Aihe: Ensimmäinen projekti suunnitteilla; vinkkejä?
1
Mr T
08.05.2006 12:49:41
Koska olen tämmöinen jonkin asteen tee-se-itse henkilö, niin oman kitaran rakentaminen on jo pidempään kiinnostanut. Isompiin puutöihin ei löydy mitään välineitä tai tiloja, joten ajattelin kerätä puuosat valmiina ja kasata itse siitä eteenpäin.

Vasurimallinen strato olisi tavoitteena. Vasuribodyn saisin hommattua aika vaivattomasti, mutta yhdellä kaverilla olisi tarjolla ylimääräinen oikeakätinen stratokaula ja ajattelinkin, että onnistuisiko tämmöinen kombo. Aika härön näköinen soitinhan siitä tulisi, mutta kaipaisin hieman neuvoja asian suhteen. Saisiko tämmöistä yhdistelmää (siis vasuribody ja oikeakätinen kaula) soitettavaan vireeseen? Jossain Gibsonin Firebirdissähän on samantapainen käänteinen rakenne.

Tämä olisi nyt ensimmäinen pohdintani. Lisää tulee varmasti, mikäli nyt projekti lähtee edes joskus lähitulevaisuudessa käyntiin.
Campylobacter
08.05.2006 15:43:31 (muokattu 08.05.2006 15:45:47)
Toimiihan se, jos kaula sopii runkoon ja molemmat on suunniteltu samalle skaalalle (12. nauhalta yhtä pitkä matka tallaan kuin satulaan). Pitää vain muistaa kääntää satula ja tehdä sivutdotit toiselle puolelle otelautaa.

Kait...
"meillä kesti aikoinaa vanhan bändin kaa kasan lavaamises se kaikki ääni" - Kissa3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)