Aihe: Millainen tatsi Sinulla mielestäsi on?
1 2 3 4
Julmettu
08.05.2006 22:29:21
Darranen...
toxic
08.05.2006 22:30:27
Paska.

Ei mulla muuta, moro.
Miikathebest
08.05.2006 22:40:07

Minulla on täydellinen tatsi. Se on vahvuuteni soitossa...
no täydellinen ja taäydellinen... kuitenkin jopa voisi hyväksi sanoa.
Hei sinä!
greshgurt
08.05.2006 23:26:59
Soittelemista on takana sellaiset viisi-kuusi vuotta, ja tuntuu siltä etten ole enää muutamaan vuoteen kehittynyt juuri lainkaan. Tai no ehkä hitusen, mutta... tuolla lailla 'yleisö-näkökulmasta' ajatellen aika merkityksettömästi. Eli hakevaa ja epävarmaa on soittelu. Ja varsinkin jos sitä 'yleisöä' on paikalla.

Muutenkin meinaa nykyään usein mennä hermot treenaamisen suhteen. Siis turhauttavaa. Joko ei oikein ole mitään järkevää soitettavaa, jolloin homma menee jonkinlaiseksi 'improvisointi'-harjoitukseksi, joka taas ei oikein kuulosta miltään, ainakin harvoin hyvältä. Tai sitten lähestymistavassa soitteluun olisi vähän jotain uudistettavaa. Ei jotenkin enää tunnu niin kivalta se soitteleminen kuin joskus kauan sitten. Ei, ei ne soittelutauot oikein paranna asiaa kuin hetkellisesti.

Toisaalta, ei minulla oikein objektiivista (tai edes jonkun toisen subjektiivista) käsitystä taidoistani olekaan, sen verran harvoin kukaan tyttöystävääni lukuunottamatta kuulee soittoani. Hän osaa kyllä ilmaista 'tyytymättömyytensä' ihan sujuvasti :-D

Tosin muutama vuosi sitten minusta tuntui, että olin saavuttanut tietynlaisen murroksen soittamisessani, että olin ns. uudella tasolla ja se oli jonkin aikaa erittäin euforoiva asia. Samanlainen fiilinki saisi tulla uudelleenkin. Ehkä se seuraava murros olisi, että enemmän uskaltautuisin esim. 'jammailemaan' muiden soittajatyyppien kanssa, toisi varmasti mielenkiintoista perspektiiviä puuhaan.

Väittäisin, että n. 80% yhtä kauaa kitaraa soittaneista tyypeistä on minua taidoissaan edellä, niin teknisesti kuin mikä-lie-se-toinen-ominaisuus onkaan.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
hmv
08.05.2006 23:57:50
No paskahan se on. Röytämistä 90% ajasta
V.U.K #4 - In Uusis we trust! | Ain't it fun when you know that you're gonna die young?
Zaphod
09.05.2006 08:05:05
Mulla semmoinen tatsi, että kuullostan ihan ammattilaiselta. Ainakin noin keskiverto Erkin korvissa. ;)
Lesko
09.05.2006 09:26:01
Minulla on täydellinen tatsi. Se on vahvuuteni soitossa...
no täydellinen ja taäydellinen... kuitenkin jopa voisi hyväksi sanoa.

Se on hyvä, että on itseluottamusta. Meni vaan vähän ristiin toin sun kuvauksen kanssa, mutta rock rock... =)
"Musiikissa on perusasioita. On olemassa huonoa musiikkia, on hyvää musiikkia, on vähän parempaa musiikkia ja sitten on Led Zeppelin"
Vainaja
09.05.2006 09:41:41
meitti soittaa kun salama en osu kahesti sammaan kieleen peräkkäin..
The Land is silent...Before the storm!
NeonKnight
09.05.2006 11:14:10
Kevyehkö ehkä...
BigPapa
09.05.2006 11:18:42 (muokattu 09.05.2006 11:19:16)

Mulla on mun touchi, mielestäni.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Mrezzye
09.05.2006 11:19:45 (muokattu 09.05.2006 11:21:54)

Tatsi on vaihtelevasti kadoksissa. Hitto että huomasi taas miten taimissa soittaminen on täysin kadoksissa kun ei ole bändissä soittanut vähään aikaan. Kävin vetämässä studiossa kavereiden bläkkisprojektin demolle vähän lead-kitaroita ja kylläpä soitto tahmoi oikein viimeisen päälle nopeimmissa pätkissä (tosin osasyynä saattoi olla aivan vieras kitara, jossa mm. 9-42 kielisatsi ja D-vire, huhhuh mitkä letkut...). Kesällä metronomi esille siis ja treeniä.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

marke-
09.05.2006 15:46:15
jäykkä, mutta aika voimakas. samalla epätarkkuudet kuulluu usein hienosti. eli lyön kitaraa vähän turhan kovaa ja jäykällä ranteella.. joskus taas näprään ja hipelöin liikaa. silti yleisilme on jäykkä. en osaa skeballa viihdyttää ihmisiä tosiaankaan vaikka 12 vuotta soittoa takana.kyllä sitä nyt jo väkisinkin osaa soitella kaikennäköistä, mutta ei mitään sellasta menevää nuotiokamaa saa millään taittuun.

hyvää:
-saundissani on helekatisti voimaa ja eloo

huonoo:
-ei-letkee
-improvisaatio suurpiirteistä
-epätarkka plekukäsi: en osaa sweepata kunnolla (vaikkei tarvettakaan aina ole, mutta kiva ois osata silti), sahauksissa nopea kieltenvaihto kusee
-en tiedä teoriasta/nuoteista/mistään mitään
Seksi
Jake.e
09.05.2006 15:54:58
Tatsissani ei ole juurikaan muuta positiivista kuin voima. Tarkkuus ja muu homostelu on jazzpapoille
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
Pande
09.05.2006 16:52:40

Paranemaan päin.
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
Nuages
09.05.2006 17:12:20
Jäykkä ja epätarkka.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Petrukki
09.05.2006 17:15:56
Aika huono. Hyvä kaula parantaa tatsia huomattavasti. Soittelin jollakin koulun Charvelilla (joka oli hyvä kepukka), jossa selkeästi huomasi jo pelkkien jumbonauhojen hyödyn.

Mutta sormet tietty tärkeimpänä.
ENGL - muita ei tueta. "Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta.
J.Ahonen
09.05.2006 17:57:52
Aika jees, yritän dynamiikkaa petrata. Uskoisin että rytmitajuni on vahvuuteni. Ja kämmen vibrato.
-Prokitaristi-
09.05.2006 18:15:39 (muokattu 09.05.2006 18:19:36)
Vahvuutena on bendien puhtaus, vibrato, legato ja taimi.

Heikkoutena arpeggiot ja puhtaasti soittaminen (ilman hälyääniä, siis).

Tatsia voisi sanoa ehkä bluesahtavaksi hevijunttaukseksi. En minä tiedä. Varmaan jokaisella oma mielipide, jotka kuulevat soittamistani (eli hyvin harvat :)
ravensoul
09.05.2006 18:19:20
Paska.

Ja jos nyt vähä eritellään minkä vuoksi, ni lista alkaa näin: häröääniä tulee sinne tänne, ohilyöntejä aika-ajoin, heikko ja epätarkka vibrato (varsinkin bendin loppuun täysin onnetonta ja ponnetonta), hidas, käsien synkka kusee vähänkin nopeammissa jutuissa, huono dynamiikka, motoriikka sekä tekniikka.

Tässä tarkemmin ajatellen, taidankin myydä kitarani.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)