Aihe: ENGL Screamer 50 vai Marshall DSL401
1 2
Exhausted
10.05.2006 11:25:37

tremolo ja vibrato on juuri näitä juttuja mitä vanhoissa putkikomboissa oli, jota monet putiikki pedaalien valmistajat koittavat imitoida...

Tosin vibrato-efekti putkivahvistimissa olikin useimmiten tremolo. Sen sijaan jenkeissä ainakin käyttävät vibrakammesta usein nimitystä tremolo arm...outoa.
Dareon
10.05.2006 12:45:32 (muokattu 10.05.2006 12:47:01)
...toteututtiinko muuten noissa putkivahvistimissa se tremolo putkella vai miten? :)

Riippuu ihan vahvarista itsestään, mun omassa 70-luvulla valmistetussa monsterissa tremolo on toteutettu trankuilla eikä se ole kovin hyvä :p

Käsittääkseni putkitremolossa on enemmän "voimaa" eli se jaksaa muokata voimakkaampaa signaalia kuin transistoreilla toteutettu (huom siis wanhat vahvarien tremolot, ei nykyiset pedaalit, nehän jaksaa vaikka mitä :p). Voin olla väärässäkin, saa korjata :)
Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä.
kiitäjä
28.05.2006 12:43:46
Screamerin omassa särössä ei ole tarpeeksi gainia heviin, mutta voihan sitä efektejä aina hommata...
cruel_destiny
28.05.2006 12:52:16
Screamerin omassa särössä ei ole tarpeeksi gainia heviin, mutta voihan sitä efektejä aina hommata...

aijaa, mistäs lähtien siinä ei ole ollut tarpeeksi säröä. Mun mielestä, mitä olen kuunnellut näytteitä, niin siinä on aivan liikaa säröä mihinkään musaan.. :)
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
-Prokitaristi-
28.05.2006 16:26:53
aijaa, mistäs lähtien siinä ei ole ollut tarpeeksi säröä. Mun mielestä, mitä olen kuunnellut näytteitä, niin siinä on aivan liikaa säröä mihinkään musaan.. :)

No kiitäjä pätee taas paskapuheillaan vaihteeksi. Behringereistäkin puhuu, kuin jostain rutosta, vaikkei ikinä varmaan nähnytkään ko. vehkeitä.
Wasbesp
29.05.2006 00:33:47

Screamerissa riittää kyllä säröt helposti heviin. Lueppa lisää vaikka edellisen sivun kirjoituksestani.
kiitäjä
08.06.2006 13:33:44
No noista kyllä ite ottasin ton Marsun, screameri oli nimittäin suuri pettymys kun pääsin testaamaan... Iselläni on tilauksessa Engl Thunder 50w nuppi, se kyllä on varmasti hyvä heviin!!!
Antti1
08.06.2006 13:43:22
No noista kyllä ite ottasin ton Marsun, screameri oli nimittäin suuri pettymys kun pääsin testaamaan... Iselläni on tilauksessa Engl Thunder 50w nuppi, se kyllä on varmasti hyvä heviin!!!

Mielenkiintoista, Screamer oli pettymys, gainit ei riittäny ja ostit sitten Thunderin? Thunder on vähän niinku pelkistetympi versio Screamerista vähän pienemmällä gainin määrällä, kuulostavat samoilla säädöillä jokseenkin täysin samoilta. Ei mulla muuta, kiva kun löysit mieleisesi laitteen...
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)