Aihe: Laulun nauhoitus.. auttakaa!
1
TheAspsLeader
07.05.2006 00:42:01
Hei kaikki ammattilaiset! Haluaisin esittää teille muutamia kysymyksiä koska olemme bändimme kanssa tekemässä demoa tässä kesän aikana ja suurin ongelma nauhoitustesteissämme on ollut saada laulu kuulostamaan niinkuin se tosiaan olisi siellä biisissä eikä irrallisena äänenä. Laulutaidossani ei ole vikaa vaan se on se että miten ihmeessä sen miksaa sinne joukkoon että se kuulostaa hyvältä. Minulla on M-Audion deltaphile 2496 äänikortti ja Shuren beta58 mikki ja äänitysohjelmana käytän Sonar 5 Producer editionia.. laulan yleensä suoraan mikkiin tietokoneen edessä tässä olohuoneessani mikä on suhteellisen iso.. eikö minun kannattaisi olla jossain pienessä huoneessa ja yrittää saada että ääni ei kaikuisi tai häviäisi huoneeseen vaan kaikki menisi suoraan mikkiin.. se minua kiinnostaa, eli miten kannattaisi kotioloissa tehdä sellainen oma pieni lauluhuone, mitä siihen kannattaa laittaa.. varmaan jotain patjoja tms.. toinen asia on sitten se että kun saan nauhoitettua laulun niin millä ihmeellä sitä saa miksattua että se "sulautuisi" siihen biisiin niinkuin normaali lauluissa on.. toivottavasti ei ole liian vaikeita kysymyksiä mutta tarvitsin kipeästi apua näihin kysymyksiin!

-TheAspsLeader-
TheAspsLeader
07.05.2006 00:48:44
Niin se minun piti lisätä että laulutyylini on varmaan lähellä jotain Radioheadin Thom Yorken ääntä.. eli rauhallisia melodioita tässä ollaan laulamassa, mutta sitten on tietysti tulossa myös rankempaa korn tyylistä mättöä..
Cadaver
07.05.2006 03:21:07

Kompuraa (jollakin aika rankalla ratiolla, lähes limitoiden) ja kaikua? Laulua ei pitäisi pahemmin hävitä jos laulaa lähellä mikkiä :)

Jos laulu särkee korvaa, niin jostain 2,5 - 3 kHz kohdalta voi leikata.. ainakin oma Shure58 tuota tekee.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
southwestmastering
08.05.2006 14:51:36 (muokattu 08.05.2006 14:52:32)
Todellakin se konkkamikki ois aika hyvä olla, mut kannattaa tehdä esim: johonkin nurkkaan 1-4 neliän dempattu tila patjoista yms.. Sen jälkeen laulut sisään ja varsinkin kun laulat dynaamiseen mikkiin niin laula erittäin läheltä, koska se ottaa parhaiten äänet siitä läheltä (voi jopa olla kiinni mikissä) Miksaus: Compressoi se vahvasti sen jälkeen leikkaa Eq:lla ala huminat pois jostain 50-80Hz. Ja laulavat äänet pois n. 200-800 hz pois. sen jälkeen vähän lisää kompuraa ja delayta ja reverbiä. siinä se rupee olemaan!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)