Aihe: Tenniskyynerpää..
1 2 3 4
pehko
10.05.2006 09:58:49
mulla on totta kyynerpäässä jotain häikkää myäs...vasemmassa siis. Mutta se ei johdu bassottelusta, sen tiedän. eikä se sitä myöskään haittaa. Tiedä sitten mistä se johtuu...veikkaan että taisi mennä paskaksi kun keräilin vappuna pulloja...
Shit In My Mouth And Call Me Your Sister
Keny
10.05.2006 10:05:56
Jeps, juuri näin. Eiköhän tähän ketjuun mahdu kuitenkin asiaa näistä molemmista yleisimmistä soittajien vammoista.

Juu tietty.Kunhan vaan jengi hiffaa ettei kaikki käsivaivat oo samoja.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Keny
10.05.2006 10:06:53
Niin, siis soittajain ongelma lienee enempi tää karpaalitunnelin ahtauma eli "ranneongelma". Teeniskyynärpää taas nimensä mukaisesti rupsahtamista kyynärpäässä.

ja mulla just toi tennishässäkkä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
J.Hollström
10.05.2006 10:13:25
Henk. koht. en ole soittamalla saanut tuppia tulehtumaan, mutta nämä muut nykyajan toiminnat, tietokoneella työskentely ja kolopallon lyöminen on aiheuttaneet oikean käden kyynertaipeeseen ilkeää vihlontaa ja sopivissa ranteen asennoissa iskee kipupiikkejä, jotka soittaessakin häiritsee. Sain fysioterapeutilta keppijumppaohjelman erilaisine venytyksineen joilla ko. ongelmaa voisi hoitaa, jos vaan muistaisi venytellä.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
rattledad
10.05.2006 10:22:13

Niin, siis soittajain ongelma lienee enempi tää karpaalitunnelin ahtauma eli "ranneongelma".

Mikä taas on eri juttu kuin tämä "ranneongelma":
http://www.emedicine.com/orthoped/topic482.htm

Aikoinaan mätin ranteeseeni terveyskeskuslääkärin ohjeen mukaan tuubikaupalla mobilatia, myöhemmin ortopedillä käydessä selvisi ettei kyseessä ollut mikään jännetupen tulehdus. Muuta ei sitten selvinnytkään. Levolla, sähköllä ja jumpalla vaiva asettui, mutta varuillaan joutuu silti olemaan.
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
Karlsson
10.05.2006 10:28:53
Mikä taas on eri juttu kuin tämä "ranneongelma":
http://www.emedicine.com/orthoped/topic482.htm

Aikoinaan mätin ranteeseeni terveyskeskuslääkärin ohjeen mukaan tuubikaupalla mobilatia, myöhemmin ortopedillä käydessä selvisi ettei kyseessä ollut mikään jännetupen tulehdus. Muuta ei sitten selvinnytkään. Levolla, sähköllä ja jumpalla vaiva asettui, mutta varuillaan joutuu silti olemaan.

Peukuttelijan panajainen.
"I had to. I was drunk." -Vivian
Boxeri
10.05.2006 11:32:02
Henk. koht. en ole soittamalla saanut tuppia tulehtumaan, mutta nämä muut nykyajan toiminnat, tietokoneella työskentely...

Joo ittelläni vaivasi 4-5 viikkoa joku käsittämätön ranne/käsivarsiongelma.. No terveydenhoitaja tuttava epäili sitä jonkin sortin tuppitulehdukseksi ja antoi ohjeeksi rauhallisen venyttelyn 10-15 min jaksoissa 5-8 kertaa päivässä. Sanoi että vaikka sattuu niin liikettä kannataa tehdä että putki joka on jänteen ympärillä ei kuroudu umpeen. Teen päivittäin 8 tunti toitä tietokoneella joten oikea ranne on varmasti hiirenkäytöstä ärtynyt.. Tai itse asiassa kun siivosin pihaa ja tein oikeita lapiotöitä niin se tais sitten olla se viimeinen naula ranteeseen ;-D Ai niin käsi alkaa pikkuhiljaa kuntoutua. Enää ei tarvi pitää tukisidettä työaikana.
"Emmä tiedä mut kerrottu on, et isoreisi nainen on sieluton.."
TommiW.
10.05.2006 13:56:14
Muistaakseni amöriikassa julkaistiin jokin ergonomiaopas juurikin basisteille alkuvuodesta, voisi olla tutustumisen arvoinen. Näin jossain BP:ssä mainoksen kyseisestä kirjasesta.
Art is the intellectualization of feeling through expression. - Uotinen
Boxeri
10.05.2006 15:29:10
Muistaakseni amöriikassa julkaistiin jokin ergonomiaopas juurikin basisteille alkuvuodesta, voisi olla tutustumisen arvoinen. Näin jossain BP:ssä mainoksen kyseisestä kirjasesta.

Siis täh eikö sohvalla öhnääminen basso kaljamahanpäällä ole erogeenistä.. eiku ergonoomista...minusta ainakin on?? Ei ne siellä ämeriikässä tiedä mitään.
"Mä en tiedä mut kerrottu on, et isoreisi nainen on sieluton.."
Nieby
10.05.2006 17:01:21
http://www.student.oulu.fi/~mkkuure/bassovenytys.html

tos on vaa semmone juttu, et siinä ku on se "oikea" asento, ni siinä oikea käsi eli rämpytyskäsi on liian koukussa, ja mulla ainaski käsi väsyy tajuttoman nopeesti tossa asennossa..
Teijo K.
10.05.2006 18:28:32 (muokattu 10.05.2006 18:29:06)

tos on vaa semmone juttu, et siinä ku on se "oikea" asento, ni siinä oikea käsi eli rämpytyskäsi on liian koukussa, ja mulla ainaski käsi väsyy tajuttoman nopeesti tossa asennossa..

Epäilen että sinulla on näpäytystekniikassa sitten vielä hiomista. Tai rämpytystekniikassa, whatever.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
Nieby
12.05.2006 15:40:12 (muokattu 12.05.2006 15:41:21)
mutta kun katsotaan Harrista esimerkiksi, niin hänellähän on melko matalalla tuo beissi..

vai?

ja mul on niikus suunnillee samal korkeudella, ja silti välillä ranne hankalassa asennossa..

vaan eipä Harris ikinä käytäkään sellaista "hämähäkkiasentoa", sormet siis sillee erillään..
sunder
12.05.2006 16:37:25
mutta kun katsotaan Harrista esimerkiksi, niin hänellähän on melko matalalla tuo beissi..

vai?

ja mul on niikus suunnillee samal korkeudella, ja silti välillä ranne hankalassa asennossa..

vaan eipä Harris ikinä käytäkään sellaista "hämähäkkiasentoa", sormet siis sillee erillään..

Harris pitää bassoa silleen ku hänelle on paras. Sun pitäs pitää bassoa silleen ku sulle on paras.
tigrushka
13.05.2006 19:19:39

Siinä ratkaisu kaikkii kipuihin ja kolotuksiin ja pään kivistyksiin.

Kiitos ja +!
"Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben."
Q-re
14.05.2006 13:58:29

Jee, kauhukertomus leviää. On pysyny omat kädet tuon jälkeen suht kunnossa, kun oon venytelly päivittäin ja tehny välillä nuita punttireenejä ja pyöritelly Powerballia. On pitäny kuitenki rampata edelleen hierojalla, kun muutaman kerran on ruvennu jälleen käsi jumittamaan kesken soiton. Että elekäähän päästäkö niitä rasitusvammoja tulemaan. Hierojalla kannattaa kyllä käydä ihan muutenkin vaan, ennen kuin ne vammat kerkiää tulla. Voi löytyä yllättäviä kipukohtia :P

Huu, täytyypä hommata tuollainen.
Teijo K.
14.05.2006 15:36:59

http://www.atenakustannus.fi/kirjat/taide.php?isbn=951-796-217-7

Jokos tätä on mainostettu tässä ketjussa? On ohjetta myös sbasisteille mutta monille muillekin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
Johnny Buzz
14.05.2006 16:26:51

Jee, kauhukertomus leviää. On pysyny omat kädet tuon jälkeen suht kunnossa, kun oon venytelly päivittäin ja tehny välillä nuita punttireenejä ja pyöritelly Powerballia.

Mä oon kans aatellu hommata tollasta Powerballia. Toimiiks se hyvin ranne treeninä? En oo oikein viittiny ostaa sikaa säkissä, vaikkei tuo nyt kovin kallis olekaan. Eli voisitko hieman kertoa kokemuksia kyseisen laitteen käytöstä? Olin lukenut vehkeestä jo aikaa sitten, mutta sitten näin yhdellä Aerosmithin DVD:llä, että heidän rumpalinsa lämmitteli kahdelle Powerballilla ennen keikkaa.
Oan
14.05.2006 18:45:35
Mä oon kans aatellu hommata tollasta Powerballia. Toimiiks se hyvin ranne treeninä? En oo oikein viittiny ostaa sikaa säkissä, vaikkei tuo nyt kovin kallis olekaan. Eli voisitko hieman kertoa kokemuksia kyseisen laitteen käytöstä?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=78779

Itselleni kolahtaa ko. laite postilaatikkoon tässä parin päivän sisällä. Toivottavasti siitä edes jotain iloa on...hieman skeptisesti suhtaudun vehkeeseen, mutta ranteiden menetys pelottaa sen verran että kaikkea pitää kokeilla.
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Johnny Buzz
14.05.2006 20:18:35

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=78779

Itselleni kolahtaa ko. laite postilaatikkoon tässä parin päivän sisällä. Toivottavasti siitä edes jotain iloa on...hieman skeptisesti suhtaudun vehkeeseen, mutta ranteiden menetys pelottaa sen verran että kaikkea pitää kokeilla.

Jeps, kiitos linkistä. Oon pitkään harkinnu tollasen ostamista, joten eiköhän nyt vois laittaa ton hankintaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)