saha 07.02.2006 23:01:47 | |
---|
En menisi vannomaan sen raitistumisen puolesta, tai edes viinanottabreikin puolesta. Niinähän se Dave Mustainekin aikoinaan raitistui kerran päivässä, kun aamulla oli armoton krapula. Illalla taasen hakattiin Hetfieldin päätä baarin tiskiin umpituubassa. >-)))> #2 "Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo." - topl1his |
saha 07.02.2006 23:01:48 (muokattu 07.02.2006 23:02:57) | |
---|
dublot Ja aiheeseen: Kuulin levyltä yhden biisin nimeltä Katsastuslaulu. Ei oikein iske. >-)))> #2 "Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo." - topl1his |
yellow 07.02.2006 23:14:32 | |
---|
dublot Ja aiheeseen: Kuulin levyltä yhden biisin nimeltä Katsastuslaulu. Ei oikein iske. Minun mielestäni taas aivan loistava tykitys. Mutta makuasioitahan nämä. |
Jkob 07.02.2006 23:42:49 | |
---|
dublot Ja aiheeseen: Kuulin levyltä yhden biisin nimeltä Katsastuslaulu. Ei oikein iske. Samaa mieltä, mun mielestä levyn huonoin veto. Lihapullat haisee perseelle - Vilhelmus |
-J 08.02.2006 09:05:54 | |
---|
Samaa mieltä, mun mielestä levyn huonoin veto. ...ainakin videon nähtyäni. Vaikkakin Pate ajaa siinä kyllä hienolla mussella. Kaikki käyvät kakalla, paitsi meidän auto. |
Jkob 08.02.2006 10:26:04 | |
---|
...ainakin videon nähtyäni. Vaikkakin Pate ajaa siinä kyllä hienolla mussella. Videota en ole nähnyt. Popedan videot tosin yleensä ovat olleetkin enemmän tai vähemmän pelkistettyjä. Sama meininki niillä jatkuu kuin levylläkin. Lihapullat haisee perseelle - Vilhelmus |
HaloOfFlies 09.02.2006 20:39:12 (muokattu 09.02.2006 20:41:21) | |
---|
Onkos kukaan ollut todistamassa yhtään noista keikoista millä tuo serkkupoika on Patea tuurannut? First they steal your mind and then they steal your soul |
peetu 10.02.2006 10:26:59 | |
---|
En oo itse ollut katsomassa, mutta mitä olen kommentteja, niin ihan hyvin on toiminut. Aika yllättävää sinällään, kun on tuntunut ettei suomalaisissa bändeissä (stravariusta lukuunottamatta, Tolkki-Kotipelto) laulajan vaihto tahdo onnistua. |
Mika Antero 26.04.2006 14:03:05 (muokattu 26.04.2006 14:03:33) | |
---|
Olipa marketissa ko. levy hintaan kuusi euroa, hintatietoinen kuluttaja nappasi sen oitis mukaansa. Autossa kuuntelin, missäpä muualla. Tosin kerran vasta, joten enpä rupea analysoimaan sen paremmin. Peruskauraa. Hyviä biisejä, hölmöjä tekstejä, ei niin hyviä biisejä, jopa ihan siedettäviä tekstejä siellä täällä. Eli Popedaa. Joku Katsastuslaulu ja S.A. int on täsmärokkia tietylle kansanosalle, tai olisivat ainakin parikymmentä vuotta sitten olleet. Juuri täysi-ikäistyneet eivät kai tänäpäivänä kuuntele Popedaa? Jotenkin tunnen vuosi vuodelta enemmän ja enemmän ylpeyttä -tosin silloin tällöin bändin puolesta myötähäpeää kärsien- siitä, että diggaan Popedaa. Tätä bändiä ei trendit heiluttele eivätkä pintaliitäjät ja muuten itseään muita parempana pitävät diggaa. Se on jumalaare pojjaat sillä tavalla, että Pate on pomo. Jos ei juo itseään hengiltä, meinaan. Ja jos juo, niin jää komee raato. Levy päättyy vanhaan keikkabravuuriin Raakaa voimaa. Jos levy jostain ihmeellisestä syystä jäisi Popedan viimeiseksi on loppu komea. |
muuan 01.05.2006 23:17:45 | |
---|
Mun mielestä toi Häkää on hyvä levy! Näin Popedan ekakerran Tuuliajo 6:lla 1986 (olin vielä lapsi silloin), ja sit Irwin Goodmanin kans -89 DinoSauRockissa, ja todella siis pidän bändistä. Oli pitkä tauko etten kuunnellut Popedaa ollenkaan, mut nyt oon innostunu siitä uudelleen!! Noista uusista biiseistä Katsastuslaulu on aivan halvatun hyvä keikanaloittamisbiisi! Ja sanoituksista, hitto mä repeilen Autovaras-biisissä kohdassa: "Sukkahousut päässä kesällä hiostaa, Ja on niin vaikee hahmottaa, eikä kunnolla happee saa. Käytetyt haiskahtaa" Hyvä Pate!! |
yellow 02.05.2006 09:54:40 | |
---|
Levy on todellakin hyvä. Saas tosiaan nähdä jääkö bändin viimeiseksi. Mielenkiinnolla odotan perjantaita, jolloin Popeda on keikalla lähiseudullani, hauska kuulla uusiakin biisejä pitkästä aikaa. Toivottavasti vokalistina on kuitenkin P.Mustajärvi eikä sukulaispoikansa. Paten keikkaesitykset kuulemma ovat aika vaihtelevia nykyään. Eikös se talvella sanonut, ettei enää keikoilla ota kuppia? Tuollainen lupaus ei varmasti ole kovin helppo pitää, kun 25 vuotta on toimittu hiukan toisin :) Ei silti, monta Popeda-keikkaa olen eläessäni nähnyt ja yksikään ei Paten takia ole vituiksi mennyt. Sen sijaan yliörveltävän yleisön takia on joskus ollut vähän laimeampaa ;) |
Jkob 02.05.2006 13:34:36 | |
---|
Mielenkiinnolla odotan perjantaita, jolloin Popeda on keikalla lähiseudullani, hauska kuulla uusiakin biisejä pitkästä aikaa. Raumalla? Saadaan muuten vetää Popedan äänentoistokamoilla keskiviikon bändiskabassa. Kitara, nokkahuilu ja marakassit toki vaativat moiset kamat Kui ei võta kala, siis võtab kalamees. |
Ancie 03.05.2006 21:02:56 | |
---|
Levy on nyt hankittu ja sitä on kuunneltu muutamaan otteeseen. Vielä ei mitään hirveen varmaa pysty sanoon, mut ihan peruspaketiltahan se vaikuttaa, vaikkakin täytyy myöntää että Just! kolahti enemmän sillon aikanaan. Mut tältä uudelta kiekolta välittömästi soittoaikaa sai Ostin Desoton.... siinä on hyvä ja rento meiniki. Eikä muutkaan biisit huonoja ole :) -All for one and each man (or woman) for himself (or herself) =) |
bluesteel 04.05.2006 12:21:21 | |
---|
- Vakta on, että selvin päin laulan paremmin, toteaa Pate Hesarissa. Varmaan kaikki. |
yellow 08.05.2006 13:08:57 | |
---|
Joo, pikkasen analyysia Rauman keikasta. Bändi oli aivan helevetin kovassa iskussa ja Pate oli selvinpäin. Ei unohdellut sanoja laisinkaan kuten melkein aina bändin keikoilla ollessani eikä niitä ärsyttäviä ylitulkintojakaan juurikaan tullut. Popedan yleissoundi oli mielestäni raskaampi kuin ennen. Jo avausbiisi "Katsastuslaulu" oli todellista heavymeininkiä. Ilahduttavaa oli myös kuulla Kaasua-levyltä "Viimeinen Mohikaani". Uudelta levyltä soittivat lisäksi: "Savusuudelma", "Raakaa Voimaa", "Taas kutsuu mua maantie" ja "Ikurin mimmi". Vanhoista hiteistä tulivat "Sukset", "Alabama", "Karoliina", "Kaasua" ja "Kuuma Kesä". Lopussa tuli kaksi harvoin soitettua viime aikoina eli "Tutkalla" ja "Kovan pojan blues". Hyvin toimivat myös "Pohjantähden alla" ja "20 centtiä". Costello sooloili taas lahjakkaasti, hyvin mies skittaansa käyttää. Sääli, että Raumanlinna oli vain puolillaan. Settilistaa oli uusittu mukavasti ja meno oli kovaa. Ei tarvinnut lavan edessä paikastaan taistella, ja onneksi suurin osa oli naisia edessä olleista :) |
-Cale 09.05.2006 20:08:19 | |
---|
Tää uus levy on kyl parasta popedaa pitkään aikaan. Jukolauta et Rokkaa ja lujaa!!! Hienoo et vielä täällä Suomessakin osataan tehdä kunnon Rockia... |
yellow 09.05.2006 20:15:39 | |
---|
Tää uus levy on kyl parasta popedaa pitkään aikaan. Jukolauta et Rokkaa ja lujaa!!! Hienoo et vielä täällä Suomessakin osataan tehdä kunnon Rockia... Juuri näin. Levy on paras Popeda-levy sitten Svobodan. Ja livenä rokkaa vieläkin kovemmin. Toivottavasti bändi jatkaa vielä ainakin 10 vuotta. |
Mika Antero 09.05.2006 20:17:20 | |
---|
Toivottavasti bändi jatkaa vielä ainakin 10 vuotta. En oikein usko. Mielestäni jonkinlaisia lopun aikoja eletään. Toivottavasti (?) olen väärässä. |
Mika Antero 09.05.2006 20:31:14 (muokattu 09.05.2006 20:32:31) | |
---|
Pitänee jotenkin perustella ylempänä oleva arvaukseni. Popeda lopettaa, koska: -Häkää on sen verran kova levy, että bändi ei nykykuosissa pysty siitä enää parantamaan -Paten alkoholiongelma on ilmeisesti aika vakava -Pate pärjää ilman Popedaakin, paitsi musiikissa niin myös esim. näyttelyhommissa -Häkää vaikuttaa jonkinlaiselta "testamentilta", onhan esim. levyn päätösbiisiksi valittu ikivanha keikkabravuuri. Toisaalta jatkamista puoltavia seikkoja ovat: -Jukkiksen ja Holmin korvaajat ovat osoittautuneet todelliseksi piristysruiskeeksi ja he ovat juuri sopivan rock Popedaan -Costello ei ole mitään ilman Popedaa -Pate on vasta 50, eläkeikään on vielä toistakymmentä vuotta -Pate ilmeisesti tiedostaa henkilökohtaisen ongelmansa ja yrittää skarpata -Popeda on Patelle, Melartinille ja Costellolle elämäntapa. Miten lienee. |
Pitänee jotenkin perustella ylempänä oleva arvaukseni. Popeda lopettaa, koska: -Häkää on sen verran kova levy, että bändi ei nykykuosissa pysty siitä enää parantamaan -Paten alkoholiongelma on ilmeisesti aika vakava -Pate pärjää ilman Popedaakin, paitsi musiikissa niin myös esim. näyttelyhommissa -Häkää vaikuttaa jonkinlaiselta "testamentilta", onhan esim. levyn päätösbiisiksi valittu ikivanha keikkabravuuri. Toisaalta jatkamista puoltavia seikkoja ovat: -Jukkiksen ja Holmin korvaajat ovat osoittautuneet todelliseksi piristysruiskeeksi ja he ovat juuri sopivan rock Popedaan -Costello ei ole mitään ilman Popedaa -Pate on vasta 50, eläkeikään on vielä toistakymmentä vuotta -Pate ilmeisesti tiedostaa henkilökohtaisen ongelmansa ja yrittää skarpata -Popeda on Patelle, Melartinille ja Costellolle elämäntapa. Miten lienee. Mielenkiintoisia näkökohtia, oikeastaan jokainen näistä pitää paikkansa. Jos pitäisi oikein vakavasti veikata, niin ehkä yksi levy tulee vielä ja siihen ei saa mennä taas viittä vuotta. Mutta keikkojen uskon jatkuvan vielä muutaman vuoden. Tämä nykyinen kokoonpano on hyvähenkinen ja keikoilla on hyvä meininki. Ei ole vielä mitään syytä lopettaa. Popedaa tarvitaan vielä! |