Aihe: Piranha Vittuilee
1 2
noteride
25.09.2003 22:48:26
Ostin just rocktronin piranhan, ja se pitää hirveetä ulinaa, vähän samanlaista ku korvissa sois, nii missä vika, putkissa? oon iha pihalla. Ja soundi on vähä sellane rupinen.
apuri
25.09.2003 23:48:59
Vaihda putket. Piranha syö putkia aika nopeasti. manuska löytyy www.rocktron.com osoitteesta.
noteride
26.09.2003 01:19:43
Jaahas, nyt kun säätelin, niin huomasin, että tuo hirveä kimeä ulina tulee ainoastaan, kun middlejä tai trebleä laittaa enemmän. Onks tossa eq:ssa kenties jotain vikaa. Ja oon tsekannu manuaalin, mut se ei oikein auttanu tässä asiassa.
kunnasja
26.09.2003 09:45:26
Jaahas, nyt kun säätelin, niin huomasin, että tuo hirveä kimeä ulina tulee ainoastaan, kun middlejä tai trebleä laittaa enemmän. Onks tossa eq:ssa kenties jotain vikaa. Ja oon tsekannu manuaalin, mut se ei oikein auttanu tässä asiassa.

Koita resetoida se laite? Itse hommasin ARTin DST4:n, joka oli täysin sekaisin, ei toiminu midit eikä mitkään. Resetoin sen, ja jo alkoi pöhätä.
Visit http://www.helionprog.com
noteride
26.09.2003 20:08:54
Koita resetoida se laite? Itse hommasin ARTin DST4:n, joka oli täysin sekaisin, ei toiminu midit eikä mitkään. Resetoin sen, ja jo alkoi pöhätä.

Ei auttanu. cleanilla ei muute vingu yhtää, vain särökanavalla.
keksikää ratkaisu!
Mursuviiksi
26.09.2003 20:19:30
Epätoivoista sähköpostia vaan Rocktronille ja toivomus pikaisesta vastauksesta. Ainakin Harmony Centralissa näyttäisi olevan suurimmaksi osaksi positiivisia kokemuksia Rocktronin asiakaspalvelusta.
...ja rokki soi!
apuri
26.09.2003 21:41:40
Mikä skitta sulla on ? Missä asennossa input sensitivity on? ja onko sulla hush millaisilla asetuksilla? Edelleen epäilen loppuunsoitettuja putkia, itsellä putket kestää piranhassa noin vuoden. Et siis ilmeisesti ole koittanut putkien vaihtoa vielä?
noteride
27.09.2003 16:28:00
Mikä skitta sulla on ? Missä asennossa input sensitivity on? ja onko sulla hush millaisilla asetuksilla? Edelleen epäilen loppuunsoitettuja putkia, itsellä putket kestää piranhassa noin vuoden. Et siis ilmeisesti ole koittanut putkien vaihtoa vielä?

en oo vielä kerenny, onks ne vaikee vaihta ite, mitkä putket kandeis laittaa, mut ei toi skitasta oo kiinni, eikä muistakaa säädöistä.
apuri
27.09.2003 18:25:21 (muokattu 27.09.2003 18:31:09)
en oo vielä kerenny, onks ne vaikee vaihta ite, mitkä putket kandeis laittaa, mut ei toi skitasta oo kiinni, eikä muistakaa säädöistä.

Luuletko että ihan huvikseni kyselen noita edellisen postaukseni asioita?

Putkia ei ole vaikea vaihtaa, tarvitset pienehkön talttapäisen ruuvarin ja pienehkön torx-ruuvarin. putket ovat suoraan näkyvissä kun otat kannen irti ja lähtevät irti ihan vetämällä. Tehtaalla putken ympärille on laitettu pienet vaahtokumiset suojat, putkien lämpeneminen tietysti on vähän sulattanut noita suojia kiinni putkiin. Koita irrottaa suojat varovasti että saat laitettua ne uusiin putkiin. Putkina voi käyttää vaikka ihan tavallisia sovtekeja.

Koska et tajunnut kertoa mitään muuta setupistasi niin en jaksa tässä ruveta spekuloimaan että auttaako putkien vaihto mihinkään...

edit.. Piranhassa on sen verran paljon hönkää että tavalliset miedohkot putket riittävät, jo JJ-ECC83S putkilla tulee liikaa kiertotaipumuksia vaikka hush on todella tiukoilla asetuksilla.

t. paha setä
noteride
27.09.2003 19:00:49
Luuletko että ihan huvikseni kyselen noita edellisen postaukseni asioita?
Koska et tajunnut kertoa mitään muuta setupistasi niin en jaksa tässä ruveta spekuloimaan että auttaako putkien vaihto mihinkään...
t. paha setä

Luuletko, että mä ihan huvikseni kyselen täältä apua?
Monia erilaisia hushin asetuksia olen kokeillut ja input gainia olen myös säädellyt, ja muutenki aika läpi on tuo vehe säädelty. Ei vaikutusta. Skittoina on ibanez dimarziolla ja jackson duncaneilla, pääte ja kaappi engl. Eihän toi nyt voi olla muista vehkeistä kii, koska englin etuseen tuikattuna no problemo, vai vaatiiko rocktron kenties jonku tietyn kitaran/mikin/päätteen/kaapin. Tuskin ja piuhoissa ei myöskään ole vikaa eli kyl se kaiken logiikan mukaan on tossa piranhassa se vika. Ja vielä kerran yritän selittää eli siitä lähtee sellasta todella kimeetä häiriöääntä, kun midleä ja trebleä kääntää vähä yli puolenvälin särökanavilla ja tässä kohtaa soundi muuttuu tosi "rikkinäiseksi", eikä gainia ollu hirveesti. Tolleenko putkien kuluminen ilmenee?
Vilhelmus
27.09.2003 19:15:55

Tolla asenteella sitä (onneksi) saa vähän huonommin.
apuri
27.09.2003 19:15:58
, vai vaatiiko rocktron kenties jonku tietyn kitaran/mikin/päätteen/kaapin. Ja vielä kerran yritän selittää eli siitä lähtee sellasta todella kimeetä häiriöääntä, kun midleä ja trebleä kääntää vähä yli puolenvälin särökanavilla ja tässä kohtaa soundi muuttuu tosi "rikkinäiseksi", eikä gainia ollu hirveesti. Tolleenko putkien kuluminen ilmenee?

No niin tuleehan se sieltä kun vähän potkii.
Vaikeahan se on ajatuksia lukea ja koittaa diagnosoida vikaa ilman täydellistä kuvausta. Testaa toisilla putkilla niin saat putkien loppuunkulumisen poistettua yhtälöstä.
noteride
27.09.2003 19:32:18
Tolla asenteella sitä (onneksi) saa vähän huonommin.

Arvasin, että joku scenepoliisi vetää tosta herneet nenään.
noteride
28.09.2003 20:26:01
mitä eroa on muute 12AX7 ja ECC83 putkilla? käyks kummatki toho piranhaan, ku aattelin ottaa tos englistä noi ECC83 putket ja kokeilla niillä.
Fortune
29.09.2003 09:01:08 (muokattu 29.09.2003 09:01:48)
mitä eroa on muute 12AX7 ja ECC83 putkilla?

Ei mitään, samoja putkia, eri mallimerkintä.

Toki säröytymisaste voi olla eri (?)

http://lord-valve.freeyellow.com/tubefaq.html
noteride
29.09.2003 22:02:30
Testaa toisilla putkilla niin saat putkien loppuunkulumisen poistettua yhtälöstä.

No nyt on englin putket kii ja ei auttanu eli jotai häikkää tossa vehkeessä on.
noteride
30.09.2003 00:06:43
Mikä firma näitä vehkeitä osais korjata?
Fortune
30.09.2003 10:54:36
Mikä firma näitä vehkeitä osais korjata?

Asuinpaikka?
noteride
30.09.2003 16:45:28
Asuinpaikka?

Mikkeli, mut täällä ei ole kyllä ketään pätevää, eikä taida elektroniikkaliikkeissä noitten päälle tajuta, luulisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)