Vainhaalee 08.05.2006 12:53:54 | |
---|
Ilmeisesti se tietty soiton vaikeus on sitten jonkinlainen "must" teleltä. Itsellä on Am.Vintage '52 tele reissue ja havaittavissa on tuota "soiton vaikeutta". Potkii ihanasti vastaan... Soi kuulaasti kuin kirkonkellot, jotka kuuluttavat seurakunnalle tiedon siitä, että bluesmiehen koira, vaimo ja maitomies (otti vaimon mukaansa...) ovat siirtyneet autuaammille maille... Menipäs proosaksi... Vielä kun jostain löytyisi näppärä strato, kävin tsekkaamassa tuon mehikolaisen 60th anniversary edition straton ja se oli jo aika lähelle "sitä"... Hail to the King, Baby! |
Meisseli 08.05.2006 13:22:36 | |
---|
Ps. Minun mielestäni Telecaster on ihan helvetin ruma kitara. Lavasta varsinkin tulee aina siveettömiä ajatuksia ;) Niin siittä pitää tullakin. Kyllä telellä muuten on paljon vaikeempi vetää kuin stratolla. Strato on puurokorvia varten... Noooooooo...... Seonseonseonseonseonseonseonseon
www.strangefruit-band.com |
Lennu 08.05.2006 13:27:54 | |
---|
Niin siittä pitää tullakin. Kyllä telellä muuten on paljon vaikeempi vetää kuin stratolla. Strato on puurokorvia varten... Mulla on kummatkin, mä en ymmärrä mistä sä puhut? |
fox 08.05.2006 13:48:27 | |
---|
Mulla on kummatkin, mä en ymmärrä mistä sä puhut? Mä en tiiä Vennereistä juur mitään mutta Lennun lailla kummastelen..8) |
PIM 08.05.2006 13:50:54 | |
---|
Mä en tiiä Vennereistä juur mitään mutta Lennun lailla kummastelen..8) Perustetaanko kerho? Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) |
McNulty 08.05.2006 13:56:54 | |
---|
En kyl tykkää kun Stratoja noin pilkataan :( "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
fox 08.05.2006 14:09:10 | |
---|
Perustetaanko kerho? Ilman muuta..Heeetkinen, sullahan on niit Telejä... ;) |
superfly 08.05.2006 14:13:25 | |
---|
Mulla on kummatkin, mä en ymmärrä mistä sä puhut? En mäkään ymmärrä. Mullakin on molemmat ja oikein säädettynä ne ovat ihan yhtä helppoja/vaikeita soittaa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
BigPapa 08.05.2006 14:13:28 | |
---|
Srato vai Tele, molempi parempi. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
jogo3000 08.05.2006 14:14:31 | |
---|
En mäkään ymmärrä. Mullakin on molemmat ja oikein säädettynä ne ovat ihan yhtä helppoja/vaikeita soittaa. Taitaa perustua verkosta luettun toistamiseen. Ei Tele ole mitenkään erityisen vaikeasoittoinen. Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
McNulty 08.05.2006 14:20:41 (muokattu 08.05.2006 14:21:27) | |
---|
Ei Tele ole mitenkään erityisen vaikeasoittoinen. Ei sen vaikeampi kuin Strato, Stratossa vain on pyöristyksiä ja kenties tremolotallasta johtuen hieman... siis todellakin hyvin vähän "löysempi tatsi". Tele vissiin siksi potkii vastaan kun se on niiiiin SOLID ja lankku tuossa sylissä jättää jälkensä kylkiluihin :) edith: tietääpähän soittaneensa... "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
jogo3000 08.05.2006 14:22:39 | |
---|
Ei sen vaikeampi kuin Strato, Stratossa vain on pyöristyksiä ja kenties tremolotallasta johtuen hieman... siis todellakin hyvin vähän "löysempi tatsi". Tele vissiin siksi potkii vastaan kun se on niiiiin SOLID ja lankku tuossa sylissä jättää jälkensä kylkiluihin :) edith: tietääpähän soittaneensa... Mie oon ruvennu soittamaan pelkästään seisaaltaan, ei haittaa pyöristyksien puute. Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
McNulty 08.05.2006 14:26:56 | |
---|
Mie oon ruvennu soittamaan pelkästään seisaaltaan, ei haittaa pyöristyksien puute. No, mie olen kanssa Les Paul-mallien suuri ystävä... eipä ole mahatukea/-loivennuksia kaivattu :) Siinä mielessä tuo Tele on aika tuttu meikäläisen lapaseen myöskin vaikka en koskaan olekaan sellaista omistanut, yhden tein itse ja se on isäukolla käytössä. Singlecut, karu ja koruton... nimenomaan perustyökalu. Super-stratoja on muutama kappale kotosalla, mutta ei niitä soundinsa puolesta voi Stratocastereiksi sanoa (ei ainakaan perinteisiksi). Tykkään siitäkin muotoilusta kyllä kovasti. 1. LP, 2. Strato, 3. Tele... noilla mennään jo kuuhun! "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
PIM 08.05.2006 14:32:35 | |
---|
Tele vissiin siksi potkii vastaan kun se on niiiiin SOLID ja lankku tuossa sylissä jättää jälkensä kylkiluihin :) edith: tietääpähän soittaneensa... Tuon perusteella Les Paul olis sitten mahdoton soitettava ku on nii painavaki. Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) |
McNulty 08.05.2006 14:41:32 | |
---|
Tuon perusteella Les Paul olis sitten mahdoton soitettava ku on nii painavaki. Jep, siksi meitä LP:n omistajia aina katsotaankin kuin siniveristä ylimystöä :) "Miten ne voi soittaa tuollaisella... ja noin hyvin!" "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
joukov 08.05.2006 14:43:43 | |
---|
1. LP, 2. Strato, 3. Tele... noilla mennään jo kuuhun! Ei sitten mikään ihme, että ulkona näyttikin hiukan oudolta. ; ) |
BigPapa 08.05.2006 16:06:00 (muokattu 08.05.2006 16:07:12) | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Nosto kun kerran Teleistä on puhetta.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
McNulty 09.05.2006 12:37:13 | |
---|
Nosto kun kerran Teleistä on puhetta.... Hauska nähdä että lähes 60-vuotias soitinmalli edelleen puhuttaa, ja miksei puhuttaisi... hyvä kitara kestää ikuisuuden "muodissa". "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
BigPapa 09.05.2006 12:42:20 (muokattu 09.05.2006 12:43:32) | |
---|
Hauska nähdä että lähes 60-vuotias soitinmalli edelleen puhuttaa, ja miksei puhuttaisi... hyvä kitara kestää ikuisuuden "muodissa". Hyvää kitaraa ei tapa mikään, Tele, Strato, Les Paul, 335 jne.....Hendrix yritti kyllä valillä polttaa niitä Stratoja mutta hengissä ovat edelleen.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |