Aihe: Piuhoissa eroja?
1
Whammy-man
27.09.2003 18:29:52
Ootteko hoksannu eroja esim. Spectraflexin ja LifeLinesin piuhojen
taajuusvasteissa? Yleensä ottaen minusta 9 metrinen saundaa jo huomattavasti tuhnummalta ku 3 metrinen.
pasakoski
27.09.2003 20:36:27
Kaikkihan me tiedämme että, fysikaalinen perusta asiallehan on, että johtojen välinen kapasitanssi aiheuttaa ylärajataajuuden, joka vaimentaa korkeataajuisia harmonisia komponentteja signaalista. toisin sanoen matemaattisin termein ylärajataajuus: 1/(2*pi*RC)
Jossa
R piuhan DC-resistanssi sekä
C kapasitanssi.
pi = 3.141592654.
Eli kun piuhan pituus kasvaa, kasvaa myös johtimen ja vaipan välinen kapasitanssi...
Lisää tietoa asiasta kiinnostuneille löytyy mm. Sedra & Smithin teoksista.
deevee
27.09.2003 20:42:18
Kaikkihan me tiedämme että...

Niin, kaikkihan me tiedämme.
"Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos."
JulGubbe
30.09.2003 16:00:28
Kaikkihan me tiedämme että, fysikaalinen perusta asiallehan on, että johtojen välinen kapasitanssi aiheuttaa ylärajataajuuden, joka vaimentaa korkeataajuisia harmonisia komponentteja signaalista. toisin sanoen matemaattisin termein ylärajataajuus: 1/(2*pi*RC)

Yesh. Täällä on näköjään muitakin besservissereitä kuin minä. Eikä sitä ylärajataajuutta ihan noin yksinkertaisesti voi laskea. Siihen vaikuttaa mikrofonin kelan kapasitanssi, volume ja tone potikka, piuha, ja lisäksi vielä vahvistimen sisäänmenoimpedanssi.
Marsuni synnytti eilen kuusi poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, se oli syönyt niistä kaksi... No, hemmetti, minäkin vedin pari.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)