Aihe: Juniorille kitaraa
1
JakeScary
08.05.2006 09:59:16
Niin.. Tuttavani on ostamassa ensimmäistä sähkökitaraa alle kymmenvuotiaalle pojalleen joka on aiemmin soittanut jonkun aikaa klassista kitaraa ja nyt tarvittaisiin apua. Vaihtoehdot on tullut monesti jo esiin eli nämä pasificat ja squierit, mutta mikä olisi nyt oikeasti paras? Budjetti on 200-300€.

Voisiko se olla joku Ibanezin hyväksi havaittu malli?

Käytetty? Mikä?

Kertokaa.
Se o kivaa ku on mukavaa..
Ze Kink
08.05.2006 10:01:07
Squierin tai Fenderin se 3/4 kokoinen kitara voisi olla hyvä. Vai pitäisiköhän ostaa ihan oikean kokoinen kitara? Riippuu vähän jannun koosta.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
Jouni Antero
08.05.2006 10:12:22
Ibanezilla on joitain pikkusähkiksiä myös - olen nähnyt Levytukun ikkunassa, mutten ikävä kyllä enempiä tiedä
JakeScary
08.05.2006 10:18:09
Eiköhän se vois olla jo ihan täysikokoinen, luulisin.
Pnctocn
08.05.2006 10:26:00
Squierin tai Fenderin se 3/4 kokoinen kitara voisi olla hyvä. Vai pitäisiköhän ostaa ihan oikean kokoinen kitara? Riippuu vähän jannun koosta.

osta 4/4 kokoinen, sillä voi soittaa muutakin kuin valssia.

vastaan tulleet "alimittaiset" kitarat ovat olleet poikkeuksetta aika kuraa, varsinkin intonaatio-ongelmat ovat yleisiä.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
p130
08.05.2006 11:26:52

Käytettyjä meskikoreissue (ja joskus myös japsi) Fender Mustangeja näkyy silloin tällöin eikä niistä pahemmin yli kolmea sataa pyydetä. Voisi 24" skaalalla olla aika pätevä "hieman pienempi" vaihtoehto joka kuitenkin on samalla "oikea kitara".

Ovat vaan sen verran harvinaisia että voi joutua tuijottelemaan toria huonolla tuurilla pitkäänkin...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
benny
08.05.2006 13:40:54

Noita on kyllä mietitty, mutta onko se strato aina paras kitara aloittelijalle?

Ei tietenkään.
Ei humbuckereita jne.

Taidan itse olla sen verta onnekas tyyppi, että kävin kokeneemman tuttavan kanssa ostamassa itselleni sähkökitaraa ja vahvistinta ja käteen tarttui liimakaulainen Takamine. 1500FIM oli Fender 15 kanssa hinta.

Ihan hyvä olisi kyllä jos sitä nuo pääsisi sen jonku tutun kanssa katsomaan.
Ei se myyjä heti kusis linssiin ja möis sitä starter-kittiä.
shitfuck inc.
32788
08.05.2006 15:35:14
Joku strato ehkä humpparilla, tai jos enemmän hevistä/rokista tykkää niin joku halvempi Iba. Mutta ei mitään missä on floikka. Ei mitään 3/4-systeemejä, kyllä ton ikänen voi jo täysikokoisella soittaa.

Veikkaan, että strato nyt kuitenkin on aloittelijalle paras mahdollinen, se on sopivasti muotoiltu, eli ei mitään teräviä kulmia. Ja helppo säätää sopivaksi ja pysyy vireessäkin ihan riittävän hyvin. Kunhan ei vaan sorru niihin kaikista halvempiin, Yamahan Pacificat, Squierin Standardit ja halvemmat Tokait on oikein hyviä.
dino82
08.05.2006 17:09:26
Kuulemma noissa pienemmissä kitaroissa tahtoo olla ongelmia soinnin kans. Eli ei soi puhtaasti. Minun mielestä kannattaa ostaa heti täys kokoinen kitara, jolla voi soitella jo
pitemmälle. Esim 300€ hinta luokan Squiereilla soitellaa jo useampi vuosi.
p130
08.05.2006 17:57:30 (muokattu 08.05.2006 18:03:00)

Noita on kyllä mietitty, mutta onko se strato aina paras kitara aloittelijalle?

Mustanghan ei ole strato... Mutta ei se strato/muu Fender-tyyppinen missään nimessä ole ole välttämättä paras vaihtoehto. Paras on se, joka miellyttää tuntumaltaan (ja myös ulkonäöltään). Mutta kyllä minua ainakin hieman epäilyttää straton tai muun 25½" skaalalla varustetun kitaran ostaminen alle kymmenvuotiaalle. Jos pitäisi saada täysikokoinen kitara, mutta kuitenkin lapselle mahdollisimman tuskaton soittaa, se olisi edelleenkin minun mielestäni Mustang tai jokin sen johdannainen. Jag-Stangissa on humpparikin, Cyclonesta on pari asiallista variaatioita (24 3/4 skaalalla tosin). Harvoin näitäkään valitettavasti tulee vastaan käytettynä...

Varmaankin muillakin valmistajilla on sopivia malleja, ei vaan tule mieleen.

Edit: tulipa mieleen: Eko Manta, "halpavintagea". 100-200 euron paikkeilla noita liikkuu silloin tällöin. Kaverilla on tuollainen, mielenkiintoisen näköisestä tallasta huolimatta hienovireenkin saa asiallisesti kohdalleen. En tiedä onko kyseessä erityisen hyvä yksilö, mutta minulle se kyllä kelpaisi!

http://www.fetishguitars.com/html/eko/solidbodies/manta_pair.html
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
JakeScary
08.05.2006 19:12:53
Ei humbuckereita jne.

Miksi ei?

Joku strato ehkä humpparilla, tai jos enemmän hevistä/rokista tykkää niin joku halvempi Iba.

8v. jätkällä ei varmaan ole vielä selvää suuntautumista tiettyyn musiikkityyliin, mutta jotain ibanezia oon itekkin miettinyt..

Mutta kyllä minua ainakin hieman epäilyttää straton tai muun 25½" skaalalla varustetun kitaran ostaminen alle kymmenvuotiaalle.

Jäbä on kuiteskin soittanut aiemmin klassista kitaraa joten luulisin että sähkökitaran käsittely ei tuota ongelmia..

Mites olisi tämä M.netin kestosuosikki Ibanez RG321?

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176935.html

Mahonkirunko ja humpparit. Ei varmaankaan liian kirkas soundinen klassisella kitaralla soittaneelle.. Kiinteä talla kestää vireessä ja onpa vielä komian näköinenkin ja oikesti laadukas kitara.

Mitä olette mieltä?
JakeScary
09.05.2006 11:18:35
Sanokaa ny jotai
Fortune
09.05.2006 11:57:39
Sanokaa ny jotai

Tuon RG321:sen kanssa ei kyllä mene metsään eikä muidenkaan kiinteätallaisten, edes hitusen "kitara+vahvistin 250 euroa"-paketteja laadukkaampien kanssa. Humpparikommentti aiemmin taisi tarkoittaa sitä, että strato ei ole paras mahdollinen aloittelijan kitara, koska siinä ei AINA ole humppareita vakiona.

Toisaalta se soitettavuus ja vireisyys on tässä tapauksessa (aloittelija) kaikista tärkeintä, sille on ihan yksi ja sama tuossa vaiheessa soittouraa, onko kitarassa yksikelaisia vai kaksikelaisia mikkejä, kunhan ääntä lähtee, kitara ei rätise jne.
Look behind you, a three-necked guitar!
BigPapa
09.05.2006 12:14:09 (muokattu 09.05.2006 12:18:16)

Meiän 9-vuotiaalla on toi:

http://soundexchange2.com/ProductIm … nder%20Mini%20Strat%20558%20red.jpg

http://www.power-sound.fi/

175€ tuolla.Tilasin postiennakolla pojalle jouluksi, ei moittimista.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Aki
09.05.2006 14:11:04

Jos kummipoikani olisi 5v vanhempi ja hälle pitäisi kitaraa etsiä, ensimmäisenä tarjoaisin Pacificaa, toisena Squier 51:stä, kolmantena Iba RG321:stä. Jos ne ei kelpaisi, pitäisikin miettiä paletti vähän uusiksi.

Toi Pacifica on sellanen soitin, mitä kohtaan mulla ei olis mitään vastustusta soittaa omiakin keikkoja. Niillä mikeilläkin tulisin hyvin toimeen. Pacifica 112:sen hintalapussa on ihan väärä lukema, etenkin kun sen saa Suomesta reilusti Thomannia halvemmalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)