Aihe: Rockmeininki hiukan vanhemmalla iällä
1 2 3
yellow
09.05.2006 19:41:40
Onkos muilla kokemuksia siitä, kun saa kohdata halveksivia katseita+juttuja keski-ikäisiltä kun on itse n.35-v rokkari?

Olen itse kolmevitonen heavy/rockjätkä, joka tykkää pukeutua mustiin, bändipaitoihin ja miksei niittivyöhönkin. Ja täällä maalla saa aina joiltakin katseita/juttuja tyyliin "tommonen keski-ikää lähestyvä ja luulee olevansa teini-ikäinen.." jne.

Alkaa vituttamaan tuommoinen asenne. Pitäisikö tässä sitten pistää puku päälle ja istua keinustuoliin piippu suussa? En mikään Andy McCoy-tyylinen tosiaankaan ole vaan ihan rokkijätkä.

On tullut juteltua lähikaupungissa keikoilla käydessä samanhenkisten ja ikäisten kimmojen kanssa ja sama ongelma tuntuu olevan muillakin. Onko 35-v. rokkari siis vain säälittävä reliikki joka yrittää elää uudelleen nuoruuttaan vai ovatko suomalaiset keski-ikäiset ahdasmielisiä? Vituttaa jo sen verran että aion pitää tyylini vielä viisikymppisenäkin, humppaveikot hajotkaa siihen.
Moratoria
09.05.2006 19:49:23
Onko 35-v. rokkari siis vain säälittävä reliikki

Ei, ku sellaiset ovat iha v*tun rock!

vai ovatko suomalaiset keski-ikäiset ahdasmielisiä?

Yleisesti ottaen sanoisin että kyllä.

Vituttaa jo sen verran että aion pitää tyylini vielä viisikymppisenäkin, humppaveikot hajotkaa siihen.

Ei muuta sanottavaa kuin että fuck the world, Hail & Kill!
tähtivaeltaja
09.05.2006 19:54:51
Pidä tyylisi! Minä ainakin aion sitten joskus kävellä hautaan tämä hemmetin j-rock krookuskampaus päässäni. Tuolla ulkona suuressa maailmassa, ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Harmittaa tosiaan pienen valtion/kaupunkien ahdasmielisyys.

Eipä muiden jäykkiä/kaavamaisia mielipiteitä ja sääntöjä noudattamalla ole kukaan pitkälle pötkinyt. Itsensä rajoittaminen; ei-ei. Suvaitsevaisuus jne jne.
Lopetan tähän typerien kliseiden heittelyn.
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
-Cale
09.05.2006 20:19:57
Maidenin sanoin...
Viceroy
10.05.2006 13:37:13

Jepu, ei muuta kuin lippu korkealla!!
Minushuman
12.05.2006 19:35:39
Juu ei todellakaan kannata lähteä tolle muumio linjalle. Tiedän ihmisiä jotka ovat 30 vee täytettyään alkaneet kuunnella tangoa ja käymään alan markkinoilla vain koska "aikuiset" ei kuuntele rokkia.

T:Metalwarhead 32w
"I'm the feces of the species - still you're all in awe..."
salmivaara
14.05.2006 13:25:11

Tiedän ihmisiä jotka ovat 30 vee täytettyään alkaneet kuunnella tangoa ja käymään alan markkinoilla vain koska "aikuiset" ei kuuntele rokkia.

Toiset käy tän muutoksen läpi 18 vuotta täytettyään.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Joees
14.05.2006 15:15:58
Toiset käy tän muutoksen läpi 18 vuotta täytettyään.

Koska sillon ihmisistä tulee "aikuisia". Ja paskat.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
WM
14.05.2006 20:05:19
Mullaki on pitkä letti eikä siitä kukaa muu pidä, mut paskaako mä siitä suren?
wanhat WM mehiläiset
käsi
14.05.2006 21:03:47

Rockari paranee iän myötä. Kun alkaa eletty elämä näkyä kasvoissa ja kropassa niin siinä on karismaa ja sitä rock henkeä helvetin paljon enemmän kuin jossain alle 20v junnussa
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
KTR
15.05.2006 14:28:07
Multa heruu ainakin arvostusta tyyppejä kohtaan, jotka eivät iän myötä muutu tuulipuku/karaoke/en-kai-herätä-liikaa-huomiota/iskelmä radio/"no ne oli niitä nuoruuden hömpötyksiä"-tyypeiksi. Itsekin toivon säilyttäväni sitä rock-meininkiä itselläni loppuun asti. Ja sitten loppuun vielä totean varmuuden vuoksi, että pukeutumisella ei ole väliä, kyllähän sitä voi kokea olevansa tosi rock-henkinen vaikka tuulipuvussa. Tärkeintä on olla itse itseensä tyytyväinen, väliäkös muiden mielipiteillä.
ttaavi
15.05.2006 14:51:28
Multa heruu ainakin arvostusta tyyppejä kohtaan, jotka eivät iän myötä muutu tuulipuku/karaoke/en-kai-herätä-liikaa-huomiota/iskelmä radio/"no ne oli niitä nuoruuden hömpötyksiä"-tyypeiksi. Itsekin toivon säilyttäväni sitä rock-meininkiä itselläni loppuun asti. Ja sitten loppuun vielä totean varmuuden vuoksi, että pukeutumisella ei ole väliä, kyllähän sitä voi kokea olevansa tosi rock-henkinen vaikka tuulipuvussa. Tärkeintä on olla itse itseensä tyytyväinen, väliäkös muiden mielipiteillä.

Aivan samaa mieltä, +!
this is teacher pain!
lapio
15.05.2006 14:54:31

Juttelin töissä erään keski-ikäisen perheellisen miehen kanssa. Nuoruudessaan hän oli kuulemma kiertänyt festareita ja käynyt keikoilla, kuunnellut raskaampaa rokkia. Rennosti tuulipuvussa mies ilmeisesti nykyisin kuljeksii ja tyytyväisenä. Mutta hitto yksi juttu otti korvaan pahasti: Omistaa useimmat judas priest ja manowar levyt vinyylinä, mutta vaimo ei kuulemma oikein anna kuunnella. Hitto, tuo on minusta vähän huono juttu, enkä itse tahtoisi tuollaista. Sen verran löytyy kuitenkin rokkimeinkiä vielä, että töissä ei iskelmäradiota kuunnella. Oikein piristävä juttu.
Nahkarotsin kuuluu olla auki, paitsi pyöräillessä, ettei tuu batmania.
tähtivaeltaja
16.05.2006 02:24:38
Juu ei todellakaan kannata lähteä tolle muumio linjalle. Tiedän ihmisiä jotka ovat 30 vee täytettyään alkaneet kuunnella tangoa ja käymään alan markkinoilla vain koska "aikuiset" ei kuuntele rokkia.

T:Metalwarhead 32w

On myös 'oikeasti' aikuistuvia, joita vain alkaa kyllästyttää ärsyttävä YleX ja siinä sivussa rock. Haluaa vain rauhoittua, rokkijutut eivät heistä vain enää tunnu omalta.
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
tigrushka
16.05.2006 05:06:12
Mutta hitto yksi juttu otti korvaan pahasti: Omistaa useimmat judas priest ja manowar levyt vinyylinä, mutta vaimo ei kuulemma oikein anna kuunnella. Hitto, tuo on minusta vähän huono juttu, enkä itse tahtoisi tuollaista.

Eiköhän tuo tarkoita käytännössä sitä että vaimo ei itse välitä kuunnella ko. levyjä. Tuskin nyt sentään on kieltänyt niiden kuuntelua mieheltään.

Meidän huushollissa ainakin on voimassa kirjoittamaton laki jonka mukaan kumpikaan ei piinaa toista levyillä joita toinen ei voi sietää vaan kuuntelee niitä itsekseen. Ihan perushuomaavaisuutta kun toimii molempiin suuntiin.
"Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben."
yellow
16.05.2006 10:18:32
On myös 'oikeasti' aikuistuvia, joita vain alkaa kyllästyttää ärsyttävä YleX ja siinä sivussa rock. Haluaa vain rauhoittua, rokkijutut eivät heistä vain enää tunnu omalta.

Jep, joillekin omillekin kavereille näin on käynyt. Ei siinä enää sitten hirveästi musiikista tule keskusteltua, jos toinen on alkanut diggaamaan esim Yölintua ja itse pysyy tiukasti Maiden-Priest ym.linjalla.

Onneksi vaimolla ja itsellä on samanlainen maku ja asenne, ettei tule rokkaamisesta märinää.

Ärsyttää vaan sellaset humppameininkiin siirtyneet, jotka heittelee kommenttia tyyliin "ek sää ikinä aikuistu", "kyl määkin silloin nuorena rokkia kuuntelin mut ei nyt enää aikuisena jne.."
paavi
16.05.2006 10:25:33
Rock'n'roll forever man!
"The higher we go / the lower we'll find ourselves in the end / the more we think we know / the more there is to learn my friend"
tähtivaeltaja
16.05.2006 13:18:11
"ek sää ikinä aikuistu", "kyl määkin silloin nuorena rokkia kuuntelin mut ei nyt enää aikuisena jne.."

Harhaluulo on, että enemmistön harrastamat jutut on se totuus ja oikea tapa.
Basshunter
16.05.2006 14:31:38
Kyllähän se välillä käy itelläkin mielessä, että pitäskö sitä jo tän ikäsenä vaatekaappiin hommata joskus muutakin kuin mustaa, mut sitten kun välillä käy Kotkan Karhulassa kiertämässä pubeja, niin taas jaksaa..
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)