Zeibe_8 07.05.2006 15:00:29 | |
---|
päätin laittaa samantien oman jutun tästä joten.. olen ostamassa uuden teräskielisen akustisen kunhan saan ekatilin kesällä. hintaluokka on n. 250-350e joten voiko tällä hinnalla saada keppiä, jossa on kielet alhaalla eli on hyvä soittaa, pysyy vireessä ja ääni on suhtkoht hyvä?? Monet ovat kehuneet yamahan kitararoita juuri tässä hintaluokassa. kertokaa kokemuksia tai ehdotuksia!
köyhän ei ole vara ostaa huonoa.. |
fridgebuzz 07.05.2006 15:01:45 | |
---|
Mua kiinnostaa myös tämän hintaluokan akustiset. Käytettynä kannattanee katsella. Yamahat & Takaminet ovat ilmeisesti ainakin kohtuullisen hyviä? |
Cujo 07.05.2006 15:03:54 (muokattu 07.05.2006 15:07:31) | |
---|
Var det dig jag såg, som en skugga ur mina drömmar? Var det dig jag såg, dig jag svor att aldrig glömma? AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Petrukki 07.05.2006 15:23:00 | |
---|
Epiphonet kannattaa tsekata. Luulisi jonkinmoisen LP:n tai SG:n lähtevän. ENGL - muita ei tueta.
"Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki
Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta. |
ANtTIKRISTUS 07.05.2006 15:26:24 | |
---|
Siis, kysyit ensin allaolevassa ketjussa, johon vastasin ja nyt aloitin uuden aiheen? Noh, enempi tällä tavalla saa varmaan vastauksia :D kopioin tän suoraan tuosta alemmasta aiheesta: Itse olen myös ostamassa tuon hintaluokan kitaraa(250-350e) tässä kesällä kuhan saan ekatilin. monet ovat kehuneet yamahan kitaroita juuri tuossa hintaluokassa, joten sellaista ajattelin alkaa katselemaan. Se on kyllä totta, että Yamahalla on tuohon hintaluokkaan ihan varteenotettavia pelejä. Itse kuitenkin päädyin Fenderin Sonoran SCEhen. Se oli soitettavuudeltaan mun kouraan ihan ylivoimainen mitä muut saman hintaluokan kitarat. Erikoisuutena siinä kitarassa on Straton lapa. Ohjehinta oli 345€, mutta sain tingattua Oulun Soitin ja Tarvikkeessa 300€. Thomannilla kitara olisi ollut saman hintainen (299€), joten tuli halvemmaksi ostaa liikkeestä kuin tilata. Tuossa ois kuva vielä: http://images.misupply.com/products/original/Fender/290963.jpg Tuo olisi mun suositus, jos sattuu samanlainen löytymään. Muista kuitenkin, että jokainen kitara on yksilö ja jokaisen soittajan vaatimukset kitaralta ovat erilaiset. Eli mun kouraan istuva keppi voi olla sulle täysin paska. Tämänkin takia en juuri suosittele kitaran tilauksia, ainakaan akustisen kohdalla sillä erot voivat olla oleellisia jopa saman mallin kitaroiden kanssa. Suosittelisin kiertelemään kaikki mahdolliset musaliikkeet ja tutustumaan kaikkiin tuon hintaluokan keppeihin. Myyjät varmasti auttavat mielellään ja neuvovat. Itsekkin jouduin käymään Oulun liikkeiden kaikki tuon hintaluokan kitarat läpi, ennenkuin se mieleinen viimein löytyi. Ja se oli just viimeinen kitara, mitä olisin voinut testata, onneksi jätin yhden Takaminen ostamatta, vaikka aluksi niin suunnittelinkin... EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Cujo 07.05.2006 15:34:05 | |
---|
Epiphonet kannattaa tsekata. Luulisi jonkinmoisen LP:n tai SG:n lähtevän. Zeibe_8: olen ostamassa uuden teräskielisen akustisen Hmm? :) Var det dig jag såg, som en skugga ur mina drömmar? Var det dig jag såg, dig jag svor att aldrig glömma? AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Hornanturska 07.05.2006 15:34:22 (muokattu 07.05.2006 15:35:52) | |
---|
Epiphonet kannattaa tsekata. Luulisi jonkinmoisen LP:n tai SG:n lähtevän. "mitä vittua?" Edit: Cujo kerkesitkin ensin. |
Petrukki 07.05.2006 16:04:21 | |
---|
Hmm? :) Ai, joku lukeekin aloitusviestejä? ;) Väsymystä. ENGL - muita ei tueta.
"Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki
Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta. |
Mäci 07.05.2006 16:58:21 | |
---|
Alvarezia,Musamaailmasta.Itselläni oli AD60SBK ja oli kyllä hyvä kitara,harmittaa niin vietävästi,kun piti luopua! Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter- |
Zeibe_8 07.05.2006 17:11:20 | |
---|
kiitos ANtKRISTUS! ja kaikki muut. tälläsiä vinkkejä kaipasinkin. |
ANtTIKRISTUS 07.05.2006 17:22:44 (muokattu 07.05.2006 17:23:23) | |
---|
kiitos ANtKRISTUS! ja kaikki muut. tälläsiä vinkkejä kaipasinkin. Hehe Ant_Kristus... E: juuh ole hyvä vaan :) EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Ville81 07.05.2006 17:39:58 | |
---|
Täältäkin ääni Yamahan Pacificalle (malli 112). On kyllä tosi kevytsoittoinen ja hyväsaundinen kitara. Siinä on humbucker tallassa ja 2kpl ykskelaisia mikkejä. Sillä soittelet kaikkea mahdollista humpasta heviin. Ja pysyy muuten tosi hyvin vireessä. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Theodor 07.05.2006 18:10:42 | |
---|
Täältäkin ääni Yamahan Pacificalle (malli 112). On kyllä tosi kevytsoittoinen ja hyväsaundinen kitara. Siinä on humbucker tallassa ja 2kpl ykskelaisia mikkejä. Sillä soittelet kaikkea mahdollista humpasta heviin. Ja pysyy muuten tosi hyvin vireessä. Oot jo toinen joka suosittelee sähkistä, vaikka aloittaja halusi teräskielisen akustisen ;) Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
Ekku01 07.05.2006 18:12:23 | |
---|
Oot jo toinen joka suosittelee sähkistä, vaikka aloittaja halusi teräskielisen akustisen ;) Se vain todistaa, että aina ei saa mitä tilaa... ei ainakaan Mnetissä ;o) Say What?! |
Theodor 07.05.2006 18:14:03 | |
---|
Se vain todistaa, että aina ei saa mitä tilaa... ei ainakaan Mnetissä ;o) haha :D Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
Oot jo toinen joka suosittelee sähkistä, vaikka aloittaja halusi teräskielisen akustisen ;) No ohoh.. Pitäis vissiin lukea enemmän kuin otsikko näistä jutuista. Aivan ihme moka. Taitaa olla happihyppelyn aika. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Aki 07.05.2006 20:44:46 | |
---|
Koska muita aiheesta käytyjä keskusteluja ei näemmä suosita, liitän omasta kirjoituksestani oleelliset osat: ------------ Olen ostamassa ties kuinka monetta kitaraani, ja yritän kovasti pohtia, minkä arvoisen soittimen haluan. Olen puolen vuoden aikana kierrellyt pk-seudun liikkeet läpi moneen kertaan testaillen hyvin paljon kitaroita kaikissa hintaluokissa (150€-2500€) painottuen haarukkaan 300€-600€. Toivottavasti voin olla avuksi. Oma soundi-ihanne on hyvin luonnollinen ja tuhti. Paksu (=kiiltävä) lakka ohentaa kitaran soundia paljon, jonka takia en kiiltolakatuista kitaroista tykkää. Kitaran pitää myös pystyä tuottamaan lujia ääniä kun niitä pyytää. Lakka osin estää myös sen, vähän samaan suuntaan kuin laminaattikansi. Tämän takia moni muutoin hyvä, Yamaha, Taylor, Takamine, yms on pudonnut. Mainintani arvoiset kitarat hintaluokittain: Ibanez AW85, 395€ Mulla on tällä hetkellä testissä mainio yksilö, jonka tuntuma ja soundi on aivan eri hintaluokasta. Löytyy lämpöä ja paksuuttakin, ja soundissa on joku todella kotoisa piirre. En tiedä mikä se on, mutta jokin jännä kiinteyden tuntu kieliä lujaa nauhoja vasten räpsäyttäessä tekee tästä mulle tosi kotoisan. Sormilla oikein kauniisti soiva. Miinuksena, nauhat ovat aika karheat, ja tässä hintaluokassa yksilöissä on toki eroja. Syvänpehmeä osuus soundista saattaa jossain tilanteissa kääntyä aivan pienen karvan verran pahvilaatikkomaiseksi luonteeksi, joka on halvasta AW15:sta tuttu. Se on kuitenkin AW85:sessa vähäistä, eikä välttämättä ollenkaan pelkästään huono piirre. Ibanez AW15, 250€ Vähän laatikkomainen soundi, ja vähemmän syvä kuin AW85, mutta omassa hintaluokassaan okein hyvä, ehkä paras mitä olen kokeillut. Kona ____, 155€ Näistä ihan halpishalpiskitaroista, tämä on ehdoton valinta. ____ Mitä Ibanezin muihin mallisarjoihin tulee, niitä on monta. Ne eivät kuitenkaan ole kilpailemassa soundin akustisuudesta, joten AW on Ibanezin akustisten (merkkimyyjän sanoin) "lippulaivasarja". edit: Nyt kun joku vaan sanois mulle että haluanko käyttää akustiseen kitaraan 395€, 650€, vai 860€. On muuten ihan sairaan vaikeata päättää. |
Zeibe_8 07.05.2006 22:00:04 | |
---|
paljon tullut hyviä tärppejä! miten teillä vaikuttaa kitaranvalinta soittotyyliinne perustuen eli tarkoitan tällä lähinnä, että soittaako plektralla vai sormilla..? itse soitan sormilla ja peukaloplektralla---> (näin topahin videon:) |
Cujo 07.05.2006 22:09:59 | |
---|
paljon tullut hyviä tärppejä! miten teillä vaikuttaa kitaranvalinta soittotyyliinne perustuen eli tarkoitan tällä lähinnä, että soittaako plektralla vai sormilla..? itse soitan sormilla ja peukaloplektralla---> (näin topahin videon:) No äkkiseltään tulee mieleen vaan, että sormisoittoon joku pikkukoppanen (000) on miun mielestä parempi kuin vaikkapa D-koppaiset. Var det dig jag såg, som en skugga ur mina drömmar? Var det dig jag såg, dig jag svor att aldrig glömma? AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
rattledad 07.05.2006 22:12:03 | |
---|
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress |