re infecta 09.05.2006 11:59:05 (muokattu 09.05.2006 13:09:19) | |
---|
Custom-Soundsinkin sivuilla on yllättävän vähän puhtaita flangereita. En halua siis mitään chorus/flanger- tai flanger/volume/wah- tms. yhdistelmää. Hyväsoundinen flanger pedaali, analoginen ja mielellään true-bypass. Hinta käytettynä maks. siinä 150 € ja uutena 200 €. Hjälp - mikä ja mistä! Ei Ibanez tai Boss. |
McNulty 09.05.2006 12:25:49 | |
---|
Ibanez FL9 Flanger (hyvä, analoginen, ei kuitenkaan muistaakseni tbp) Tsekkaa tuo... on mielestäni vallan hyvä laite jos flangerista tykkää. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
re infecta 09.05.2006 13:08:44 | |
---|
Ibanez FL9 Flanger (hyvä, analoginen, ei kuitenkaan muistaakseni tbp) Tsekkaa tuo... on mielestäni vallan hyvä laite jos flangerista tykkää. Ai niin, sellainen lisätoive, että kytkin olisi mallia "paljas". Ei siis sellaista Iboista ja Bossista tuttua lätkää, jonka alla itse kytkin on. Jotenkin vaan kadotan tuntumaan sellaisen epämääräisen läpyskän kanssa. :) |
Dr. Muff 09.05.2006 13:15:31 | |
---|
Electro-Harmonix Electric Mistress. Tämä mun ei ainakaan ole true bypass, eikä tässä ole dpdt- saatika 3pdt-kytkintä, vaikka ostin uutena joku kk sitten. Liekkonä maannut vähän kauan kaupassa. Mutta jossain näissä uudemmissa saattapi olla eri kytkimiä jollon kytkennän saa ihan vaan johtoja siirtelemällä. Tähän tarttis toi kytkin vaihtaa, mutta en saa aikaiseksi. Varsinkin kun pidän useimmiten tän edessä bufferoitua viritintä ni en kyllä mitään hävikkiä huomaa. Oon kait tulossa vanhaks ja huonokuuloiseksi. Kaupasta haettuna oli voladroppi efektin ja kuivan signaalin välillä. Vähän aikaa sisuksissa olevia trimmereitä pyöriteltyäni sain mielestäni aika balanssiin. Soundiklippejä jos haluaa niin kannattaa kuunnella Pink Floydin The Wall, ehkä noin joka biisissä käytetty... "Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus |
McNulty 09.05.2006 13:59:52 | |
---|
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Jungleman 09.05.2006 14:59:38 | |
---|
Ei Ibanez tai Boss. Maxon ;-) Uusissa 9-sarjan "reissueissa" on TBP. Vanhoihin (X0X-sarjaa vanhempiin Ibanezeihin siis) pystynee väsäämään bypassin helposti, mutta en ole kokeillut. Tai jos 9-sarjalaisten soundista tykkää, aina voi rakentaa tai ostaa erillisen TBP-boksin. Foxrox, Lovetone ja Fulltone menevät käytettyinäkin budjetista yli jotta paukkuu. Kaipa noita pienempien putiikkivalmistajien tekeleitäkin löytyisi maailmalta jos jaksaisi etsiä, mutta harvassa ovat. Minä himoitsen Foxroxia, mutta se maksaa liikaa odotettavissa olevaan käyttömäärään nähden. E-H Polychorus pitäisi testata, jos sen flangeri vaikka innostaisi. Flangeri ei ole minulle mikään elinehto, ja tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen... Behringerin halpismuoviflangeriin. Siitä saa roppakaupalla hupia, yllättävän kieroutuneita soundeja ja hinta-/laatusuhde on erinomaisen kohdallaan. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
McNulty 09.05.2006 15:03:06 | |
---|
Minä himoitsen Foxroxia, mutta se maksaa liikaa odotettavissa olevaan käyttömäärään nähden. Oliko tuo se Through Zero Flangeri? Se vaikutti mielenkiintoiselta peliltä kyllä... saisi ainakin Hendrixiä omaan soundiinsa. Hinnasta en tiedä mitään mutta tottahan se on että flangerin käyttö on todella harvassa... tietysti jos soittaisi pelkästään Hidria Spacefolkia niin voisi flangeri olla kovassakin kulutuksessa :) "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Jungleman 09.05.2006 15:29:02 | |
---|
Oliko tuo se Through Zero Flangeri? Sepä juuri. Valmistajan sivuilta (vai oliko Custom Soundsin sivuilla, en muista) löytyy hyviä soundinäytteitä, hentoisesta ja heleästä täydellisen kajahtaneeseen - eikä kuulosta tippaakaan perusflangerilta, puuduttavalta tuulitunnelilta. Custom Soundsin hinta oli muistaakseni vähän alle 500€, ei taida löytyä hyllytavarana tällä hetkellä... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
McNulty 09.05.2006 15:34:29 | |
---|
Sepä juuri. Valmistajan sivuilta (vai oliko Custom Soundsin sivuilla, en muista) löytyy hyviä soundinäytteitä, hentoisesta ja heleästä täydellisen kajahtaneeseen - eikä kuulosta tippaakaan perusflangerilta, puuduttavalta tuulitunnelilta. Custom Soundsin hinta oli muistaakseni vähän alle 500€, ei taida löytyä hyllytavarana tällä hetkellä... Ohhoh, onpas hintaa. Kävin joskus aikaisemmin jo kuuntelemassa niitä sampleja, tuli tuossa Hendrix Bold As Love-ketjussa esiin tämä laite ja innostuin myös. Hinta on kyllä TODELLA suolainen, etenkin kun yhdessä pätkässä siellä täällä käyttää. Pitää vissiin ebayta kytätä ja poimia 200 dollarilla käytetty... jos vaikka joskus näkyisi. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Dr. Muff 09.05.2006 15:36:22 | |
---|
Maxon ;-) Uusissa 9-sarjan "reissueissa" on TBP. Vanhoihin (X0X-sarjaa vanhempiin Ibanezeihin siis) pystynee väsäämään bypassin helposti, mutta en ole kokeillut. Tai jos 9-sarjalaisten soundista tykkää, aina voi rakentaa tai ostaa erillisen TBP-boksin. Tossa asiasta se toinen puoli :) http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/maxon.htm Onko joko syy miksi pitää olla TBP? Esim käytätkö sitä ennen jotain säröä mikä tykkää bufferoinnista kyttyrää tms? "Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus |
re infecta 09.05.2006 16:09:34 | |
---|
Onko joko syy miksi pitää olla TBP? Esim käytätkö sitä ennen jotain säröä mikä tykkää bufferoinnista kyttyrää tms? Ei ole pakko olla TBP. |
zorro 09.05.2006 16:40:26 (muokattu 09.05.2006 16:41:37) | |
---|
Mihin flangeria voi hyödyntää? Lennyn Are you gonna go my way on ainoa jossa oon kuullu sitä. ja ratmin testify |
Jungleman 09.05.2006 16:54:27 | |
---|
Tossa asiasta se toinen puoli :) http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/maxon.htm Ahaa, mielenkiintoinen artikkeli kokonaisuudessaan. Olen jossain nähnyt nuo kuvat Maxon / Ibanez -kytkimistä ja tiesin tuon 4PDT -jutun. Ovelia ovat yrittäneet olla... Onko joko syy miksi pitää olla TBP? Esim käytätkö sitä ennen jotain säröä mikä tykkää bufferoinnista kyttyrää tms? Käytän perussärönäni Fulltone '69 -poljinta. Se on germaniumfuzz, jonka soundiin bufferoitu signaali vaikuttaa varsin voimakkaasti. En olisi uskonut ennen kuin tein A/B -testejä TBP-loopperin kanssa... Esim. Boss CS-1 tai TU-2 kuusysin edessä muuttaa fuzzin luonnetta radikaalisti: soundi kirkastuu ohuen pistäväksi, volumea ja fizziä tulee lisää, reagointi soittodynamiikkaan kapenee. Käyttökelpoinen soundi toki sekin, mutta en moisella viitsisi soittaa koko ajan. Olen jälleen rakentamassa pedaalilautaani uusiksi, tällä kertaa WOBO Proglooperin ympärille. Siinä on neljä erillistä TBP-efektilenkkiä jotka voidaan ryhmitellä eri tavoilla kuuden eri jalkakytkimen taakse. Ajattelin kytkeä '69:n eteen ja taakse bufferoidun Bossin, kummankin omissa lenkeissään. Näin voin käyttää sekä bufferoitua soundia että kytkeä bufferit kokonaan pois signaaliketjusta halutessani. Ja kaikkia kiinnosti :-D Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Dr. Muff 09.05.2006 17:44:04 (muokattu 09.05.2006 17:45:36) | |
---|
Käytän perussärönäni Fulltone '69 -poljinta. Se on germaniumfuzz, jonka soundiin bufferoitu signaali vaikuttaa varsin voimakkaasti. En olisi uskonut ennen kuin tein A/B -testejä TBP-loopperin kanssa... Esim. Boss CS-1 tai TU-2 kuusysin edessä muuttaa fuzzin luonnetta radikaalisti: soundi kirkastuu ohuen pistäväksi, volumea ja fizziä tulee lisää, reagointi soittodynamiikkaan kapenee. Käyttökelpoinen soundi toki sekin, mutta en moisella viitsisi soittaa koko ajan. Toi on jännä juttu. Mulla oli samaan kytkentään perustuva fuzz, jossa oli eri trankut. Siinä oli AC128t. Siihen kun laitto virittimen tai jonkun muun bufferoidun pedaalin eteen tuli säröä roimasti lisää. Yleissoundi pysyi hyvänä, kirkastui ehkä jonkun verran, mutta volapokalla ei puhdistunut enää niin nätisti. Roger Mayerin Classic Fuzz meni taas todella teräväksi sirinäksi kun laittoi Dunlopin 535 wahin siihen eteen. En muista kokeilinko muilla bufferoiduilla pedaaleilla Classic futsia. Samanlaista ilmiötä olen havainnut muuallakin. Mulla on Barberin Direct Drive jota käytän paljon. Siihen kun laittaa virittimen eteen lähtee soundista muna pois. Yläpää vaimenee ja soundista tulee liian pehmeä. Joko täytyy laittaa se ennen viritintä tai sitten vaikka boostata sitä kompuralla jolloin tulee vähä lisää voimaa. Olisi tietenkin parasta saada hyvällä bufferilla varustettu pedaali ketjun alkupäähän jolloin mun kokemusten mukaan tulee vähiten häiriötä ja yläpään vaimenemisia. Nää on mutkikkaita juttuja. Pitäis varmaan siirtyä Pete Cornish-tyyppisiin ratkaisuihin jossa ennen jokaista efektipiiriä signaali muutetaan korkeaimpendassiseksi, eli pedaali luulee saavansa signaalin suoraan kitarasta. Tän jälkeen signaali jatkaa matalaimpendanssisena eteenpäin, joko suoraan vahvariin tai uuteen bufferipiiriin jonka jälkeen efektiin. Näin olen ainakin käsittänyt sen systeemin jossa Cornishin mukaan jokainen pedaali käyttäytyy kuin olisi ainoana ketjussa. Ja nyt vasta kaikkia kiinnostaakin :) "Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus |
fridgebuzz 09.05.2006 20:21:31 | |
---|
Ibanez FL9 Flanger Tämä. POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Soundtankit: Modern Fusion ja 60's Fuzz; vaihto muihin pedaaleihin |
Exhausted 10.05.2006 08:37:34 | |
---|
Mihin flangeria voi hyödyntää? Lennyn Are you gonna go my way on ainoa jossa oon kuullu sitä. ja ratmin testify Mun mielestä Testifyn säkeistössä on wahwah. Kyllähän tuota "tuulitunneliefektiä" on vaikka missä, mutta ei nyt juuri tule mieleen. Lisäksi flangerista saa choruksen oikeilla asetuksilla, efektit kun perustuvat samaan ideaan, ja kaikenlaisia avaruussaundeja myös |
Flangeria löytyy Kingston Wallilta, Hendrixiltä, Foo Fightersiltä, Curelta, Van Halenilta jne. Kasarihevissä flangeria, phaseria ja chorusta piti olla joka bändillä vähän joka biisissä :) "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
fox 10.05.2006 12:00:11 | |
---|
Oliko tuo se Through Zero Flangeri?:) Sehän se. Oi, oivallinen olis FoxRox Paradox... 8) |
McNulty 10.05.2006 12:09:38 | |
---|
Sehän se. Oi, oivallinen olis FoxRox Paradox... 8) Kyllä... on vain sellainen hinta joka karkottaa kyllä ostajaehdokkaat aika tehokkaasti :) Hitto kun ymmärtäisi jotain enempi tuosta elektroniikasta ja tekniikasta niin voisi selvitellä mitä TZF vaatii, ja olisiko sellaista mahdollista viritellä itse jostain DIY Flangerin skeemasta... "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Jungleman 10.05.2006 17:32:45 | |
---|
Ja sittenhän toki olisi tuo uusi E-H Flanger Hoax. Markkinointipuheissa väittävät, että sillä olisi mahdollista saada aikaan samantyyppinen TZF-efekti kuin Paradoxillakin - tosin E-H:n markkinointipuheet eivät aina sisällä totuutta, koko totuutta ja vain ja ainoastaan totuutta ;-). Hinta on vähän halvempi, mutta on tuo karmean iso loota. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |