J.Hollström 07.05.2006 21:48:10 | |
---|
Basistin korva kertoo sen verran, että tuo on soitettu jo täyteen pianosooloa. Ei siihen mitään bassosooloa tarvitse / mahdu. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
rijopu 07.05.2006 23:58:03 | |
---|
Basistin korva kertoo sen verran, että tuo on soitettu jo täyteen pianosooloa. Ei siihen mitään bassosooloa tarvitse / mahdu. Joo tätä mäkin valittelin tuossa aiemmin. Kiva ajatella tämä keikkatilanteeksi: Basistille annetaan soolopaikka ja kiipparisti täyttää sen valmiiki omilla lirutuksillaan. |
freeze 08.05.2006 00:02:45 | |
---|
Joo tätä mäkin valittelin tuossa aiemmin. Kiva ajatella tämä keikkatilanteeksi: Basistille annetaan soolopaikka ja kiipparisti täyttää sen valmiiki omilla lirutuksillaan. no soitatteko soolo vai kitisettekö? basistit on aina ollut hankalia |
rijopu 08.05.2006 00:08:16 (muokattu 08.05.2006 00:09:04) | |
---|
no soitatteko soolo vai kitisettekö? basistit on aina ollut hankalia Sun mielestä siinä bassolle tarkoitetussa soolokohdassa ei siis ole paljon pianojuttuja? |
hollstro 08.05.2006 00:22:50 | |
---|
no soitatteko soolo vai kitisettekö? basistit on aina ollut hankalia Kyllä kitisen, tuossa ei ole kohtia johon voi vetää sooloa. Joko homma on täynnä Rhodes-tilua tai sitten ihan käsittämätöntä rumpujakoa. Tausta sinällään kyllä toimisi. Putsaa taustasta turha tilpehööri pois. Sitte kyllä vedän. |
Niskamies 08.05.2006 00:30:59 | |
---|
Ainahan me voidaan pitää tämä komppiskabana? More is more. |
rijopu 08.05.2006 00:34:20 | |
---|
Vai pitäiskö meidän basistien tehdä pianopalstalle oma soolopohja pianisteille, jossa bassolla täppäillään ja peukutellaan ja vedetään sointua joka väliin. Se oliskin hauskaa... |
Vai pitäiskö meidän basistien tehdä pianopalstalle oma soolopohja pianisteille, jossa bassolla täppäillään ja peukutellaan ja vedetään sointua joka väliin. Se oliskin hauskaa... hoho ... antakaa mennää...miksi jos olen pianisti niin meikä pystyy vetää basso groovea ja solloon ilman kitisemättä mutta kaikki ei ilmeisesti pysty :D |
J.Hollström 08.05.2006 07:24:09 | |
---|
Ainahan me voidaan pitää tämä komppiskabana? Jos me basistit ollaan vaan niin tyhmii, ettei hokattu että tää olikin bassopuolelle naamioitu pianosooloskaba? Bassohan tosta taustasta puuttuu, joten kyllä se sen vaatii. Taidokas taustahan tämä on. Kosketinsoittajat on aina olleet hämärii tyyppejä. Ref. Seppo Hovi / Jens Johansson... "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
rijopu 08.05.2006 07:36:32 | |
---|
hoho ... antakaa mennää...miksi jos olen pianisti niin meikä pystyy vetää basso groovea ja solloon ilman kitisemättä mutta kaikki ei ilmeisesti pysty :D Ei kysymys ole siitä, etteikö pysty, vaan viitsiikö vetää sooloa kappaleen päälle, jossa on jo soolomaista vipellystä ja komppaamista toisella soittimella. Nyt jos tuohon haluaa vetää kivan soolo, niin pitää kuunnella niitä valmiita pianolurituksia, ettei mukaan tule hassuja harmonioita. Ja ihan rehellisesti. Jos tästä samasta asiasta on tullut jo ainakin kolme palautetta, niin ei luulis olevan vaikea homma soittaa kiippareilla maltillisemmin uudelleen tuo soolo-osuus. Ihan vaan vinkkinä. Hyvä kappale se muuten on edelleen. |
Jalmus 08.05.2006 08:17:08 (muokattu 08.05.2006 08:20:12) | |
---|
hoho ... antakaa mennää...miksi jos olen pianisti niin meikä pystyy vetää basso groovea ja solloon ilman kitisemättä mutta kaikki ei ilmeisesti pysty :D Älä elvistele. Kiva, että olet tehnyt taustan kaytettäväksemme, siitä iso plussa. Mutta huomattavasti Porin konservatorion oppimäärää enemmän pop/jazzmusiikkia opiskelleena voin sanoa, että tässä tapauksessa sinä olet väärässä. Sooloa tuohon ei todellakaan voi soittaa ja siitähän tässä oli alun perin kuitenkin kysymys. Niele ylpeytesi ja korjaa asenteesi meitä basisteja kohtaan - jotkut kun näyttävät tietävän musiikista sinua enemmän... Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Samu S. 08.05.2006 09:35:59 | |
---|
hoho ... antakaa mennää...miksi jos olen pianisti niin meikä pystyy vetää basso groovea ja solloon ilman kitisemättä mutta kaikki ei ilmeisesti pysty :D Kai sä pistät oman vetosi muille malliksi? |
J.Hollström 08.05.2006 09:40:51 | |
---|
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Samu S. 08.05.2006 09:53:08 | |
---|
|
Karlsson 08.05.2006 09:56:30 | |
---|
No just. Anteeksi puukorvaisuuteni. No ei se mitään! "I had to. I was drunk." -Vivian |
jahuh0 08.05.2006 11:37:54 | |
---|
Onpas täällä ihimeen kaavoihin & oppeihin kangistunutta porukkaa.. Mikä kiveenhakattu sääntö se semmonen on ettei voi soittaa sooloa jos joku toinen instrumenttikin soittaa sooloa? Mikäs sen hienompaa kuin monta sooloa päällekkäin. |
rijopu 08.05.2006 11:44:08 | |
---|
Onpas täällä ihimeen kaavoihin & oppeihin kangistunutta porukkaa.. Mikä kiveenhakattu sääntö se semmonen on ettei voi soittaa sooloa jos joku toinen instrumenttikin soittaa sooloa? Mikäs sen hienompaa kuin monta sooloa päällekkäin. Tämähän alkaa kuulostaa jo hiukan ikävältä. Olis ollut kiva osallistua tähän leikkimieliseen skabaa, mutta jotenkin tähän on tullut sellainen inhottava maku, että näillänäkymin ainakin mä taidan jättää tämän väliin. Tuli vaan mieleen, että bändikuvioissa jos jollain on tapana vedellä omia soolokuvioitaan toisen soolon aikana, niin ei tällainen kaveri kauaa ole bändissä mukana. |
jahuh0 08.05.2006 12:00:22 | |
---|
Tämähän alkaa kuulostaa jo hiukan ikävältä. Olis ollut kiva osallistua tähän leikkimieliseen skabaa, mutta jotenkin tähän on tullut sellainen inhottava maku, että näillänäkymin ainakin mä taidan jättää tämän väliin. Tuli vaan mieleen, että bändikuvioissa jos jollain on tapana vedellä omia soolokuvioitaan toisen soolon aikana, niin ei tällainen kaveri kauaa ole bändissä mukana. No mulla oli kyllä tarkotus hymiö laittaa mutta taas se unohtu. Kyllähän se varmaan bändikuvioissa noin on, mutta mun korvaan tää tausta on sen verran jazzahtavaa että tässä on kaikki sallittua. Eikös jatsissa kaikki soita koko ajan sooloa yhtäaikaa päällekkäin :D. |
bize 08.05.2006 12:11:46 | |
---|
No mulla oli kyllä tarkotus hymiö laittaa mutta taas se unohtu. Kyllähän se varmaan bändikuvioissa noin on, mutta mun korvaan tää tausta on sen verran jazzahtavaa että tässä on kaikki sallittua. Eikös jatsissa kaikki soita koko ajan sooloa yhtäaikaa päällekkäin :D. Miun mielestä aika kaukana kuitenkin free-kakofoniasta ja kollektiivisesta improvisaatiosta.. "Singing" mids from the j-pickup |
jahuh0 08.05.2006 12:28:29 | |
---|
Miun mielestä aika kaukana kuitenkin free-kakofoniasta ja kollektiivisesta improvisaatiosta.. No on toki. Mut mun mielestä tässä vaan ei oo mitään vikaa, tosi hyvä tausta ja pystyn hyvin kuvitteleen tuohon väliosaan basso-soolottelua. Eriasia on sitten kykenenkö sitä itse soittamaan ;) Pitää kokeilla... |