mats petter 08.05.2006 14:30:29 | |
---|
padi on siitä hyvä että sitä soittaessa kuulee tarkasti virheensä, varsinkin metronomin kansssa soittaessa. Itse olen paljon maailmalla ja hotelleissa se on tosi kätevä kun ei muuten pääse settiin käsiksi. Himassa soitan usein padi + bassari + haitsu. Edelleen siksi, että iskutarkkuuden kuulee paremmin kuin virveliä paukuttaessa. |
Strumbali 08.05.2006 15:08:40 (muokattu 08.05.2006 15:08:56) | |
---|
Mulla on tämmöinen trampoliini kotosalla: http://www.roland.com/products/en/RMP-5/index.html 15 min - 2 tuntia kerrallaan tuota on tullut naputeltua. Mulla on siihen basaripädikin, mutta pääasiassa pompottelen tuota ilman kuulokkeita ja metronomia. Ei se ollenkaan hyödyttömältä ole tuntunut, kun muistaa käyttää riittävästi voimaa treenissä. ettäjotta |
Alex Kinky 08.05.2006 17:58:55 (muokattu 08.05.2006 18:00:01) | |
---|
Öh, miksi treenatessa pitäisi mattosoundia saada mukaan? Eiköhän tuolla padin heikkoudella meinattu ihan sitä pahasti erilaista tatsia rumpuun verrattuna. No jos kato haluu saada ees jonkinlaista soundia siitä padin naputtelusta irti.. Ainakin itselleni mukavampaa kuunneltavaa.. Vaikken tosin yleensä naputtelekkaan kuin "lämmittely mielessä", tai sitten sen takia että pakko saada jotain räpeltämistä käsille... Mut en kyllä tiedä, et onnistuisko esim. telkkaria katellessa.. Olisiko siitä harjoituksesta niin hyötyäkään.. No, mutta itse aiheeseen.. Soitan snarea ihan omana instrumenttina, joten harjoittelen sitä suunnilleen yhtä aktiivisesti kuin kaikkia muita lyömäsoittimia, (settiä, malletteja jne..) kaikki tosin tottakai tukee toisiaan ja onpahan vaihtoehtoja, että mitä soitella. Aina ei kuitenkaan pelkkä setin soittokaan maistu.. Niinpä niin... |
Strumbali 08.05.2006 18:32:50 | |
---|
Minulla nuo harjoitukset on aika simppeleitä: ykkösiä, kakkosia ja kolmosia aksentit ekalle ja vipalle. Näissä on mulle ihan riittävästi. Omasta mielestäni on hyötyä siitä, että pystyt soittaessa keskittymään myös muihin asioihin, esim. muiden soittajien soittamiseen. Muusikoiden.netin selaaminen ja vasuritreeni on jo minunkin mielestä vähän liioittelua :-). ettäjotta |
Minulla nuo harjoitukset on aika simppeleitä: ykkösiä, kakkosia ja kolmosia aksentit ekalle ja vipalle. Näissä on mulle ihan riittävästi. Omasta mielestäni on hyötyä siitä, että pystyt soittaessa keskittymään myös muihin asioihin, esim. muiden soittajien soittamiseen. Muusikoiden.netin selaaminen ja vasuritreeni on jo minunkin mielestä vähän liioittelua :-). Tuohon kun lisäät vielä ruffin, niin siinähän sitä on jo paukuteltavaa, jos tempoa on tarpeeksi. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Strumbali 09.05.2006 11:52:14 (muokattu 09.05.2006 15:31:22) | |
---|
Tuohon kun lisäät vielä ruffin, niin siinähän sitä on jo paukuteltavaa, jos tempoa on tarpeeksi. Pitänee kokeilla. Toki sitä sitten tulee sotkettua noita lyöntejä sekaisinkin ja ottettua kapulan pyörityksiäkin väliin, jos oikein pellettää. Eipä se mulla ole se tempo niin tärkeä, eikä nopea. Yritän enemmän keskittyä siihen, että "suoritukset" ovat puhtaita. ettäjotta |
Perro Stupido 09.05.2006 13:57:39 | |
---|
Jospa kesällä sitten enemmän panostaisi noihin :) Kuulostaa tutulta.. ;) Ei vaan. Nyt pojat panostetaan muuhunkin kuin kaljalla läträämiseen! Tabu. Asia, josta ei puhuta. |
kampela 09.05.2006 15:41:06 | |
---|
Kuulostaa tutulta.. ;) Ei vaan. Nyt pojat panostetaan muuhunkin kuin kaljalla läträämiseen! Ainahan voi ainakin yrittää vaikka siihen litkimiseen se kuitenkin kaatuu. :( http//:www.musamaailma.fi |
Master 09.05.2006 15:55:41 (muokattu 09.05.2006 16:06:24) | |
---|
Nyt pojat panostetaan muuhunkin kuin kaljalla läträämiseen! "Olenhan vasta 17w.En saisi ostaa vielä." Kahvi rulez. |
vernie 09.05.2006 18:55:16 | |
---|
Mistä/millä nimellä löytyisi? Ite oon ammentanu tommosesta N.A.R.D. Drum Solos-opuksesta. When you are a bear of very little brain, and you think of things, you sometimes find that a thing which seemed very thingish inside you is quite different when it gets out in the open and has other people looking at it. -Winnie the Pooh |
moderndrummer88 09.05.2006 20:46:03 | |
---|
Ite oon ammentanu tommosesta N.A.R.D. Drum Solos-opuksesta. kävin lainaamassa kirjastosta muutama päivä sitten tuon, tänään ensimmäistä kertaa varsinaisesti työn alle. Varsin asiallinen opus, kompastuskivi tuli sitten siinä vaiheessa, kun en oo koskaan selvittäny, kuinka pitkää rollia mihinkin semmosen roll-merkintään laitetaan. Pitää rumpuopelta kysästä perjantaina... musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
KoRn88. 09.05.2006 22:06:09 | |
---|
kävin lainaamassa kirjastosta muutama päivä sitten tuon, tänään ensimmäistä kertaa varsinaisesti työn alle. Varsin asiallinen opus, kompastuskivi tuli sitten siinä vaiheessa, kun en oo koskaan selvittäny, kuinka pitkää rollia mihinkin semmosen roll-merkintään laitetaan. Pitää rumpuopelta kysästä perjantaina... En nyt ole varma tarkoititko tätä kun en tuota kirjaa ole pitkään aikaan soitellut niin en muista minkälaisia "roll-merkintöjä" siinä olikaan. Mutta jos tätä tarkoitit niin: Kahdeksasosan mittainen roll = 5 stroke roll Neljäsosa = 9 stroke roll Puolinuotti = 17 stroke roll Kokonuotti = 32 stroke roll jne. Jos tempo on hidas niin sittenhän nuita voi ottaa kolmimuunteisesti, jolloin esim. 5 stroke roll korvataankin 7 stroke rollilla jne. |
moderndrummer88 09.05.2006 22:09:29 (muokattu 09.05.2006 22:13:04) | |
---|
En nyt ole varma tarkoititko tätä kun en tuota kirjaa ole pitkään aikaan soitellut niin en muista minkälaisia "roll-merkintöjä" siinä olikaan. Mutta jos tätä tarkoitit niin: Kahdeksasosan mittainen roll = 5 stroke roll Neljäsosa = 9 stroke roll Puolinuotti = 17 stroke roll Kokonuotti = 32 stroke roll jne. Jos tempo on hidas niin sittenhän nuita voi ottaa kolmimuunteisesti, jolloin esim. 5 stroke roll korvataankin 7 stroke rollilla jne. joo nuo ei tuota ongelmia, mutta sitten kun niissä on jotain ihme viivoja vielä nuottien päällä, saattaa olla vaikka kolme semmosta siinä nuotin varressa, niitä en ymmärrä. Vai liekkö niillä mitään seksuaalista merkitystä sitten E: "kerro se kuvin" elikkä tuossa rivillä missä alussa on 7/8 merkintä toisen tahdin alussa alkava rolli, siinä semmonen merkintä http://www.somersmusic.com/images/2NDSUITE3.jpg musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
passe 09.05.2006 22:43:15 (muokattu 09.05.2006 22:45:35) | |
---|
joo nuo ei tuota ongelmia, mutta sitten kun niissä on jotain ihme viivoja vielä nuottien päällä, saattaa olla vaikka kolme semmosta siinä nuotin varressa, niitä en ymmärrä. Vai liekkö niillä mitään seksuaalista merkitystä sitten E: "kerro se kuvin" elikkä tuossa rivillä missä alussa on 7/8 merkintä toisen tahdin alussa alkava rolli, siinä semmonen merkintä http://www.somersmusic.com/images/2NDSUITE3.jpg Jos tietyn nuottifiguurin yli menee yksi viiva (katto), on kyse kahdeksasosa nuoteista. Jos taas kaksi kattoa, niin on kyseessä kuudestoistaosa nuotit. Kolme kattoa - 32-osa nuotit ja niin edelleen aina ylöspäin... Käytännössä kuusneloset (4 kattoa) ovat jo suht harvinaisia, saatika sitä ripeämmät. Nuottien/taukojen aika-arvojen välisten suhteen tuntemus on homman a ja o. "Good is in the details..." |
rm_wispila 10.05.2006 12:17:20 | |
---|
Itse olen nuo rollit laskenut aina poikittaisista vinoviivoista tyyliin 1 poikkiviiva nuotin varressa vastaa kahta iskua. Itse nuotin aika-arvo taas sitten ilmoittaa sen keston, johon rolli pudotetaan. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Velli 10.05.2006 13:20:09 | |
---|
Itse olen nuo rollit laskenut aina poikittaisista vinoviivoista tyyliin 1 poikkiviiva nuotin varressa vastaa kahta iskua. Itse nuotin aika-arvo taas sitten ilmoittaa sen keston, johon rolli pudotetaan. Näinhän se virallisesti menee. |
moderndrummer88 10.05.2006 16:29:55 | |
---|
Itse olen nuo rollit laskenut aina poikittaisista vinoviivoista tyyliin 1 poikkiviiva nuotin varressa vastaa kahta iskua. Itse nuotin aika-arvo taas sitten ilmoittaa sen keston, johon rolli pudotetaan. eli jos on vaikka kolme poikkiviivaa rolli menee esim. rrllrr? musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
juoni 10.05.2006 17:43:52 (muokattu 10.05.2006 17:52:04) | |
---|
eli jos on vaikka kolme poikkiviivaa rolli menee esim. rrllrr? Kolme poikkiviivaa tarkoittaa että soitetaan 32-osia. Se perusnuotti johon ne poikkiviivat on kiinnitetty kertoo rollin pituuden. Kolme poikkiviivaa neljäsosanuotissa kehoittaa siis soittamaan kahdeksaniskun rollin plus aksentin eli 9strokerollin. EDIT: Siis jos asia on niikuin yllä kirjoitin, niin en kyllä ymmärrä miten poikkiviivoista voi laskea soitettavat iskut?? Jos 8-osanuotissa on kolme poikkiviivaa, niin onko silloin kyseessä 5strokeroll 32-osina? Lahjattomat Treenaa |
markkuliini 10.05.2006 17:49:50 | |
---|
Kolme poikkiviivaa tarkoittaa että soitetaan 32-osia. Se perusnuotti johon ne poikkiviivat on kiinnitetty kertoo rollin pituuden. Kolme poikkiviivaa neljäsosanuotissa kehoittaa siis soittamaan kahdeksaniskun rollin plus aksentin eli 9strokerollin. Juuri näin, paitsi se kahdeksasosa kolmella viivalla sisältää vain kahdeksan (32-osa) nuottia, ja se yhdeksäs nuotti tulee seuraavasta esim. tavallisesta kahdeksasosa nuotista. Viimeinen rollin nuotti (tässä tapauksessa se yhdeksäs) voi olla aksentoitu tai aksentoimaton. Yleensä siinä on se aksentti. Sekin on vielä eri asia jos roll ei olekaan sidottu kaarella seuraavaan nuottiin. Tällöin rollin ja seuraavan nuotin väliin tulisi jäädä pieni väli www.vasamayhtye.com |
vernie 10.05.2006 17:58:18 | |
---|
E: "kerro se kuvin" elikkä tuossa rivillä missä alussa on 7/8 merkintä toisen tahdin alussa alkava rolli, siinä semmonen merkintä http://www.somersmusic.com/images/2NDSUITE3.jpg Toi on vissiin 9-stoke-roll, jonka vika isku on samalla ton triolin eka isku..? When you are a bear of very little brain, and you think of things, you sometimes find that a thing which seemed very thingish inside you is quite different when it gets out in the open and has other people looking at it. -Winnie the Pooh |