Aihe: Miten treenata nopeutta ?
1 2
Highway Star
06.05.2006 17:09:39
Noniin eli olis aika kiva vihdoinkin oppia soittamaan nopeasti..
Mä tiedän kyllä ne perus jipot ja oon ihan nopea mut silleen nopea ku Van Halen :P
Onko mitään niksejä takataskussa ?
L4t3
06.05.2006 17:26:37
Eikai siinä muuta kuin lisää harjoitusta.
"Megadeath on 90-luvulla perustettu trashmetal yhtye ja 90-luvun Metallica on powermetallia"
ANtTIKRISTUS
06.05.2006 17:31:39
Treenaa metronomin kanssa. Soittelet jotain tiettyjä kuvioita. Aloita hitaasti ja sitten kun saat tietyn kuvion menemään mallikkaasti ja puhtaasti oikein niin nostat pikkuhiljaa tempoa. Tämäkin vie siis aikaa, sillä ei juosten kusemalla saa mitään aikaan.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
rattledad
06.05.2006 17:49:32 (muokattu 06.05.2006 17:50:31)

"A common question for many beginners and even those with more experience is how you can build speed. It's not a simple solution but there are steps you can take to increase your proficiency at tempos currently beyond your reach."

http://www.mandolincafe.com/speed.html
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
Stratocaster_90
06.05.2006 17:53:15 (muokattu 06.05.2006 17:54:19)

Itselläni vaan yksi päivä kauan sitten napsahti päässä, ja tajusin pystyväni "tiluttamaan". Aluksi vedin 16 osia nopeella temmola pelkällä downstrokella! Sen jälkeen ilman mitään harjoitusta vaihdoin economy pickingiin (synäinen tiluttaja :D). Ja nyt alko ihan "yleis taidon" takia toi alternate pickingin harjoittelu.

Eli siis mahdollisuudet oppia soittamaan nopeasti on joko antaa ajan kanssa nopeuden lisääntyä tai soittaa hieman nopemmin kuin oikesti pystyy
(vie aikaa saada kaikki puhtaasti, eli "oikeaa nopeutta", mutta kuullostaa lähes räpellykseltä jos menee liikaaa yli rajojensa) ja toinen tyyli on vaikka metronomin avulla kasvattaa nopeuttansa. Luulisin että jälkimmäinen on palkitsevampi kun vuoden parin päästä naurat tälle tyhmälle topicillesi :D (nimimerkillä kokemusta omaava).
Torniojaws
06.05.2006 18:01:19

Itse aikoinaan vain aloitin soittamaan levyjen mukana. Harvoin pysyin mukana, mutta aina vähitellen saavutin jonkin biisin ja sitten muutaman vuoden (! kitaransoitossa et saavuta oikeasti mitään kunnolla parissa viikossa/kuukaudessa) päästä alkoi kokonaiset levytkin sujumaan, sitten lopulta sitä vain menee nopeimmatkin mätöt. Tilutusta en itse koskaan ole suoranaisesti opetellut, mutta jos se sinulle tuntuu hyvältä niin siitä vain, soittele mukana ja joskus vahingossa onnistuneet pätkät loksahtavat kohdalleen ja osaat koko homman kerralla.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Petrukki
06.05.2006 18:03:54
Itselläni vaan yksi päivä kauan sitten napsahti päässä, ja tajusin pystyväni "tiluttamaan". Aluksi vedin 16 osia nopeella temmola pelkällä downstrokella!

Ääninäytettä kiitos.
ENGL - muita ei tueta. "Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta.
herra47
06.05.2006 18:22:37 (muokattu 06.05.2006 18:26:08)
Metronomia mielekkäämpi on rakentaa trackeri-ohjelmalla joku yksinkertainen tausta missä on rummut, basso ja vaikka synat. Ja siihen jotain skaaloja sahaat ja pikkuhiljaa nostat tempoa. Kuulostaa vähän edes melodisemmalta ku on joku tausta.
Apricot
06.05.2006 18:41:36
Noniin eli olis aika kiva vihdoinkin oppia soittamaan nopeasti..
Mä tiedän kyllä ne perus jipot ja oon ihan nopea mut silleen nopea ku Van Halen :P
Onko mitään niksejä takataskussa ?

Sun meiliosoitteestasi löytyy numero 94, onko tämä syntymävuotesi? Jos on - eli olet 12 -vuotias - niin ole rauhassa, et tule nopeaksi vielä moneen vuoteen. "Vihdoinkin" tuntuu vähän hauskalta ilmaisulta sinun tilanteessasi:) Ota ensin soinnut ja hitaat soolot haltuun.

Mitään jippoja tai niksejä ei ole. Nopeus soittamisessa on sama asia kuin aitajuoksussakin - tarvitaan voimaa, koordinaatiota ja rentoutta, joita harjoitellaan pitkään ja hartaasti. Siis vuosikausia.
No problemo!
Harvestman
06.05.2006 18:43:04
Aluksi vedin 16 osia nopeella temmola pelkällä downstrokella!

Saiskos tietää tämän iskujen määrän tässä nopeassa temmossa?
Non est ad astra mollis e terris via.
Torniojaws
06.05.2006 18:56:09

Aluksi vedin 16 osia nopeella temmola pelkällä downstrokella!

Saiskos tietää tämän iskujen määrän tässä nopeassa temmossa?

Hoho, aika saavutus. Ammattilaisilla on jo tekemistä 8-osien kanssa tempolla 150 bpm downstrokettaen ;)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Harvestman
06.05.2006 19:03:01
Hoho, aika saavutus. Ammattilaisilla on jo tekemistä 8-osien kanssa tempolla 150 bpm downstrokettaen ;)

Joko downpickingini on parempaa kuin ammattilaisten tai sitten tuo määrittelysi on vähän pielessä. Veikkaan jälkimmäistä.
Bonesaw
06.05.2006 19:03:15
Ääninäytettä kiitos.

Kts. kuvaus.
It´s easier to give up than allways tried to go up. :'(
Torniojaws
06.05.2006 19:06:57

Joko downpickingini on parempaa kuin ammattilaisten tai sitten tuo määrittelysi on vähän pielessä. Veikkaan jälkimmäistä.

Eikös esim. Master of Puppets mene juuri 8-osina 150 bpm.
Harvestman
06.05.2006 19:38:02
Eikös esim. Master of Puppets mene juuri 8-osina 150 bpm.

Taitaapi mennä kivasti yli 200bpm tuo puppets.

Tässä 8. osia 150bpm.

http://beta.yousendit.com/transfer. … =download&ufid=E3A3D3980B33996E

Ja tässä 8. osia 200bpm.

http://beta.yousendit.com/transfer. … =download&ufid=828B59C251C2EC7F

Huomaat varmaan eron (hymiö)
samuxul
06.05.2006 19:51:49

Mä treenaan nopeutta metronomin kanssa. Ensin hidas tempo ja sitten nostaa sitä tempoa vähän kerrallaan, kun juttu alkaa sujumaan.
Torniojaws
06.05.2006 20:00:36

Taitaapi mennä kivasti yli 200bpm tuo puppets.

Njaa, muistelin sitten väärin.
Stratocaster_90
06.05.2006 20:17:47

Äh! Menin sanomaan väärin. Tarkoitin sellasella 50-100 temmolla. Ja olen tainnut vetää legatona aikalailla sillon aluksi :) Sori tuo "nopea tempo". Olin just tehnyt biisiä kauan joka on 80 temmossa.
Apricot
06.05.2006 21:32:53
Kts. kuvaus.

Anteeksi vaan Stratocaster 90, mutta omalla sivullasi oleva youtube -pätkä ei anna minkäänlaisia vakuuksia sanoillesi. Mutta jos olet vasta 16 -vuotias, niin ehdit kyllä ottaa haltuun vaikka mitkä soolot tulevina vuosina.
No problemo!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)