Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Santana vai sättänä?
1 2 3 4 5
zaahrock
05.05.2006 10:14:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OOkkei..mitä mieltä itse kukin on Carlosista? Mielestäni Santana on tiukka bändi ja Carlos lempparikitaristeja ja vuosien varrella niillä on ollu aika kovia laulajiakin..Tän kirjotuksen vetäsin ihan siltä pohjalta, kun joku idiootti oli kirjottanu ilta-sanomiin hirveen valitusvirren siittäh kuinka santanan kovaa Santanan konsertissa soitettiin, kuinka huono Santanan pojan bändi oli ja kuka vastaa siitä, jos yleisöstä jollain kuulo laskee pysyvästi tms., tms..
 
Helevettiäkö menee rokkikonserttiin, jos ei kestä kovaa musiikkia tai " tasapaksua melusaastetta", kuten kirjottaja kehui karloossin musaa..
 
NIIN ja tällä tumpelolla oli lukeman mukaan ollut vielä korvatulpat tai jotkut rakentajan kuulosuojaimet mukana ja väitti, että korviin sattui silti..
 
niin mut siis joo, kommentoikaa!
 
david keksi rokin.
IommI
05.05.2006 11:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tollasista urpoista kannata välittää, niitä niin paljon. Ja vittu mikä musiikin ystävä jos ei kestä seistä PA:iden vieressä parkumatta.
 
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
zaahrock
05.05.2006 11:12:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tollasista urpoista kannata välittää, niitä niin paljon. Ja vittu mikä musiikin ystävä jos ei kestä seistä PA:iden vieressä parkumatta.
 
erittäin hyvin sanottu....
 
david keksi rokin.
Saikkonen
05.05.2006 11:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oikein diggaile Santanan kitarasoundia, minusta se on sellainen etumikkisävytteinen, vähäsäröinen piu-piu.
 
Joka alussa hosuu, se lopussa väsyy.
muuan
05.05.2006 12:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santana on hyvä!
 
En oo lukenu sitä kirjotusta iltalehdestä mutta ymmärrän jos siitä volyymitasosta natistaan (laitoinkin kommenttia siitä aiemmin). Oon ite juossu keikoilla 17 vuotta ja toi oli oikeasti siinä rajalla että lähteekö ulos....Ja oli edelleen ne korvatulpat korvissa. Niin, ni en ihmettele että tyypit mitkä käy havemmin keikoilla on järkyttyny (?) siitä melusta. Mutta, vapaaehtoisiahan noi keikat on! =)
 
author
05.05.2006 12:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vähäsäröinen piu-piu.
 
Jostain syystä tämä aiheutti äkillisen naurun remakan.
 
En ole kauheasti Santanan musaan perehtynyt mutta sen vähän mitä olen kuullut, ei ole uponnut meikäläiseen.
 
Brian May jr.
05.05.2006 12:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottahan se on että volyymeissa ei paljoa nihkeilty, mutta itse olen onneksi tottunut.
 
Santana on itse nykyään ihan mukiinmenevä, joskus ollut todella kova kitaristi. Itseäni ei oikein miellytä se että kaveri keskittyy nykyään kitaransoitossaan siihen tiluttamiseen, vaikka antaa toki muillekin soittotilaa aika ajoin. Vanhemmilla levyillä kuulee kuitenkin enemmän kaikkea muutakin, esim. komppausta. Carlosin bändi on yhäkin maailman kovimpia. Ja olen vieläkin täpinöissäni siitä että kaverilla oli Dennis Chambers rumpalina vappuaattona :)
 
Vettä!
Izer
05.05.2006 13:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en kyllä kiinnittänyt mitenkään eirityisesti huomiota noihin äänenvoimakkuuksiin, paitsi mitä nyt lämppäri oli älyttömästi hiljemmalla. Korvissa oli 15db Elacinit.
 
Itse Santanahan on yksi suosikkiartistejani, vaikka nykytuotanto onkin vähän heikohkoa. Ei voi liikaa tähdentää kolmen ensimmäisen levyn merkitystä (Santana, Abraxas, Santana III). Myöhemminkin ja myös uusilla levyillä on toki hyviä biisejä mukana, mutta ei ole tullut kokonaisuuksia joita voisi noihin levyihin verrata.
 
Santanan soundi on nykyään vähän liian pyöreä ja tuommoinen kaulamikki-tyylinen niin kuin aikaisemmin mainittiinkin jo. Keikalla tosin tuntui varsin raa'alta levyihin verrattuna, joka oli hyvä juttu. Tässäkin kohdassa vanhat soundit ovat tiukemmat:)
 
Long Live Rock 'N' Roll
2541
05.05.2006 15:39:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme ekaa ja varsinkin "Caravanserai - Welcome -Lotus" -kausi kolahtaa, sen jälkeinen ei pahemmin kiinnosta. "Caravanserai" on aivan loistava lätty, mutta tuskin soittavat levyltä mitään nykyään.
 
Oink_Blues
05.05.2006 17:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tykkää siitä saundista vähän semmonen oink oink tyyppi
 
HEVILLÄ EMME HÄVIÄ!
Landola59
05.05.2006 18:47:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santana on kokonaisuudessaan loistavan uran tehnyt loistava kitaristi. Kuuntelee mielellään. Black Magic Woman ja muutkin hiteiksi asti muodostuneet biiisit ovat kyllä rautaisia taidonnäytteitä.
 
Takana on loistava tulevaisuus.
Ossi
05.05.2006 20:53:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo lukenu sitä kirjotusta iltalehdestä mutta ymmärrän jos siitä volyymitasosta natistaan (laitoinkin kommenttia siitä aiemmin). Oon ite juossu keikoilla 17 vuotta ja toi oli oikeasti siinä rajalla että lähteekö ulos....Ja oli edelleen ne korvatulpat korvissa.
 
Itse olen tottunut kovaan ääneen ja tämä oli muistaakseni yhdeksäs näkemäni Santanan keikka. Kopsaan itseäni tuolta konsertit-puolelta..
 
"Jep! Volumetasossa ei tosiaankaan ollut järjen häivää, ainakaan siinä katsomon osassa jossa itse olin. Pääakti olis toiminut ihan hyvin samoilla voimakkuuksilla kuin lämppäri. Santana vois kyllä ihan hyvin vetää vaihteeksi vaikka Borboletta- tai Welcome-teemaisia keikkoja."
 
Lesko
05.05.2006 21:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santana veti loistavan keikan 69Woodstockissa. Loistava kitaristi, loistavia kappaleita!
 
"Musiikissa on perusasioita. On olemassa huonoa musiikkia, on hyvää musiikkia, on vähän parempaa musiikkia ja sitten on Led Zeppelin"
apenaattori
05.05.2006 21:44:27 (muokattu 05.05.2006 21:45:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santana on loistava. Voin sanoa että kun The ultimate collectionin ekaa levyä kuuntelen niin lähes kaikki biisit kolisevat ja kovaa.
 
Ehdottomasti yksi suosikkikitaristeistani.
 
"The harder you try the dumber you look."
mikko1
06.05.2006 10:20:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhat levyt on oikein maittavia. Uudemmat ei niinkään.
 
Cathi777
06.05.2006 22:20:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhat levyt on oikein maittavia. Uudemmat ei niinkään.
 
Santana on kitaristina ihan hyvä, mutta säveltäjänä aika keskinkertainen. Ja vois joskus käyttää jotain muuta kitarasoundia. Aina vaan sillä samalla soundilla pistää menemään. Ei kovin innovatiivista meininkiä.
 
Only pop music can break my heart...
mafiakingkong
06.05.2006 22:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On meinaan Santanan hyvä!
Keikkakin oli mahtava. On koko bändi erittäin ammattitaitoista väkeä. Sen huomasi keikallakin kun basisti ja rumpali veti soolo numeronsa. Carlos on yksi parhaimpia kitaristeja ja omeperäinen soundi on erittäin hyvä. Europa on kyllä yksi kovimpia biisejä ikinä. Paljon muitakin kovia löytyy kyllä!
 
Piepe
07.05.2006 16:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oikein diggaile Santanan kitarasoundia, minusta se on sellainen etumikkisävytteinen, vähäsäröinen piu-piu.
 
Sama. Tiivistit yhteen lauseeseen sen minkä selittämiseen miulla menis puol tuntia.
En siis tykkää Santanasta. Hyi. En näe enkä varsinkaan kuule mitään mielenkiintoista sen äijän rävellyksessä.
 
gocreatethenextcraze
Quark
07.05.2006 16:59:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhemmilla levyillä kuulee kuitenkin enemmän kaikkea muutakin, esim. komppausta.
 
Ei voi liikaa tähdentää kolmen ensimmäisen levyn merkitystä (Santana, Abraxas, Santana III)
 
Hitto kun olisin pistänyt ihan samat asiat mutta oon näemmä hidas. Se ensimmäinen levy on mulle ehkä silti se rakkain Santana-albumi. Aivan uskomatonta jamittelua ja rytmiryhmä on mahtava (esim. Shrieve Soul Sacrificessa!). Ja jos joku ei vielä tiedä niin Santanasta ja Santana III:sta on ilmestynyt legacy-editionit, eli tuplalevyt joilla on alkuperäisen levyn lisäksi ennenjulkaisemattomia ottoja ja livetaltiointeja. Suosittelen erittäin lämpimästi!
 
They lock me in the cellar and feed me pins!
HaloOfFlies
07.05.2006 18:01:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piu-piu ja oink oink...
 
Tuosta saa semmoisen kuvan että ko. kitaristin soundi muistuttaa etäisesti piereskelevää sikaa.
 
First they steal your mind and then they steal your soul S.M.A.K.-jäsen #5
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «