Totsku 05.05.2006 19:55:00 | |
---|
Diggaan jazzarin kapeasta otelaudasta, mutta soundi on hieman liian pehmeä. Presarin soundi kuulostaa paremmalta, mutta sen soittaminen on hankalaa. Missä bassoissa yhdistyy nämä hyvät ominaisuudet? Presarin soundi ja jazzarin kapea otelauta! |
stenel 05.05.2006 20:10:18 | |
---|
No, testaa se Fenderin Aerodyne esmes. "Basso tykkää kompressoinnista." |
Jimoleon 05.05.2006 20:24:33 | |
---|
No eiks noissa Fender Deluxe P-Basseissa oo jatsari kaula? + niissä on musarimikki tallassa ;) "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" |
absqua 05.05.2006 20:25:49 | |
---|
Diggaan jazzarin kapeasta otelaudasta, mutta soundi on hieman liian pehmeä. Presarin soundi kuulostaa paremmalta, mutta sen soittaminen on hankalaa. Missä bassoissa yhdistyy nämä hyvät ominaisuudet? Presarin soundi ja jazzarin kapea otelauta! presari ns. A-kaulalla, eli jazzbasson mittojen mukaisella kaulalla. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
tzatza 05.05.2006 21:05:55 | |
---|
Vaikuttaako tuo kaulan muoto soundiin mitnkn? Siis, jos perinteiseen presariin lyötäisiinkin jatzarin kaula? |
DVD 05.05.2006 21:52:43 | |
---|
Diggaan jazzarin kapeasta otelaudasta, mutta soundi on hieman liian pehmeä. Presarin soundi kuulostaa paremmalta, mutta sen soittaminen on hankalaa. Missä bassoissa yhdistyy nämä hyvät ominaisuudet? Presarin soundi ja jazzarin kapea otelauta! Hetkinen! Jazzin soundi pehmeä?? |
Totsku 05.05.2006 22:17:23 | |
---|
Hetkinen! Jazzin soundi pehmeä?? No kyllä mä näin väittäisin, ainakin kun perusjatsarin soundia verrataan peruspresariin. Presarin soundi on rosoisempi. Eri asia pehmeyden suhteen voi tietysti olla, jos jazzaria verrataan johonkin muuhun keppiin. |
J.Hollström 05.05.2006 22:21:15 | |
---|
Vaikuttaako tuo kaulan muoto soundiin mitnkn? Siis, jos perinteiseen presariin lyötäisiinkin jatzarin kaula? Kyllä se vaikuttaa. Kaulassa vähemmän puuta -> erilainen soundi. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
hollstro 06.05.2006 11:40:27 | |
---|
|
Totsku 06.05.2006 20:20:51 | |
---|
Onko kellään tiedossa jazzareina hakemaani bassotyyppiä. Aerodyne on jo mainittu. Presareita on tullut useampia. Entä muita kuin fenderin bassoja, jotka sopii kuvaukseen: presarin "karheahko" soundi ja kapea otelauta? |
marlboro 06.05.2006 22:38:36 | |
---|
Vaikuttaako tuo kaulan muoto soundiin mitnkn? Siis, jos perinteiseen presariin lyötäisiinkin jatzarin kaula? Kyllä se vaikuttaa. Monet Presarit on satulan kohdalta leveämpiä ja tästä johtuen tietty koko otelauta on leveämpi. Mitä leveämpi otelauta on sen voimakkaammin kielet resonoivat sitä vasten. Aika hiuksen hienoista eroista on kyse mutta kuiteski. Hyvä pokeri korvaa 10 vuoden koulutuksen |
bize 09.05.2006 14:41:56 | |
---|
Vaikuttaako tuo kaulan muoto soundiin mitnkn? Siis, jos perinteiseen presariin lyötäisiinkin jatzarin kaula? Mitä oon kokeillu eri bassoja, niin presarin kaulalla g-kielen dead spot on 7. nauhan tietämissä, kun taas jazzin kaulalla spotti on 5. nauhan tuntumassa. Tähän tietysti vaikuttaa miljoona asiaa, mutta noin miun kokemusten mukaan. G soi myös jämäkämmin alemmilta nauhoilta tukevakaulaisissa peleissä. Sitä voi sit miettiä että onko tolla merkitystä jos jazzin kaula tuntuu paremmalta soittaa. "Singing" mids from the j-pickup |
kake313 09.05.2006 15:53:51 (muokattu 09.05.2006 15:54:24) | |
---|
No eiks noissa Fender Deluxe P-Basseissa oo jatsari kaula? + niissä on musarimikki tallassa ;) No nyt rupes kiinnostaa...paljonko tommosella Fender Deluxe P-Bassilla on hintaa? Löytyykö niistäki halvempia tai kalliimpia malleja? YnF!!! Kuka Vittu eee Laattaa eeeee Alakerran ee Roskikseen ee ahaa! |
hollstro 09.05.2006 18:03:41 | |
---|
Mitä oon kokeillu eri bassoja, niin presarin kaulalla g-kielen dead spot on 7. nauhan tietämissä, kun taas jazzin kaulalla spotti on 5. nauhan tuntumassa. Tähän tietysti vaikuttaa miljoona asiaa, mutta noin miun kokemusten mukaan. G soi myös jämäkämmin alemmilta nauhoilta tukevakaulaisissa peleissä. Sitä voi sit miettiä että onko tolla merkitystä jos jazzin kaula tuntuu paremmalta soittaa. Mulla ei ole dead spottteja missään bassossa. Toki olen näihin törmännyt joissa on. Se on kovin yksilökohtainen asia, tuokin. |
N_Bates 09.05.2006 19:41:00 | |
---|
No nyt rupes kiinnostaa...paljonko tommosella Fender Deluxe P-Bassilla on hintaa? Löytyykö niistäki halvempia tai kalliimpia malleja? siinä amerikkalaisessa tallahumpparilla varustetussa on ihan normaali presarikaula, mutta mehicolaisessa deluxessa on jassokaula. |
rijopu 09.05.2006 21:03:27 | |
---|
Hei, Kesällä taitaa tulla valmiiksi viisikielinen basso, johon ajattelin laittaa passiivisen P J-mikityksen. Pistäkää fiksuja vinkkejä hyväsoundisista mikkivaihtoehdoista. |
TommiW. 09.05.2006 21:04:31 | |
---|
Hei, Kesällä taitaa tulla valmiiksi viisikielinen basso, johon ajattelin laittaa passiivisen P J-mikityksen. Pistäkää fiksuja vinkkejä hyväsoundisista mikkivaihtoehdoista. En tiedä, saako sitä viisikieliseen sopivana versiona mutta DiMarzion Willpower-p-mikki ja vaikkapa DiMarzion Ultrajazz tallaan. Toimii. Art is the intellectualization of feeling through expression. - Uotinen |
Hei, Kesällä taitaa tulla valmiiksi viisikielinen basso, johon ajattelin laittaa passiivisen P J-mikityksen. Pistäkää fiksuja vinkkejä hyväsoundisista mikkivaihtoehdoista. Bartolini Classic Bass -sarja. |
Karlsson 09.05.2006 21:22:57 | |
---|
Hei, Kesällä taitaa tulla valmiiksi viisikielinen basso, johon ajattelin laittaa passiivisen P J-mikityksen. Pistäkää fiksuja vinkkejä hyväsoundisista mikkivaihtoehdoista. Itse olen tykästynyt Duncanin Hotteihin, ei turhia kihinöitä. Tosin en tiedä onko noita vitoseen? Ja haluutsä kihinää? "I had to. I was drunk." -Vivian |
rijopu 09.05.2006 21:32:39 (muokattu 09.05.2006 21:33:24) | |
---|
Itse olen tykästynyt Duncanin Hotteihin, ei turhia kihinöitä. Tosin en tiedä onko noita vitoseen? Ja haluutsä kihinää? Meikä haluaa tällä kertaa ihan vintagea eli juurevampaa soundia. Edit: Hyviä ehdotuksia tullut. Pitää alkaa päivystämään noiden speksejä ja hintoja. |