camel, mutta kannattanee kokeilla.

Ja ne muut Opethin levyt ovat sitten progressiivista death metallia, joten niihin sama suositus ei sellaisenaan päde. Damnationilta ei kuitenkaan metallia löydy nimeksikään, joten vaikka olisit örinälle allerginen, ei ko. levyä kannata jättää kauppaan.
"As the moon moves the sea / we could move these mountains" - Catharsis - Arsonist's Prayer Romantikkoitkijät #42
Mr T
25.05.2006 22:07:12
Monesti olen kuullut suositeltavan Camel -faneille hollantilaista Kayak -yhtyettä.

Yhdyn tuohon suositukseen. Kayakkia on tosin äärimmäisen haastavaa löytää suomalaisista levykaupoista. Mutta jos löytyy niin paras aloituslevy on ehkä bändin eka levy See See The Sun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)