Aihe: AMORAL studiossa!
1 2 3 4 57 8 9 10 1150 51 52 53 54
Ben_V
27.12.2005 00:32:32
Kiitos vaan, harvemmin sitä saa lyriikoista palautetta. Nikon kanssa sanoitettiin tämä levy aika lailla 50/50, mutta voin tietenkin puhua vaan omasta puolestani.

Itse kielitaito ei ole ikinä tuottanut suurempia ongelmia, englanti tuli pakostakin tutuksi jo nuorena, kun yritti tajuta mistä se Axl oikein laulaa, ja Metal Hammereista/Guitar Worldeista. TV:n ja leffojen vaikutustakaan ei voi kieltää...

Tekstien aiheet ovatkin sitten monimutkaisempi juttu, ne kun tulevat ihan mistä sattuu ja merkitsevät kirjoittajallekin eri ajankohtina eri asioita. Yleensä homma lähtee jostain perusajatuksesta/teoriasta tai fiktiivisestä skenaariosta, jonka pohjalta lähden katsomaan mihin mieli sitä johtaa. Joskus, jos tekstin loppuunvieminen venyy, alkuperäien idea häviää uusien alle. Parhaimmillaan erittäin kiehtovaa hommaa, pahimmillaan tuskastuttavaa kun biisi on paria lausetta vaille valmis, mutta ne eivät vaan löydä muotoaan...

Lukeminen ei tosiaan ole se huonoin tapa pitää sekä kielitaitoa yllä että mieltä aktiivisena. Eli kuten siinä tv-mainoksessa todetaan, lukeminen kannattaa aina :)
StoRBa
27.12.2005 00:39:53

Jatketaas vielä... Luontevan kielen lisäksi myös aiheet ovat hyviä. Esimerkiksi Tiebreakerissa on loistavia pointteja. Tekstit on kirjoitettu hienosti niin että se punainen lanka kyllä löytyy mutta tulkinnan varaa vielä löytyy jos jaksaa perehtyä syvemmin. Niin ja se pilke silmäkulmastakin löytyy:

To come out from the other side with no regrets
To feel that these scars belong to someone else
To still be standing when you’re hearing the bells
Un-fucking-likely

Lyriikan helmi ;D
c_barnes
28.12.2005 11:42:23
Vastataan nyt omaltakin osalta noista sanoista lyhyesti. Kuten Ben sanoi, sanojen kirjoitus vaihtelee puunsyömisestä sangen mielenkiintoiseen hommaan...

Suurin osa omista teksteistä pohjautuu tositapahtumiin, mutta mukana on asioiden kärjistämistä ja toisaalta myös vähän tulkinnanvaraisempia vertauksia. Voisin sanoa että ei siihen tarvita kun pari urpoa ja peili, ja kas, tekstit alkavat saada halutunlaisia agressiivisia vivahteita. Mainittakoon että ensimmäisen toisen levyn välillä on sattunut ja tapahtunut, joka omalla tavallaan helpotti omaa luomisprosessia mainittavasti. Silloin kun joku asia oikeasti nyppii, keksii pienistäkin vastoinkäymisistä paljon sanottavaa. Jos huomaa kirjottavansa kliseistä sontaa, kannattaa silti yrittää säilyttää tekstin "juoni" ja muuttaa tavara lause lauseelta vähemmän kliseiseen muotoon.

Kielipää pysyy luonnollisesti aktiivisena Simpsonien ja b-leffojen ansiosta, ja toki sitä koitetaan kaiken aikaa parantaa ja laajentaa tietämystä vaihtoehtoisista ilmaisuista:) Hyvä tapa aloittaa on vaikka selata kaikki sanat mitä levyhyllystä löytyy.
dmntn
28.12.2005 16:46:15

Täältäki tulee pelkkää kehua tosta teirän musasta! On se kyllä niin menevää!

..videota odotellessa..
Minä täällä moi!
Iscariah
04.01.2006 21:35:53
Jühuu olette näköjään lutakkoon tulossa. sinne tulen vaikka heti. liputkin onniin halpoja (mulle ilimaaset). Lutakossa nähdään sällit
Antti90
05.01.2006 22:32:04

Jiihaa, sain vihdoinkin Decrowningin!
Hiton hyvää matskua.. Nyt kun pojat sais vaan niitä oikeankokoisia paitoja sinne shoppiinsa, kimppatilaus on jo jätetty :)
Olis aika mahtavaa nähdä Amoral kyllä livenä joskus kun viime kesän festarikeikat meni ohi.
Ben_V
10.01.2006 12:35:21
Huppareita tulee lisää tällä viikolla. Ensimmäinen erä lähti käsistä sen verran nopeasti ettei osannut varautua, siksi tämä sählinki, pahoittelemme...

Huomenna Kuopion Henry´s Pubissa! Luvassa ainakin tunti mäiskettä, uutta ja vanhaa. On tätä Kuopion debyyttiä jo jokunen vuosi odoteltu...
seeprahim
23.01.2006 11:17:07
Olihan kekkerit Lutakossa. Ihan loistavat.
"Seeprahim näyttää olevan koomassa..." -fox
Ben_V
26.01.2006 00:27:11
Hyvin toimi sekä Jyväskylä että Oulu, kiitos siitä yleisöille! Ja Jyväskylässä taas kuukauden päästä, kun sattuu rundi alkamaan Suomesta... Jollei homma taas kuse (tässä bisneksessä kovin yleistä:) niin 21.2 alkaa Tavastialta ja päättyy 1.4 Ruotsiin. Saas nähdä miten Amoralin tyttöhevi uppoaa bläkkisporukkaan... :)
StoRBa
26.01.2006 18:52:57

Tavastialle vois lähteä katsastamaan. Ketä on lämppäreinä? ;)
Ben_V
02.02.2006 23:59:10
Vähän tarkempaa infoa tulevasta rundista sekä FME:stä...

eli tien päälle, yritys numero kaksi. Tällä kertaa Amorallit on lätkäisty tyylilleen sopivasti bläkkisrundille Dark Funeralin ja Naglfarin kanssa... Rundihan alkaa Suomesta (HKI ja JKL), ja niilläkin keikoilla toki soitetaan (vaikka sitä ei ainakaan vielä lue Tiketin tai esim Tavastian sivuilla). Koko rundi näyttäisi tältä:

21.02.2006 - SF Tavastia, Helsinki
22.02.2006 - SF Lutakko, Jyväskylä
24.02.2006 - S Klubben, Stockholm
25.02.2006 - S KB, Malmö
26.02.2006 - S Kåren, Gothenburg
27.02.2006 - NOR John Dee, Oslo
01.03.2006 - D MusikZentrum, Hannover
02.03.2006 - D Turok, Essen
03.03.2006 - NL Burgerweeshuis, Deventer
04.03.2006 - D Tor 3, Osnabrück/Georgsmarienhütte
05.03.2006 - NL 013, Tilburg
06.03.2006 - D Metropolis, Munchen
07.03.2006 - A Planet Music, Vienna
08.03.2006 - A Rockhouse, Salzburg
09.03.2006 - I New Age, treviso
10.03.2006 - I Zero Circus, Florence
11.03.2006 - I Rainbow, Milano
12.03.2006 - F Ninkasi Kao, Lyon
13.03.2006 - F La Ramier, Toulouse
14.03.2006 - E Mephisto, Barcelona
15.03.2006 - E Arena, Madrid
16.03.2006 - F Heretic, Bordeaux
17.03.2006 - F La Locomotive, Paris
18.03.2006 - CH Z7, Pratteln
19.03.2006 - B Biebob, Vosselaar
20.03.2006 - D Hirsch, Nurnberg
21.03.2006 - A Hafen, Innsbruck
22.03.2006 - HU Ship A38, Budapest
23.03.2006 - PL Proxima, Warsaw (Festival with Deeds Of Flesh, Vile, Impaled, tba)
24.03.2006 - PL Mega Club, Katowice
25.03.2006 - D Hellraiser, Leipzig/Engelsdorf
26.03.2006 - D K17, Berlin
27.03.2006 - D Fabrik, Hamburg
28.03.2006 - DK Loppen, Copenhagen
29.03.2006 - S Kino, Karlskrona
30.03.2006 - S Tivoli, Helsingborg
31.03.2006 - S Prismamusic.se, Västerås
01.04.2006 - S Huset, Östersund

Toivotaan a) ettei koko homma kuse jälleen kerran ja b) että bläkkisyleisö lämpenee vähän eri tyylisuunnankin renkutukselle. Rundille lähtee läppäri mukaan, eli tarkoitus olisi koittaa ylläpitää kotisivuilla (www.amoralweb.com) kiertuepäiväkirjaa kuvien ja videoklippien kera...

Ennen rundia Amoral kuitenkin huoraamassa FME:ssä TWU Musicin kojulla (yhdessä Swallow the Sunin sekä Rebelheadin kanssa), siellä olisi mm. tarkoitus saada vihdoin Lacrimal Glandin videota näytille. Kojulla toki paidat, levyt sun muut ihkut sälät myynnissä. Eli jos kohdalle osuu niin sinne vaan pummimaan tarraa ja vittuilemaan...
Ben_V
13.02.2006 12:44:30
Molemmat Puolan keikat peruttu poliittisista syistä. Viranomaiset ovat järjestäjän niskassa, ja yksi Puolan johtavista uutislehdistä teki kaverista jutun otsikolla "mies joka tuo Saatanan Puolaan"... ei ihme jos alkaa epäröimään. Ja minä kun luulin ettei black metallilla juur ketään enää säikytellä...

Milloinkohan Merimaa peruu Tavastian keikan? :)
c_barnes
06.05.2006 16:42:33
Ette ehkä usko tätä mutta nyt on Lacrimal Glandin video ihan aikuisten oikeesti valmis! Täältä vaan imuttelemaan: http://oldskool.pp.fi/Amoral/LacrimalGland/LacrimalGland.wmv
Mechanizm
06.05.2006 17:18:31
Hyvin tehty video. En nyt osaa päättää pidinkö siitä vai en. Pitkät leikkaukset on nykyään niin harvinaisia, että niitä on mukava katsella mutta toisaalta minusta tuosta puuttui kunnon munillepotkismeininki jota leikkauksella olisi voitu parantaa. Nätin näköinen on.
Arbeit macht frei
-ari perkele-
07.05.2006 00:44:47 (muokattu 07.05.2006 00:45:58)

Hyvin tehty video. En nyt osaa päättää pidinkö siitä vai en. Pitkät leikkaukset on nykyään niin harvinaisia, että niitä on mukava katsella mutta toisaalta minusta tuosta puuttui kunnon munillepotkismeininki jota leikkauksella olisi voitu parantaa. Nätin näköinen on.

Anteeksi että tekijä sotkee väliin mutta tarkoitatko nyt että leikkaukset oli liian pitkiä?
Itse pidän leikkauksiani suht nopeina eli melkein jopa tätä nyky mtv luokkaa. Jos tarkoitat että pitkät leikkauset on parempia niin siinä olen samaa mieltä koska itsekkin tykkään niistä. Mutta erityisesti musiikkivideoissa on yleensä kuitenkin mentävä musan mukana ja ainakin itse pidin tuota tahtia juuri sopivana tähän biisiin. Makuasioitahan nämä joten se siitä mutta oli pakko kysäistä selvennystä koska mielipiteet tietysti kinnostavat;)?
Loppu on lähellä. http://www.dauntlessdeath.com
Mechanizm
07.05.2006 10:01:41
Anteeksi että tekijä sotkee väliin mutta tarkoitatko nyt että leikkaukset oli liian pitkiä?
Itse pidän leikkauksiani suht nopeina eli melkein jopa tätä nyky mtv luokkaa. Jos tarkoitat että pitkät leikkauset on parempia niin siinä olen samaa mieltä koska itsekkin tykkään niistä. Mutta erityisesti musiikkivideoissa on yleensä kuitenkin mentävä musan mukana ja ainakin itse pidin tuota tahtia juuri sopivana tähän biisiin. Makuasioitahan nämä joten se siitä mutta oli pakko kysäistä selvennystä koska mielipiteet tietysti kinnostavat;)?

Saat tämän kerran anteeksi, kun satut olemaan VAIN tekijä :o)
Yleisesti ottaen tykkään pitkistä leikkauksista, tosin sehän riippuu aina tapauksesta.
Tässä tapauksessa tarkoitin, että leikkaukset olisivat saaneet olla lyhyempiä paikoitellen. Itselleni tuli hieman "pysähtynyt" fiilis useassa kohdassa, johtuen varmaankin autoilukohtauksista joissa oli pitkät leikkaukset. Ajattelin että noissa kohtauksissa (joita oli kuitenkin aika paljon) nopeampi leikkaus olisi voinut olla minun mieleen parempi ja ehkä tuonnut myös luonnollisuutta Nikon "lauluun".
Anyway, hieno video jossa on tunnelmaa, nuo olivat vain omia mielipiteitäni, jotka EHKÄ olisivat voineet omaa silmääni miellyttää enemmän.
Arbeit macht frei
-ari perkele-
07.05.2006 13:18:49 (muokattu 07.05.2006 13:25:38)

Saat tämän kerran anteeksi, kun satut olemaan VAIN tekijä :o)
Yleisesti ottaen tykkään pitkistä leikkauksista, tosin sehän riippuu aina tapauksesta.
Tässä tapauksessa tarkoitin, että leikkaukset olisivat saaneet olla lyhyempiä paikoitellen. Itselleni tuli hieman "pysähtynyt" fiilis useassa kohdassa, johtuen varmaankin autoilukohtauksista joissa oli pitkät leikkaukset. Ajattelin että noissa kohtauksissa (joita oli kuitenkin aika paljon) nopeampi leikkaus olisi voinut olla minun mieleen parempi ja ehkä tuonnut myös luonnollisuutta Nikon "lauluun".
Anyway, hieno video jossa on tunnelmaa, nuo olivat vain omia mielipiteitäni, jotka EHKÄ olisivat voineet omaa silmääni miellyttää enemmän.

Jees kiitti tarkennuksesta ja palautteesta. Makuja on monia sanoi koira kun muniaan nuoli;), siinä olet oikeassa että laulukohtaukset on kaikista pisimpiä leikkauksia koko videossa, itse pidin sitä ainoana ratkaisuna joten sillä mennään;) Eli pääasia että video kuitenkin toimii ja tunnelmaa löytyy:)
Loppu on lähellä. http://www.dauntlessdeath.com
StoRBa
07.05.2006 23:45:56

Perkeleen kova veto Tampereella! Poijjaat tulee Helsingistä asti pittaamaan ja tamperelaiset on ihmeissään :D
Larmer
07.05.2006 23:51:55
Offtopic -sori, mutta Storba, GUSS!
Vedin tuota "colan"makuista Gussia viime kesänä jumaliste varmaan 40 litraa ja minä olen ainoa ihminen kenet tiedän, joka piti siitä. Pidätkö sinä, vai onko tuo vain sarkasmina avatarinasi?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)