Aihe: Selittäkää mulle tason lasku
1 2 3 4 5 6
Ossi
27.09.2003 00:38:55 (muokattu 27.09.2003 00:40:48)

Pohdin!
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
qfleax
27.09.2003 11:07:22 (muokattu 27.09.2003 11:11:17)
Mun perustelu löytyy jo Bäksteissiosiosta.

Se ilmenee myös niin, ettei enää kiinnosta läheskään niin usein lukea Mnetin keskusteluja, koska on yhä vaikeampi löytää mielenkiintoisia keskusteluja muiden threadejen seurasta. Tämä ei johdu siitä että olisi alkuinnostus Mnetin seuraamisessa ohi, sillä on Mnetiä tullut seurattua jo (liian:) monta vuotta. Tai sitten alkuinnostus oli pitkänlaista sorttia..

Ja en ota vertailukohdaksi muita nettifoorumeita, jos haluan verrata Mnetin tason kehitystä. Ei siinä ole yksinkertaisesti mitään järkeä:)
Vilhelmus
27.09.2003 11:15:23

Jooh. Tuotakoon munkin puolesta vielä ilmi, että mun mielestä yleinen taaso ja "siisteys" on koko ajan parantunut, mutta kuten moni vanha jäärä on sanonut, välillä tuntuu siltä kuin keskustelut olisi käyty jo. Ja tämähän ei ole kuin oma vika. Ymmärrän hyvin, jos joku vetäytyy jo syrjään vaikkapa kitarakamapalstalta ja seurailee backstagea ja käy turhuuksissa läpänheitossa.
Jabbe
27.09.2003 11:17:00
välillä tuntuu siltä kuin keskustelut olisi käyty jo.

No voi kai ne käydä uudelleenkin? Täällä on monia tyyppejä, jotka ei ole olleet mukana niissä keskusteluissa, ja vanhoilla jäärillä on tapana aina heittää se kuiva "tästä on ollut jo", "(kirjoita tähän linkki threadiin" tai "FAQ!1!!!11!!!!11!!". Tähän voisi lisätä tällaisen hymiön. ;)
Zed
27.09.2003 11:19:57

Nyt on porukka tarttunut vähän liikaa tohon off-topiciin. Mainitsin sen vain koska en ymmärrä miksi joku jaksaa kirjoittaa ketjuun jota ei kuitenkaan kukaan lue (vai lukeeko?).

Tätä kautta päästään myös tähän ikuisuuskysymykseen musiikkipelistä. Se on vuosia ollut ykkösthreadeja täällä, mutta kuka siitä hyötyy? Onko kukaan koskaan valinnut musiikkipelin sivua 732, ja siitä eteenpäin hyvää oloa potien lukenut jokaisen vastauksen viimeiselle sivulle asti? Off-topic vaikuttaa olevan jonkin asteinen tabu, mutta jos toinen näistä kahdesta pitäisi säilyttää, ilman muuta off-topic. Musiikkipelistä on luonnollisesti tiedossa kaikki sisältö: jokaisessa postauksessa biisin nimi. Ketä kiinnostaa? Lisäksi samat biisit on taatusti mainittu tuossa ketjussa satoja kertoja, joten alkuperäinen idea on hukkunut jo vuosia sitten.

Samaan sarjaan voisin katsoa laskettavaksi "Pankaa tänne bändinne nimet" ym. jutut, joihin pystytään vastaamaan yhdellä sanalla ennalta arvattavasti. Kukaan ei niitä lävitse lue, joten tällaisiin ketjuihin vastailemiseen ei ole muuta selitystä kuin osallistumisvietti.
"Penikat ei tunne sääliä, he ovat aikuisia julmempia"
Bonham
27.09.2003 11:22:53
Off topic on parhaimmillaan mukava chat, jossa voi vaihtaa kuulumisia ja infoa eri jutuista tarvitsematta aloittaa uutta aihetta tai lähetämättä pikaviestejä...

Kai se huonoimmillaan on melkoista sivujen tuhlausta...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jabbe
27.09.2003 11:31:14
Kukaan ei niitä lävitse lue, joten tällaisiin ketjuihin vastailemiseen ei ole muuta selitystä kuin osallistumisvietti.

Aivan. Ja juuri tuollaiset turhat gallupit jne. ovat ehkä niitä eniten ärsyttäviä, turhia ketjuja. Toisin kuin offtopic. Menenkin sinne ->.
paavi
27.09.2003 12:44:02
Terve! Itselläni on vain sellainen tilanne, että syystä tai toisesta olen seurannut viime kuukausina m.nettiä selvästi vähemmän kuin aikaisemmin. Siinä mielessä en kyllä osaa sanoa tähän tasokkuuteen mitään.

Joka tapauksessa puitteet ovat parantuneet ja ylläpito selvästi tekee kaikkensa mahdollisuuksien rajoissa. Itse en enää löydä täältä yhtä paljon mielenkiintoista asiaa kuin aikaisemmin, mutta tähän voi olla monta syytä. Osa asioista on jo puitu aikaisemmin, kirjoituksia on ylipäätään enemmän ja topicit vaihtuvat tiuhaan tahtiin enkä ehdi niitä seuraamaan kunnolla.

Itse en ole kyllä pyrkinyt rakentamaan tai ylläpitämään minkäänlaisia sisäpiirejä. Täältä on sattunut vain löytymään hauskaa porukkaa, johon on voinut pitää yhteyttä tämän sivuston ulkopuolellakin! Jees, pidetään vaan lippu korkealla...airueet vaan vaihtukoon! :)
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
paavi
27.09.2003 12:57:56
No voi kai ne käydä uudelleenkin? Täällä on monia tyyppejä, jotka ei ole olleet mukana niissä keskusteluissa, ja vanhoilla jäärillä on tapana aina heittää se kuiva "tästä on ollut jo", "(kirjoita tähän linkki threadiin" tai "FAQ!1!!!11!!!!11!!". Tähän voisi lisätä tällaisen hymiön. ;)

Tottakai voi ja on hyväkin käydä uudelleen! Varmaankin moni "jäärä" vois vähentää kuivia kommenttejaan... :) Toisaalta eikö ole hyvä, että ohjaa vanhaan mielenkiintoiseen asiaa koskevaan vanhempaan threadiin??
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
Jabbe
27.09.2003 13:24:19
Tottakai voi ja on hyväkin käydä uudelleen! Varmaankin moni "jäärä" vois vähentää kuivia kommenttejaan... :)

Samaa mieltä.

Toisaalta eikö ole hyvä, että ohjaa vanhaan mielenkiintoiseen asiaa koskevaan vanhempaan threadiin??

Joo, mutta sitten sen vanhan voisi ehkä kaivaa ylös ja jatkaa keskustelua, tai sit vain aloittaa alusta. Tai no, ehkä parempi olla kaivamatta menneitä. Ne on menneitä ja asioista voi puhua uudelleenkin ja esittää erilaisia näkökulmia jne.
qfleax
27.09.2003 16:42:09
En ole huomannut, että nämä paljon/usein/asiaa kirjoittavat olisivat jonkinlaisena yhtenäisenä joukkona painamassa ketään alaspäin. Päinvastoin.

Samaa mieltä. Mun mielestä täällä on aina ollut kannustuva ja positiivinen perusilmapiiri sekä uusia, että "vanhoja" kirjoittajia kohtaan toisin kun monella muulla keskustelupalstalla. Toki aina poikkeuksia mahtuu joukkoon, mutta noin kokonaisuutena.
Bonham
27.09.2003 17:31:49
Tarkoitetaanko näillä vanhoilla jäärillä nyt ikänsä puolesta vanhempaa polvea, vai täällä jo pitkään heilunutta populaatiota?

Sillä aika moni nuoremmista ikänsä puolesta on ollut mukana aika alusta lähtien...

Jäärät riviin ja viikon-kahden porttikielto kaikille.

Minä aloitan:

Bonham

:)
Toveri
27.09.2003 17:37:27

Bonham

Toveri
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Gypsy
27.09.2003 17:38:02
Selittäkää mulle tason lasku

Minä
Jabbe
29.09.2003 18:24:40
Eikö kellään oikeasti ole enää mitään sanottavaa?
noir
29.09.2003 18:26:19

Ei.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Bonham
29.09.2003 19:04:44

Sano sinä sitten jotain...
Vilppu
29.09.2003 19:22:48

Kyllä täällä ihmisillä sanottavaa olisi, jos vain keksit tuoreen aiheen mistä puhutaan ;-)

Itse olen välistä miettinyt, että olisi mukava jauhaa itse soittamisesta asiaa aina välillä. En siis tarkoita tälläista, että joku kysyy "miten soitetaan xxx", vaan ennemminkin keskustelua esim. siitä, mitä on treenannut/minkä kanssa on työskennellyt viime aikoina. Eli tietyssä mielessä sen jakamista muiden kanssa, mitä on itse oppinut/ymmärtänyt/tajunnut musiikista & siihen liittyvästä viime aikoina. En kuitenkaan suostu uskomaan sitä, että vaikka joku olisi sen 30 vuotta soittanut, niin ettei enää tulisi mitään uusia oivalluksia musiikista. Noita olisi hienoa lukea.

Tällainen olisi siinäkin mielessä hauskaa, että luultavasti aika harvalla enemmän soittaneella tulee enää erityisemmin kysymyksiä vastaan soittamisesta & ym., mutta tuollaisesta yleisestä jakamisesta voisi hyvinkin saada uusia ideoita omaan soittoon & muusikkouteen.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
Jabbe
29.09.2003 20:27:26
Sano sinä sitten jotain...

Jotain.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)