Juzzu 08.05.2006 15:58:36 | |
---|
Kyseisen kitaran ylpeänä ja onnellisena tuoreena omistajana.... Tästäki viestistä piti maksaa itsensä kipeäksi. |
flattopguitar 08.05.2006 16:27:30 (muokattu 08.05.2006 16:28:39) | |
---|
Kannattaa muuten ehdottomasti identifioida tuo kitara jotenkin, vaikkei lapaan mitään logoa tai tekstiä laittaisikaan, mutta jonnekin. Kuitenkin on enemmän kuin olettavaa, että laadukas kitara joskus kaukaisessa tulevaisuudessa vaihtaa omistajaa ja silloin sen jälleenmyynti on helpompaa, eteenkin kun joku voi muistaa, että "Kaveri teki 2000-luvun alussa kauniita kitaroita." No, ihan minun mielipide, mutta eipä tarvitse tulevan sukupolven arvuutella kitaraa Kiinan HB tuontituotteiksi ;) Lavan taakse: "Custom made by XXX XXXXX 2006 Suomi Finland" Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/ |
nikander 09.05.2006 08:41:49 | |
---|
Hienolta näyttää! Onnittelut sekä tekijälle että omistajalle! Pitääpä tosiaan tulla testaamaan... |
kimkorho 09.05.2006 21:52:57 | |
---|
Onnittelut... kerrassaan komeaa jälkeä. Mikä muuten on sarjanumero - eli monesko käsistäsi valmistunut kitaraprojekti tuo on? |
the TT Allan 09.05.2006 23:27:15 | |
---|
No nyt kommentoin tuota skepaa, kun siitä on tullut vähän enempi infoakin. Skepa on pirun hieno ja helkutin hyvä ettei se ole mikään perus lespa. Minusta aina pitää jotain tehdä omien intuitioiden pohjalta. Pelkä kopiointi ei ole mistään kotoisin. Alkuperäisen saa aina halvemmalla kuin itse tehtynä. Mutta jos kitaraan on jotain muutettu, niin silloin se on unikki ja sitä ei saakkaan enää mistään kaupasta. Toinen että nämä pienet muutokset ja kokeilut kehittävät soitinta eteenpäin. Kaula ainakin tuntui ideoiltaan hyvin järkevältä. Itse olen ihastunut noihin 24 nauhaisiin jostain syystä. Perus lespaa pitempi skaala on varmaan kuitenkin hiukan soivempi. Minusta alle 25" skaaloissa kymppi kieli setti pitäisi virittää jo ainakin puolisävelaskelta ylemmäksi jotta ne soi. Siksi vähintään 25". Väri ja viimmeistelykin näkyy olevan kyllä silmiä hivelevät. Lavan muoto ei kyllä purassut minuun. Ei vaan ole jotenkin harmoniassa, muuten niin harmoonisen näköiseen kitaraan. http://www.telemail.fi/timo.tuovinen |
Juzzu 10.05.2006 07:45:16 | |
---|
Kiitos kommenteista! :o) Minusta aina pitää jotain tehdä omien intuitioiden pohjalta. Pelkä kopiointi ei ole mistään kotoisin. Ymmärrän pointtisi, mutte ole missään tapauksessa samaa mieltä. Kitaran näennäinen 'kopioinnissa' ei mun kokemusten mukaan kyllä kopioidu mitään muuta kuin ulkonäkö - eikä sekään jos oikein tarkkaan ryhdytään katsomaan. Jokainen itse tehty soitin (muiden tekemiäkin olen nähnyt useita kymmeniä) tuntuu olevan kovasti uniikki omalla tavallaan ja usein soivatkin joko hyvin tai helvetin hyvin mitä ei voi aina sanoa näistä tehtaan kepeistä. Alkuperäisen saa aina halvemmalla kuin itse tehtynä. Mulle soitinrakennuksessa on kyse kaikesta muusta paitsi rahasta eikä se ole asia josta hirveästi edes vaivautuisin keskustelemaan, mutta nyt täytyy kyllä heti sanoa että useimmat lespa-johdannaiset saa kyllä itse tehtynäkin hyvin halvalla :o) Mutta jos kitaraan on jotain muutettu, niin silloin se on unikki ja sitä ei saakkaan enää mistään kaupasta. Mun näkemyksen mukaan yhtäkään itse tehtyä kitaraa ei saa kaupasta. Minusta alle 25" skaaloissa kymppi kieli setti pitäisi virittää jo ainakin puolisävelaskelta ylemmäksi jotta ne soi. Saman asian ajaa kun vaihtaa paksummat kielet, jos ongelmana tuo tosiaan on. Mä oon saanut kyllä 10-setit soimaan ihan hyvin 24.75" -skaaloilla. Tosin itse kyllä käytän 10-52 -settejä. |
Mun näkemyksen mukaan yhtäkään itse tehtyä kitaraa ei saa kaupasta. ...jollet vie niitä myyntiin jonnekin... =) Mä näkisin että melko lähelle "itsetehtyjä" tulee myös jotkut custom-pajat. En tiedä sit että lasketaanko niitä kaupoiksi. |
Juzzu 10.05.2006 12:08:18 | |
---|
...jollet vie niitä myyntiin jonnekin... =) Minä? nevö! |
MrRomeo 10.05.2006 16:52:34 | |
---|
Lavan muoto ei kyllä purassut minuun. Ei vaan ole jotenkin harmoniassa, muuten niin harmoonisen näköiseen kitaraan. Tähän voinee vaikuttaa se, ettei lavan design ollut mestarin itsensä kynästä/päästä lähtöisin vaan itsepäisen "tilaajan" sairaasta mielestä. |