Aihe: Delaysta
1
Les Paul
08.05.2006 19:59:27
Morjens. Laitoin tämän äsken vahingossa tuonne Soittaminen puolelle, mutta tännehän tämän oli tarkoitus tulla joten postaan nyt tähän alkuperäisen viestin:

Tänään tuli ostettua ensimmäinen delay purkkini ja olen nyt yrittänyt sitä ruuvailla muutaman tunnin, mutta en oikein saa siitä sitä mitä etsin. Pedaali on siis Ibanezin DE-7C ja etsiskelen sellaista pientä tilaa sandiin tuovaa kaikua, mutta en saa muuta kuin puuroa aikaiseksi. Olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä delay-saundin luomiseksi.

T:Kimi

Omasta kuvasta voi vilkaista bändejä ja siitä päätellä, että minkälaista saundia tässä haetaan.

Kiitos!
hq
08.05.2006 20:03:01
En tuosta kyseisestä purkista mitään tiedä, mutta ehkä reverb olisi enemmän se efekti mitä haet?
Postiluukusta tuli letkulla kaasua / Kun kävin tarkistamassa, letku oli vedetty pois.
meitu
08.05.2006 20:03:18

Pistä delayn äänenvoimakkuus pienemmälle niin ei muutu soundi epäselväksi vaikka kesto olisikin pitempi. Itse suosin mm. Gunnarisoundeissa noin 1-2 toistoa suht pienellä volumella.
Ne jotka soittaa ne tietää
Les Paul
08.05.2006 20:05:59
Vielä sellainen lisäys, että kaksi delay saundia mitkä olisi tavoitteena löytää ovat Gunnareiden Welcome to the jungle ja Coldplayn In my place.
tommijk
08.05.2006 21:04:40
Kai olet laittanut delayn vahvistimen efektilooppiin? Vahvistimen edessä käytettynä soundi puuroutuu vahvistimen säröä käytettäessä.
pöö..
Les Paul
08.05.2006 22:25:24
Kiitoksia vinkeistä! Nyt ei muuta kun kokeilemaan ja jos minulla tulee muuta kysyttävää niin laitan tänne jatkoksi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)