Askorbiinihappo 07.05.2006 08:19:11 | |
---|
Juu,ja nythän on niin,että olen päättänyt opetella pinch harmonicin.7 kuukautta soittaneena voin mielestäni jo opetella sen,koska osaan huiluäänet jne..Mutta kun olen kaikkialta selannut,niin en ole saanut selville,että pitääkö plekukättä pitää siellä harmonic-kohdassa vai pickupien luona.Ja jos jostain löytyisi jonkunlainen opetusvideo,niin olisi kaikista helpointa.Ja toinen vielä,että pitääkö otelautakättä pitää nauhalla vai nauhavälissä,olettaen että nyt teen sen pinchin 3.nauhalta.Ja vielä lopuksi haluan pyytää anteeksi,jos olen loukannut pinch harmonic-juttujen kirjoittajia ymmärtämättömyydelläni. Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
rainmaker 07.05.2006 09:19:59 | |
---|
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Jaava 07.05.2006 16:24:25 | |
---|
Siis vasen käsi painaa nauhojen välistä ihan normaalisti. Sitte survaset plekulla ja peukalon syrjällä yhtä aikaa. Oikea kohta riippuu siitä, mistä välistä se vasuri painaa. Oikeita kohtia myös on monta. Eri kohdilla saadaan eri yläsävel esiin. Löytyvät kokeilemalla jostain sieltä mikkien yläpuolelta. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Stratocaster_90 07.05.2006 17:39:49 | |
---|
Kun itse harjoittelin tuota puoli vuotta, ja ostin Zoom505:sen (enemmän säröä), niin johan alko noin pinch harmonicit lähteä. |
Guitaristi 07.05.2006 18:26:23 | |
---|
Itse voin sanoa vinkiksi että kannattaa laittaa reilusti säröä. Ainakin minulla lähtee pinchit huomattavasti paremmin isolla säröllä. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Lares 07.05.2006 20:14:59 | |
---|
Ja jos jostain löytyisi jonkunlainen opetusvideo,niin olisi kaikista helpointa. http://www.freeguitarvideos.com/ Tuolt löytyy hyvä opetus viedeo siit, jonka avul ainakin ite sen tajusin. Sekä monia muita hyviä opetus pätkiä. |
tommiot 07.05.2006 20:52:23 (muokattu 07.05.2006 20:52:42) | |
---|
Kun itse harjoittelin tuota puoli vuotta, ja ostin Zoom505:sen (enemmän säröä), niin johan alko noin pinch harmonicit lähteä. Kyllä varmaan. Ei kai siitä muuta kuin vinkumista ja surinaa ulos saakaan? /provo (Lisää tähän hymiö) |
Jaava 07.05.2006 21:03:55 | |
---|
Kyllä ne oikein tehtynä lähtee vaikka täysin kliininä tai vaikka nailonakustisella. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
tommiot 07.05.2006 21:05:31 | |
---|
Kyllä ne oikein tehtynä lähtee vaikka täysin kliininä tai vaikka nailonakustisella. Komppaan. Bassollakin lähtee. |
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=33453 Tuon linkin neuvot ovat tosiaan asiaa. Mitä enemmän säröä, sen helpompaa, vaikka tekniikan sisäistettyään lähtee tosiaan vaikka akustisella. Myös keskiäänien korostaminen auttaa asiaa sähkökitaran kohdalla. Freak Kitchenin Mattias IA Eklundh on muuten aika guru näissä jutuissa (tosin käyttää kyllä enemmän natural harmoniceja). ...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
Jake.e 08.05.2006 11:58:55 | |
---|
Itse voin sanoa vinkiksi että kannattaa laittaa reilusti säröä. Ainakin minulla lähtee pinchit huomattavasti paremmin isolla säröllä. Näinhän se menee, mutta tuolla isolla säröllä kaikki saavat pinchin. Haastetta lisätäkjsesi lisää bassoa ja vähennä säröä. I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me |