Novis_3 03.05.2006 17:48:35 | |
---|
Kävin tuossa kipaseen musaliikkeestä testille kyseisen valmistajan Doctor Q envelope folloverin ja oli kyllä hiukka pettymys. Eipä juuri mitään vaikutusta soundiin, verrattuna Dod envelope filteriin, joka myös oli hiukka pettymys kun testasin. Dod anto kyllä edes pientä "filtteröintiä", mutta ne munat puuttu. Big muffia myös testanneena siitä jäi vaikultelma "missä ne munat on". Alapäät siis häviää tyystin. Nytpä tiedustelisinki muiden kokemuksia EHX:n pedaaleista yleensäkin, toimiiko ne bassolla muillakaan vaan onko ne enimmäkseen kitara-härpäkkeitä..? Kait niitä modaamalla sais jotennii muutettua, mutta oma hommansa siinäki.. |
Karlsson 03.05.2006 17:49:59 | |
---|
Bass Microsynth on vatkaimista parhain. "I had to. I was drunk." -Vivian |
jhy 03.05.2006 18:51:27 | |
---|
Bass Balls ainaki on hyvä vehe. Basso nisti. |
hemmo 03.05.2006 19:15:29 | |
---|
verrattuna Dod envelope filteriin, joka myös oli hiukka pettymys kun testasin. Dod anto kyllä edes pientä "filtteröintiä", mutta ne munat puuttu. Suo anteeksi, mutta haloo? Siis Dod EF on hirmu vaikea kyllä säätää, mutta alapäätä riittää. Se, että se on niin herkkä säädöille ja tatsille, tekee siitä ei-niin-kovin suositun. Big muffia myös testanneena siitä jäi vaikultelma "missä ne munat on". Alapäät siis häviää tyystin. Niin, se on futsi. Ei siis bassosärö. FenderGibsonMarshallMonster |
Novis_3 03.05.2006 20:04:24 | |
---|
Suo anteeksi, mutta haloo? Siis Dod EF on hirmu vaikea kyllä säätää, mutta alapäätä riittää. Se, että se on niin herkkä säädöille ja tatsille, tekee siitä ei-niin-kovin suositun. Niin, ehkä jäi hieman vajaaksi tuo meikäläisen komentti. Oon kyllä kuullut livenä, kuinka hyvin se toimii, mutta ite en siitä mitään saanut irti. Tulin siihen tulokseen, että joko en osaa säätää/käyttää tai sitten bassoni antaa signaalia, jota ei mikään verme pysty käsittelemään.. Tuon tyyppiselle efektille olis käyttöä, mutta viellä se oikea jossain odottaa. Manuaalista löytyvät "esisäädöt" ei sen kummempia tuloksia antanu, yhtä munatonta kaikki.. liekö vika sitten pienempitehoisessa koti-vahvistimessa, jonka kautta siis manuaalin saatuani testailin. Ennen manuaalia mututuntumalta kokeilin 100w putki-nupin kautta. Mutta siinä kyllä oot oikeassa, että vaikee käyttönen juurikin noiden säätöjen takia kokemattomammalle.. Niin, se on futsi. Ei siis bassosärö. Eräs basisti anto lainaan bigmuffin, kun valitin että mistää ei saa kunnon jyrinää. Sanoi että tällä lähtee, mutta ei lähtenytkään. Punainen valo muffissa ja olo oli kuin kitara kaulassa.. :) |
pasikaikkonen 03.05.2006 21:04:10 | |
---|
Bass Balls ainaki on hyvä vehe. Tzäp ! Jep toi bass balls on loistava funk mylly. Sitä pitää vaan vähän säätää, laitteen sisällä olevista säätöruuveista (2 kpl)... oman maun mukaan tietenkin... Särönä mulla on double muff kitarasärö. Se "soundaa" mielestäni paremmalta kuin tuo big muff... Kohisee vaan turhan paljon tuplattuna !!! Diskantti säätöä kaipaisin jo itse ko purkkiin. Tietenkin tuo purkki on myös aivan loistava kitarasärö. SPINAL TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!! |
Samu S. 03.05.2006 21:20:17 | |
---|
Tuon tyyppiselle efektille olis käyttöä, mutta viellä se oikea jossain odottaa. Jos ei ole tullut Ibanez SB7:aa testattua, niin sitä voisin suositella. Helposti hyviä autowah/bassosynttysoundeja. |
Novis_3 03.05.2006 21:40:10 (muokattu 03.05.2006 21:41:10) | |
---|
Jos ei ole tullut Ibanez SB7:aa testattua, niin sitä voisin suositella. Helposti hyviä autowah/bassosynttysoundeja. Tästä oli puhetta musaliikkeen myyjän kans, just sillon ei ollu tiskissä muuta ku Bossin SYB-5:sta, joka yllätys yllätys oli liian vaikea meikäläiselle käyttää.. Jotain hauskaa siitä löyty, mutta ei juuri käyttökelposta soundia. Myyjä vaan totes että toi bossi on paljon laajempi ja testaa sitä. Ehkä se laajempi ei oo meikäläisen juttu (laajempi=enemmän potikoita=vaikeampi käytää.. =) Pitäneekin hommata tuo ibanezin pedaali jostain ja tyypata sitä. On muuten karsseen vaikee ettiä pedaalia, ku ei ihan tiedä mitä hakee, mutta HAJUJA ON.. Mites tuo bossin ME-50B multipaavo, onko jollain siitä kokemuksia?? laite ainakin näyttää ryhdikkäältä, mutta mites noin käytännössä? Miten irtoaa syna/filtteri-evektit? |
Värinä 04.05.2006 11:45:09 | |
---|
Toi EHX:n microsyna on kyllä aivan mainio vehje, vaikken olekaan kun kitara versioo testannut. Siitä saa melkein mitä soundia vaan. Syna sweeppien lisäksi siitä irtoo myös varsin paljon vahvistimen hajoamista muistuttava särösoundi. Aivan uskomaton vehje. Ei ehkä ihan perussoundiksi mutta kikkailuun aivan mainio. Kitaristimme repii siitä sellaset ärjyrumblet, että oksat pois... Rock and/or Roll |
2541 04.05.2006 14:32:53 | |
---|
Onkos Small Stone Phaseria kukaan testannut bassolla? Sellaisen vois hankkia. |
absqua 04.05.2006 15:10:51 | |
---|
Onkos Small Stone Phaseria kukaan testannut bassolla? Sellaisen vois hankkia. Small stone on ihan ok bassolla, vaikka syökin alapäätä hieman. Doctor Q on käsittääkseni kitaralle tarkoitettu. Jos haluaa bassollekin soveltuvan EHX:n autowahin niin Q-tron tai Mini-Q-tron on vastaus. Toimivat hyvin, vaikka gainin kanssa saakin olla aika tarkkana. Bassballsia joku taisi tossa jo kehua ja mä yhdyn ylistykseen. Yksi parhaista bassoefekteistä ikinä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
inflames 04.05.2006 15:23:43 | |
---|
Mimmosia asetuksia te sitten käytätte tossa BB:ssa? Mä oon saanu siitä tähän mennessä vaan jotain ankeita pieruääniä. Huomasin , että siellä sisällä on kanssa jotain ruuveja, mutta emmä tajunnu että mitä niille pitäis tehä... 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
absqua 04.05.2006 16:07:33 | |
---|
Mimmosia asetuksia te sitten käytätte tossa BB:ssa? Mä oon saanu siitä tähän mennessä vaan jotain ankeita pieruääniä. Huomasin , että siellä sisällä on kanssa jotain ruuveja, mutta emmä tajunnu että mitä niille pitäis tehä... mä säätelin niitä trimmereitä niin että soundi muuttui mielestäni paremmaksi. pieruääniä tuolta kuuluukin tulla. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
pasikaikkonen 05.05.2006 18:44:48 (muokattu 05.05.2006 18:48:01) | |
---|
Tzäp ! ilman näkemystä haettavasta soundista, BB:n säätö voi olla tuskaista. mutta kyllä se ruuvaamalla löytyy... mulla on molemmat sädöt lähes "minimissä" säädä ja testaa bändin kera. se pierusoundi voikin kuulostaa aika hyvältä bändin kera :) Bass Microsynth on ehdottomasti hankintalistalla... ehx:n kotisivuilla on videota ja audiota MYÖS tuosta laitteesta. käykää katsomassa... SPINAL TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!! |
Jimoleon 06.05.2006 11:04:48 | |
---|
On muuten karsseen vaikee ettiä pedaalia, ku ei ihan tiedä mitä hakee, mutta HAJUJA ON.. Mites tuo bossin ME-50B multipaavo, onko jollain siitä kokemuksia?? laite ainakin näyttää ryhdikkäältä, mutta mites noin käytännössä? Miten irtoaa syna/filtteri-evektit? Kaks sanaa: ÄLÄ OSTA Siitä ei saa yhtäkään käyttökelposta saundia irti. Tai oikeestaan octave down ja metal distortion yhessä on aika hienon kuulonen, mut mä en ainakaan (jälkiviisaana) ostais multiefektipedaalia pelkäästään yhen hyvän saundin takia. "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" |
pardy 06.05.2006 12:52:33 | |
---|
Kaks sanaa: ÄLÄ OSTA Siitä ei saa yhtäkään käyttökelposta saundia irti. Tai oikeestaan octave down ja metal distortion yhessä on aika hienon kuulonen, mut mä en ainakaan (jälkiviisaana) ostais multiefektipedaalia pelkäästään yhen hyvän saundin takia. Yhellä kaverilla on toi ja se vetää alaviremetallia 5-kielisellä. Ja sillä on aivan vitun hyvä soundi. Sen särö siinä perussoundissa on kutiteltu tosta laitteesta jollain ihmeen konstilla irti ja pakko myöntää että kateellinen olen. En oo aikoihin kuullu parempaa särösoundia. Voi tosin kyllä olla etten itellekään tollasta ottais ihan vaan liian säädettävyyden takia. Korkeintaan pari potikkaa/efekti passaa mulle. Joko se perussoundi on miellyttävä tai ei, en todellakaan jaksa viettää tuntikausia kaikkea mahdollista säätäen ja kokeillen. |
Mites tuo bossin ME-50B multipaavo, onko jollain siitä kokemuksia?? laite ainakin näyttää ryhdikkäältä, mutta mites noin käytännössä? Miten irtoaa syna/filtteri-evektit? Kaksi sanaa... Osta ihmeessä! Mulla oli toi kaksi vuotta aktiivikäytössä ja monenlaista juttua ja soudia tuli sillä tehtyä. Tuo on mainio peli opetella tuntemaan ja käyttämään eri efektejä eri tilanteissa ja ei ne soundit ole huonot. |
Baptist 07.05.2006 12:47:44 | |
---|
Miulla on on ollut tuo big muff jo vuoden verran ja ongelmaksi ilmeni todellakin tuo "munattomuus", sen lisäksi aktiivimikkien kanssa särö muuttui turhan epäselväksi. Kitaristi ehdotti jos kytkisin pedaalin efektiloopin kautta ja se olikin ratkaisu kumpaakin ongelmaan. Tuossa minun nupissa on vielä mahdollisuus säätää efektin voimakkuutta, joten särön saa säädettyä sellaiseksi mukavaksi narinaksi, myöskään alapäät eivät katoa. |
McNulty 08.08.2007 13:46:53 | |
---|
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
okabass 08.08.2007 14:15:25 | |
---|
Small stone on ihan ok bassolla, vaikka syökin alapäätä hieman. Doctor Q on käsittääkseni kitaralle tarkoitettu. Jos haluaa bassollekin soveltuvan EHX:n autowahin niin Q-tron tai Mini-Q-tron on vastaus. Toimivat hyvin, vaikka gainin kanssa saakin olla aika tarkkana. MOI Q-tron toimii hienosti bassolla (ja myös kitaralla) Nyt JÄÄHYLLÄ , koska poistin kaksi vastaustani! Jipii. |